![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor mij is dit maar een historisch fait divers, en als zou blijken dat de Brabanconne op een Duits lied zou geinspireerd zijn, zou me dat Siberisch koud laten. Ik denk dat jullie dat nu ook hebben met deze topic. Een leuk fait divers, voor de rest niets belangrijks. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad Patriot niets belangrijks maar desondanks gebruikten jullie het om jullie 'vriendschappelijke' gevoelens (ik, wij haten niemand) nog maar eens te laten blijken.
En ik moet zeggen, jullie slagen er steeds beter in. ![]()
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ja
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie trouwens nog altijd niet in wat hier het woord "vervalsing" komt doen. En nog veel minder waar het woordje "zoveelste" eigenlijk voor staat. Dit lijken wel allemaal losse flodders van een aantal losgeslagen Blubberaars. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien moet er een nieuw forum 'Geschiedenis' komen, waar jij, Tacitus en de anderen naar hartelust historische vetes kunnen uitvechten ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik stel echter vast de jullie, Blubberaars, helemaal niet kunnen discusiëren over bepaalde geschiedkundige zaken. Eerst plaatsen jullie een bericht vol historische fouten en verdraaiingen, dan komt er weerwerk, daarop antwoordden jullie nog met enkele volzinnen, daarna komt weer gedegen wederwoord, dan komen jullie ondertussen gekende enkelvoudige zinnetjes, daarna weer een antwoord en dan worden jullie stil... Zo heeft uw geliefde en doorluchtige voorzitter nog steeds niet weten te reageren op de ontkrachting van zijn bewering als zou de Guldensporenslag een totaal onbelangrijke slag zijn. Het is toch zo tekenend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() De Guldensporenslag is militair een belangrijke slag, maar voor de rest is het een hoop opgeklopte poeha. Slaapverwekkend middeleeuws bloedvergieten waar VB-fasco's zoals u op kicken. Totaal passé.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zegt u immers. Eens kijken wat u gaat antwoorden en hoe u uw antwoord zult onderbouwen (en aan dat laatste schort het meestal). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() militair belangrijk (vastlegging westgrens/voetleger versus ridderleger)
nationalistisch-flamingantisch: irrelevant. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Of bent u het volgende al vergeten Tacitus: Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat over niet alleen de strijdkundige aspecten van de zaak (het gaat trouwens over een volksleger te voet tegenover een ridderleger - en dat laatste bestaat uit én een voetleger én de edelen te paard), maar ook de geopolitieke aspecten. Blijkbaar weet u hoegenaamd niet wat met dit laatste bedoeld wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het was wel belangrijk. Als de Vlamingen verloren zouden hebben, dan zouden de Nederlandstalige nationalisten in de 19e eeuw een andere naam en een andere vlag gekozen hebben.
![]() Dan zouden we nu - van Hasselt tot in Knokke - in Brabant geleefd hebben ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Europees Commissaris
|
![]() De Belgicisten moeten toch iets hebben om op te zeveren he.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |