Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Bekijk resultaten enquête: rookt u ?
Ja 23 28,40%
Neen 58 71,60%
Aantal stemmers: 81. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 12 augustus 2005, 00:54   #41
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Virtuele Vlaming
Rook niet.
Wijze raad van tante Kaat.
Maar wat doe je met de mensen die reeds veslaafd zijn?
Ge beseft toch dat roken ooit een emancipatiepunt van de dolle mina's was ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2005, 00:58   #42
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Net gelezen dat de weduwe van Christopher Reeve (superman) longkanker heeft en volgens dat artikel heeft ze ook nooit een sigaret aangeraakt. Zelf heb ik een jaar of 10, een sigaret of 5 per dag gerookt. ´s Morgens bijna nooit (die smaakten slecht), maar wel altijd ééntje na het eten. Onlangs vond ik deze tekst van Joe jackson over roken en het is de moeite waard eens te lezen: http://www.joejackson.com/smokingissue.htm
Oh ja..en zelf ben ik gestopt, omdat mijn vrouw dat vroeg.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2005, 02:12   #43
Virtuele Vlaming
Vreemdeling

Virtuele Vlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Wijze raad van tante Kaat.
Maar wat doe je met de mensen die reeds veslaafd zijn?
Ge beseft toch dat roken ooit een emancipatiepunt van de dolle mina's was ?
Ik bedoelde eigenlijk:

(Ik) rook niet. (het weglaten van het onderwerp - hoewel grammaticaal toegelaten - werkt hier wat verwarrend)
Oud 12 augustus 2005, 07:29   #44
Moneta
Provinciaal Gedeputeerde

Moneta's schermafbeelding

Standaard

Ik rook ook niet.
Wel ooit eens geprobeerd, stiekem met met een vriendin, een sigaret pikken uit haar vaders voorraad, helaas hadden we toen niet gezien dat haar vader Johnson rookte (is dat niet het zwaarste wat er is?)
De hele dag moeten hoesten en misselijk was dus het gevolg en sindsdien, nee dank u............
Oud 12 augustus 2005, 08:12   #45
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Ik rook niet. En als anderen willen roken op plaatsen die daar toe geschikt zijn heb ik daar totaal geen probleem mee. Het anti-rookbeleid begint trouwens veel te veel op een heksenjacht te gelijken.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2005, 08:22   #46
Shizie
Banneling

Shizie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EL TURCO

Ik wil paar vragen stellen aan een deskundige (jij).

Is roken dodelijk bij jonge mensen? Alle meisjes die ik ken roken (er zijn echt te weinig uitzonderingen) + de 'oude' mannen natuurlijk.

Hoe zit dat met cocaine,heroine, .. ed. Ik heb vroeger veel gesnoven. Heb ik dat ding nog in men longen?

Imho, als iemand 5kilometer kan lopen dan heeft hij een propere long. Die mensen moeten zich geen zorgen maken, ofniet?
Jonge mensen krijgen bijna nooit longkanker, het duurt jaren voordat het ontwikkelt.. maar jongeren die voor hun 14-15de (toen hun longen nog volop aan het ontwikkelen zijn) begonnen te roken hebben een zeer hoog risico om later longkanker te krijgen..
Trouwens; de meeste rokers sterven niet aan longkanker maar aan hartproblemen, nicotine zordt ervoor dat de aders erg dun worden. Zoals je uit mijn tabel ziet verkleint het riciso van hartproblemen tot het niveau van niet rokers na een aantal jaar.

Over coke etc weet ik niet...

Waarom krijgt mijn longkanker ? Als men rookt worden de cellen in de longen, mond en keel beschadigd door de honderden giftige stoffen aanwezig in tabak. Zulke beschadigde cellen muteren zich constant, een van de mogelijke mutaties kan tot kanker leiden. Maar zoals alle cellen in het lichaam worden de longcellen ook vervangen, als men stopt met roken daalt de kans op longkanker voortdurend want meer en meer cellen worden vervangen. Na 10 jaar is de kans op longkanker al met de helft afgenomen; na 20 jaar is het bijna hetzelfde als van iemand die nooit gerookt heeft...

Die jonge meisjes die je kent begaan een misdaad tegen hun lichamen.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Shizie on 12-08-2005 at 09:23
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Is roken dodelijk bij jonge mensen? Alle meisjes die ik ken roken (er zijn echt te weinig uitzonderingen) + de 'oude' mannen natuurlijk.

Hoe zit dat met cocaine,heroine, .. ed. Ik heb vroeger veel gesnoven. Heb ik dat ding nog in men longen?

Imho, als iemand 5kilometer kan lopen dan heeft hij een propere long. Die mensen moeten zich geen zorgen maken, ofniet?
Jonge mensen krijgen bijna nooit longkanker, het duurt jaren voordat het ontwikkelt.. maar jongeren die voor hun 14-15de (toen hun longen nog volop aan het ontwikkelen zijn) begonnen te roken hebben een zeer hoog risico om later longkanker te krijgen..
Trouwens; de meeste rokers sterven niet aan longkanker maar aan hartproblemen, nicotine zordt ervoor dat de aders erg dun worden. Zoals je uit mijn tabel ziet verkleint het riciso van hartproblemen tot het niveau van niet rokers na een aantal jaar.

Waarom krijgt mijn longkanker ? Als men rookt worden de cellen in de longen, mond en keel beschadigd door de honderden giftige stoffen aanwezig in tabak. Zulke beschadigde cellen muteren zich constant, een van de mogelijke mutaties kan tot kanker leiden. Maar zoals alle cellen in het lichaam worden de longcellen ook vervangen, als men stopt met roken daalt de kans op longkanker voortdurend want meer en meer cellen worden vervangen. Na 10 jaar is de kans op longkanker al met de helft afgenomen; na 20 jaar is het bijna hetzelfde als van iemand die nooit gerookt heeft...

Die jonge meisjes die je kent begaan een misdaad tegen hun lichamen.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Trouwens; de meeste rokers sterven niet aan longkanker maar aan hartproblemen, nicotine wordt ervoor dat de aders erg dun worden. Zoals je uit mijn tabel ziet verkleint het riciso van hartproblemen tot het niveau van niet rokers na een aantal jaar.

Die jonge meisjes die je kent begaan een misdaad tegen hun lichamen.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Shizie : 12 augustus 2005 om 08:23.
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2005, 08:34   #47
Shizie
Banneling

Standaard

Citaat:
Nu ben ik het even niet akkoord met u en na vijftig jaar roken mag ik wel meespreken denk ik.
Ik geloof niet dat het lichaam nicotine nodig heeft en heb altijd alle hulpmiddelen geweigerd.
Ik beschouw die hulpmiddelen als placebo’s, ge moet zelf de wil hebben om te stoppen.
Bobke, ik heb me niet goed duidelijk gemaakt denk ik; ik schreef dat ik juist TEGEN die middelen ben.

De marketeers zagen dat er een gat in de market was en hebben die middelen ontwikkeld om geld te verdienen.. De enige manier om te stoppen met roken is uit eigen kracht. Er is geen wonder pill die u van uw verslaving verlost. Al die middelen zorgen ervoor dat de rokers op een andere manier nicotine in het lichaam krijgen en gewoon verslaafd worden. Vrij zielig.

Slechts 5% van de stoppers blijft langer dan een jaar vrij; en ik ben blij dat ik bij die 5% zit..
De reden dat het slechts 5% is is dat de meeste stoppers beginnen zich echt goed te voelen na een paar maanden en denken dat ze gered zijn. Dan gaan ze uit pure nieuwsgierigheid eentje roken. Hun hersenen worden plots opnieuw geconfronteerd met nicotine en vragen meer en meer, dus eigenlijk komt hun verslaving terug... En voila; een ex roker is opnieuw een roker geworden.
Zelfs iemand die jaren niet meer gerookt heeft kan na 1 sigaret terug verslaafd worden, dus ex rokers moeten goed opletten dat ze clean blijven[edit]
[size=1]After edit by Shizie on 12-08-2005 at 09:35
Reason:

Citaat:
Nu ben ik het even niet akkoord met u en na vijftig jaar roken mag ik wel meespreken denk ik.
Ik geloof niet dat het lichaam nicotine nodig heeft en heb altijd alle hulpmiddelen geweigerd.
Ik beschouw die hulpmiddelen als placebo’s, ge moet zelf de wil hebben om te stoppen.
Bobke, ik heb me niet goed duidelijk gemaakt denk ik; ik schreef dat ik juist TEGEN die middelen ben.

De marketeers zagen dat er een gat in de market was en hebben die middelen ontwikkeld om geld te verdienen.. De enige manier om te stoppen met roken is uit eigen kracht. Er is geen wonder pill die u van uw verslaving verlost. Al die middelen zorgen ervoor dat de rokers op een andere manier nicotine in het lichaam krijgen en gewoon verslaafd worden. Vrij zielig.

Slechts 5% van de stoppers blijft langer dan een jaar vrij; en ik ben blij dat ik bij die 5% zit..
De reden dat het slechts 5% is is dat de meeste stoppers beginnen zich echt goed te voelen na een paar maanden en denken dat ze gered zijn. Dan gaan ze uit pure nieuwsgierigheid eentje roken. Hun hersenen worden plots opnieuw geconfronteerd met nicotine en vragen meer en meer, dus eigenlijk komt hun verslaving terug... En voila; een ex roker is opnieuw een roker geworden.
Zelfs iemand die jaren niet meer gerookt heeft kan na 1 sigaret terug verslaafd worden, dus ex rokers moeten goed opletten dat ze clean blijven[/size]

Citaat:

De reden dat het slechts 5% is is dat de meeste stoppers beginnen zich echt goed te voelen na een paar maanden en denken dat ze gered zijn. Dan gaan ze uit pure nieuwsgierigheid eentje roken. Hun hersennen worden plots opnieuw geconfronteerd met nicotine en vragen meer en meer, dus eigenlijk komt hun verslaving terug... En voila; een ex roker is opnieuw een roker geworden.
Zelfs iemand die jaren niet meer gerookt heeft kan na 1 sigaret terug verslaafd worden, dus ex rokers moeten goed opletten dat ze clean blijven[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Shizie : 12 augustus 2005 om 08:35.
Oud 12 augustus 2005, 09:25   #48
puud
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Ik rook niet. En als anderen willen roken op plaatsen die daar toe geschikt zijn heb ik daar totaal geen probleem mee. Het anti-rookbeleid begint trouwens veel te veel op een heksenjacht te gelijken.
Ik was een zeer zware roker, 2 pakjes rode Belga per dag. Ben in 2001 dag op dag gestopt en roken zegt me niets meer. Met het overige van je post ben ik 100% akkoord.
puud is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2005, 11:41   #49
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Virtuele Vlaming
Ik bedoelde eigenlijk:

(Ik) rook niet. (het weglaten van het onderwerp - hoewel grammaticaal toegelaten - werkt hier wat verwarrend)
Oud 12 augustus 2005, 11:46   #50
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie

Zelfs iemand die jaren niet meer gerookt heeft kan na 1 sigaret terug verslaafd worden, dus ex rokers moeten goed opletten dat ze clean blijven
Verkeerd begrepen.
Oud 12 augustus 2005, 12:26   #51
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Ik ben op mijn 13de begonnen ( ), maar heb op mijn 27ste kunnen stoppen ( ).

Een aantal jaren later (nu dus) heb ik wel nog af en toe eens goesting om er eentje te smoren...
Oud 12 augustus 2005, 12:32   #52
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sterk van je.

Ik zaag al jaren tegenmijn vader dat hij moet stoppen. Hij negeert me .. Zijn longen zijn al verneukt (heeft problemen met ademhaling in Turkije, propere lucht moeten de rokers niet hebben), zijn adem stinkt vreselijk, ...

Ik denk dat ik hem een aanbod moet doen dat hij niet kan weigeren.

Hij smelt met de dag.
Als uwe pa echt niet wilt stoppen, kunt ge hem mss eens die boek "Stoppen met roken" van Allen Carr aanraden. Die boek heeft al bij verschillenden geholpen die ik ken. Bij mij zelf spijtiggenoeg nog niet, maar ik heb wel na het lezen van die boek toch al verschillende pogingen ondernomen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2005, 12:57   #53
Shizie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila

Een aantal jaren later (nu dus) heb ik wel nog af en toe eens goesting om er eentje te smoren...
niet doen; 1 sig en je bent terug vertroken; uw hersenen zijn nicotine NIET vergeten[edit]
[size=1]After edit by Shizie on 12-08-2005 at 14:06
Reason:

Citaat:

niet doen; 1 sig en je bent terug vertroken; uw hersenen zijn nicotine NIET vergeten[/size]

Citaat:

niet doen; 1 sig en je bent terug vertrokken; uw hersenen zijn nicotine NIET vergeten[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Shizie : 12 augustus 2005 om 13:06.
Oud 12 augustus 2005, 13:50   #54
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
niet doen; 1 sig en je bent terug vertroken; uw hersenen zijn nicotine NIET vergeten
Ik weet het. Ik was al eens gestopt (zo'n tiental maanden) en ben herbegonnen na het roken van een cigarettje...

Echte smeerlapperij die nicotine!
Oud 12 augustus 2005, 14:22   #55
Shizie
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik weet het. Ik was al eens gestopt (zo'n tiental maanden) en ben herbegonnen na het roken van een cigarettje...

Echte smeerlapperij die nicotine!
Stoppen met roken is niet zo moeilijk maar die ene cigarettje kunnen weerstaan is iets anders
Oud 12 augustus 2005, 14:31   #56
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Stoppen met roken is niet zo moeilijk maar die ene cigarettje kunnen weerstaan is iets anders
Inderdaad. Zelfs jaren nadat ge gestopt zijt, moet ge blijven oppassen voor die éne moment van zwakte...

Harddrugs, geen ander woord voor.
Oud 12 augustus 2005, 14:32   #57
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
niet doen; 1 sig en je bent terug vertroken; uw hersenen zijn nicotine NIET vergeten
Pfff...dat geloof ik nu eens niet. Volgens mij verschilt dat allemaal van persoon tot persoon. Sinds ik gestopt ben, heb ik er al twee opgestoken, en ja, die hebben me gesmaakt (ik moet wel zeggen dat de smaak veranderd is), maar ik heb nog altijd de neiging niet van een pakske sigaretten te gaan kopen of zo nu en dan één te willen opsteken...helemaal niet. Niet alle rokers zijn van het zelfde soort.[edit]
[size=1]After edit by Willem de Spreker on 12-08-2005 at 15:33
Reason:

Citaat:
Pfff...dat geloof ik nu eens niet. Volgens mij verschilt dat allemaal van persoon tot persoon. Sinds ik gestopt ben, heb ik er al twee opgestoken, en ja, die hebben me gesmaakt (ik moet wel zeggen dat de smaak veranderd is), maar ik heb nog altijd de neiging niet van een pakske sigaretten te gaan kopen of zo nu en dan één te willen opsteken...helemaal niet. Niet alle rokers zijn van het zelfde soort.[/size]

Citaat:
Pfff...dat geloof ik nu eens niet. Volgens mij hangt het allemaal af van persoon tot persoon. Sinds ik gestopt ben, heb ik er al twee opgestoken, en ja, die hebben me gesmaakt (ik moet wel zeggen dat de smaak veranderd is), maar ik heb nog altijd de neiging niet van een pakske sigaretten te gaan kopen of zo nu en dan één te willen opsteken...helemaal niet. Niet alle rokers zijn van het zelfde soort.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Willem de Spreker : 12 augustus 2005 om 14:33.
Oud 12 augustus 2005, 14:49   #58
Shizie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Pfff...dat geloof ik nu eens niet. Volgens mij verschilt dat allemaal van persoon tot persoon. Sinds ik gestopt ben, heb ik er al twee opgestoken, en ja, die hebben me gesmaakt (ik moet wel zeggen dat de smaak veranderd is), maar ik heb nog altijd de neiging niet van een pakske sigaretten te gaan kopen of zo nu en dan één te willen opsteken...helemaal niet. Niet alle rokers zijn van het zelfde soort.
Je hebt zelf gezegd dat gij 'Zelf heb ik een jaar of 10, een sigaret of 5 per dag gerookt.' je was niet echt verslaafd want 5 cigs per dag is niet veel, de echte verslaving is een pakje (20-25 st) per dag en meer...
Oud 12 augustus 2005, 15:57   #59
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Ok, mij goed. Wat mij ook opvalt, is dat ik helemaal niet meer tegen de geur van rook en assebakken kan. Ik heb een echte hekel gekregen aan die dingen.
Oud 12 augustus 2005, 17:27   #60
De Nachtuil
Gouverneur

De Nachtuil's schermafbeelding

Standaard

Ik ben al 1,5 maand gestopt met roken.
(Maar ik heb wel al 4 maal gezondigd )
De Nachtuil is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be