Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 augustus 2005, 09:46   #41
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth
Vooraleer ik aub schrijf moet ik zeker weten dat het om meer gaat dan Israel....

Als het gaat om universele spiritualiteitsgeschiedenis dan aub duncan........ met plezier.
Wat voor schat ligt daar verborgen tussen die donkere stoffige boeken?

Goed dan omschrijf ik het anders
De aller eerste vorm van geloof volgens de bijbelse volkeren canaieten ...enz ....zo kwamen er andere geloofs vormen bij deze kwamen uit de 12 stambomen van Israel en zo wereld rond; 2 ervan gingen verloren bvb 1 in Ethiopië.

Spiritualiteits geschiedenis is moeilijker bij te houden daar er sommige opgestart zijn en niet meer actief zijn en dus bij mijn weten moeilijk te volgen of in kaart te brengen.
Een paar eeuw terug werd je verbrand als je in trance ging dus bedenkenlijk is er veel verdwenen.

Wat niet weg neemt dat sommige van deze vormen geschiedkundig zijn ...nog steeds.
Keltische spiritualiteit en psychometrische werken daar vindt men veel terug van vroegere vormen van het spirituele of den bosjes man/indianen en zo waar ik dan voorstander van ben.

Raymond buckland ook spiritueel iemand die nu tussen zigeuners leeft denkt daar ook zo over denk k.

Voila zo heb ik al wa meer info bezorgd ik zal eens rond neuzen naar 1 van de oudste vormen van het spirituele vermoedenlijk zal dit aritmomantie zijn katropmantie, kristalomantie en andere voorspellings kunsten .In het verstaanbaar nederlands numerologie, voorspellen met kristal,hout/water/nummers...enz.

Een vriend van mij beoefend zoals ik soms geomantie iets dat met het grafische en nummers heeft te maken en ook eeuwen oud.
Veel van die dingen bevatten een way of life en dus daar vindtge de roots van een volk of het spirituele ervan .

Vergeet niet dat men wel eens zegt dat het geloof uit het spirituele kwam vogel en boomnamen werden omgezet, geloof werd plots anders .

Quote - Als het gaat om universele spiritualiteitsgeschiedenis dan aub duncan........ met plezier.
Er zijn zo vele vormen van over de ganse aardbol dat ze zekers universeel zijn.
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2005, 13:27   #42
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

[quote=duncan]
Citaat:
Goed dan omschrijf ik het anders
De aller eerste vorm van geloof volgens de bijbelse volkeren canaieten ...enz ....zo kwamen er andere geloofs vormen bij deze kwamen uit de 12 stambomen van Israel en zo wereld rond; 2 ervan gingen verloren bvb 1 in Ethiopië.
Bijbel + Israel = enkel een deel van de geschiedenis.
Citaat:
Spiritualiteits geschiedenis is moeilijker bij te houden daar er sommige opgestart zijn en niet meer actief zijn en dus bij mijn weten moeilijk te volgen of in kaart te brengen.
Dat is juist maar de Neanderthaler bestaat ook niet meer en toch gaan we op zoek naar zijn beenderen, zijn DNA, zijn gebruiksvoorwerpen, zijn manier van leven. Waarom zouden we dan geen sporen van spiritualiteit kunnen vinden van sommigen die niet meer actief zijn. Eens waren ze er...... er moeten dus wel degelijk nog sporen zijn. Misschien zijn die sporen inderdaad moeilijk te vinden want de anderen hadden er geen belang bij dat ze gevonden werden.
Citaat:
Een paar eeuw terug werd je verbrand als je in trance ging dus bedenkenlijk is er veel verdwenen.
Juist...... het onbekende was taboe....... meer het was des duivels.
Citaat:
Wat niet weg neemt dat sommige van deze vormen geschiedkundig zijn ...nog steeds.
Keltische spiritualiteit en psychometrische werken daar vindt men veel terug van vroegere vormen van het spirituele of den bosjes man/indianen en zo waar ik dan voorstander van ben.
Goed..... zolang je mijn scalp niet wenst of mijn hoofd niet wilt verkleinen ben ik voor vrijheid van geloof, religie of ongeloof.
Citaat:
Raymond buckland ook spiritueel iemand die nu tussen zigeuners leeft denkt daar ook zo over denk k.
Interessant...... ooit had ik een gesprek met een zigeuner over
' filosoferen is denken met je hart '......

Citaat:
Voila zo heb ik al wa meer info bezorgd ik zal eens rond neuzen naar 1 van de oudste vormen van het spirituele vermoedenlijk zal dit aritmomantie zijn katropmantie, kristalomantie en andere voorspellings kunsten .In het verstaanbaar nederlands numerologie, voorspellen met kristal,hout/water/nummers...enz.
Men moet roeien met de riemen die men heeft. Als dat koffie, hout of steentjes zijn is dat niet belangrijk, zolang men maar kan roeien.....

Citaat:
Een vriend van mij beoefend zoals ik soms geomantie iets dat met het grafische en nummers heeft te maken en ook eeuwen oud.
Veel van die dingen bevatten een way of life en dus daar vindtge de roots van een volk of het spirituele ervan .
De cultuur van een volk ?

Citaat:
Vergeet niet dat men wel eens zegt dat het geloof uit het spirituele kwam vogel en boomnamen werden omgezet, geloof werd plots anders .
Kan je hier wat uitleg bij geven.
( ik vermoed dat je kuisman bent in een of andere bib..... )
Citaat:
Er zijn zo vele vormen van over de ganse aardbol dat ze zekers universeel zijn
Daar zijn wij beiden toch heel erg van overtuigd Duncan.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2005, 15:21   #43
duncan
Banneling

Standaard

[quote=labyrinth]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duncan

*Een geschiedenis die in vele landen onder verschillende namen en geloven paseerden- geloof werd dus geloofs vormen.

Dat is juist maar de Neanderthaler bestaat ook niet meer en toch gaan we op zoek naar zijn beenderen, zijn DNA, zijn gebruiksvoorwerpen, zijn manier van leven. Waarom zouden we dan geen sporen van spiritualiteit kunnen vinden van sommigen die niet meer actief zijn. Eens waren ze er...... er moeten dus wel degelijk nog sporen zijn. Misschien zijn die sporen inderdaad moeilijk te vinden want de anderen hadden er geen belang bij dat ze gevonden werden.

*Het spirituele in zijn vroegste vormen vindt je terug zoals ik aangaf bij sigeuners/het keltische/... . Vanuit deze vormen kwamen er andere; sommige landen paste zelfs deze spirituele vormen toe op het hedendaagse geloof en omgedraaid.

*inderdaad men staat er nog sceptisch en angstig tegenover

Goed..... zolang je mijn scalp niet wenst of mijn hoofd niet wilt verkleinen ben ik voor vrijheid van geloof, religie of ongeloof.

* inderdaad niets moet alles ...mag.

*
Denken of voelen ik tracht te begrijpen zodat ik kan voelen om daarna een bedenking te formuleren...eventueel.

Men moet roeien met de riemen die men heeft. Als dat koffie, hout of steentjes zijn is dat niet belangrijk, zolang men maar kan roeien.....

* en zo veel mogenlijk trachten open te staan voor unicums/mensen.

*die vriend gaat soms met spirituele verenigingen en new age, reïke dingen om.
Grafomantie gaat over het numerologische verklaring over bvb een voorwerp of een grafische ritueel waar je op vooraf getekende grafiek- patroon wandeld...ect.
Ja; zekers gekend bij oosterse culturen en andere.

* inderdaad ben en blijf ik een zeldzame uitgestorven soort der huisman a.k.a poetsman maar in mijn vrije tijd hou ik me met andere dingen en mensen bezig het meer raarder soort ;-p
Voor zo ver ik weet heeft onze eigen westerse cultuur ook veel verborgen kennis der godsvruchtigheid.

*Jep zo is da

Goh leuk iemand die terug schrijft op vele zinnen lol bedankt alvast.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by duncan on 26-08-2005 at 16:23
Reason:
--------------------------------

[quote=labyrinth]
Citaat:

*Een geschiedenis die in vele landen onder verschillende namen en geloven paseerden- geloof werd dus geloofs vormen.

*Het spirituele in zijn vroegste vormen vindt je terug zoals ik aangaf bij sigeuners/het keltische/... . Vanuit deze vormen kwamen er andere; sommige landen paste zelfs deze spirituele vormen toe op het hedendaagse geloof en omgedraaid.

*
Denken of voelen ik tracht te begrijpen zodat ik kan voelen om daarna een bedenking te formuleren...eventueel.

* en zo veel mogenlijk trachten open te staan voor unicums/mensen.

Grafomantie gaat over het numerologische verklaring over bvb een voorwerp of een grafische ritueel waar je op vooraf getekende grafiek- patroon wandeld...ect.

* inderdaad ben en blijf ik een zeldzame uitgestorven soort der huisman a.k.a poetsman maar in mijn vrije tijd hou ik me met andere dingen en mensen bezig het meer raarder soort ;-p
Voor zo ver ik weet heeft onze eigen westerse cultuur ook veel verborgen kennis der godsvruchtigheid.

*Jep zo is da

Goh leuk iemand die terug schrijft op vele zinnen lol bedankt alvast.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

[quote=labyrinth]
Citaat:

*

* en zo veel mogenlijk trachten op te staan inderdaad.

*Jep zo is da

Goh leuk iemand die terug schrijft op vele zinnen lol bedankt alvast.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door duncan : 26 augustus 2005 om 15:23.
Oud 26 augustus 2005, 21:17   #44
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

[quote=duncan]
Citaat:

*Jep zo is da

Goh leuk iemand die terug schrijft op vele zinnen lol bedankt alvast.
Niet zo bescheiden duncan..... ik leer heel wat van jou.

Citaat:

*
Ik tracht te begrijpen wat ik voel om daarna minder of meer te voelen, naargelang het leuk of minder leuk is.
Oud 27 augustus 2005, 13:40   #45
duncan
Banneling

Standaard

Enkel de juiste mens op de juiste tijd en plaats maakt een geheel beeld; anderen leren hierdoor ook .

Ieder mens groeit en leert elke dag...als je het ziet.

Zelf vindt ik de natuurlijke magie, manicheïsme en andere leeringen van grote geestenlijke waarde.
Veel raak vlakken met het oosten zijn daar te vinden; mani voospelde immers de komst van Jezus.

http://users.online.be/debrug/diabasis/b26mani.htm

Het manicheïsme, een verlossingsleer

In het vorig nummer van dit tijdschrift verscheen een artikel over de ontwikkeling van het Ik en de Openbaring. Dit artikel eindigde met de bewering dat de manicheïsche geestesstroming reeds in het begin van onze jaartelling het fundament gelegd heeft voor haar toekomstige opdracht, nl. het kwade niet te veroordelen of te verdrijven maar om te vormen tot het goede.

Die bewering zullen wij nu toelichten.

1. Mani , de grondlegger van het manicheïsme

Mani (of Manes) werd in 216 n.C. geboren in de buurt van Ktesiphon, in het toenmalige Mesopotamië (nu Irak). Op 24-jarige leeftijd ervoer Mani hoe zijn hoger Ik ontwaakte; dit hogere Ik was zelf verbonden met een hoog geestelijk wezen dat aan Mani een bepaalde macht verleende. Sedertdien beschouwde Mani zichzelf als de Parakleet, de Heilige Geest die troost brengt, en wiens komst door Christus voorspeld was:

"Nog veel heb ik u te zeggen, maar gij kunt het nog niet dragen. Doch wanneer Hij komt, de Geest der Waarheid, zal Hij u wijzen de weg tot de volle waarheid. Want Hij zal niet uit zichzelf spreken, maar wat Hij hoort zal Hij spreken en het komende zal Hij u verkondigen. Hij zal mij openbaren, want uit mijn wezen zal Hij nemen wat Hij u verkondigen zal. Alles wat e Vader in zich heeft, leeft in mij. Daarom heb ik u gezegd: uit mijn wezen neemt de Geest wat Hij u verkondigen zal." (Joh. 16:12-15)

Mani zag hoe het Christendom verstarde en in wetten en dogma's gegoten werd; hij voelde zich daarom geroepen om een eigen christengemeenschap op te richten, gebaseerd op zuiverheid, rechtvaardigheid, mildheid en goedheid. Aanvankelijk kende deze christengemeenschap een grote bloei, tot ver buiten de genzen van het Perzische rijk, mede door de toestemming van de toenmalige heerser Shapoer I. Na de dood van deze laatste voerde diens opvolger opnieuw de streng-orthodoxe kerkleer in, en Mani en zijn aanhangers werden vanaf dan vervolgd. Mani zelf stierf rond 276 de marteldood.

Veel van deze leeringen binnen in deze gemeenschappen bevatten unieke ceremoniële en rituale praktijken.

De geestelijke praktijken van kerk en een land kunnen soms ver uitéénlopen maar hebben ook veel gemeen in woord,leer, en praktijk.

