Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 september 2005, 09:35   #41
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor
1. Als twee belgicisten de ijzerwake verstoren worden ze door Voorpost en andere knokploegen van het VB half dood geklopt.
Heb je daar meer info over? Wie? Wanneer? Bron?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2005, 09:39   #42
Teerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Belg, Vlaming, Waal, Botswanees, Chinees, who cares? Welke (meer)waarde heeft een nationaliteit?
Wat is dat eigenlijk, Vlaming zijn, of zich Vlaming voelen? Misschien voel ik mij wel Vlaming zonder het te weten. Tot nog toe voelde ik mij gewoon mens tussen de mensen, en ik woon in België/Vlaanderen/Limburg omdat ik daar mijn roots heb, en omdat ik nogal honkvast ben en dus mijn geboortestreek niet heb verlaten. Et alors?
Oud 20 september 2005, 09:40   #43
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Ondanks het feit dat Voorpost veel te rechts is naar mijn zin, moet ik ze toch proficiat wensen met deze schitterende actie

Zijn er cijfers over aantallen aan weerszijden?
Oud 20 september 2005, 10:02   #44
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Ondanks het feit dat Voorpost veel te rechts is naar mijn zin, moet ik ze toch proficiat wensen met deze schitterende actie

Volgens niet-officiële cijfers een tiental scheldwoorden, een tweetal foto's, één Vlaamse Leeuw, en een twintigtal decibel lawaai. De vlaggen heeft men niet kunnen of willen tellen wegens politieke correctheid.
Oud 20 september 2005, 10:11   #45
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leeuwenzwaard
Welke zeveraar van den bub was het trouwens die een foto heeft zitten trekken van een NSV!'er en een NJSV'er? Ik zou die wel willen hebben of is ze reeds aan de staatsveiligheid bezorgd met als doel het Vlaams-nationalisme in kaart te brengen?

En over de ijzerwake. Wij herdenken mensen die gestorven zijn door orders die ze niet begrepen, door doktors die hun taal niet kenden en voor de soldaten die slechts goed waren als kanonnenvoer vanwege hun Vlaamse taal. Als u geen respect hebt voor de doden, dan bent u enorm diep gevallen. En nog eens over uw actie op de ijzerbedevaart. De ijzerbedevaart heeft nog weinig met Vlaams-nationalisme te maken maar promoot vooral pacifisme en "multiculturele verdraagzaamheid". Ik neem aan dat u ook hier tegen bent?

Maar nu even over uw "antwoord". Als ik moet afgaan op de leuke uitstap zondag, dan is bplus en bub sneller uitgestorven dan ons. Gewoon een biologisch feit, een 50-jarige leeft immers minder lang dan een 20-jarige.

Kunt u ook Kim Roovers meedelen dat de NSV!-Antwerpen geen voorzitter heeft maar een praeses. En zeg er ineens bij dat een censor niet hetzelfde is als een praeses. Kwestie dat ze haar volgende keer niet (nog meer) belachelijk maakt als ze nog eens stoer wilt overkomen.

Trouwens. Als u de poort, en zo de enige uitgang, op slot doet tijdens uw receptie achteraf, zorgt u voor een groot gevaar. Mocht er brand zijn uitgebroken tijdens de bplus-receptie achteraf, had u gestoten op een gesloten deur. Niet slim hoor Kim en zeer gevaarlijk ook!

Tenslotte. Als u de ijzerbedevaart en ijzerwake verstoort en geen enkele tegenreactie verwacht, bent u debiel. Was die éne bplusser met zijn bril, piekskeshaar trouwens niet één van de masochistische exhibitionisten op de ijzerwake?
Dit was géén actie van de BUB, maar van BPlus. Buiten Kim Roovers, die daar was in de hoedanigheid van Voorzitster van BPlus Antwerpen, waren er geen BUB'ers aanwezig. De BUB voerde immers op datzelfde moment actie tegen de Waalse feestdag in Namen. Honderden pamfletten voor een Unitair België werden verdeeld.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2005, 10:16   #46
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Dit was géén actie van de BUB, maar van BPlus. Buiten Kim Roovers, die daar was in de hoedanigheid van Voorzitster van BPlus Antwerpen, waren er geen BUB'ers aanwezig. De BUB voerde immers op datzelfde moment actie tegen de Waalse feestdag in Namen. Honderden pamfletten voor een Unitair België werden verdeeld.
Bon, dus de voorzitster van Bplus Antwerpen zat in Antwerpen de Waalse feestdag te vieren... terwijl de partij waar zij actief is in Wallonië tégen de feestdag actie voerde?
Oud 20 september 2005, 10:24   #47
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bon, dus de voorzitster van Bplus Antwerpen zat in Antwerpen de Waalse feestdag te vieren... terwijl de partij waar zij actief is in Wallonië tégen de feestdag actie voerde?
Blubber logica.
Oud 20 september 2005, 11:38   #48
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor
Hehe, wat mij opvalt is het volgende:
1. Als twee belgicisten de ijzerwake verstoren worden ze door Voorpost en andere knokploegen van het VB half dood geklopt.
2. Als een hoop Flaminganten een Belgicistisch gebeuren verstoren wordt de sfeer wel wat grimmig door de provocatie van de Flamingantjes, maar wordt geen enkele klap uitgedeeld.
Conclusie: De Belgische strijd wordt gevoerd door een stel oude mannetjes en puberale platbroeken met een grote muil op internetfora (flaminganten afranselen is een heldendaad, de Ijzertoren virtueel opblazen, de 9mm-amnestie..) en een klein hartje daarbuiten.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2005, 11:42   #49
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Dit is wel EXTREEM grappig! En dat wicht maar zeggen dat ze geen enkel probleem merkt tussen een unitaristisch partijengagement en een federalistisch B-Plus-engagement...
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2005, 12:03   #50
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Dit is wel EXTREEM grappig! En dat wicht maar zeggen dat ze geen enkel probleem merkt tussen een unitaristisch partijengagement en een federalistisch B-Plus-engagement...
U snapt echt werkelijk niets. De Walen mogen uiteraard een feestdag hebben om hun gedeelte van België te vieren. Het is ook mooi dat Bplus die bekend wil maken in de rest van België, net zoals ze met de Vlaamse feestdag doet, om zo de samenhorigheid tussen de Belgen te versterken. Daar zijn wij blij om.

Wij protesteren echter tegen het bestaan van het Waals gewest, en de politieke eisen die daaruit voortvloeien en geuit worden op wat een feestdag zou moeten zijn. Voor ons is het oproepen tot haat tegen de andere bevolkingsgroep géén feest. Dat is echter wel wat het Waalse gewest zondag deed, dit in schril contrast met BPlus die de feestdag aangreep om de boodschap van solidariteit te verspreiden!
Oud 20 september 2005, 12:31   #51
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Vlaams-nationalisten beschouwen zichzelf al als dood. Dat is wel geestig.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2005, 13:32   #52
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Nooit gedacht dat ik het eens zou zijn met alles wat in een tekst van voorpost zou staan.
Maar eigenlijk is dit een veel grotere provocatie ten aanzien van Wallonië, dan ten aanzien van Vlaanderen. Het is immers op de Waalse feestdag dat B-plus zijn Belgischgezinde wandeling organiseert. Misschien had het een unieke gelegenheid geweest om de actie te organiseren samen met Waalse nationalisten. Dan niet onder de vlag van Voorpost (zou een paar stappen te ver zijn voor onze Waalse vrienden), maar onder de neutrale Vlaamse Leeuw en de Waalse Haan.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2005, 13:42   #53
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Wij protesteren echter tegen het bestaan van het Waals gewest, en de politieke eisen die daaruit voortvloeien en geuit worden op wat een feestdag zou moeten zijn. Voor ons is het oproepen tot haat tegen de andere bevolkingsgroep géén feest. Dat is echter wel wat het Waalse gewest zondag deed, dit in schril contrast met BPlus die de feestdag aangreep om de boodschap van solidariteit te verspreiden!
OK, en de Vlaams-nationalisten betogen tegen het opdoeken van het Waals Gewest. Maakt hen dat daarom anti-solidair?
Oud 20 september 2005, 13:52   #54
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Teerke
Belg, Vlaming, Waal, Botswanees, Chinees, who cares? Welke (meer)waarde heeft een nationaliteit?
Wat is dat eigenlijk, Vlaming zijn, of zich Vlaming voelen? Misschien voel ik mij wel Vlaming zonder het te weten. Tot nog toe voelde ik mij gewoon mens tussen de mensen, en ik woon in België/Vlaanderen/Limburg omdat ik daar mijn roots heb, en omdat ik nogal honkvast ben en dus mijn geboortestreek niet heb verlaten. Et alors?
Het Frans werd gebruikt als dubbele provocatie:
1/De aanwezige Vlaamse B-plus'ers kregen op Vlaamsgrondgebied hun uitleg te horen in het Frans. Stoort mij eigenlijk niet al te veel, omdat je weet dat het toch om een stunt van B-plus gaat. Ik laat mij niet op stang jagen door een paar gepensioneerden die hier Frans komen spreken. Et alors...
2/Maar het Frans is de taal die gebruikt werd/wordt om het Waals-nationalismete vernietigen. Het Frans heeft zowat alle Waalse talen (Waals, Picardisch, Lorrain,...) van de kaart geveegd. Als er dus één taal niet op zijn plaats is op deze Waalse feestdag, dan is het wel het Frans.
Deze rondleiding in het Frans had als boodschap: "Wij van het Franstalige België zijn er al in geslaagd het Waals, het Lorrain, Het Picardisch, het Letzeburgs,... uit België te verdrijven. Het uitroeien van het Nederlands is louter een kwestie van tijd". Die laatste zin, is flink lachwekkend. Daar heeft de kreupele Belgische staat de kracht niet toe. Maar de eerste zin is het verheerlijken van een culturele genocide.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Jaani_Dushman on 20-09-2005 at 14:53
Reason:
--------------------------------

Citaat:
1/De aanwezige Vlaamse B-plus'ers kregen op Vlaamsgrondgebied hun uitleg te horen in het Frans. Stoort mij eigenlijk niet al te veel, omdat je weet dat het toch om een stunt van B-plus gaat. Ik laat mij niet op stang jagen door een paar gepensioneerden die hier Frans komen spreken. Et alors...
2/Maar het Frans is de taal die gebruikt werd/wordt om het Waals-nationalismete vernietigen. Het Frans heeft zowat alle Waalse talen (Waals, Picardisch, Lorrain,...) van de kaart geveegd. Als er dus één taal niet op zijn plaats is op deze Waalse feestdag, dan is het wel het Frans.
Deze rondleiding in het Frans had als boodschap: "Wij van het Franstalige België zijn er al in geslaagd het Waals, het Lorrain, Het Picardisch, het Letzeburgs,... uit België te verdrijven. Het uitroeien van het Nederlands is louter een kwestie van tijd". Die laatste zin, is flink lachwekkend. Daar heeft de kreupele Belgische staat de kracht niet toe. Maar de eerste zin is het verheerlijken van een culturele genocide.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Deze rondleiding in het Frans had als boodschap: "Wij van het Franstalige België zijn er al in geslaagd het Waals, het Lorrain, Het Picardisch, het Letzeburgs,... uit België te verdrijven. Het is uitroeien van het Nederlands is louter een kwestie van tijd". Die laatste zin, is flink lachwekkend. Daar heeft de kreupele Belgische staat de kracht niet toe. Maar de eerste zin is het verheerlijken van een culturele genocide.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 20 september 2005 om 13:53.
Oud 20 september 2005, 14:22   #55
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman
Deze rondleiding in het Frans had als boodschap: "Wij van het Franstalige België zijn er al in geslaagd het Waals, het Lorrain, Het Picardisch, het Letzeburgs,... uit België te verdrijven. Het uitroeien van het Nederlands is louter een kwestie van tijd". Die laatste zin, is flink lachwekkend. Daar heeft de kreupele Belgische staat de kracht niet toe. Maar de eerste zin is het verheerlijken van een culturele genocide.
Ah ja? Dus, als ik uw redenering volg, ook geen Nederlands op de Vlaamse feestdag? Een beetje serieus blijven, aub. De voertaal in Wallonië is het Frans en niet die dialecten waarover u het hebt.
Oud 20 september 2005, 14:52   #56
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Mensen stalken noemt u een "schitterende actie"?

Hoe laag kan men nog vallen?
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2005, 14:54   #57
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Conclusie: De Belgische strijd wordt gevoerd door een stel oude mannetjes en puberale platbroeken met een grote muil op internetfora (flaminganten afranselen is een heldendaad, de Ijzertoren virtueel opblazen, de 9mm-amnestie..) en een klein hartje daarbuiten.
Hoe puberaal bent u wel niet...
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2005, 15:07   #58
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Volgende actie van Voorpost : Japanse toeristen in Brugge aanvallen omdat ze Japans of Engels spreken en niet Nederlands............[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Everytime on 20-09-2005 at 16:07
Reason:

Citaat:

Volgende actie van Voorpost : Japanse toeristen in Brugge aanvallen omdat ze Japans of Engels spreken en niet Nederlands............[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Volgende actie van Voorpost : Japanse toeristen in Brugge aanvallen omdat ze ze Japans of Engels spreken en niet Nederlands............[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Everytime : 20 september 2005 om 15:07.
Oud 20 september 2005, 15:10   #59
Djiezes
Europees Commissaris

Djiezes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Volgende actie van Voorpost : Japanse toeristen in Brugge aanvallen omdat ze Japans of Engels spreken en niet Nederlands............
Hoe zou een Japanner "schild en vriend" uitspreken?
Djiezes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2005, 15:13   #60
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman
Deze rondleiding in het Frans had als boodschap: "Wij van het Franstalige België zijn er al in geslaagd het Waals, het Lorrain, Het Picardisch, het Letzeburgs,... uit België te verdrijven. Het uitroeien van het Nederlands is louter een kwestie van tijd". Die laatste zin, is flink lachwekkend. Daar heeft de kreupele Belgische staat de kracht niet toe. Maar de eerste zin is het verheerlijken van een culturele genocide.
Wat is dat voor achterlijke zever? En waarom legt u ons woorden in de mond?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be