Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 augustus 2005, 11:12   #41
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Het artikel in de Morgen is niets vergeleken met de uitspraken van Dewinter in die Israëlische krant.
En dan nog een linkse Israëlische krant...

Citaat:
In de Morgen maakt men tenminste nog een onderscheid tussen "goede" Britten en "slechte" terwijl voor Dewinter heel de Islamtische wereld slecht is.
Brit zijn is een nationaliteit en er wordt in het artikel als er met stront gegooid wordt GEEN onderscheid gemaakt.

En FDW is heel duidelijk als hij zegt dat de muzelratten in hun streek zo racistisch mogen zijn als ze willen maar dat ze andere kulturen moeten gerust laten met hun imperialistische ideologie en navenante infame methodologie.
Niks nieuws onder de zon eigenlijk want hij (en ik ook) vindt dat ook van de NAZI's en de COMMIES en andere dood en verderf zaaiende culturen.

Ik ben het daarover trouwens volledig met hem eens.

Citaat:
Ten andere ziet men die Britten niet als de vijand terwijl moslims voor Dewinter dat wel degelijk zijn.
Inderdaad...kijk eens aan.... wat een racisme van FDW dat hij een nationaliteit niet als bedreiging ziet...ter dood!, aan het kruis met hem!

Maar als je een ideologie (nazisme, communisme, islam) die de dood van elke niet identieke ideologie hoog in het banier draagt als bedreiging ziet...RACIST, naar het CGKR met hem...

Citaat:
Moet ik nu ook klacht indienen?
Even geduld....
Er zijn xxxxxxxxxxxxxxxxxxx wachtenden voor U....
Oud 31 augustus 2005, 11:21   #42
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Het waren lui zoals Staf De Clercq die hun eigen volk misleidde door ze naar het Oostfront te sturen. .
En hoe verklaar je dan de hulp vh VNV aan de naz's bij de deportatie van Joden naar "hun eindbestemming" ???? Ook om het Communisme te bestrijden ??????

8)
Eigenlijk pijnlijk cynisch wat je hier zegt.
Spijtig dat je de geschiedenis niet kent maar elke sovjet die door de hand van een Vlaamse oosfrontheld is gevallen was er eentje minder die een jood naar de goelachs kon deporteren...
En dan nog het volgende: hoevele "Pietjes" die joden hebben verkracht, beroofd, vermoord en overgedragen aan de nazi's maar die te laf waren om tegen de grote vijand (sovjets) te vechten tijdens de oorlog liepen een paar jaar later met een witte band rond om weduwen van gevallen helden te beroven, verkrachten en vernederen?
Oud 31 augustus 2005, 11:22   #43
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Auteur Bart Eeckhout merkt op dat het stukje geschreven is vanuit een ironisch, satirische invalshoek. "Ik kan begrijpen dat dat niet de beste kwaliteiten van Rob Verreycken zijn", aldus Eeckhout, die met een gerust gemoed het oordeel van het Centrum afwacht.
Als Rob V. ironisch wordt dan Klopt hij er spontaan op. Bij het VeeBee is dat hun uiting van humor. Die zaak wordt alvast geseponeerd maar Rob haalt wel het nieuws. Rob heeft nog altijd een eitje te pellen met DM en die gaat dat niet laten.

Even ernstig nu. Ik blijf het verontrustend vinden dat het VeeBee processen blijft uitsmeren op al haar kritikasters en het is nog niet eens aan de macht. Dat belooft als straks de politiestaat eraan komt zodra het VeeBee aan de bak raakt. Geen probleem, dan gaan we gewoon ondergronds, maar toch.... er gaat niet veel meer gelachen worden :/[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by thePiano on 31-08-2005 at 12:24
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Auteur Bart Eeckhout merkt op dat het stukje geschreven is vanuit een ironisch, satirische invalshoek. "Ik kan begrijpen dat dat niet de beste kwaliteiten van Rob Verreycken zijn", aldus Eeckhout, die met een gerust gemoed het oordeel van het Centrum afwacht.
Als Rob V. ironisch wordt dan Klopt hij er spontaan op. Bij het VeeBee is dat hun uiting van humor. Die zaak wordt alvast geseponeerd maar Rob haalt wel het nieuws. Rob heeft nog altijd een eitje te pellen met DM en die gaat dat niet laten.

Even ernstig nu. Ik blijf het verontrustend vinden dat het VeeBee processen blijft uitsmeren op al haar kritikasters en het is nog niet eens aan de macht. Dat belooft als straks de politiestaat eraan komt zodra het VeeBee aan de bak raakt. Geen probleem, dan gaan we gewoon ondergronds, maar toch.... er gaat niet veel meer gelachen worden :/[/size]

[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by thePiano on 31-08-2005 at 12:23
Reason:

Citaat:

Even ernstig nu. Ik blijf het verontrustend vinden dat het VeeBee processen blijft uitsmeren op al haar kritikasters en het is nog niet eens aan de macht. Dat belooft als straks de politiestaat eraan komt zodra het VeeBee aan de bak raakt. Geen probleem, dan gaan we gewoon ondergronds, maar toch....:/[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Als Rob V. ironisch wordt dan Klopt hij er spontaan op. Bij het VeeBee is dat hun uiting van humor. Die zaak wordt alvast geseponeerd maar Rob haalt wel het nieuws.

Even ernstig nu. Ik blijf het verontrustend vinden dat het VeeBee processen blijft uitsmeren op al haar kritikasters en het is nog niet eens aan de macht. Dat belooft als straks de politiestaat eraan komt zodra het VeeBee aan de bak raakt. Geen probleem, dan gaan we gewoon ondergronds, maar toch....:/[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door thePiano : 31 augustus 2005 om 11:24.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2005, 11:24   #44
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Ik blijf het verontrustend vinden dat het VeeBee processen blijft uitsmeren op al haar kritikasters ...:/
jouw natte droom he! hewel ik heb nieuws voor jou! VERGEET HET!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2005, 11:26   #45
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
jouw natte droom he! hewel ik heb nieuws voor jou! VERGEET HET!
wat is dat webadres in je sig? dat geeft een error
Oud 31 augustus 2005, 11:27   #46
Fieseler

Standaard

[quote]
Citaat:
Geen probleem, dan gaan we gewoon ondergronds
Sorry Hugo, maar in dat geval ben jij en de andere door de ABVV-maffia betaalde beroepsleugenaars (zoals ze hier zeggen) KAT of KONIJN.
Oud 31 augustus 2005, 11:28   #47
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
Eigenlijk pijnlijk cynisch wat je hier zegt.
Spijtig dat je de geschiedenis niet kent maar elke sovjet die door de hand van een Vlaamse oosfrontheld is gevallen was er eentje minder die een jood naar de goelachs kon deporteren...

En dan nog het volgende: hoevele "Pietjes" die joden hebben verkracht, beroofd, vermoord en overgedragen aan de nazi's maar die te laf waren om tegen de grote vijand (sovjets) te vechten tijdens de oorlog liepen een paar jaar later met een witte band rond om weduwen van gevallen helden te beroven, verkrachten en vernederen?
Een halve waarheid, gevolgd door een hele leugen. Maar je mag het zelf zeggen Fistel: hoeveel?
Oud 31 augustus 2005, 11:31   #48
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeer normaal.
Alle VB-sites zijn errors.
Oud 31 augustus 2005, 11:35   #49
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de weblog van federaal volksvertegenwoordiger en Gents gemeenteraadslid Ortwin Depoortere! Blijkbaar kan niet iedereen die weblog betreden, ik heb het hem al gemeld.
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2005, 11:41   #50
panzer
Provinciaal Gedeputeerde

panzer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Inderdaad, ik vind dat het zelf nog lang geduurd heeft ,voor zo'n klacht kon worden ingediend, maar ik denk dat ze daar in de toekomst bij het centrum nog wel een paar nieuwe dossierdozen zullen mogen beginnen.