Thanks en ja ik weet het ik zen soems nen straffen poetsman .....soms é ni altij [edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by duncan on 27-08-2005 at 14:41
Reason:

Enkel de juiste mens op de juiste tijd en plaats maakt een geheel beeld; anderen leren hierdoor ook .

Zelf vindt ik de natuurlijke magie, manicheïsme en andere leeringen van grote geestenlijke waarde.
Veel raak vlakken met het oosten zijn daar te vinden; mani voospelde immers de komst van Jezus.

In het vorig nummer van dit tijdschrift verscheen een artikel over de ontwikkeling van het Ik en de Openbaring. Dit artikel eindigde met de bewering dat de manicheïsche geestesstroming reeds in het begin van onze jaartelling het fundament gelegd heeft voor haar toekomstige opdracht, nl. het kwade niet te veroordelen of te verdrijven maar om te vormen tot het goede.

Mani (of Manes) werd in 216 n.C. geboren in de buurt van Ktesiphon, in het toenmalige Mesopotamië (nu Irak). Op 24-jarige leeftijd ervoer Mani hoe zijn hoger Ik ontwaakte; dit hogere Ik was zelf verbonden met een hoog geestelijk wezen dat aan Mani een bepaalde macht verleende. Sedertdien beschouwde Mani zichzelf als de Parakleet, de Heilige Geest die troost brengt, en wiens komst door Christus voorspeld was:

"Nog veel heb ik u te zeggen, maar gij kunt het nog niet dragen. Doch wanneer Hij komt, de Geest der Waarheid, zal Hij u wijzen de weg tot de volle waarheid. Want Hij zal niet uit zichzelf spreken, maar wat Hij hoort zal Hij spreken en het komende zal Hij u verkondigen. Hij zal mij openbaren, want uit mijn wezen zal Hij nemen wat Hij u verkondigen zal. Alles wat e Vader in zich heeft, leeft in mij. Daarom heb ik u gezegd: uit mijn wezen neemt de Geest wat Hij u verkondigen zal." (Joh. 16:12-15)

Mani zag hoe het Christendom verstarde en in wetten en dogma's gegoten werd; hij voelde zich daarom geroepen om een eigen christengemeenschap op te richten, gebaseerd op zuiverheid, rechtvaardigheid, mildheid en goedheid. Aanvankelijk kende deze christengemeenschap een grote bloei, tot ver buiten de genzen van het Perzische rijk, mede door de toestemming van de toenmalige heerser Shapoer I. Na de dood van deze laatste voerde diens opvolger opnieuw de streng-orthodoxe kerkleer in, en Mani en zijn aanhangers werden vanaf dan vervolgd. Mani zelf stierf rond 276 de marteldood.

Veel van deze leeringen binnen in deze gemeenschappen bevatten unieke ceremoniële en rituale praktijken.

De geestelijke praktijken van kerk en een land kunnen soms ver uitéénlopen maar hebben ook veel gemeen in woord,leer, en praktijk.

Thanks en ja ik weet het ik zen soems nen straffen poetsman .....soms é ni altij [/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Thanks en ja ik weet het ik zen soems nen straffen poetsman [/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door duncan : 27 augustus 2005 om 13:41.
Oud 28 augustus 2005, 01:59   #46
de limburgse leeuw
Europees Commissaris

de limburgse leeuw's schermafbeelding

Standaard

[quote=duncan][quote=de limburgse leeuw]
Citaat:

Bedankt voor je sociale posting leeuw nen klauw krab terug lol
Wat je schrijft is zekers waar anders zou men niet zeggen .....perfecte werkers bestaan niet

Door deze posting d8 ik zo van alez kom ik zal Labirynth poster of naam geven voor nen boek waar alles beschreven staat van geloofs vormen over de aarde/hystoriek en ethiek van bepaald geloof.

Tjah sommige verdienen het gewoon lol ;p

Ik lees veel over oosterse dingen waarvan ik zelf fan ben en ja krsnamurti is nen coolen moh waar blijven de latijnse beschrijvingen in vergelijk met het oosterse bvb hermetische werken atôm tellos - het perfecte atoom ?!

