Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 augustus 2005, 15:19   #41
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Wel, dat moeten dan toch oerdomme agenten zijn.
Ze weten dat in hun land overal kamera's hangen.
Ze weten dat hun radio's open staan.
Ze weten dat er nog andere mensen in het station zijn.
Ze weten dat er nog andere mensen op de trein zijn.

Ze weten dat, mochten ze het doen, ze het geen twee keer zullen moeten doen.

En toch hebben ze het gedaan. En hebben ze het zo gedaan.
Zegt men.

En wie het niet gelooft, is ekstremistisch rechts in 't kwadraat.

Wat ik geloof: GB is niet zo'n apenland, als die agenten kriminele bedoelingen hadden, dan zullen ze voor een rechtbank komen.
Maar tot dan, is noch een krant - zelfs geen Engelse krant - , noch dit forum, een deel van de onafhankelijke gerechtelijke macht ...
Spijtig voor oliepiekje, die misschien graag rechterke zou worden ...
Ze dachten dat er geen lekken zouden zijn en dat ze wel gedekt zouden worden door hun chefs, zoals gebruikelijk, wat ook gebeurde tot er iemand toch naar ITV lekte. Die "lek" opsporen wordt dus prioriteit n° 1
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2005, 16:08   #42
oliepiek
Banneling

oliepiek's schermafbeelding

Standaard

Inderdaad, die flikken zijn dommer dan oerdom. Dat blijkt nu toch wel uit alles wat gebeurd is. Of dachten ze nu echt dat de waarheid niet aan het licht zou komen? Dachten die nazis nu echt dat er bij hen op de werkvloer geen normale mensen rondlopen?
oliepiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2005, 16:34   #43
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Als het allemaal waar is moeten deze agenten gestraft worden, dat is duidelijk. Aan de meeste dingen twijfel ik wel en ik zou nu tot na het volledig onderzoek afwachten hoe het nu precies is gegaan. Eerst was het een dikke winterjas, toen was het een rugzak nu is het geen rugzak, eerst was hij ergens over gekropen en is ie gaan lopen, nu weer niet meer, eerst was ie gaan lopen enkel en alleen omdat zijn visa verstreken was en nu was er dus helemaal niets aan de gang...? Ik denk dat je dit allemaal onder 1 noemer mag plaatsen...pers-onderzoek. Ik heb ook nog nergens een woordvoerder of weet ik veel wie van de politie een verklaring zien geven, je kan dus ook moeilijk spreken over het liegen van de agenten é.
l!
Dat bedoelde ik nou net met mijn vorige post.
De beelden m'n beste, de BEELDEN tonen dat er geen winterjas was, geen rugzak, dat hij niet is aangesproken, dat hij niet is op de vlucht gegaan.
Dus de politie heeft wel degelijk bewust geloven!!!
En ja, jij moet natuurlijk weer eerst een woordvoerder van de politie het horen bevestigen voordat jij iets gelooft, maar je hebt waarschijnlijk weer geen krant gelezen vandaag.
De woordvoerder van de politie wou namelijk geen commentaar geven op de nieuw ontdekte feiten.
Maar soit, als ik iets ZIE met m'n EIGEN ogen, dan hoeft niet een of andere instantie eerst te bevestigen wat ik gezien heb hoor.
Oud 18 augustus 2005, 20:22   #44
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ofwel blijkt binnenkort uit een degelijk onderzoek dat de agenten fouten begingen, of zelfs een misdaad begingen, en dan volgt een proces.
Ofwel blijkt binnekort uit een degelijk onderzoek dat deze krantenartikels nogal fors overdreven, en dan volgt geen proces.

Maar op basis van krantenartikelen ....

ps: wie hierboven schreef dat die agenten wel veronderstelden dat men een moord in koelen bloede gepleegd in de doofpot zou steken, die is wel goed zot. Precies of in GB elke drie dagen mensen doodgeschoten worden door agenten die dan 's anderendaags weer verder gaan met het verkeer te regelen. Precies of op zo'n plaats als in een station tijdens spitsuren geen honderden getuigen rondlopen .... al moesten de kraaien het uitbrengen ... Seffens zijn er geen gewone moorden meer, 't zijn er al van politieagenten in GB ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2005, 20:31   #45
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Ofwel blijkt binnenkort uit een degelijk onderzoek dat de agenten fouten begingen, of zelfs een misdaad begingen, en dan volgt een proces.
Ofwel blijkt binnekort uit een degelijk onderzoek dat deze krantenartikels nogal fors overdreven, en dan volgt geen proces.

Maar op basis van krantenartikelen ....

ps: wie hierboven schreef dat die agenten wel veronderstelden dat men een moord in koelen bloede gepleegd in de doofpot zou steken, die is wel goed zot. Precies of in GB elke drie dagen mensen doodgeschoten worden door agenten die dan 's anderendaags weer verder gaan met het verkeer te regelen. Precies of op zo'n plaats als in een station tijdens spitsuren geen honderden getuigen rondlopen .... al moesten de kraaien het uitbrengen ... Seffens zijn er geen gewone moorden meer, 't zijn er al van politieagenten in GB ...
Het zal een inside job geweest zijn...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2005, 21:39   #46
Towelie030981
Gouverneur

Towelie030981's schermafbeelding

Standaard

Maar waarvoor moet men in Londen het meeste schrik hebben? Een overijverige agent of een aanslag?
Towelie030981 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2005, 21:43   #47
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Towelie030981
Maar waarvoor moet men in Londen het meeste schrik hebben? Een overijverige agent of een aanslag?
Persoonlijk heb ik veel meer schrik van Londense politiemannen als van moslimterroristen.. En U?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2005, 22:24   #48
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Hoe ge het ook wilt kleuren, het blijft een spijtig ongeval.

Die gast verliet een huis dat in de gaten werd gehouden omdat daar terroristen woonden, vanaf daar is het fout beginnen lopen.
AWOE....
Oud 18 augustus 2005, 22:25   #49
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyot
met alle respect, dat lijkt me een hoop zever ... Je vergeet de getuigenverklaringen, die ingaat tegen het meeste wat hierboven beschreven staat... Waar zijn trouwens die 'open sources ' waar je je op beroept terug te vinden ..
En wie waren de getuigen? Dezelfden die een boeing in het Pentagon hebben zien vliegen?
Oud 18 augustus 2005, 22:29   #50
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Towelie030981
Tony Blair zijn woorden na de aanslagen waren "we zullen onze manier van leven niet veranderen, de westerse waarden zullen overleven", een van de eerste gevolgen was het inkrimpen van de mensenrechten(=lees aanpassing van westerse waarden), het eerste slachtoffer was deze onfortuinlijke Braziliaan, de vraag is wat of wie moet er nog volgen. Persoonlijk ben ik niet bereid om onze westerse waarden op te offeren ten voordelen van de bestrijding van het terrorisme. Een terrorisme dat mijn inziens overroepen wordt en als drogreden gebruikt wordt om een bepaalde agenda door te drukken.
De vinger recht in de wonde!!
Oud 18 augustus 2005, 22:37   #51
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard zwaar gestoord

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Persoonlijk heb ik veel meer schrik van Londense politiemannen als van moslimterroristen.. En U?
Als je zelf een bommenleggende massamoordenaar bent is dat logisch, anders denk ik dat je medische hulp nodig hebt.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2005, 22:41   #52
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Het is ongelooflijk. Op prisonplanet stond het trouwens al meer dan een week dat er een serieus reukje zat aan de officiele originele verklaring... maarja , het was weer van het is een conspiracy site ect. Totdat het in de gazet staat en dan geloven ze het plots wel.

Nog eens een voorbeeld van hoe de mainstream de opinie vormt van de mensen, en die die de mainstream controleren controleren de opinie van de massa.
Neen, dit is weer eens een goed voorbeeld van hoe goed die site wordt gelezen en nagepluisd. 90% valt door de mand, 9 op 10 is vervolgens niet nieuws genoeg en dat andere 1% haalt inderdaad het nieuws. Met andere, pretentieuze, sites is het niet anders.

