Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 20 september 2005, 13:03   #41
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco
De n-va , de morgen , b-plus, BUB.... blijkbaar een front.
Maar we zullen voor de rust en kalmte zwijgen over uw samenwerking met de Belgisch-nationalisten van het Front National in Brussel??
Jaani_Dushman is offline  
Oud 20 september 2005, 13:04   #42
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Ik vraag me overigens af of het wel nuttig is voor het Vlaams Belang om mensen aan te willen trekken die niet in het Vlaams Belang thuis horen. Is dat niet gevaarlijk voor de partijlijn?
Oud 20 september 2005, 13:11   #43
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Ik vraag me overigens af of het wel nuttig is voor het Vlaams Belang om mensen aan te willen trekken die niet in het Vlaams Belang thuis horen. Is dat niet gevaarlijk voor de partijlijn?
1 miljoen kiezers vinden van niet.
jan hyoens is offline  
Oud 20 september 2005, 13:13   #44
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
1 miljoen kiezers vinden van niet.
Trekken die overlopers 1 miljoen kiezers aan? Begrijpelijk dat het VB zo zijn best doet!

Nee serieus, uw jingle kwam hier verkeerd
Oud 20 september 2005, 14:05   #45
KVE
Provinciaal Statenlid

KVE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman
Maar we zullen voor de rust en kalmte zwijgen over uw samenwerking met de Belgisch-nationalisten van het Front National in Brussel??
FN en VB zijn niet bepaald de beste vrienden. In Brussel heeft het FN wat goed te maken tegenover de andere Franstalige partijen. Het heeft bij de vorige verkiezingen massaal trachtten VB-leden binnen te halen, wat hen ook ten dele gelukt is. Het VB ging met hen géén lijstverbinding aan, zoals N-VA wel deed met BUB om het VB in Brussel af te blokken. Met die keuze waren meerdere Vlaams-nationalisten niet gelukkig. Maar blijkbaar steunt een deel binnen de N-VA de oorlog tegen het VB. Dit is betreurenswaardig. Eénheid binnen het Vlaams-nationalisme daar zou elke rechtgeaarde Vlaams-nationalist volop moeten achterstaan!
KVE is offline  
Oud 20 september 2005, 14:25   #46
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Trekken die overlopers 1 miljoen kiezers aan? Begrijpelijk dat het VB zo zijn best doet!

Nee serieus, uw jingle kwam hier verkeerd
Me dunkt dat de welkomsgroep ouder is dan de laatste verkiezingen en tussen die 1.000.000 kiezers zullen een heel pak oud-niveanen gezeten hebben.Wees daar maar zeker van! Net zoals je er zeker van mag zijn dat bij de volgende federale verkiezingen er nog meer zullen zijn! Tot spijt van wie het benijdt!
jan hyoens is offline  
Oud 20 september 2005, 14:31   #47
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KVE
FN en VB zijn niet bepaald de beste vrienden. In Brussel heeft het FN wat goed te maken tegenover de andere Franstalige partijen. Het heeft bij de vorige verkiezingen massaal trachtten VB-leden binnen te halen, wat hen ook ten dele gelukt is.
In Brussel stemmen een pak franstaligen op het Blok omwille van de anti-vreemdelingen standpunten. Het is dat kiezers publiek dat de FN probeert te recupereren. De VB leden die naar het FN zijn overgestapt zijn haast uitsluitend franstaligen.
Kaal is offline  
Oud 20 september 2005, 15:09   #48
Tantist

Standaard

Citaat:
Me dunkt dat de welkomsgroep ouder is dan de laatste verkiezingen en tussen die 1.000.000 kiezers zullen een heel pak oud-niveanen gezeten hebben.Wees daar maar zeker van! Net zoals je er zeker van mag zijn dat bij de volgende federale verkiezingen er nog meer zullen zijn! Tot spijt van wie het benijdt!
Op die kleine maand tijd zal dat niet veel uitmaken hoor

En die 220 duizend kiezers die VB meer had komen uiteraard allemaal van N-VA met zijn 200 duizend in 2003. Zoals iedereen weet haalde N-VA in 2004 -20.000 kiezers

Kortom, geloof je nog zelf wat je zegt?
Oud 20 september 2005, 16:50   #49
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Bwah, Jan Hyoens zal toch uw peiling betwisten

Allez, Bron?

Kiesonderzoek in DS na de laatste verkiezingen. Ik heb geen abonnement meer op DS dus je zal zelf moeten grasduinen in hun archieven als je het precieze artikel wil vinden.
Rr00ttt is offline  
Oud 20 september 2005, 17:43   #50
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De enigste die afkomt net zwartzakken, nazizwijnen, racisten en homohaters ben JIJ. Ja, jij... Weer iets om over na te denken.
Wel , toen ik mijn post een tijdje later opnieuw bekeek, vond ik die zelf wat ... aggressief.
En erger nog... onterecht.
Tenminste , tov jou.
Sorry.
Hetgeen geenszins betekent dat ik niet verder kritisch zal ingaan op andere dingen die je hier schrijft/gaat schrijven.
Maar daar dient dit forum toch ook voor , niet waar?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by stab on 20-09-2005 at 18:46
Reason:
--------------------------------

Citaat:
De enigste die afkomt net zwartzakken, nazizwijnen, racisten en homohaters ben JIJ. Ja, jij... Weer iets om over na te denken.
Wel , toen ik mijn post een tijdje later opnieuw bekeek, vond ik die zelf wat ... aggressief.
Tenminste , tov jou.
Sorry.
Hetgeen geenszins betekent dat ik niet verder kritisch zal ingaan op andere dingen die je hier schrijft/gaat schrijven.
Maar daar dient dit forum toch ook voor , niet waar?[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Tenminste , tov jou.
Sorry.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door stab : 20 september 2005 om 17:46.
stab is offline  
Oud 20 september 2005, 17:55   #51
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Doe niet zo uit de hoogte.
Als een onafhankelijk Vlaanderen (en mss een verenigd NL) jouw dada is , sluit u dan aan bij het VB. Je kan dan mee helpen sturen.
Oud 20 september 2005, 20:45   #52
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Ah ja, dat betekent natuurlijk "Di Rupo, B-Plus en N-VA, één strijd", dom van me...
Inderdaad.
Oud 20 september 2005, 21:54   #53
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Je moet de forumniveanen niet als norm nemen! Kabinetards stellen werkzekerheid boven idealisme, dat is normaal.
trouwens er lopen wel meer nva'ers over dan enkel de bekende gezichten! Ikzelf ken meerdere oude nva-kiezers die dat niet meer zullen zijn de volgende keer! Ook dat zijn "overlopers"! Die 8% uit de stemmenkampioen is gebakken lucht!
Wat een grap. Bij mijn weten is niet één van de N-VA'ers hier kabinetsmedewerker (ik ben student geschiedenis aan de UA, maar heb ik dat al niet genoeg gezegd hier?). Dit in tegenstelling tot überspammer Knut Noordland die hier tot enkele maanden geleden voortdurend copy/pastes kwam neerkwakken van de VB-site en een voltijds betaald medewerker is van de VB-fractie in het Brussels Parlement;
zorroaster is offline  
Oud 20 september 2005, 21:56   #54
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Op die kleine maand tijd zal dat niet veel uitmaken hoor

En die 220 duizend kiezers die VB meer had komen uiteraard allemaal van N-VA met zijn 200 duizend in 2003. Zoals iedereen weet haalde N-VA in 2004 -20.000 kiezers

Kortom, geloof je nog zelf wat je zegt?
Vervolgens trok de N-VA 200.000 volledig nieuwe kiezers aan, want in 2004 evenaarden we onze uitslag van 2003 en aangezien die allemaal al bij het VB zitten (sommigen zelfs al drie keer, als de beweringen moeten kloppen) moeten die toch ergens vandaan komen?
zorroaster is offline  
Oud 21 september 2005, 09:08   #55
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Vervolgens trok de N-VA 200.000 volledig nieuwe kiezers aan, want in 2004 evenaarden we onze uitslag van 2003 en aangezien die allemaal al bij het VB zitten (sommigen zelfs al drie keer, als de beweringen moeten kloppen) moeten die toch ergens vandaan komen?
er zijn er hier een paar die eens een cursus "begrijpend lezen" moeten volgen.
Enfin, als dat nva-gebazuin trekt hier meer op de beweringen van een zekere "comical ali"! 8)
jan hyoens is offline  
Oud 21 september 2005, 09:22   #56
Egidius

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Wat ik hier met deze post -nogmaals- eis, is de onvoorwaardelijke opheffing van de Welkomgroep. Deze Welkomgroep staat elke toekomstige samenwerking in de weg.
Er is volgens jou dus een samenwerking mogelijk?

Als het VB de Welkomsgroep opheft, heft de N-VA dan zijn de facto cordon tegen het Belang op?

PS: dit is geen provocerend vraagje, ik wil echt graag het antwoord weten en er iets nuttigs mee aanvangen.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 21 september 2005, 09:29   #57
Egidius

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Waarom stopt het belang niet gewoon met dit gehengel naar N-VA'ers.
Akkoord. En daar tegenover mag dan van N-VA kant staan dat hun de facto cordon tegen het Belang opgeheven wordt en samenwerking tussen lokale afdelingen niet meer afgeblokt wordt.

OK?

Egidius
Egidius is offline  
Oud 21 september 2005, 09:38   #58
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Als het VB de Welkomsgroep opheft, heft de N-VA dan zijn de facto cordon tegen het Belang op?

PS: dit is geen provocerend vraagje, ik wil echt graag het antwoord weten en er iets nuttigs mee aanvangen.

Egidius
Idem hier. Wat zeggen de N-VAers en Blokkers van het forum daarvan?
Kaal is offline  
Oud 21 september 2005, 09:48   #59
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal
Idem hier. Wat zeggen de N-VAers en Blokkers van het forum daarvan?
Bullshit! We kennen de voorwaarden die door de forumniveanen worden geëist om tot "samenwerking" te komen : de liquidatie van FDW, geen woord kritiek tov het verbreken van verkiezingsbeloften, het verzachten van ons migrantenstandpunt tot het soft-wollige standpunt van de nva en nu nog de opheffing van de welkomgroep en hoogstwaarschijnlijk het uitrangeren van alle overlopers!
jan hyoens is offline  
Oud 21 september 2005, 09:55   #60
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Bullshit! We kennen de voorwaarden die door de forumniveanen worden geëist om tot "samenwerking" te komen : de liquidatie van FDW, geen woord kritiek tov het verbreken van verkiezingsbeloften, het verzachten van ons migrantenstandpunt tot het soft-wollige standpunt van de nva en nu nog de opheffing van de welkomgroep en hoogstwaarschijnlijk het uitrangeren van alle overlopers!
Jij had het toch over begrijpend lezen? Egidius (die geen N-VAer is) vroeg wat het VB eventueel in ruil zou vragen voor een eventuele opheffing van die welkomstgroep. Een theoretische vraag van een ongebonden Vlaming. En ik voeg wij bij die vraag. En ik ben ook geen "niveaan".

Kan er iemand van het Belang op die theoretische vraag antwoorden?
Kaal is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be