![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#42 | ||
|
![]() Citaat:
In heel uw systeem, moet ge op de wereld exact 1 enkele persoon hebben die niet met rede handelt om uw hele systeem om zeep te helpen. Het getuigt van grote naiviteit om dat als oplossing te zien.
![]() |
![]() |
#43 | |
|
![]() Citaat:
![]() En we gaan allemaal stemmen op de quota om overstock, de doodsteek van het kapitalisme, te stoppen! Maar...wat gaan we dan met al de overstock aan arbeid in die sector doen? Oh right, die moeten niet meer werken, want het uitgebreide vangnet staat hen toe intellectueel te worden. ![]() Laten we allen samen de economie laten krimpen! Het is verplicht! ![]()
![]() |
![]() |
#44 | |||||||
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb de topic eventjes doorlezen (vrij hard gelachen) en weet niet goed waarom ik eraan begin, maar ik ga mij toch eventjes de moeite nemen om u communistische gedachten te doorprikken, want u volgende citaat spreekt natuurlijk reeds voor zich:
Citaat:
Ah ja, omdat u uw relaas begint met 'Wat zou u hieraan doen?' zal ik 1st nog hier eventjes op antwoorden: Gratis onderwijs op alle niveau's voor iedereen! (en dat is dan ook ineens het 1ste en laatst waarover ik het met u eens ben) Citaat:
Bovendien (de schitternde opmerking van Tom even niet in acht genomen) het cijfer dat door JS even berekent werd 5500euro maximumloon (Bruto) daar gaan heel wat mensen niet voor gaan werken nadat ze jaren hebben gestudeerd hoor! Citaat:
Citaat:
Het kapitalisme is trouwens helemaal niet berust op kwantiteit boven kwaliteit, want door de vrije markt en concurrentie is de producent wel genoodzaakt om kwaliteit te leveren, want anders koopt de consument bij de concurrentie, dus dit komt de consument enkel maar ten goede. En die op speculatie akkoord, maar enkel als u mij ook geld teruggeeft en de beurs morgen nog verder instort waardoor ik mijn geld zie smelten als sneeuw voor de zon! "Neen", zegt u want de maatschappij moet niet opdraaien voor een falend sociaal-economisch systeem, maar ze mag dan wel profiteren van de winst die ik haal uit het nemen van risico's. Weet u eigenlijk wel wat de beurs is? Dat is geen spelletje om iedereen rijk te maken zoals enkele jaren geleden even gedacht werd hoor! Met uw voorstel gaan mensen gewoon weg niet meer durven investeren en zo ruïneert u dus eigenlijk de ganse economie. Citaat:
Anarchisme is trouwens het verwerpen van elke autoriteit "an sich" en dat terwijl u naar een hele hoop regelneverij streeft! Of toch niet, want u gelooft niet in een staatsgeleid systeem! Of toch wel misschien want u bent wel voor drastisch reguleren? Wat zal het zijn? U zegt dat het interessant moet zijn voor de klant, wat is er interessant voor de klant? Een optimale kwaliteit-prijs verhouding, ja? Hoe bekomt men de beste kwaliteit-prijs verhouding? Op een markt waar er concurrentie bestaat en de producent genoodzaakt is het zijn klanten beter nar hun zin te maken dan de concurrentie doet, ja? Zo een markt noemen we een vrije markt economie en tot wat leidt een vrije martk economie natuurlijk ook naast het net aangehaalde: kapitalisme! Waarom zouden de mensen die ook andere dingen dan werken belangrijker vinden gestraft worden? Ahja ze worden verplicht om harder te werken dat is juist. Werken we meer dan 500jaar geleden, denkt u? Denkt u dat de toeristische en amusementssector zo'n succes zouden zijn geworden wanneer we harder zouden zijn beginnen werken dan voorheen? Ik denk trouwens dat de meeste mensen ook andere zaken dan werk belangrijk vinden, maar moeten we dan maar allemaal op onze luie kont gaan zitten en daar dan desondanks toch nog voor betaald worden ook? Citaat:
U moet mij toch eens uitleggen waarom kapitalisme onvrijmakend is? U pleit eigenlijk voor een kapitalistisch systeem, maar met zoveel protectie maatregelen dat u eenvoudig weg uw ganse economie zou ruïneren. Dat is zelfs geen utopische gedachte meer, maar gewoon niet-gefundeerd, niet door middel van kennis onderbouwd gezwam. Citaat:
Verhogen van het kindergeld voor armere gezinnen zegt u nadien. Dus m.a.w. ik mag nog! meer gaan betalen omdat iemand anders kinderen op deze wereld wenst te zetten. Schaf dat kindergeld eens af! En om de zaak even te ridiculiseren: Als u echt doeltreffend wenst te zijn leg dan aan armere gezinnen een verbod op om kinderen te hebben, want uit alle mogelijke sociologische studies blijkt dat het slechts zelden is dat kinderen kunnen opklimmen naar een sociale klasse verschillend van die van de ouders! Ik heb voor u toch ook wel eens eventjes een vraag anders: "Van wie, welke en waarom moeten wij sociale ongelijkheid wegwerken?" "Wat verstaat u eigenlijk onder sociale ongelijkheid? Het bestaan van rijk en arm of mag dat nog net?"
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Het gaat NIET over werken of niet werken, maar over hoe we arbeid inrichten, afhankelijk van een richtingloze slechts om zichzelf en vanwege utilitair egoïsme bestaande markt of gebaseerd op rationaliteit en solidariteit? Citaat:
[quote] Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ik zeg niet dat dat gemakkelijk is! Daar ga ik niet over. Het gaat om de geleverde inspanning en de prijs die men persoonlijk betaalt om werk te verrichten. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |||||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als je wil dat de mensen enkel van arbeid afhankelijk zijn dan moet je iedereen voor zijn eigen behoeften laten zorgen maar dan staan we dus gewoon terug in de oertijd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dit gaat trouwens de productiviteit fel naar beneden halen en zal zorgen voor de ineenstorting van onze sociale zekerheid. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |