![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Belg, Vlaming, Waal, Botswanees, Chinees, who cares? Welke (meer)waarde heeft een nationaliteit?
Wat is dat eigenlijk, Vlaming zijn, of zich Vlaming voelen? Misschien voel ik mij wel Vlaming zonder het te weten. Tot nog toe voelde ik mij gewoon mens tussen de mensen, en ik woon in België/Vlaanderen/Limburg omdat ik daar mijn roots heb, en omdat ik nogal honkvast ben en dus mijn geboortestreek niet heb verlaten. Et alors?
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ondanks het feit dat Voorpost veel te rechts is naar mijn zin, moet ik ze toch proficiat wensen met deze schitterende actie
![]() Zijn er cijfers over aantallen aan weerszijden?
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#48 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij protesteren echter tegen het bestaan van het Waals gewest, en de politieke eisen die daaruit voortvloeien en geuit worden op wat een feestdag zou moeten zijn. Voor ons is het oproepen tot haat tegen de andere bevolkingsgroep géén feest. Dat is echter wel wat het Waalse gewest zondag deed, dit in schril contrast met BPlus die de feestdag aangreep om de boodschap van solidariteit te verspreiden! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nooit gedacht dat ik het eens zou zijn met alles wat in een tekst van voorpost zou staan.
Maar eigenlijk is dit een veel grotere provocatie ten aanzien van Wallonië, dan ten aanzien van Vlaanderen. Het is immers op de Waalse feestdag dat B-plus zijn Belgischgezinde wandeling organiseert. Misschien had het een unieke gelegenheid geweest om de actie te organiseren samen met Waalse nationalisten. Dan niet onder de vlag van Voorpost (zou een paar stappen te ver zijn voor onze Waalse vrienden), maar onder de neutrale Vlaamse Leeuw en de Waalse Haan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1/De aanwezige Vlaamse B-plus'ers kregen op Vlaamsgrondgebied hun uitleg te horen in het Frans. Stoort mij eigenlijk niet al te veel, omdat je weet dat het toch om een stunt van B-plus gaat. Ik laat mij niet op stang jagen door een paar gepensioneerden die hier Frans komen spreken. Et alors... 2/Maar het Frans is de taal die gebruikt werd/wordt om het Waals-nationalismete vernietigen. Het Frans heeft zowat alle Waalse talen (Waals, Picardisch, Lorrain,...) van de kaart geveegd. Als er dus één taal niet op zijn plaats is op deze Waalse feestdag, dan is het wel het Frans. Deze rondleiding in het Frans had als boodschap: "Wij van het Franstalige België zijn er al in geslaagd het Waals, het Lorrain, Het Picardisch, het Letzeburgs,... uit België te verdrijven. Het uitroeien van het Nederlands is louter een kwestie van tijd". Die laatste zin, is flink lachwekkend. Daar heeft de kreupele Belgische staat de kracht niet toe. Maar de eerste zin is het verheerlijken van een culturele genocide.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 20 september 2005 om 13:53. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |