![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Geweld moet je heel ruim zien hier: emotionele chantage, uitsluiting, systematische discriminatie, tot de meer evidente vormen van geweld zoals vrijheidsberoving, foltering en doding. Aansluitend bij het voorbeeld dat Labyrinth gaf zou "geweld" er bijvoorbeeld in kunnen bestaan dat die madammen met hun terreinwagen het doelwit worden van geweld doordat de leerkrachten hun kindjes gaan "bewerken" of (een beetje in navolging van de anti-bontactivisten) regelmatig al eens een bluts in hun portier vinden na het shoppen etc... Je kan mensen trachten te sensibiliseren, hun gedrag trachten te "duiden" maar "geweld is absoluut te vermijden". On topic: ik mag ervan overtuigd zijn dat er nogal wat "gemakzuchtige dommekloten" rondsukkelen in onze maatschappij; ik mag er zelfs van overtuigd zijn dat de meerderheid bestaat uit mensen die er gemakkelijkheidshalve voor gekozen hebben om de dommekloot uit te hangen. Ik mag hen daarop wijzen bijwijlen. MAAR : ik moet hen daarom niet veroordelen, verketteren, systematisch vernederen, uitsluiten, als minderwaardige schepsels behandelen, tot gehoorzaamheid aan "mijn waarheden" dwingen, vervolgen en/of eventueel elimineren. Kortom: leven en laten leven. Je kan/moet kritisch zijn, maar nooit denken dat je het recht hebt om in de plaats van anderen te beslissen "wat goed voor hen is".
![]() |
![]() |
#42 |
Gouverneur
|
![]() danke
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |||||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Gezweef?Ik zit hier nochtans gewoon op mijn stoel. ![]() Nee,effe serieus.De leer van Jezus,en de meeste godsdiensten,doelt op het Innerlijke Licht dat zich in ieder mens bevindt.Het is de kust van het leven om de frequentie(Lichtsterkte)van dat licht te verhogen.Het grote probleem bij de mensen hier in het westen is dat ze zich helemaal laten overdonderen door hun ego,hun ooooh zo grote ego.De kunst zit hem hier in,denk ik,dat je moet proberen u egogevoel te verminderen en dat kan door liefdevol en met mededogen in het achterhoofd door het leven te gaan. Mijn persoonlijke levenservaring heeft me geleerd dat het nutteloos is dat een mens zich kwaad maakt,andere mensen veroordelen en andere mensen naar de mond te praten.Er word een hoop energie verspilt aan kwaaddoenerij zoals geweld en het vernietigen van de natuur.Heeft moeder Aarde geen rechten? We zijn allemaal Lichtwezens en volgens mij is het de bedoeling dat we de frequentie van dat Licht laten oplopen zodat we positieve energie kunnen voelen.Eigenlijk negatief karma afbouwen en positief karma opbouwen zodat we meer energie vergaren en meer van het leven kunnen genieten.Hoe was u gevoel Wreker toen je de eerste maal een meisje kuste?Kreeg je geen vleugels?Ik persoonlijk wel en ik plaats dat gevoel dat ik toen had onder positief karma.Genieten van het moment,dat is de kunst,het NU ervaren. We zijn hier op deze planeet om onze Ziel in evenwicht te brengen.We zijn het gevolg van een incarnatie,een incarnatie die in vorige levens niet is afgerond.Het is de bedoeling van het leven denk ik dat we onze Ziel in evenwicht brengen,zodat Hij bij het verlaten van dit fysische lichaam kan opgaan in de grote oceaan die God noemt.Dat is onze schuld die we moeten aflossen.Dat is de reden dat we moeten blijven vechten voor het behoud van kerken en religie!Een land-cultuur-samenleving zonder godsdienst is als een blad dat wordt overgelaten aan de wind,het zwiept lang alle kanten omhoog en de stabiliteit verdwijnt helemaal.[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare. Novalis Laatst gewijzigd door Grellig : 16 september 2005 om 06:08. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |||||||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() [quote=Desiderius]
Citaat:
![]() Citaat:
De leerkrachten mogen dus niet meer kritisch zijn ? Ze mogen de kindjes niet attent maken op het feit dat fietsen gezonder is voor lichaam en geest dan al dan niet met terreinwagens onnodig rond te toeren..... Geef toe Desiderius, het is geen zicht 4 boterkoeken te gaan halen met een terreinwagen..... Hoe moeten de leerkrachten de volgende generatie dan wel sensibiliseren als ze niets mogen zeggen...... Citaat:
De problemen oplossen wanneer ze zich stellen lijkt me toch anno 2005 een beetje passé.... De wereld smeekt om wat meer samenwerking en een toekomstvisie van de wereldleiders.[edit] [size=1]Edit:[/size]
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 16 september 2005 om 09:44. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Europa is een kopie van Amerika. Azië wordt een kopie van beiden, een XXL formaat. Afrika heeft helaas of gelukkig wie zal het zeggen nog geen kopieermachine.......[edit] [size=1]Edit:[/size]
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 16 september 2005 om 09:58. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#48 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
ge vergeet dat er zoiets als doorheen de tijden bestaat labyrinth als azië een kopie zou zijn van Amerika en Europa en enkel dat zou je dan nog zo stellen dat het Oosten zijn eigen middeltjes heeft om tot wijsheid te komen? ik reageerde op deze zin van jou nl.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Lutifer : 16 september 2005 om 21:33. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
je doet erg moeilijk nl. je schrijft zelf dat religie een vorm van cultuur is en daar heb ik al op gereageerd , tijdens jouw reactie daarop dan weer doe je net alsof je niet schreef dat religie = cultuur en daar begint voor mij alvast het warrige |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je focust m.i. teveel op de formele regeltjes vastgelegd in boeken en gezaghebbende geschriften, terwijl het vooral die massa informele gedragsregels (de gewoonten van de mensen, de zgn. "zeden") vele malen belangrijker zijn en leiden tot de sterkst aangevoelde cultuurconflicten. Formele regels kan je immers even formeel aanvechten. Als een religie of ideologie expliciet oproept tot moord en doodslag, dan kan je met een even formele regel die mistoestand aanpakken. De religie in kwestie kan verboden worden en haar aanhangers vervolgd. Maar wat met die "kleine" dingetjes? Die gewoonten? Als wij elkaar ontmoeten, dan geven we elkaar een hand. Wat als iemand uit een andere cultuur zoiets ervaart als een belediging en om dit te uiten prompt op de grond spuwt? Waardoor wij dan weer geschokt zijn en de vuisten alvast ballen? D�*�*r zit het grootste potentieel voor conflicten. Taal is er ook zo eentje. Voor de Fransen en de Italianen klinkt onze taal gewoon lelijk. Wij vinden het arabisch dan weer klinken als een echt dieventaaltje en Japanners lijken elkaar wel voortdurend uit te schelden met dat staccato van scherpe klanken. Misverstanden rijzen al heel gauw. Ik denk dat je het onmiskenbare probleem van de "multicultuur" teveel vernauwt door het eenzijdig te wijten aan de religie. Trouwens, religie is veel en veel meer dan louter een gedragscode.
![]() |
![]() |
#52 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En waarschijnlijk het grootste gedeelte van waar cultuur voor staat zit waarschijnlijk vervat in informele stilzwijgende afspraken. En wat taal betreft, het nederlands is samen met zweeds en het hottentots een van de ongelukkigste talen, in lelijkheid enkel overtroffen door het arabisch, dat klinkt als het gerochel van een aap die zich door zijn gulzigheid verslikt heeft en probeert te kotsen, maar daar niet goed in slaagt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Gelovigen kunnen er dan iets heiligs aan verbinden zoals respect voor 'iets' bovennatuurlijks. Het universum kan ook God zijn en omgekeerd......
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
In verhouding tot de natuurelementen is de mens zo klein. Wie geen eerbied heeft voor de natuur heeft geen eerbied voor het leven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Waar je het hebt over leerkrachten die moeten sensibiliseren... Nee, laat maar beste vriend; ik heb reeds met menige goedmenende leerkracht een hartig woordje gewisseld. Laten die zich nu maar concentreren op hun voornaamste missie: kinderen kennis en vaardigheden bijbrengen. De rest leren ze wel uit ervaring binnen het milieu waarin ze grootgebracht worden. Leerkrachten zijn m.i. geen "opvoeders"; die vind je in gestichten waar ze de rol van de ouders op zich moeten nemen.
![]() |