Learn to live with reality, Exodus. It's not about your brain, it's about your own brain. Big difference, with even more consequences..
Oud 18 augustus 2005, 22:46   #53
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf
Daar zal beslist nog tamtam over gemaakt worden, zowel bij rechts, links, en bij de moslims, die het allemaal wel tof zullen vinden:een extra dode, da's altijd meegepakt voor mensen die overal bommen rondzwieren!Want daar is het toch mee begonnen nietwaar?Dat nu iedereen over toeren is moet niemand verbazen denk ik eerlijk gezegd
Foutje van een extremist, dus?
Ik ben het er mee eens dat een maatregel als "men mag schieten, mits terroristische verdachte" compleet overspannen was. Van Blair. Want dit is het resultaat. Punt, einde story.
Oud 18 augustus 2005, 22:56   #54
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto
Neen, dit is weer eens een goed voorbeeld van hoe goed die site wordt gelezen en nagepluisd. 90% valt door de mand, 9 op 10 is vervolgens niet nieuws genoeg en dat andere 1% haalt inderdaad het nieuws. Met andere, pretentieuze, sites is het niet anders.

Learn to live with reality, Exodus. It's not about your brain, it's about your own brain. Big difference, with even more consequences..
Inderdaad ... Learn to live with reality ...
Oud 19 augustus 2005, 09:10   #55
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oliepiek
Inderdaad, die flikken zijn dommer dan oerdom. Dat blijkt nu toch wel uit alles wat gebeurd is. Of dachten ze nu echt dat de waarheid niet aan het licht zou komen? Dachten die nazis nu echt dat er bij hen op de werkvloer geen normale mensen rondlopen?
Oerdom?Welnee!
Ze dachten gewoon dat ze boven de wet staan (gebeurt wel meer bij flikken en is ook dikwijls zo: zoek eens op in google: <ratonnades paris 1961> of herinner wat in Zwartberg allemaal kon gebeuren)[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by filosoof on 19-08-2005 at 10:33
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oerdom?Welnee!
Ze dachten gewoon dat ze boven de wet staan (gebeurt wel meer bij flikken en is ook dikwijls zo: zoek eens op in google: <ratonnades paris 1961> of herinner wat in Zwartberg allemaal kon gebeuren)[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Oerdom?Welnee!
Ze dachten gewoon dat ze boven de wet staan (gebeurt wel meer bij flikken en is ook dikwijls zo)[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door filosoof : 19 augustus 2005 om 09:33.
Oud 19 augustus 2005, 09:13   #56
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben het er mee eens dat een maatregel als "men mag schieten, mits terroristische verdachte" compleet overspannen was. Van Blair. Want dit is het resultaat. Punt, einde story.
Punt, einde story?? Gewoon vervolg volgende keer...
Dat was een deel van de opleiding die ze van israelische instructeurs gekregen schijnen te hebben... En dat moet dus van voor de aanslagen dateren...
Die aanslagen als excuus aanhalen is niet to the point in dit geval, wél de wijzigingen in de westerse wetgeving na 9/11/2001: het excuus om de Bill of Rights, de Habeas Corpus act, de grondwettellijke vrijheden in de US (via de Patriot Act) en al die lastige wetjes opzij te schuiven...
Ik ben wél curieus te weten wat in België in stilte allemaal opzijgeschoven werd sinds 9/11...en nooit in de pers vermeld wordt (het internationaal uitleveringsbevel hoort er alvast bij)[edit]
[size=1]After edit by filosoof on 19-08-2005 at 10:35
Reason:

Citaat:
Punt, einde story?? Gewoon vervolg volgende keer...
Dat was een deel van de opleiding die ze van israelische instructeurs gekregen schijnen te hebben... En dat moet dus van voor de aanslagen dateren...
Die aanslagen als excuus aanhalen is niet to the point in dit geval, wél de wijzigingen in de westerse wetgeving na 9/11/2001: het excuus om de Bill of Rights, de Habeas Corpus act, de grondwettellijke vrijheden in de US (via de Patriot Act) en al die lastige wetjes opzij te schuiven...
Ik ben wél curieus te weten wat in België in stilte allemaal opzijgeschoven werd sinds 9/11...en nooit in de pers vermeld wordt (het internationaal uitleveringsbevel hoort er alvast bij)[/size]

[size=1]After edit by filosoof on 19-08-2005 at 10:24
Reason:

Citaat:
Punt, einde story??
Ik ben wél curieus te weten wat in België in stilte allemaal opzijgeschoven werd sinds 9/11...en nooit in de pers vermeld wordt (het internationaal uitleveringsbevel hoort er alvast bij)[/size]

[size=1]After edit by filosoof on 19-08-2005 at 10:23
Reason:

Citaat:

[size=1]After edit by filosoof on 19-08-2005 at 10:20
Reason:

Citaat:
Die aanslagen als excuus aanhalen is niet to the point in dit geval, wél de wijzigingen in de westerse wetgeving na 9/11/2001: het excuus om de Bill of Rights, de Habeas Corpus act, de grondwettellijke vrijheden in de US (via de Patriot Act) en al die lastige wetjes opzij te schuiven...[/size]

[size=1]After edit by filosoof on 19-08-2005 at 10:14
Reason:

Citaat:
Dat was een deel van de opleiding die ze van israelische instructeurs gekregen schijnen te hebben... En dat moet dus van voor de aanslagen dateren...[/size]

Citaat:
Dat was een deel van de opleiding die ze van israelische instructeurs gekregen schijnen te hebben...[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door filosoof : 19 augustus 2005 om 09:35.
Oud 19 augustus 2005, 10:28   #57
Towelie030981
Gouverneur

Towelie030981's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van geen van beiden, statistisch gezien zijn beide gevallen overroepen! Men zou het kunnen vergelijken met vliegangst, misschien op dit moment geen goede vergelijking. Veel meer mensen hebben schrik om te vliegen dan om in een auto te zitten, hoewel men statistisch gezien meer kans op ongelukken heeft in een auto.[edit]
[size=1]After edit by Towelie030981 on 19-08-2005 at 11:34
Reason:

Citaat:
Van geen van beiden, statistisch gezien zijn beide gevallen overroepen! Men zou het kunnen vergelijken met vliegangst, misschien op dit moment geen goede vergelijking. Veel meer mensen hebben schrik om te vliegen dan om in een auto te zitten, hoewel men statistisch gezien meer kans op ongelukken heeft in een auto.[/size]

[size=1]After edit by Towelie030981 on 19-08-2005 at 11:31
Reason:

Citaat:
Van geen van beiden, statistisch gezien zijn beide gevallen overroepen! Men zou het kunnen vergelijken met vliegangst, misschien op dit moment niet goede vergelijking. Veel meer mensen hebben schrik om te vliegen dan om in een auto te zitten, hoewel men statistisch gezien meer kans op ongelukken heeft in een auto.[/size]

[size=1]After edit by Towelie030981 on 19-08-2005 at 11:31
Reason:

Citaat:
Van geen van beiden, statistisch gezien zijn beide gevallen overroepen! Men zou het kunnen vergelijken met vliegangst, misschien op dit moment niet geen goede vergelijking. Veel meer mensen hebben schrik om te vliegen dan om in een auto te zitten, hoewel men statistisch gezien meer kans op ongelukken heeft in een auto.[/size]

Citaat:
Van geen van beiden, statistisch gezien zijn beide gevallen overroepen![/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Towelie030981 : 19 augustus 2005 om 10:34.
Towelie030981 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2005, 10:33   #58
eno2
Banneling

Standaard

Shoot to kill?

Het loepzuiver door de kop schieten van terreur-verdachten is de nieuwe 'rule of engagement' van de Londense politie.

Ze hebben al een eerste record neergezet met acht treffers in een onschuldig Brasiliaans hoofd. Dat zal moeilijk te verbeteren vallen.

Een neutraal onderzoeksteam moet eerst nog uitmaken of er niet gesjoemeld is daarbij.
Zo verklaren ooggetuigen dat het nietsvermoedende slachtoffereerst geïmmobiliseerd werd. In dat geval kan het record niet gehomologeerd worden.

In een democratie schieten we immers alleen, na behoorlijke sommatie, verdachten "op de vlucht" neer (zoals ook in België zonder veel volksoproer regelmatig gebeurt bij wie een wegcontrole overslaat).

De vraag is dus, of het loepzuiver door de kop schieten van verdachten OK is, of niet, of als het alleen bij het volgen van strenge regels kan gebeuren
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2005, 12:14   #59
filosoof
Banneling

Standaard

"Misschien een "sport" voor de volgende Olympische spelen? De Duitsers en Palestijnen zijn destijds in Munchen al eens begonnen
Oud 19 augustus 2005, 12:34   #60
Zwarte Spion
Banneling

Zwarte Spion's schermafbeelding

Standaard

Hoe dom kan je zijn als je weet dat men terroristen zoekt, vooral in de metro's en dat je dan begint te lopen daar waar het vol agenten staat?
Zwarte Spion is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be