Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juni 2003, 17:22   #41
Pink Terror
Provinciaal Gedeputeerde

Pink Terror's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanbasten
Jongen, lees eens zelf iets als ge niet weet wat het verschil is tussen de VN en de NAVO eh !!!
In ieder geval had de Navo bitter weinig te maken met irak, buiten dan de verdediging van Turkije !!!

ik ben gene schoolmeester eh !
ten eerste; ik ben een meisje
ten tweede; ik weet ook wat de technische verschillen zijn tussen die twee, maar ik vraag mij echt serieus af of de NAVO een daadwerkelijke internationale instantie is, waar iedereen dezelfde stem heeft. En niet alleen Amerika.
en ten derde: je kan tenminste meer je best doen om een excuus te vinden waarom je mijn opmerking niet kan weerleggen
Oud 14 juni 2003, 17:26   #42
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pink Terror
Wat levert de NAVO meer dan meer op?

Eigenlijk heb ik er totaal geen probleem mee dat het hoofdkartier in België zou blijven, gewoon omdat al die formaliteiten er geen bal toe doen. Het enige nadeel is dat België zich nooit mag verzetten tegen wat Amerika beslist, omdat ze anders met zulke zaken dreigen. En ik heb toch wel al een paar keer gevreesd dat de NAVO zou aangevallen worden. Waarom ook niet?

Het enige wat mij hekelt is dat iedereen weer de NAVO zit op te hemelen net als de EU, de VN, het Westen, de VS, etc..
Ik ben het met u eens dat beide organen aan een herziening toe zijn. Ze hebben echter gedurende 60 jaar oorlogen voorkomen. Een wereld zonder VN en NAVO zou er heel anders uitzien.

Dit heeft echter bitter weinig te maken met de NAVO hier houden of niet. Daar komen die miljarden wel bij kijken. Zelfs de meest geitewollensokken linkiewinkie moet toch kunnen begrijpen dat hoe meer mensen werk hebben, hoe meer inkomen de staat heeft om andere dingen mee te doen.

Voor mijn part mag de NAVO gerust in Florida komen zetelen
Oud 14 juni 2003, 17:28   #43
Pink Terror
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

De VN is vanaf zijn oprichting een speelbal geweest van Rusland en Amerika, bij elk conflict waar ze wouden tussenkomen sprak 1 van deze twee hun veto uit.
Na de Koude Oorlog kon de VN enkel humanitaire hulp bieden en denk hierbij aan Srebrenica.
Of nog een heldhaftige verwezenlijking van de VN: de sancties tegen Irak, zodat basisvoeding en geneesmiddelen zelfs geweigerd werden...van zodra Amerika de leidende hand had in Irak moesten die sancties natuurlijk onmiddelijk opgezegd worden.

Ja, stel je eens voor wat er zou gebeuren zouden ze niet bestaan...
Oud 14 juni 2003, 17:42   #44
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De VN is vanaf zijn oprichting een speelbal geweest van Rusland en Amerika, bij elk conflict waar ze wouden tussenkomen sprak 1 van deze twee hun veto uit.
Na de Koude Oorlog kon de VN enkel humanitaire hulp bieden en denk hierbij aan Srebrenica.
Of nog een heldhaftige verwezenlijking van de VN: de sancties tegen Irak, zodat basisvoeding en geneesmiddelen zelfs geweigerd werden...van zodra Amerika de leidende hand had in Irak moesten die sancties natuurlijk onmiddelijk opgezegd worden.

Ja, stel je eens voor wat er zou gebeuren zouden ze niet bestaan...
Dat de VN speelbal was tussen de vetolanden is een intern probleem. Ze hebben echter menig oorlog voorkomen doordat er verplicht overleg is met iedereen voor er actie komt. Besides, zelfs als er maar 1 oorlog mee voorkomen is, of maar 1 humanitaire actie geweest is op wereldniveau is dat nog steeds beter als geen.

Het embargo ontzag medicijnen en voedsel. Irak voerde massas olie uit voor medicijnen en voedsel. Guess waarom dat niet bij de bevolking geraakte?
Oud 14 juni 2003, 17:44   #45
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

We moeten eindelijk van dat vetorecht af. Hierdoor komen er een heleboel maatregelen gewoon niet door de raad.
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2003, 17:46   #46
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oeteke
SO WHAT??
IK heb daar geen last van want ik werk daar niet, noch rechtstreeks of onrechtstreeks!!!
Das misschien egoistisch maar anders geraakt ge zelf nie vooruit.!
Met zo'n redenatie gaat ge anders toch ook wel nergens geraken. Of denkt u dat we nog een economie zouden hebben als er enkel blijft bestaan datgene waar U rechtstreeks of onrechtstreeks voor werkt.

Citaat:
Dus jij vindt de NAVO positief omdat er mensen werken? Vind je kerncentrales, wapenfabrieken, multinationals,...dan ook goed omdat er mensen werken?
Ja! Natuurlijk is de prioriteit van deze niet het te werk stellen van mensen, maar het is toch wel een positief feit dat eraan verbonden is.
En laat ons eens eventjes voorstellen dat de NAVO en de VN niet bestonde, welke positieve effecten zou dit volgens u hebben gehad op de geschiedenis van de laatste 50jaar? En als u dan nog zin heeft, moet u maar eens nadenken aan de positieve gevolgen van het wel bestaan van deze.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2003, 17:46   #47
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
We moeten eindelijk van dat vetorecht af. Hierdoor komen er een heleboel maatregelen gewoon niet door de raad.
Dat is al iets heel anders dan te zeggen dat de Navo mag ontploffen. Een andere manier van beslissen zou niet slecht zijn.
Oud 14 juni 2003, 17:51   #48
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

De NAVO kan soms wel zéér nuttig werk doen, maar dat vetorecht kan de hele zaak blokeren en dat maakt het hele systeem zeer moeilijk om in te werken.
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2003, 17:54   #49
Pink Terror
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Het vetorecht is 1 van de redenen waarom de Volkenbond niet werkte, en de VN wel. Dat afschaffen is niet zo simpel als het lijkt.
Oud 15 juni 2003, 04:10   #50
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het vetorecht is 1 van de redenen waarom de Volkenbond niet werkte, en de VN wel. Dat afschaffen is niet zo simpel als het lijkt.
Het grote probleem is dat je de VN moeilijk 100% democratisch kan maken tenzij je met gewichten gaat rekenen. Als je stemmenverhoudingen gaat aannemen gebaseerd op populatie kan een coalitie China-India + wat klein grut, bijna letterlijk de wereld ovenemen.

Dit is inderdaad geen simpel vraagstuk.
Oud 15 juni 2003, 08:56   #51
Juju_La_Terreure
Partijlid

Juju_La_Terreure's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Juju_La_Terreure
Standaard

En de VN werkt wel ? De Vn werkt inderdaad zolang er niks tegen het ''belang'' van de United States of Agresssion ingaat. Anders dreigen ze hun collega's af. Of beginnen ze desnoods op eigen houtje oorlogen. Zou de VN niet beter werken zonder Amerika

Ik ben Limburger en voel mij Belg.
maar ik spreek Vlaams.
En ik ben trots op ze alle drie !
Juju_La_Terreure is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2003, 18:26   #52
zorlac
Parlementsvoorzitter

zorlac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juju_La_Terreure
En de VN werkt wel ? De Vn werkt inderdaad zolang er niks tegen het ''belang'' van de United States of Agresssion ingaat. Anders dreigen ze hun collega's af. Of beginnen ze desnoods op eigen houtje oorlogen. Zou de VN niet beter werken zonder Amerika

Dus ook zonder de britten dan.

Dat gaat dan nogal een troepenmacht zijn dat we ter onzer beschikking hebben, onze tegenstanders schijten al in hun broek. Op voorwaarde dat we onze tanks gestart krijgen toch
zorlac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2003, 09:55   #53
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Om terug te komen tot het onderwerp.

Eerst hebben de Belgen maanden aan een stuk een grote bek opengetrokken.

En nu beginnen ze in paniek te lopen om te mijden dat de Nato uit Brussel vertrekt.

Wat een bende nietsnutten
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2003, 10:04   #54
Jorge
Gouverneur

Jorge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Om terug te komen tot het onderwerp.

Eerst hebben de Belgen maanden aan een stuk een grote bek opengetrokken.

En nu beginnen ze in paniek te lopen om te mijden dat de Nato uit Brussel vertrekt.

Wat een bende nietsnutten
Als je vrije meningsuiting al gelijk stelt aan een grote bek Ik dacht dat de VS dé verdediger was van de democratie & vrije meningsuiting. Trouwens de reden is tot nader order nog steeds de genocidewet, dacht ik.
Jorge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2003, 10:40   #55
Pat
Parlementslid

Pat's schermafbeelding

Standaard

Het volstaat de genocidewet te wijzigen zo dat democratische bondgenoten niet worden vervolgd.

Ga er gewoon van uit dat volwassen democratiën genoeg interne controlesystemen en gerechtelijke werkingsmiddelen hebben opdat ze zelf hun problemen kunnen behandelen. Personen die dus klacht willen neerleggen moeten dat dan maar doen op de geijkte manier in de desbetreffende landen. Voor dictatoriale landen, waar er geen onafhankelijk en volwaardig rechtssysteem aanwezig is, kan de genocidewet gerust verder gelden.

De genocidewet wordt momenteel misbruikt door een bepaalde ideologische beweging voor zuiver propagandistische redenen. Van zodra ze naar het buitenland verwezen worden, zal die behoefte tot klacht neerleggen wel weer snel verdwijnen.
Oud 18 juni 2003, 06:26   #56
zorlac
Parlementsvoorzitter

zorlac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pat
Het volstaat de genocidewet te wijzigen zo dat democratische bondgenoten niet worden vervolgd.

Ga er gewoon van uit dat volwassen democratiën genoeg interne controlesystemen en gerechtelijke werkingsmiddelen hebben opdat ze zelf hun problemen kunnen behandelen. Personen die dus klacht willen neerleggen moeten dat dan maar doen op de geijkte manier in de desbetreffende landen. Voor dictatoriale landen, waar er geen onafhankelijk en volwaardig rechtssysteem aanwezig is, kan de genocidewet gerust verder gelden.

De genocidewet wordt momenteel misbruikt door een bepaalde ideologische beweging voor zuiver propagandistische redenen. Van zodra ze naar het buitenland verwezen worden, zal die behoefte tot klacht neerleggen wel weer snel verdwijnen.
Blijkbaar niet. Want mister Jan Fermon heeft na de verwijzing(ivm klacht General Franks,...) 'beroep' aangetekend. Zodat da spelleke kan blijven duren, en wij nog een tijdje langer in een slecht daglicht komen. Da gastje is echt met 1000'den jobs aan't spelen, en hij heeft er nog plezier in ook . Kwam hij trouwens met de verkiezingen niet op voor een lijst met 'partij vd ARBEID?

