![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar Mieke, dat heeft toch niets met het "huwelijk" te maken?
Er bestaan voldoende gemeenschapsvormen waarbij je "belooft" om eeuwig bij mekaar te blijven. vb. je kan ook in een klooster gaan samenleven met andere mensen van hetzelfde geslacht De vraag is alleen of de baten meer zijn dan de schaden in sommige gevallen. Indien ik een contract teken met een werkgever, verbind ik me tot een aantal plichten waarbij ik tevens een aantal rechten krijg. Echter: in de wetgeving staat duidelijk vermeld hoe we op een bepaald moment ons "oneindig contract" (in tegenstelling tot een tijdelijk contract) kunnen verbreken! Je verbreekt je contract met je werkgever(mits opzegtermijn) omdat je het ergens anders beter kunt hebben, betere verloning, betere werkomstandigheden, interessantere job..... Anderzijds kan je werkgever jou ook ontslaan (mits opzegtermijn) omdat je vb. niet voldoet aan de eisen die hij stelde. In een huwelijk geldt dat blijkbaar allemaal niet. De grove fout (die ondertussen niet meer HOEFT hersteld te worden, wegens praktisch niet meer voorkomend - hoop ik toch) is dat vrouwen geen sociaal vangnet hebben indien ze hun "werkgever" niet meer zien zitten. In feite zou een Godfried vb. net zoals mijn werkgever, voor zijn vrouw extra sociale bijdragen moeten betalen (uiteindelijk doet ze zijn was, plas, etc...) zodat zij niet als berooid sukkeltje zonder enige mogelijkheid op inkomen op de arbeidsmarkt terechtkomt als ze de nukken van haar werkgever niet meer wenst te ondergaan. -------------- Maar om terug te komen op je opmerking Mieke: zou jij willen heel je leven in een ongelukkig huwelijk gevangen zitten omdat je geen andere mogelijkheid hebt? Of zou je liever in een goede relatie zitten, waarbij beide partner effektief voor mekaar kiezen: daarvoor heb je toch geen huwelijk nodig? Dan maak je toch gewoon zakelijke contracten indien die nodig zijn? Enkel de erfenissen zijn dan een probleem!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#43 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hahahahahahahaha! Circe, je bent een heks maar ik vind wel leuk!
![]() |
![]() |
#45 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() En ik kan mij schromelijk vergissen maar lag de "gemiddelde verliefdheid" niet om en bij de 2jaar? Ik meende mij toch zoiets te herinneren. Voor het overige ben ik het volmondig met u eens, maar dat wist u na mijn vorige post ook wel reeds waarschijnlijk. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als u zegt dat die mensen hun leven mislukt is, dan zegt u dus eigenlijk dat ons leven een bepaald doel heeft dat we dienen na te streven, wat zou dat doel mogen zijn Godfried?
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |||
Banneling
|
![]() [quote="Godfried"]
Citaat:
Dus alle mensen die niet voor de (natuurlijk katholieke!) kerk ( want een andere telt dus niet mee?)gehuwd zijn zijn volgens jou niet echt gehuwd? Zijn hun kinderen dan bastaarden? En katholieke huwelijken mislukken niet of minder??? Graag statistieken om d�*t te bewijzen!! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||||
Minister
|
![]() [quote="filosoof"]
Citaat:
![]() |
![]() |
#48 | ||||
Banneling
|
![]() [quote="filosoof"]
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Gelovigen leven niet langer, het lijkt hen alleen een eeuwigheid te duren.... Ze leven ook niet gelukkiger, ze weten alleen niet wat ze missen Ze leven ook niet gezonder, ze denken dat alleen maar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#52 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() [size=1]Echte reden: ik hou niet van papagaaienwerk en dat moet je bij sociologie voor een groot stuk wel doen.[/size] |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Europees Commissaris
|
![]() Met die kleinschrijverij bezondigt u zich anders toch wel aan ernstig deviant gedrag vind ik zo! Zoek maar eens in uw cursus op wat daar de oorzaak van zou kunnen zijn
![]()
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het moet gedaan zijn met huwelijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
|
![]() Kan zijn, maar ondanks het feit dat ik gelovig ben, heeft het mijn huwelijk niet gered. Er zijn wel meer factoren die een rol spelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
Ik spreek hierbij uit ervaring. Mijn man deed er alles aan om te zorgen dat ik maar onderdanig bij hem bleef en gebruikte daarvoor een doorgedreven manipulatie. Elke drang naar onafhankelijkheid werd met vuisten beantwoord en ik bleef bij hem uit angst en niet meer uit liefde. Uiteindelijk ben ik toch in scheiding geraakt en zijn mijn depressies en zelfmoordneigingen achter de rug, maar ik sta hier wel zonder iets en merk dat onze maatschappij nog alles behalve tolerant is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() Een samenleving die het monogaam huwelijk bevorderd is tevens goed voor:
1. De gelijkheid tussen man en vrouw. 2. De emancipatie van de vrouw. 3. Monogame seksualiteit vergemakkelijkt en ondersteunt een intieme en duurzame relatie. 4. De echtelijke liefde is onverdeeld en exclusief, dit is uniek voor de opvoeding van kinderen en kleinkinderen. 5. Monogame seksualiteit met liefde verbonden is duidelijk de beste levensvorm. Besluit: Ongeveer 90% van de mensheid op onze planeet verkiest de monogame levensvorm. Monogamie is dus duidelijk een product van de intelligentie en niet van het instinkt. De monogame levensvorm is niet enkel dominant, maar het is tevens de beste levensvorm op onze planeet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |