![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat het huwelijk en het gezin reeds millenia een fundamenteel basiselement was, dat was me wel ontgaan. Enkele millenia terug, vermoed ik, waren heelder families meer een fundamenteel basiselement. In jouw bekrompen geest, gaat er nog iemand konkluderen dat als je een kind niet kan laten opvoeden door zijn eigen natuurlijke vader en moeder, het eigenlijk niet goed opgevoed kan worden ... zodat, volgens jouw aanvankelijk theorie verder doorgekonludeerd, het beter ... omgebracht kan worden. Dat gezever over het gezin is de hoeksteen enz. is een typische stelling van de kaloten, die hiermee de geesten van de mensen voorbereidt om zonder enige kritische ingesteldheid te aanvaarden wat de pastoors wel vinden dat in de bijbel zou staan. En nu ga ik stoppen met daarover te zeveren. Een demokratische meerderheid heeft in ons land al wat wetten gestemd (abortus, euthanasie, homo-huwelijk ....) en er zullen nog wat andere wetten gestemd worden of verfijnt, zonder de oekazes van de kerkelijke overheid .... Waarom zou ik me zorgen maken over iets, als het in de sterren geschreven staat dat het in de goede richting evolueert ??
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Er bestaan trouwens de facto reeds homo-koppels in België met kinderen zonder dat die daarom door de beide ouders werden geadopteerd. Het is juridisch beter voor het kunt om dit wettelijk toe te laten, een betere bescherming aan het kind geven. Dus nog eens: wat zijn gegronde en rationele argumenten om te stellen dat homo-koppels geen kinderen mogen adopteren (lees: samen kinderen mogen opvoeden)? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||||||||||||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Kom dus a.u.b. niet af met "volgens de natuur" om iets over de mens te zeggen. Dank u. Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Het onbekende verklaren met het bekende is een logische procedure, het bekende verklaren met het onbekende is een vorm van theologische waanzin. Laatst gewijzigd door Apocalyps : 11 september 2005 om 11:29. |
||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Homo-sexualiteit zit echter ook in de natuur: bonobo's doen niets anders dan sex hebben met elkaar, hoe oud ze ook zijn en van welk geslacht ze ook zijn. De natuur als basis voor de Ethiek is allang achterhaald hoor (toch nog iets wat ik heb geleerd tijdens deze 2de zit) Maar de vraag blijft dus: wat zijn gegronde en rationele argumenten om te stellen dat homo-koppels geen kinderen mogen adopteren (lees: samen kinderen mogen opvoeden)? ![]() ![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Twanne : 11 september 2005 om 12:23. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het is immers zeer onwaarschijnlijk dat dierlijk seksueel gedrag ook maar in de verte te vergelijken zou zijn met de menselijke erotiek, die een natuurlijk/biologische component maar ook een rijke waaier aan psychologische/sociale/culturele facetten bezit.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Het onbekende verklaren met het bekende is een logische procedure, het bekende verklaren met het onbekende is een vorm van theologische waanzin. Laatst gewijzigd door Apocalyps : 11 september 2005 om 12:37. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dat vraag ik mij dus ook af, ik ben namelijk "pro holebi-adoptie" hoor.
![]() |
![]() |
#47 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |||||
Minister
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Het onbekende verklaren met het bekende is een logische procedure, het bekende verklaren met het onbekende is een vorm van theologische waanzin. Laatst gewijzigd door Apocalyps : 11 september 2005 om 13:11. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Dus opnieuw (pfff): waarom mogen homo-koppels geen kinderen adopteren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Homo's dit, lesbo's dat... altijd maar wordt er gediscussieerd over wat zij willen, nooit wordt er eens gedacht aan het belang van het kind!
Onze dissidente allochtone Spiritist heeft groot gelijk dat hij zegt dat al die gay-parade's e.d. niet echt bijdragen tot een kindvriendelijk imago van de holebi-gemeenschap. Moeten we aan deze mensen het lot en leven van kinderen toe vertrouwen? Nee! Homo-huwelijk daar heb ik geen problemen mee, maar holebi-adoptie is een brug te ver!
Het Liberaal Appel profileert zich als een rechts-liberale partij voor mensen die genoeg hebben van een te links beleid en het Vlaams Belang een stap te ver vinden. Meer info op www.liberaalappel.org of [email protected] |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Als jij denkt dat adoptie door homo's slecht is voor het kind, toon me dat dan eens aan. Anders geld je argument niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Het Liberaal Appel profileert zich als een rechts-liberale partij voor mensen die genoeg hebben van een te links beleid en het Vlaams Belang een stap te ver vinden. Meer info op www.liberaalappel.org of [email protected] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#55 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#56 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |||||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Hoe denk dat de klasgenootjes zullen reageren als iemand onder hun twee mama's of twee papa's heeft? Als je nu al ziet hoe bekrompen en zelfs op een zieke manier sommige mensen denken over holebi's. U hebt gelijk dat voor een kind het niet goed is om op te groeien in een éénoudergezin, maar we moeten die kromme situaties toch niet gaan uitbreiden naar nog meer kinderen die psychisch zullen lijden.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Het Liberaal Appel profileert zich als een rechts-liberale partij voor mensen die genoeg hebben van een te links beleid en het Vlaams Belang een stap te ver vinden. Meer info op www.liberaalappel.org of [email protected] Laatst gewijzigd door LA'er : 11 september 2005 om 16:09. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
In welke kleuterklas zit jij eigenlijk nog?
![]() |
![]() |
#60 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wat is me dit nu voor een flutargument? Dus alle mensen die 1 a 2 keer per jaar eens graag de clown uithangen mogen geen kinderen adopteren?
![]() |