Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 september 2005, 10:53   #41
LeMmOnN
Gouverneur

LeMmOnN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Ze zijn aan het discussiëren of het via een kilometerbelasting moet zijn via elektronihsche apparatuur of via een jaarlijks plakkertje. Het is daarover dat men het niet eens raakt.

Typisch Belgisch zullen we maar zeggen... zeker?! Zouden ze hier ooit snappen dat je met lullen alleen niets krijgt opgelost, dat je ook werkelijk iets moet DOEN om iets te laten werken, niet simpelweg over iets praten om een probleem op te lossen?

Een grondwet aanpassen om donaties af te nemen dat kan, maar een vignet invoeren dat niet?! GOED BEZIG
Oud 14 september 2005, 11:05   #42
Mondashewan
Vreemdeling

Mondashewan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patje48
Het is zinloos en onmogelijk omdat onze geëerde Waalse broeders liever verdrinken in de marginaliteit dan te werken en liever profiteren van de Vlamingen die toch zo stom zijn om de (euro)miljardentransfers jaar na jaar te blijven aanhouden en ons dan ook nog zeer graag uitlachen en vernederen.
Dat ze mensen zoals u uitlachen begrijp ik volledig. Ik, als vlaming, ben ook geneigd dit te doen.
Mondashewan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2005, 11:10   #43
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Blijkbaar bent u hoegenaamd niet op de hoogte van de situatie. Op zich is het inderdaad geen enkel probleem, maar ER WAREN AFSPRAKEN GEMAAKT. Die afspraken hielden in dat er pas een wegenvignet zou komen wanneer er tussen de gewesten een volledig uitgewerkt akkoord was afgesloten. Dat wordt nu eenzijdig naar de prullenmand verwezen. Niet het vignet is het probleem, maar wel die houding.
Juist + de manier van compenseren.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2005, 11:11   #44
Mondashewan
Vreemdeling

Mondashewan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik een zonderling?
Jep, ik loop rond met kledij van Adidas, Diesel, Puma, G-Star en noem maar op, heb een goed sociaal leven en dan ben ik een zonderling?
Kijk eens naar jezelf man!
Gij neemt de spreuk "de kleren maken de man" wel heel letterlijk. Is dit een grap of vind je echt dat mensen die merkkledij kopen geen zonderlinge figuren kunnen zijn? Die politici die jij uitmaakt dragen ook merkkledij. Ik heb Geert Bourgeois trouwens dit weekend in de wibra gezien.

PS ik vind nu echt wel dat gij stoer zijt met uw G-string, griesel, adikak en pumbak kleren! echt graaf!
Mondashewan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2005, 11:13   #45
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Ik snap nog altijd niet waar het gelul over gaat.
Waarom compensaties geven op een of andere manier ?
Wie zijn wegentaks betaald krijgt het vignet of nog eenvoudiger Belgische platen vrijstellen van het vignet. Het vignet moet tenslotte maar aantonen wie betaald heeft, iedereen met een Belgische plaat heeft betaald. Simpel nietwaar ?
Dan het gelul over het vignet en de tolwegen (tunnels).
Al hebben Belgen wegentaks betaald zij moeten ook extra betalen voor het gebruik van tolwegen. Wat is het verschil met buitenlanders?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2005, 11:21   #46
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Wie zijn wegentaks betaald krijgt het vignet of nog eenvoudiger Belgische platen vrijstellen van het vignet. Het vignet moet tenslotte maar aantonen wie betaald heeft, iedereen met een Belgische plaat heeft betaald. Simpel nietwaar ?
Al hebben Belgen wegentaks betaald zij moeten ook extra betalen voor het gebruik van tolwegen. Wat is het verschil met buitenlanders?
Dat zal dan wel één van de voordelen (of nadelen) van Europa zijn. Dat elke Europeaan gelijk is voor de wet. Dus als Belgie taks heft op bvb Nederlanders voor het gebruik van zijn wegen, zijn ze verplicht dit voor alle Europeanen te doen, ook Belgen. Vandaar heel dat gekronkel met heffing voor iedereen enerzijds, en daarna kompensaties voor Belgen anderzijds.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2005, 11:27   #47
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In Frankrijk heeft men dat opgelost met de péage.
Er zijn nog wel andere landen die taks heffen op het gebruik van hun wegen (alhoewel Frankrijk kon men doorkruisen zonder de autosnelwegen te gebruiken). Maar het punt dat ik wilde maken was, als alle landen dit gaan doen, dan zal het doorkruisen van Europa, met uw auto, wel een kostellijke affaire gaan worden.
En daarvoor is het trouwens te doen, zowel in vlaanderen als in wallonie. Meer inkomsten (in dit geval weliswaar betaald door den "buitenlander", maar in het buitenland dan betaald door "den belg").
Oud 14 september 2005, 11:43   #48
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Er zijn nog wel andere landen die taks heffen op het gebruik van hun wegen (alhoewel Frankrijk kon men doorkruisen zonder de autosnelwegen te gebruiken). Maar het punt dat ik wilde maken was, als alle landen dit gaan doen, dan zal het doorkruisen van Europa, met uw auto, wel een kostellijke affaire gaan worden.
En daarvoor is het trouwens te doen, zowel in vlaanderen als in wallonie. Meer inkomsten (in dit geval weliswaar betaald door den "buitenlander", maar in het buitenland dan betaald door "den belg").
In bijna alle landen wordt er tol gevraagd. In alle Scandinavische landen moet je betalen om bepaalde overwegen, bruggen, wegen... te gebruiken. In Hongarije moet je een autowegenvignet kopen als je van de autosnelwegen gebruik wil maken. In Zwitserland en Oostenrijk eveneens. In Frankrijk zijn er heel veel gedeelten van autowegen waar je de geldbeugel moet bovenhalen. In Italië hetzelfde. In Griekenland ook. Enzovoort.

Mij lijkt dat maar heel normaal: wanneer ik gebruik maak van een autosnelweg, verslijt ik die ook. Bijgevolg betaal ik voor het gebruik ervan.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2005, 11:48   #49
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha
jep.. daar was ik op aan het wachten...ik meende me iets te herinneren inzake afspraken ...
dank je Jan van den Berghe voor deze info

die houding is inderdaad wel een probleem op zich, vind ik ook

al kan het natuurlijk zijn dat het een psychologisch 'zetje' is van die Walen daar dat uitgewerkt akkoord te lang uitbleef of de verkeerde richting uitging voor de Walen

weet jij, Jan of iemand anders er nog meer van ?
Al jaren kampen het Waals Gewest en de Franstalige Gemeenschap met grote financiële problemen (vooral de gemeenschap). Er wordt dus koortsachtig geld gezocht. Nu weet men in Wallonië ook wel dat er jaarlijkse vele honderdduizenden Nederlanders bijvoorbeeld gebruik maken van de Waalse autosnelwegen om naar het zuiden van Frankrijk te rijden. Dat is dus een ideale bron van inkomsten.

De afspraken zijn al enkele jaren oud. In Vlaanderen maakt men nog geen haast om die afspraken concreet uit te werken (bang als de machtspartijen zijn dat er nog meer mensen voor het Vlaams Belang stemmen). Ongetwijfeld werkt dat op de heupen van de Waalse politici.
Oud 14 september 2005, 11:52   #50
Vision
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
In bijna alle landen wordt er tol gevraagd. In alle Scandinavische landen moet je betalen om bepaalde overwegen, bruggen, wegen... te gebruiken. In Hongarije moet je een autowegenvignet kopen als je van de autosnelwegen gebruik wil maken. In Zwitserland en Oostenrijk eveneens. In Frankrijk zijn er heel veel gedeelten van autowegen waar je de geldbeugel moet bovenhalen. In Italië hetzelfde. In Griekenland ook. Enzovoort.

Mij lijkt dat maar heel normaal: wanneer ik gebruik maak van een autosnelweg, verslijt ik die ook. Bijgevolg betaal ik voor het gebruik ervan.
Dat vind ik er ook van.

Wel is het vreemd dat men geld, betaald door de burger voor de slijtage van de wegen, gebruikt om een inefficiënt zorgsysteem overeind te houden.
Vision is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2005, 11:52   #51
Cabeza de wikingo
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PieterP
Daerden is een notoir alcoholieker, PS ancien style.
Dit initiatief violo solo zal zijn zwanezang zijn.
Je moest Daerden eens bezig zien gisteren op "Ter Zake". Ik dacht echt dat hij 15 pinten op had, zo'n schertsfiguur zeg. En dat voor een minister
Cabeza de wikingo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2005, 12:09   #52
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Als de de Waalse regering afschaft, is die ook geen minister meer. Dus waar wachten we op om het unitaire België in eer te herstellen? Slechter dan vandaag kan het toch niet zijn.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2005, 12:12   #53
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Als de de Waalse regering afschaft, is die ook geen minister meer. Dus waar wachten we op om het unitaire België in eer te herstellen? Slechter dan vandaag kan het toch niet zijn.
U schijnt het nog altijd niet te snappen. Een unitair Belgié komt nooit meer terug.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2005, 12:28   #54
CHW
Burgemeester

CHW's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
We wachten op uw verkiezingsoverwinning die dergelijke staatkundige veranderingen legitimeert en mogelijk maakt.
CHW is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2005, 12:56   #55
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voil�* : iedereen met een Belgische nummerplaat heeft betaald. PUNT.
Bestuurders met een buitenlandse nummerplaat moeten over een vignet beschikken. PUNT.

