![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: rookt u ? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
23 | 28,40% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
58 | 71,60% |
Aantal stemmers: 81. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat doe je met de mensen die reeds veslaafd zijn? Ge beseft toch dat roken ooit een emancipatiepunt van de dolle mina's was ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Minister-President
|
![]() Net gelezen dat de weduwe van Christopher Reeve (superman) longkanker heeft en volgens dat artikel heeft ze ook nooit een sigaret aangeraakt. Zelf heb ik een jaar of 10, een sigaret of 5 per dag gerookt. ´s Morgens bijna nooit (die smaakten slecht), maar wel altijd ééntje na het eten. Onlangs vond ik deze tekst van Joe jackson over roken en het is de moeite waard eens te lezen: http://www.joejackson.com/smokingissue.htm
Oh ja..en zelf ben ik gestopt, omdat mijn vrouw dat vroeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
(Ik) rook niet. (het weglaten van het onderwerp - hoewel grammaticaal toegelaten - werkt hier wat verwarrend)
![]() |
![]() |
#44 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik rook ook niet.
Wel ooit eens geprobeerd, stiekem met met een vriendin, een sigaret pikken uit haar vaders voorraad, helaas hadden we toen niet gezien dat haar vader Johnson rookte (is dat niet het zwaarste wat er is?) De hele dag moeten hoesten en misselijk was dus het gevolg en sindsdien, nee dank u............
![]() |
#45 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Ik rook niet. En als anderen willen roken op plaatsen die daar toe geschikt zijn heb ik daar totaal geen probleem mee. Het anti-rookbeleid begint trouwens veel te veel op een heksenjacht te gelijken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Trouwens; de meeste rokers sterven niet aan longkanker maar aan hartproblemen, nicotine zordt ervoor dat de aders erg dun worden. Zoals je uit mijn tabel ziet verkleint het riciso van hartproblemen tot het niveau van niet rokers na een aantal jaar. Over coke etc weet ik niet... Waarom krijgt mijn longkanker ? Als men rookt worden de cellen in de longen, mond en keel beschadigd door de honderden giftige stoffen aanwezig in tabak. Zulke beschadigde cellen muteren zich constant, een van de mogelijke mutaties kan tot kanker leiden. Maar zoals alle cellen in het lichaam worden de longcellen ook vervangen, als men stopt met roken daalt de kans op longkanker voortdurend want meer en meer cellen worden vervangen. Na 10 jaar is de kans op longkanker al met de helft afgenomen; na 20 jaar is het bijna hetzelfde als van iemand die nooit gerookt heeft... Die jonge meisjes die je kent begaan een misdaad tegen hun lichamen.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Shizie : 12 augustus 2005 om 08:23. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
De marketeers zagen dat er een gat in de market was en hebben die middelen ontwikkeld om geld te verdienen.. De enige manier om te stoppen met roken is uit eigen kracht. Er is geen wonder pill die u van uw verslaving verlost. Al die middelen zorgen ervoor dat de rokers op een andere manier nicotine in het lichaam krijgen en gewoon verslaafd worden. Vrij zielig. Slechts 5% van de stoppers blijft langer dan een jaar vrij; en ik ben blij dat ik bij die 5% zit.. De reden dat het slechts 5% is is dat de meeste stoppers beginnen zich echt goed te voelen na een paar maanden en denken dat ze gered zijn. Dan gaan ze uit pure nieuwsgierigheid eentje roken. Hun hersenen worden plots opnieuw geconfronteerd met nicotine en vragen meer en meer, dus eigenlijk komt hun verslaving terug... En voila; een ex roker is opnieuw een roker geworden. Zelfs iemand die jaren niet meer gerookt heeft kan na 1 sigaret terug verslaafd worden, dus ex rokers moeten goed opletten dat ze clean blijven[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Shizie : 12 augustus 2005 om 08:35. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben op mijn 13de begonnen (
![]() ![]() Een aantal jaren later (nu dus) heb ik wel nog af en toe eens goesting om er eentje te smoren... ![]()
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Shizie : 12 augustus 2005 om 13:06. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Echte smeerlapperij die nicotine! ![]()
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Harddrugs, geen ander woord voor. ![]()
![]() |
![]() |
#57 | |||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Willem de Spreker : 12 augustus 2005 om 14:33. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Minister-President
|
![]() Ok, mij goed. Wat mij ook opvalt, is dat ik helemaal niet meer tegen de geur van rook en assebakken kan. Ik heb een echte hekel gekregen aan die dingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Gouverneur
|
![]() Ik ben al 1,5 maand gestopt met roken.
![]() (Maar ik heb wel al 4 maal gezondigd ![]() |
![]() |
![]() |