Limburger een mens kan elke dag leren, minuut,second....niemand is perfect maar wel uniek
Goed Duncan, ik zie dat je nog steeds naar hartelust discussieert. Maar ik wil je even wijzen op het volgende: je beweert hier ergens dat er twee stammen verloren gegaan zijn, maar je bedoelt natuurlijk de 10 verloren stammen van Israël. Daarover vond ik het volgende:

Citaat:
Het lot van de 10 stammen is altijd een bron voor vele speculaties geweest. Waarschijnlijk zijn de stammen van Israël in praktijk nooit erg strikt gescheiden geweest en kon men in alle plaatsen van het oude Israël leden van iedere stam treffen. In Jeruzalem zal dit zeker zo geweest zijn. Ook in de tijd van het koninkrijk Juda zullen daar ongetwijfeld grote aantallen van de noordelijke stammen gewoond hebben en zich vermengd hebben met de stammen die daar van oudsher woonden. Waarschijnlijk vluchtten veel Israëlieten in 722 voor de jaartelling naar Juda toen ze nog de kans daarvoor hadden zodat daar nog veel meer leden van de 10 stammen terechtkwamen en daar eveneens assimileerden. Het lot van de 10 stammen kan dus samengevat worden met: een groot deel werd inderdaad weggevoerd en ging op in de bevolking van het Assyrische Rijk. Maar eveneens een groot deel vermengde zich met de bewoners van het Koninkrijk Juda.
Bron : Wikipedia.

Het bleek dus dat die stammen denkelijk nooit verloren zijn. Dat was een verhaaltje dat achteraf ontstaan is in enkele sekten en in de naïeve opvattingen van cowboys die dachten dat de Indianen de tien verloren stammen van Israël vormden.
Oud 28 augustus 2005, 14:07   #47
duncan
Banneling

Standaard

[quote=de limburgse leeuw][quote=duncan]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de limburgse leeuw

Goed Duncan, ik zie dat je nog steeds naar hartelust discussieert. Maar ik wil je even wijzen op het volgende: je beweert hier ergens dat er twee stammen verloren gegaan zijn, maar je bedoelt natuurlijk de 10 verloren stammen van Israël. Daarover vond ik het volgende:

Bron : Wikipedia.

Het bleek dus dat die stammen denkelijk nooit verloren zijn. Dat was een verhaaltje dat achteraf ontstaan is in enkele sekten en in de naïeve opvattingen van cowboys die dachten dat de Indianen de tien verloren stammen van Israël vormden.

Zelf had ik het over een boek waar proffesoren aan mee werkte om geloofs vormen in kaart te brengen van den beginne tot nu.
Bleek inderdaad van die 10 verdwenen stammen dat dit larie & apenkool was; maar daadwerkenlijk worden er nog 2 gezocht van de stamboom van Abraham zo er staat geschreven.

Dat van wikipedia had ik ook gelezen zenne ;-p
Oud 28 augustus 2005, 22:03   #48
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

[quote=duncan]
Citaat:

Vooraleer je het ziet, moet je het willen zien......
Citaat:
Jaja..... toch enkele verschillen met Jezus beste Duncan.....

Hat manicheïsme zegt namelijk ook het volgende :

'Daarom zijn de manicheërs van oordeel dat het kwade een noodzakelijke bestaansvoorwaarde is voor de kosmische evolutie; zij zeggen dat het kwade moet begrepen worden vanuit zijn gemetamorfoseerde aard en dat het moet verlost worden, zodat het opnieuw mee kan verder werken in de stroom van de wereldontwikkeling'

En ik die dacht dat je voor de wereldvrede ging.......
boehoe.....

Citaat:
Thanks en ja ik weet het ik zen soems nen straffen poetsman .....soms é ni altij
Volgens mij zit je ganse dagen of liever nachten in stofferige magische boeken te snuffelen op zoek naar één of andere 'potion magique' .....
Hopelijk niet om het kwade te verlossen ?
Het kwade dat is toch al genoeg aanwezig Duncan, niet ? Al het kwade dat vandaag schoonplaneet wordt aangedaan is toch al voldoende voor de wereldontwikkeling......Ik denk eerder aan het bevrijden van het goede.....
Oud 28 augustus 2005, 22:27   #49
duncan
Banneling

Standaard

[quote=labyrinth]
Citaat:

Vooraleer je het ziet, moet je het willen zien......

Jaja..... toch enkele verschillen met Jezus beste Duncan.....

Hat manicheïsme zegt namelijk ook het volgende :

'Daarom zijn de manicheërs van oordeel dat het kwade een noodzakelijke bestaansvoorwaarde is voor de kosmische evolutie; zij zeggen dat het kwade moet begrepen worden vanuit zijn gemetamorfoseerde aard en dat het moet verlost worden, zodat het opnieuw mee kan verder werken in de stroom van de wereldontwikkeling'

boehoe.....

Volgens mij zit je ganse dagen of liever nachten in stofferige magische boeken te snuffelen op zoek naar één of andere 'potion magique' .....
Hopelijk niet om het kwade te verlossen ?
Het kwade dat is toch al genoeg aanwezig Duncan, niet ? Al het kwade dat vandaag schoonplaneet wordt aangedaan is toch al voldoende voor de wereldontwikkeling......Ik denk eerder aan het bevrijden van het goede.....

Neen dat doe ik niet ik ben met die boeken opgegroeit....das erger hé lol

Het kwaad of het slechte negatieve rond jezelf als natuurlijk beschouwen enz... .
Kan een mogenlijke verlossing bieden zowel voor het goede als het kwade.

Bevrijding van het AL goede gebeurt al bij het openbaren van omzo een verlossing te bieden....oplossing of aanvaarding hoort ook bij het goede; en het kwade?!

Ontwikkelen doen we elke tienduizendste van een seconde en misschien wel sneller & geestenlijk bvb op ethisch vlak?!

Ach ieders is uniek en tracht zijn/haar best te doen.
Meneer Mani werd ooit aan de deuren genagelt toen hij melde dat er geesten enz... tussen de mensen leefden; reactie daarop was vrij simpel - nail him

Angst voor het kwade maakt en geeft kracht aan het kwade; zonder angst bestaat kwaad noch goed.
Bijvoorbeeld wantrouwen is een vorm van angst indien deze nu niet wordt toegepast maar beleeft wordt dan krijgt men een sociaal vertrouwenlijke band om het in mooie woorden uit te drukken.

Dus niet angstig zijn en het kwade als onbetrouwbare broeder te behandelen geeft een andere vorm van bewust zijn.

Voor zo ver mijn morele preken ; gegroet
Oud 28 augustus 2005, 22:28   #50
duncan
Banneling

Standaard

boehoe.....

Zekers weten wereld....vrede hmm hmm dat heeft ieder 1 graag; hoop ik toch
Oud 28 augustus 2005, 22:48   #51
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

[quote=duncan][quote=labyrinth]

Citaat:
Bevrijding van het AL goede gebeurt al bij het openbaren van omzo een verlossing te bieden....oplossing of aanvaarding hoort ook bij het goede; en het kwade?!
Oef !

Citaat:
Meneer Mani werd ooit aan de deuren genagelt toen hij melde dat er geesten enz... tussen de mensen leefden; reactie daarop was vrij simpel - nail him
Wat hebben al die verlossers toch met nagels ?
Citaat:
Angst voor het kwade maakt en geeft kracht aan het kwade; zonder angst bestaat kwaad noch goed.
Bijvoorbeeld wantrouwen is een vorm van angst indien deze nu niet wordt toegepast maar beleeft wordt dan krijgt men een sociaal vertrouwenlijke band om het in mooie woorden uit te drukken.

Dus niet angstig zijn en het kwade als onbetrouwbare broeder te behandelen geeft een andere vorm van bewust zijn.
Inderdaad, na een periode van pijn en verdriet kan de vreugde groter zijn dan voorheen.

Ook groetjes.
Oud 29 augustus 2005, 08:50   #52
duncan
Banneling

Standaard

[quote=labyrinth][quote=duncan]
Citaat:

Oef !

Wat hebben al die verlossers toch met nagels ?

Inderdaad, na een periode van pijn en verdriet kan de vreugde groter zijn dan voorheen.

Ook groetjes.

Goh dan mag ik al levenslang vreugdevol feesten mé al die miserie waar ik nu nog in leef

Inderdaad het door kruisen van het slechte kan een verheerlijkte vreugde geven achteraf .
Oud 1 september 2005, 16:57   #53
Big_daddy
Gouverneur

Big_daddy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga
2 crazy for words, Big !!
Tja, als dat tegenwoordig al voor een antwoord moet door gaan ...
Vl'ààààànderenvan slagveld tot reservaat . Watte?? Vloms nomdedom!I don't love it, I won't leave it. I hate it, and I shit on it. "Is dat cultureel genoeg voor u ...?"Vlaanderen ; 0 jaar ......http://www.verzet.org http://www.ffrf.org/quiz/
Big_daddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2005, 17:13   #54
Big_daddy
Gouverneur

Big_daddy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga
[QUOTE/=Big_daddy]
De theosofische mystiek viel vooral in Duitsland in vruchtbare aarde. Vlak na de Eerste Wereldoorlog heerste daar een sfeer van nationalisme en wraakgevoelens. Men zocht naar een theorie die Duitse superioriteitsgevoelens kon rechtvaardigen. [size=3]De latere Nazileiders Himmler, Hess, Göring en Borman werden allemaal theosoof. Zo ook Haeckel, de illustere voorvader der rassenhygiënisten, en Meyrinck, die beweerde dat "de zwarten half roofdier, half mens" zijn en dat de "vergeestelijkte mensen over de diermensen" moeten heersen.[/size][size=2][QUOTE/][/size]

Heeft U zich in het pakje van een groot-inquisiteur gehesen ? Een beetje over-sized maar voor de rest staat het U beeldig. Uw bericht verwijst de auteur en de tekst van de 'Geheime Leer' als niet minder dan de rechtstreekse aanzet tot het nazisme en de holocaust toe.
Theosofie stond de nazi-elite beeldig.

Het is wel opmerkelijk dat een "ex-theosofe" als Bailey de Joden wel aanvaard als een onderdeel van het grote Arische ras, maar hun niettemin de verantwoordelijkheid van de Holocaust, Shoah zelf in de schoenen schuift.
Opmerkelijk lijkt me ook de uitspraak die ik eens van een 'theosoof" heb mogen vernemen: " voor ons theosofen is het zo dat eigenlijk de slachtoffers zich aan de daders moesten verontschuldigen."

Schitterend, vind je niet ...
Citaat:

Straffe kost waarbij mi. een paar gezegden hier van passend van doen zijn, zoals 'wie het schoentje past die trekke het aan' of 'wie een hond wil slaan heeft algauw een stok gevonden'. Het boek én Blavatsky is die schoen of stok.
Gezegden komen altijd van pas. Wat is dat nu voor een "tegenreactie" ...

Citaat:
De menselijke geschiedenis staat bol van dergelijk 'godenmisbruik', waarbij de veroveraar zich, zoals het hem uitkwam, steeds beroepte op goedkeuring of vereenzelviging met het allerhoogste of wat daarvoor in zijn hoofd moet doorgaan.
Ook theosectariërs klaarblijkelijk .

Citaat:
Ik tracht er slechts uit te halen wat ik begrijp en kan reflecteren op eigen leven en bewustzijn.
Wat U er tracht uit te halen is uw zaak. Uw afkeer richt zich blijkbaar op elke vorm van spirituele groei en alles wat daar eventueel behulpzaam bij kan zijn. In uw destructieve geladenheid vermoed ik echter enkele minder prettige ervaringen in een of andere religieuze omgeving of sekte en is uw reactie hierdoor méér dan begrijpelijk.
Maar dat is uiteraard slechts een vluchtige gedachte, ontsproten aan mijn slecht karakter.
Slechte analyse 'raga', zeer slecht. Maar ja, je hebt dan ook niet genoeg gegevens om eender wat af te leiden. I am to big for you, you are looking right in my ass.

Citaat:
Trouwens, over 'godenmisbruik' gesproken: Welke 'leer' hadden Stalin, Mao, Paultje Pot ea 'volksbevrijders' dan wel ? Welke 'leer' hebben de ayatollahs en hun collega-moefti's dan eigenlijk ?
Een vorm van communisme. Een vorm van islam.
Wist je dat niet ... ?

Citaat:
En welke 'leer' hebt U feitelijk ?
[size=7]Geen leer.[/size] Ik geloof dat de zin van het leven schuilt in het vinden van voldoening bij het ontwikkelen van je aanleg, waarbij men het verstand gebruikt en het hart volgt.

Ik heb niet de behoefte, waar jij kennelijk van overloopt, om te hunkeren naar een vader principe in wat voor vorm dan ook. Capish ... ?

Citaat:
Ciao
AVEAVE
Vl'ààààànderenvan slagveld tot reservaat . Watte?? Vloms nomdedom!I don't love it, I won't leave it. I hate it, and I shit on it. "Is dat cultureel genoeg voor u ...?"Vlaanderen ; 0 jaar ......http://www.verzet.org http://www.ffrf.org/quiz/
Big_daddy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be