Het probleem leek me dat Daerden ineens Vlamingen als buitenlanders wou rekenen, en daarom niet meer naar de numerplaat kon kijken om te zien of ze al dan niet een vignet hadden gekocht.

Nu nog de inkomsten van de vignetten verdelen over de beide regio's: en d�*�*r knelt het schoentje natuurlijk. Als "Belgie" buitenlanders verplicht tot aankoop van een vignet, dan moet dit geînd worden door de federale, dus dan krijgen die sales-flamands daar ook een stukje van.

Als enkel Wallonie zo'n vignet verplicht, dan is de volledige opbrengst voor Daerden! Slim gedacht van die man toch? Alleen lomp dat hij dan ineens vond dat die sales-flamands dan ook maar een vignetje moesten hebben. Als greedy Daerden dat niet had vernoemd, had er geen kat naar gekraaid.

Eén van de zeven hoofdzonden is toch gulzigheid dacht ik?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by circe on 14-09-2005 at 14:00
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Bestuurders met een buitenlandse nummerplaat moeten over een vignet beschikken. PUNT.

Het probleem leek me dat Daerden ineens Vlamingen als buitenlanders wou rekenen, en daarom niet meer naar de numerplaat kon kijken om te zien of ze al dan niet een vignet hadden gekocht.

Nu nog de inkomsten van de vignetten verdelen over de beide regio's: en d�*�*r knelt het schoentje natuurlijk. Als "Belgie" buitenlanders verplicht tot aankoop van een vignet, dan moet dit geînd worden door de federale, dus dan krijgen die sales-flamands daar ook een stukje van.

Als enkel Wallonie zo'n vignet verplicht, dan is de volledige opbrengst voor Daerden! Slim gedacht van die man toch? Alleen lomp dat hij dan ineens vond dat die sales-flamands dan ook maar een vignetje moesten hebben. Als greedy Daerden dat niet had vernoemd, had er geen kat naar gekraaid.

Eén van de zeven hoofdzonden is toch gulzigheid dacht ik?[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:

Nu nog de inkomsten van de vignetten verdelen over de beide regio's: en d�*�*r knelt het schoentje natuurlijk. Als "Belgie" buitenlanders verplicht tot aankoop van een vignet, dan moet dit geînd worden door de federale, dus dan krijgen die sale-flamands daar ook een stukje van.
Als enkel Wallonie zo'n vignet verplicht, dan is de volledige opbrengst voor Daerden! Slim gedacht van die man toch? Alleen lomp dat hij dan ineens vond dat die sales-flamands dan ook maar een vignetje moesten hebben. Als hij dat niet had vernoemd, had er geen kat naar gekraaid.[/size]
[/edit]

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 14 september 2005 om 13:00.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2005, 15:06   #56
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
U schijnt het nog altijd niet te snappen. Een unitair Belgié komt nooit meer terug.
U schijnt het evenmin te snappen. Een unitair België is er nooit geweest.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2005, 15:31   #57
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Maar zowel in Nederland, Duitsland, Luxemburg... kan nog vignetvrij gereden worden door buitenlanders.
Voor de rest denk dat de verslijter betaalt, in dit geval een drogreden is. Eerst en vooral zullen de grote stukmakers wel de vrachtwagens zijn, en betalen de personenwagens (in hoeverre die ook nog iets verslijten) toch ook al een heleboel (accijnsen, btw op benzine en auto..., taksen).
Oud 14 september 2005, 16:30   #58
Revolutie
Parlementslid

Revolutie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus
U schijnt het evenmin te snappen. Een unitair België is er nooit geweest.
En zal nooit komen
Oud 14 september 2005, 16:44   #59
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Maar zowel in Nederland, Duitsland, Luxemburg... kan nog vignetvrij gereden worden door buitenlanders.
Hoe lang nog? In Duitsland wordt al volop gedacht aan het invoeren van een vignet, ook voor de personenwagens.

Tja, voor Luxemburg zal het er wel niet van komen. Die halen immers heel wat inkomsten uit de brandstofverkoop.

In Nederland werd al geëxperimenteerd met rekeningrijden. Ongetwijfeld volgen er nog ideeën.

Kortom, overal wordt ingezien dat ook het gebruik van autosnelwegen een prijs heeft en dat de gebruiker bijgevolg moet betalen.
Oud 14 september 2005, 16:47   #60
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Het beste is het volgende systeem:

De deelstaten worden volledig verantwoordelijk voor hun financiën en ontvangen niet langer dotaties van de federale overheid. De gewesten innen voortaan zelf alle belastingen. Dan kan ieder gewest ook beslissen of er een vignet komt of niet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be