Dus die wet moet gewoon verdwijnen! Anders gaat die nog altijd misbruikt worden door mensen met bijbedoelingen, waar de gewone werkende mens dan uiteindelijk het slachtoffer van zal worden.
zorlac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2003, 11:18   #57
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Met dank aan RESIST, misschien zullen die de mensen die hun job kwijt zijt terug aan werk helpen?
Ben jij écht nu zo naief te geloven dat RESIST de houding van de regering bepaalt, of dat de genocidewet er iets mee te maken heeft?
Het probleem is dat de VS SCHRIK hebben van de economische macht van de EU EN ZOVEEL MOGELIJK SPLIJTZWAMMEN IN DE EU WILLEN DRIJVEN:
Eerst was er het VK, dan Italië en Duitsland, door de US gebruikt om een interventie in ex Joegoslavië te steunen (kwestie van de EU eens te laten zien dat de US militair naar wens in de europese achtertuin kunnen optreden), dan Irak, waar ze Spanje, Italië en wéér het UK gebruikten en steun vroegen en kochten bij de kandidaat EU-leden( the New Europe). Nu wordt de belgische genocidewet gebruikt als voorwendsel om Polen in het US-kamp, tégen de EU te trekken (Warschau werd al genoemd als nieuwe zetel voor de NAVO).
Zo er niet de genocide wet was had Washington een ander excuus gezocht en gevonden.
Laten we vooral niet vergeten dat sinds het verdwijnen van de USSR de NAVO zijn nut en doel heeft verloren en enkel nog een puur machtsinstrument in handen van Washington is.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2003, 12:19   #58
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Met dank aan RESIST, misschien zullen die de mensen die hun job kwijt zijt terug aan werk helpen?
Ben jij écht nu zo naief te geloven dat RESIST de houding van de regering bepaalt, of dat de genocidewet er iets mee te maken heeft?
Het probleem is dat de VS SCHRIK hebben van de economische macht van de EU EN ZOVEEL MOGELIJK SPLIJTZWAMMEN IN DE EU WILLEN DRIJVEN:
Eerst was er het VK, dan Italië en Duitsland, door de US gebruikt om een interventie in ex Joegoslavië te steunen (kwestie van de EU eens te laten zien dat de US militair naar wens in de europese achtertuin kunnen optreden), dan Irak, waar ze Spanje, Italië en wéér het UK gebruikten en steun vroegen en kochten bij de kandidaat EU-leden( the New Europe). Nu wordt de belgische genocidewet gebruikt als voorwendsel om Polen in het US-kamp, tégen de EU te trekken (Warschau werd al genoemd als nieuwe zetel voor de NAVO).
Zo er niet de genocide wet was had Washington een ander excuus gezocht en gevonden.
Laten we vooral niet vergeten dat sinds het verdwijnen van de USSR de NAVO zijn nut en doel heeft verloren en enkel nog een puur machtsinstrument in handen van Washington is.
Allemaal heel juist, maar wat doen we eraan ? Europa is TE verdeeld. Zelfs een eigen leger ziet men in de hele EU niet echt zitten; ja, dan moeten we ook politiek maar zwijgen en meedoen met de Amerikanen. Ik vrees dat we door tegen te werken, de Amerikanen alleen maar in de kaart spelen. En voor mij mogen ze Michel deporteren, want ik vraag me echt af of die man wel competent is en weet dat hij hier nu echt met vuur aan het spelen is. Persoonlijk was ik ook tegen de oorlog in Irak, zeker omdat we allemaal weten dat het welzijn van de Irakezen eigenlijk zelfs niet een echte doelstelling van de operatie was. Maar i.v.m. de genocide-wet, denk ik dat we wat veel water bij de wijn moeten doen; ofwel moet Michel er heel erg zeker van zijn dat geen enkel land de Navo zal willen overnemen, of dat anders heel Europa uit de Navo stapt. Dus ofwel heeft Michel heel wat achter de hand, ofwel is hij een heel dom kieken.
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2003, 13:11   #59
kirie
Burger

Standaard

Hi, een eerste posting van ene nieuwe.
Heb niet alles gelezen hier, maar aan alle tegenstanders van de navo en amerikanen :
denkt goed na over hoeveel duizenden directe en indirecte jobs het hier gaat als ze hier weg gaan.
Aan alle wereldverbeteraars die navo en amerika maar vuiligheid vinden :
misschien kunt ge jullie eigen job aanbieden ( als ge die tenminste al hebt) aan diegenen die hem dan kwijt raken ? Maar dat zal wel wat anders zijn zeker ?

Het wordt hier tijd dat we in dit land nog eens positief naar voor komen in plaats van alles te breken.
kirie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2003, 13:17   #60
Pink Terror
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Komt ons land positief naar voren door Amerikaanse criminelen gerust te laten, maar Israëlische niet?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be