![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Je moet je ook soms vragen stellen hoe België vertegenwoordigd is in het buitenland. Heel wat mensen in het buitenland ( China, etc ), denken echt dat België, Franstalig is ( zeker omdat op de ambassades in het buitenland er nogal veel Franstalige gesproken wordt, waardoor de eerste contact met "België", direct de mensen hun gedachten bepaald ). Dat Vlaanderen geen heilig is, zal ik niet ontkennen. Als men kiekens zoals "Freya Van den Bossche" postjes geeft, dan zal men zeker problemen krijgen. Ben al lang voorstander dat Politieker's een zekere verantwoordelijkheid dienen af te leggen ( gekoppeld aan straffen = wedde verlies ), bij het niet nakomen van verkiezingsbeloftes, slecht bestuur, enz. Maar ja, is allemaal één pot nat, en ze zullen elkaar wel beschermen. Maar heel wat problemen dat zich voordoen, zijn Federale problemen. Je kan vanuit Vlaanderen nu ook niet een coherent beleid uitvoeren, als je maar een deel van de bevoegdheden hebt. Daarom dat al die idees ( = constructies ) dat de Franstalige hebben voor de staatshervorming, de boel enkel maar ingewikkelder maken. In mijn ogen moet alles versimpeld worden, maar ja, wie zijn we kleine mensen he ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Europees Commissaris
|
![]() Ben jij Franstalig?
![]() |
#43 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Moest de Vlaamse overheid in het verleden bewezen hebben met de haar reeds toegekende bevoegdheden een beter beleid te voeren dan de federale of Waalse, zou ik nog van mening kunnen veranderen. Maar ik stel vast dat voor zover ik op persoonlijk vlak ervaren heb dat op verschillende vlakken zeker niet het geval is. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Parlementslid
|
![]() Ik woon in het verre buitenland, niet omdat ik Belgenland beu was, maar gewoon door een samenloop van omstandigheden.
Ik mis het eten, de zachte zomers en de strandcultuur. Maar aan de andere kant is het heel duidelijk dat qua misdaad, hoge belastingen en dynamisme o.a. er heel wat landen veel beter scoren. Moest de politieke klasse die problemen willen aanpakken, dan zou Belgie een van de meest leefbare landen op aarde kunnen zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik zou iedereen die met Buysse in zee wil gaan op het hart drukken te Googlen naar ervaringen met dit emigratiebureau o.a. op emigratiefora. Als je dan nog met Buysse in zee wil gaan, moet je dat maar doen, maar een verwittigd man is er twee waard. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Europees Commissaris
|
![]() Overwegen constant, doch tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren, en weemoed die niemand kan verklaren.
Partner, kinderen, familie, verplichtingen aan bank, grote kostprijs,... En eenmaal weg, je zou versteld staan hoeveel er terug komen na x aantal jaar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Als voorbeeld: verhuizen naar Zweden is iets heel anders dan naar Japan.
Fashion is a form of ugliness so intolerable that we have to alter it every six months. (Oscar Wilde) Laatst gewijzigd door Twigmuntus : 6 juni 2013 om 21:02. |
|
![]() |
![]() |