Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 augustus 2005, 07:14   #41
Gertj3
Minister

Gertj3's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre
Wacht eens! Wat wilt ge nu beweren?

Citaat:
Ik noteer in uw bijdrage: "Vele van die vreemden horen hier niet thuis..." Hoeveel?
ik kan daar geen cijfers op plakken ze

Citaat:
"Sommigen (dus een minderheid! ...volgens uw uitleg) komen naar hier voor een job". En we zitten hier in dit land met de hoogste werkloosheid van de Europese Unie. 700.000 werklozen. Dus dat kan ook niet. Wie emigreert er nu naar een land met de hoogste werkloosheid?
hmm heb gisteren nog een straf verhaal gehoord van ne man die een eigen sanitair bedrijf heeft

had een vacature openstaan er kwamen al vij verschillende vlamingen bij hem werken maar t"was nie goed te lastig te lange uren wilde veel meer verdienen!!

als gevolg dat die man maar besloot om een rus te aanvaarden die hard werkt en betaald word zoals het zou moeten en niet klaagt

Als we dat niet weten, dan heeft verdere discussie geen zin. Wat denkt ge?
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2005, 07:18   #42
Gertj3
Minister

Standaard

Citaat:
Ik noteer in uw bijdrage: "Vele van die vreemden horen hier niet thuis..." Hoeveel?

Citaat:
"Sommigen (dus een minderheid! ...volgens uw uitleg) komen naar hier voor een job". En we zitten hier in dit land met de hoogste werkloosheid van de Europese Unie. 700.000 werklozen. Dus dat kan ook niet. Wie emigreert er nu naar een land met de hoogste werkloosheid?
Wat u hier beweerd klopt niet in duitsland izijn de werklozen cijfers veel hoger

en kan u nog een straf verhaal vertellen ook maar ik denk niet dat je da wilt horen want je gaat mij toch niet geloven[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Gertj3 on 24-08-2005 at 08:20
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Citaat:
Wat u hier beweerd klopt niet in duitsland izijn de werklozen cijfers veel hoger

en kan u nog een straf verhaal vertellen ook maar ik denk niet dat je da wilt horen want je gaat mij toch niet geloven[/size]

[size=1]After edit by Gertj3 on 24-08-2005 at 08:20
Reason:

Citaat:

Citaat:
Wat u hier beweerd klopt niet in duitsland is het werklozen cijfers veel hoger

en kan u nog een straf verhaal vertellen ook maar ik denk niet dat je da wilt horen want je gaat mij toch niet geloven[/size]

[size=1]After edit by Gertj3 on 24-08-2005 at 08:19
Reason:

Citaat:

[QUOTE+ Jean-Pierre]"Sommigen (dus een minderheid! ...volgens uw uitleg) komen naar hier voor een job". En we zitten hier in dit land met de hoogste werkloosheid van de Europese Unie. 700.000 werklozen. Dus dat kan ook niet. Wie emigreert er nu naar een land met de hoogste werkloosheid?[/quote]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Citaat:

[/edit]

Laatst gewijzigd door Gertj3 : 24 augustus 2005 om 07:20.
Oud 24 augustus 2005, 07:46   #43
eigeeltje
Burgemeester

eigeeltje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
De kansarmen aan het werk zetten zo al veel vooruitgang zijn
Inderdaad dit is de oplossing waar men moet naar streven. Helaas is die in realiteit niet haalbaar. Er zijn te veel problemen die mijn inziens niet altijd oplosbaar zijn.
vb. : Laat ons aannemen dat een kansarme een diploma gehaald heeft en hij moet naar een sollicitatiegesprek. Plots komen er allerlei problemen opzetten.
1/ Kan hij er geraken? Eigen vervoer over een grotere afstand zal problematisch zijn, is die plaats wel bereikbaar met het openbaar vervoer?
2/ Heeft die persoon wel genoeg zelf vertrouwen? Wat zijn zen sociale vaardigheden? Hoe ziet hij er uit? Allemaal vragen die doorslaggevend kunnen zijn bij een sollicitatieprocedure.
3/ Kan hij het werk aan? Heeft hij kinderen die hij moet opvangen? Heeft hij een verslavingsprobleem? Heeft hij problemen met structuren en met regels? Allemaal zaken die belangrijk en doorslaggevend zijn voor de werkgever.
Oud 24 augustus 2005, 07:50   #44
eigeeltje
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Misschien beter dat ge dit eens tegen professor Vermeersch, of tegen de gouverneur van limburg (de Polen zijn een groter gevaar voor onze sociale zekerheid, dan de vergrijzing) vertelt.
In elk geval heeft het geen zin van de middenklasse, de familieleden van de barons, die geld hebben om mensensmokkelaars te betalen, ambtenaren om te kopen... voort te helpen. Men kan veel beter de echte armen in hun thuisland helpen.
En niets houdt u uiteindelijk tegen om meer te doen. Maar persoonlijk vind ik, eens 2/3 van mijn loon gestort als bijdrage aan de maatschappij, ik voldoende heb gedaan.
En uiteindelijk vroeg ge naar oplossingen. En voor mij blijft het, eerst de kraan toe, en dan dweilen.
1/ Het gaat hier over kansarmen en specifiek over migranten.
2/ Het is niet omdat je mensensmokkelaars kunt betalen, dat je daarom rijk bent. Trouwens je kunt een boel geld hebben en toch nog kansarm zijn.
3/ Meehelpen hoeft geen geld te kosten, als vrijwilliger gaan werken kan evenveel helpen.
Oud 24 augustus 2005, 07:56   #45
Gertj3
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eigeeltje
Inderdaad dit is de oplossing waar men moet naar streven. Helaas is die in realiteit niet haalbaar. Er zijn te veel problemen die mijn inziens niet altijd oplosbaar zijn.
vb. : Laat ons aannemen dat een kansarme een diploma gehaald heeft en hij moet naar een sollicitatiegesprek. Plots komen er allerlei problemen opzetten.
1/ Kan hij er geraken? Eigen vervoer over een grotere afstand zal problematisch zijn, is die plaats wel bereikbaar met het openbaar vervoer?
2/ Heeft die persoon wel genoeg zelf vertrouwen? Wat zijn zen sociale vaardigheden? Hoe ziet hij er uit? Allemaal vragen die doorslaggevend kunnen zijn bij een sollicitatieprocedure.
3/ Kan hij het werk aan? Heeft hij kinderen die hij moet opvangen? Heeft hij een verslavingsprobleem? Heeft hij problemen met structuren en met regels? Allemaal zaken die belangrijk en doorslaggevend zijn voor de werkgever.
ja maar ze moeten ook wat willen en dat is soms ook een probleem
Oud 24 augustus 2005, 08:02   #46
eigeeltje
Burgemeester

Standaard

Citaat:
ja maar ze moeten ook wat willen en dat is soms ook een probleem
Tuurlijk is de eerste en belangrijkste voorwaarde dat ze willen werken. Maar dat heeft ook veelal te maken met hun sociale structuren en verslavingsproblemen.
Oud 24 augustus 2005, 08:36   #47
Gertj3
Minister

Standaard

Citaat:
Tuurlijk is de eerste en belangrijkste voorwaarde dat ze willen werken. Maar dat heeft ook veelal te maken met hun sociale structuren en verslavingsproblemen.
of meer daklozencentrums bouwen waar ze dan mogen slapen met voorwaarden zoals naar de les komen en van hun verslafing afgeraken om zo terug in het normale leven terecht te komen
Oud 24 augustus 2005, 10:00   #48
eigeeltje
Burgemeester

Standaard

Citaat:
of meer daklozencentrums bouwen waar ze dan mogen slapen met voorwaarden zoals naar de les komen en van hun verslafing afgeraken om zo terug in het normale leven terecht te komen
Je slaat weer alles door elkaar. Kansarmen zijn geen daklozen. Wat is dan het nut om zo'n centrum te bouwen.
Oud 24 augustus 2005, 10:05   #49
Gertj3
Minister

Standaard

Citaat:
Je slaat weer alles door elkaar. Kansarmen zijn geen daklozen. Wat is dan het nut om zo'n centrum te bouwen.
jep sorry was verkeerd heef mijn fout toe

als ze niet willen valt er weinig aan te doen denk ik

iemand die echt wil die zal er wel voor gaan denk ik
Oud 24 augustus 2005, 10:36   #50
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dan? Hebben wij die mensen verplicht zich te verslaven? Waarom moet ik fiscaal afgestraft worden (...meer belasting betalen) om een individu te subsidiëren dat zich graag wil verslaven?

Vergeet niet dat de huidige meerderheid, VLD-SP.A, er alles aan gedaan heeft om het gedoogbeleid ingang te doen vinden in onze samenleving...[edit]
[size=1]After edit by Jean-Pierre on 24-08-2005 at 11:38
Reason:

Citaat:
En dan? Hebben wij die mensen verplicht zich te verslaven? Waarom moet ik fiscaal afgestraft worden (...meer belasting betalen) om een individu te subsidiëren dat zich graag wil verslaven?

Vergeet niet dat de huidige meerderheid, VLD-SP.A, er alles aan gedaan heeft om het gedoogbeleid ingang te doen vinden in onze samenleving...[/size]

Citaat:
En dan? Hebben wij die mensen verplicht zich te verslaven? Waarom moet ik fiscaal afgestra[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 24 augustus 2005 om 10:38.
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2005, 10:39   #51
Gertj3
Minister

Standaard

Citaat:
En dan? Hebben wij die mensen verplicht zich te verslaven? Waarom moet ik fiscaal afgestra
Dat nie maar we weten niet wat die mensen hebben meegemaakt

sommigen zijn just kapot gemaakt door de staat da weet je niet e
Oud 24 augustus 2005, 10:46   #52
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Dat nie maar we weten niet wat die mensen hebben meegemaakt. sommigen zijn just kapot gemaakt door de staat da weet je niet e
Gertj3, daar kan ik u niet volgen... Die uitleg is te gemakkelijk. ...Maar de schuld geven aan 'de Staat' is te gemakkelijk. De Staat, dat zijn wij. Ik ben niet verantwoordelijk voor het feit dat een bepaalde persoon drugs neemt.

Ik onderstel dat iedereen op een zeker ogenblik blijk moet kunnen geven van volwassenheid. Ieder individu moet zijn eigen verantwoordelijkheden kunnen opnemen. Wil iemand zich drogeren,... wel laat hem doen! Het is zijn probleem. Maar dan moet hij niet afkomen om poen te vragen voor zijn eigen onvolwassenheid.[edit]
[size=1]After edit by Jean-Pierre on 24-08-2005 at 11:48
Reason:

Citaat:
Dat nie maar we weten niet wat die mensen hebben meegemaakt. sommigen zijn just kapot gemaakt door de staat da weet je niet e
Gertj3, daar kan ik u niet volgen... Die uitleg is te gemakkelijk. ...Maar de schuld geven aan 'de Staat' is te gemakkelijk. De Staat, dat zijn wij. Ik ben niet verantwoordelijk voor het feit dat een bepaalde persoon drugs neemt.

Ik onderstel dat iedereen op een zeker ogenblik blijk moet kunnen geven van volwassenheid. Ieder individu moet zijn eigen verantwoordelijkheden kunnen opnemen. Wil iemand zich drogeren,... wel laat hem doen! Het is zijn probleem. Maar dan moet hij niet afkomen om poen te vragen voor zijn eigen onvolwassenheid.[/size]

[size=1]After edit by Jean-Pierre on 24-08-2005 at 11:47
Reason:

Citaat:

Ik onderstel dat iedereen op een zeker ogenblik blijk moet kunnen geven van volwassenheid. Ieder individu moet zijn eigen verantwoordelijkheden kunnen opnemen. Wil iemand zich drogeren,... wel laat hem doen! Het is zijn probleem. Maar kom dan niet af om poen te vragen voor uw eigen onvolwassenheid.[/size]

Citaat:

Ik onderstel dat iedereen op een zeker ogenblik blijk moet kunnen geven van volwassenheid. Ieder individu moet zijn eigen verantwoordelijkheden kunnen opnemen. Wil iemand zich drogeren,... wel laat hem doen! Het is zijn probleem. Maar kom dan niet af om poen te vra[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 24 augustus 2005 om 10:48.
Oud 24 augustus 2005, 10:53   #53
Gertj3
Minister

Standaard

Citaat:
Ik wou eigenlijk zeggen iemand die een goeie zaak heeft en zware belastingen moet betalen en dat niet kan betalen en zijn zaak daardoor moet sluiten en dan op dool geraakt en aan de drank geraakt zal dit op de staat steken

Citaat:
Ik onderstel dat iedereen op een zeker ogenblik blijk moet kunnen geven van volwassenheid. Ieder individu moet zijn eigen verantwoordelijkheden kunnen opnemen. Wil iemand zich drogeren,... wel laat hem doen! Het is zijn probleem. Maar dan moet hij niet afkomen om poen te vragen voor zijn eigen onvolwassenheid.
dat is wel waar ik rook dus moet jij niet betalen voor mijn sigaretten die zal ik wel betalen ook al heeft men mij meermaals gewaarschuwd dat het slecht is voor mijne gezondheid
Oud 24 augustus 2005, 11:06   #54
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
...dat is wel waar ik rook dus moet jij niet betalen voor mijn sigaretten die zal ik wel betalen ook al heeft men mij meermaals gewaarschuwd dat het slecht is voor mijne gezondheid
Klopt! Maar rekent gij in uw berekening ook de kosten die de maatschappij moet dragen voor de verzorging van patiënten met longkanker, veroorzaakt door sigaretten? Zo kunnen we natuurlijk dit lijstje afgaan voor allerlei 'verslavingen'. Zelfs 'teveel eten' is een vorm van verslaving. Moet ik 'de Staat' verantwoordelijk stellen voor mijn zwaarlijvigheid, wanneer ik elke dag mijne Big Mac wil oppeuzelen?

Ik denk dat we beiden akkoord kunnen gaan met het feit dat de gezondsheidszorg niet individueel berekend wordt, maar voor het grootste gedeelte gedragen wordt door de maatschappij. ..En dus mag ik mij de vraag stellen waarom ik moet betalen voor personen die zich aan 'uitspattingen' overleveren...[edit]
[size=1]After edit by Jean-Pierre on 24-08-2005 at 12:12
Reason:

Citaat:
...dat is wel waar ik rook dus moet jij niet betalen voor mijn sigaretten die zal ik wel betalen ook al heeft men mij meermaals gewaarschuwd dat het slecht is voor mijne gezondheid
Klopt! Maar rekent gij in uw berekening ook de kosten die de maatschappij moet dragen voor de verzorging van patiënten met longkanker, veroorzaakt door sigaretten? Zo kunnen we natuurlijk dit lijstje afgaan voor allerlei 'verslavingen'. Zelfs 'teveel eten' is een vorm van verslaving. Moet ik 'de Staat' verantwoordelijk stellen voor mijn zwaarlijvigheid, wanneer ik elke dag mijne Big Mac wil oppeuzelen?

Ik denk dat we beiden akkoord kunnen gaan met het feit dat de gezondsheidszorg niet individueel berekend wordt, maar voor het grootste gedeelte gedragen wordt door de maatschappij. ..En dus mag ik mij de vraag stellen waarom ik moet betalen voor personen die zich aan 'uitspattingen' overleveren...[/size]

Citaat:

Ik denk dat we beiden akkoord kunnen gaan met het feit dat de gezondsheidszorg niet individueel berekent wordt, maar voor het grootste gedeelte gedragen wordt door de maatschappij. ..En dus mag ik mij de vraag stellen waarom ik moet betalen voor personen die zich aan 'uitspattingen' overleveren...[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 24 augustus 2005 om 11:12.
Oud 24 augustus 2005, 11:09   #55
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Trouwens, in de Verenigde Staten zijn er personen (organisaties) geweest die het Mac Donaldsbedrijf hebben willen verantwoordelijk stellen voor 'hun' zwaarlijvigheid... Zoals ge ziet, 'zij' (de consumenten) voelden zich zelf niet schuldig! Hetgeen ik pure komedie noem.[edit]
[size=1]After edit by Jean-Pierre on 24-08-2005 at 12:10
Reason:

Trouwens, in de Verenigde Staten zijn er personen (organisaties) geweest die het Mac Donaldsbedrijf hebben willen verantwoordelijk stellen voor 'hun' zwaarlijvigheid... Zoals ge ziet, 'zij' (de consumenten) voelden zich zelf niet schuldig! Hetgeen ik pure komedie noem.[/size]

Trouwens, in de Verenigde Staten zijn er personen (organisaties) geweest die het Mac Donaldsbedrijf hebben willen verantwoordelijk stellen voor 'hun' zwaarlijvigheid... Zoals ge ziet, 'zij' (de consument) voelden zich zelf niet schuldig! Hetgeen ik pure komedie noem.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 24 augustus 2005 om 11:10.
Oud 24 augustus 2005, 11:14   #56
Gertj3
Minister

Standaard

Citaat:
Trouwens, in de Verenigde Staten zijn er personen (organisaties) geweest die het Mac Donaldsbedrijf hebben willen verantwoordelijk stellen voor 'hun' zwaarlijvigheid... Zoals ge ziet, 'zij' (de consumenten) voelden zich zelf niet schuldig! Hetgeen ik pure komedie noem.
Dat is waar je moet zelf een beetje slim genoeg zijn om te weten of je elke dag naar de Quick of mac donald wilt gaan e

als ik mij elke dag volvret met frieten en frikandellen moet ik ook niet zeggen t"is de schuld van da frietkot
Oud 24 augustus 2005, 13:04   #57
napoleondegrote
Banneling

Standaard

Maar om even terug on topic te komen: ik heb nog altijd geen kreten van verontwaardiging gehoord vanwege Jefke Dewitte van het Centrum of van de grote moraalridders van de SPa of Groen!, om te reageren tegen deze duidelijke discriminatie van kanslozen die thuis wel Nederlands spreken. Of zijn die er niet?

Wat een hypocriete opportunistische smeerlappen zijn dat toch!!!!!!!!
napoleondegrote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2005, 13:17   #58
Gertj3
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door napoleondegrote
Maar om even terug on topic te komen: ik heb nog altijd geen kreten van verontwaardiging gehoord vanwege Jefke Dewitte van het Centrum of van de grote moraalridders van de SPa of Groen!, om te reageren tegen deze duidelijke discriminatie van kanslozen die thuis wel Nederlands spreken. Of zijn die er niet?

Wat een hypocriete opportunistische smeerlappen zijn dat toch!!!!!!!!
ik zie niet in waar er discriminatie is?
Oud 24 augustus 2005, 13:29   #59
napoleondegrote
Banneling

Standaard

Citaat:
ik zie niet in waar er discriminatie is?
Ha neen, dus als je geen inkomen hebt, geen diploma middelbaar, geen serieus onderkomen, maar je praat wel Nederlands thuis(al is die thuis dan een daklozencentrum), dan ben je dus volgens jou niet kansarm en heb je geen recht op extra begeleidende maatregelen?....
napoleondegrote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2005, 14:48   #60
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
daar kan ik me eigenlijk niet over uitspreken, aangezien ik er te weinig van op de hoogte ben. ik denk wel dat veel afhangt van het diploma van de leerkracht. niet iedereen wordt even goed betaald.
Equivalente kwalificaties verdienen gemiddeld niet meer in de privé. Als je dan nog het vele verlof, de jobzekerheid en het pensioen in rekening brengt...
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be