Het is eigenlijk de beste manier om dat centrum klein te krijgen ze gewoon bestoken met klachten, tot ze gewoon verzuipen in het werk...
Na een tijd zal iedereen wel inzien dat zo'n centrum een absurde bedoening is zeker.
Oud 31 augustus 2005, 11:43   #51
LA'er
Provinciaal Gedeputeerde

LA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Historisch gezien hadden moslims en joden nochtans veel betere relaties met elkaar dan met katholieken. Sinds de oprichting van de staat Israël (ironisch genoeg als een gevolg van de Holocaust in christelijk Europa) zijn de relaties inderdaad wat vertroebeld. Dit is echter nog geen reden om islamieten als vijanden te beschouwen.
Neen, maar de Islamieten zijn er wel van overtuigd dat Israel weg moet en dat willen ze met geweld forceren. Beste maatjes zeker, Joden en Islamieten?
Oud 31 augustus 2005, 11:56   #52
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vlaams parlementslid Rob Verreycken (Vlaams Belang) heeft bij het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racismebestrijding klacht ingediend tegen de krant De Morgen wegens racisme.
En ik die dacht dat het Blok voor de vrije meningsuiting stond...

Even zielig als datgene waar ze zich tegen wensen af te zetten, ja...
Oud 31 augustus 2005, 11:57   #53
MaartenVerbiest
Vreemdeling

Standaard

Sommigen kennen hier het verschil niet tussen satire en echte haat.
Denkt u dat de auteur van de morgen echte haat koestert tegenover Britten?
I don't think so.
MaartenVerbiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2005, 11:59   #54
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken
Zou RV gewoon niet willen aantonen hoe belachelijk dat centrum zichzelf maakt?
In mijn ogen maakt RV hierbij enkel zichzelf belachelijk (indien dat nog nodig diende te zijn).
Oud 31 augustus 2005, 12:31   #55
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
In mijn ogen maakt RV hierbij enkel zichzelf belachelijk (indien dat nog nodig diende te zijn).
Ik ga Rob Verrycken als persoon niet verdedigen. Verre van. Is hier trouwens ook niet relevant.

Maar hij slaat met zijn klacht de nagel op de kop. Want ze krijgen wel degelijk een koekje van eigen deeg. Zowel De Morgen als het CGKR.

Wat er ook gebeurt, hij is nu reeds in zijn opzet geslaagd.
Oud 31 augustus 2005, 12:44   #56
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Maar hij slaat met zijn klacht de nagel op de kop. Want ze krijgen wel degelijk een koekje van eigen deeg. Zowel De Morgen als het CGKR.
Denk je dat nu werkelijk? Die klacht wordt overduidelijk geseponeerd. Geen kat die er zich verder zorgen om maakt. Ik vind het bijzonder naïef om te denken dat door het beschuldigen van een overduidelijk en alleenstaand satirisch artikel, men zou komen tot een juridische procedure gelijkaardig aan degenen die het Blok heeft mogen doorworstelen. Door die bijzondere naïviteit (of idiote moedwilligheid waarbij elke spijker op laag water wordt aangegrepen, 't is maar hoe je het wilt interpreteren) maakt hij zich in mijn ogen belachelijk.
Oud 31 augustus 2005, 12:49   #57
LeMmOnN
Gouverneur

LeMmOnN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ga Rob Verrycken als persoon niet verdedigen. Verre van. Is hier trouwens ook niet relevant.

Wat er ook gebeurt, hij is nu reeds in zijn opzet geslaagd.
Het is klaarduidelijk wat er gaat gebeuren met die klacht van RV... helemaal NIETS.

Die klacht wordt zelfs niet eens geklasseerd! Maar niet getreurd, er zullen hopelijk steeds meer mensen inzien wat voor een politiek-getund centrum het CGKR werkelijk is.

Ik heb eens geïnformeerd of het CGKR geen klacht tegen de VRT moest indienen over de dingen die gezegd werden over VB-stemmers en dergelijke, maar toen al reageerde het CGKR dat het om humor ging.
MORAAL van het VERHAAL: Maak iedereen uit voor vuile zwarte, Makkak of whatever MAAR DOE HET MET DE GLIMLACH of zeg achteraf dat het een mopje was...
Oud 31 augustus 2005, 13:03   #58
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Denk je dat nu werkelijk? Die klacht wordt overduidelijk geseponeerd.
Tuurlijk. De klachten wegens racisme lukken enkel en alleen als ze islamitische allochtonen betreffen. Of wanneer ze tegen het Vlaams Belang worden gemaakt. Dan is het kot er te klein.

Citaat:
Geen kat die er zich verder zorgen om maakt.
In de kringen rond De Morgen/CGKR niet, dat is juist. Lees hierboven waarom. Maar bij de rest van de bevolking? Niet meer of minder dan wanneer het om een klacht van een islamiet gaat. Je weet wel, de klachten waarvoor het De Morgen/CGKR-kot te klein is...

Citaat:
Ik vind het bijzonder naïef om te denken dat door het beschuldigen van een overduidelijk en alleenstaand satirisch artikel, men zou komen tot een juridische procedure gelijkaardig aan degenen die het Blok heeft mogen doorworstelen.
De Morgen en hun vrienden van Humo, VRT, etc... maken zich ook met de regelmaat van een klok schuldig aan dezelfde feiten. Alleen... het is tegen Vlamingen, of andere autochtone Europeanen. Of soms Amerikanen. En in die rode kringen is dat allemaal mogelijk. Zolang je niks zegt of schrijft over de criminaliteit/ordeverstoring/fundamentalisme/profitariaat/vandalisme/..... van de islamitische allochtonen.

Citaat:
Door die bijzondere naïviteit (of idiote moedwilligheid waarbij elke spijker op laag water wordt aangegrepen, 't is maar hoe je het wilt interpreteren) maakt hij zich in mijn ogen belachelijk.
Ik herhaal : in dit verhaal is hij in zijn opzet geslaagd. De Morgen en het CGKR staan voor schut.
BTW: over die spijkers op laag water gesproken. Al eens geobserveerd hoeveel non-feiten door de bovenvermelde media (en ook CGKR) worden aangehaald om telkens nog maar eens het Vlaams Belang of een van haar leden/sympathisanten in een slecht daglicht te plaatsen?
Je zou voor minder verschieten....
Oud 31 augustus 2005, 13:08   #59
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De Morgen en hun vrienden van Humo, VRT, etc... maken zich ook met de regelmaat van een klok schuldig aan dezelfde feiten. Alleen... het is tegen Vlamingen, of andere autochtone Europeanen. Of soms Amerikanen. En in die rode kringen is dat allemaal mogelijk. Zolang je niks zegt of schrijft over de criminaliteit/ordeverstoring/fundamentalisme/profitariaat/vandalisme/..... van de islamitische allochtonen.
Als u het verschil niet ziet tussen dit soort artikel en de jarenlange haatproza waarmee het Vlaams Blok zich richt tot de Marokkaanse medemens, tja...

Citaat:
Ik herhaal : in dit verhaal is hij in zijn opzet geslaagd. De Morgen en het CGKR staan voor schut.
Pffff. Als u dat wilt geloven, doe maar hoor. Ik ontwaar hier enkel applaus van degenen die al overtuigd waren. Dat zegt imho genoeg.

Citaat:
BTW: over die spijkers op laag water gesproken. Al eens geobserveerd hoeveel non-feiten door de bovenvermelde media (en ook CGKR) worden aangehaald om telkens nog maar eens het Vlaams Belang of een van haar leden/sympathisanten in een slecht daglicht te plaatsen?
Yep, en ik vind die even belachelijk (ik heb het op dit forum al vaak genoeg aangegeven trouwens).
Oud 31 augustus 2005, 13:09   #60
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaartenVerbiest
Sommigen kennen hier het verschil niet tussen satire en echte haat.
Denkt u dat de auteur van de morgen echte haat koestert tegenover Britten?
I don't think so.
Je mag dat denken, maar het blijft interpretatie '�* la guelle du cliënt'
Iemand van racistische signatuur kan zich geen satire permitteren.
Of leg je voor iedereen dezelfde tolerantie aan de dag?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be