Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 september 2005, 09:25   #41
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Djiezes
Die schatting kwam niet van links, maar van enkele Republikeinse senatoren...
En wie heeft er aan lijkenpikkerij gedaan ?
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2005, 09:29   #42
Djiezes
Europees Commissaris

Djiezes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die schatting kwam niet van links, maar van enkele Republikeinse senatoren...
en van de Amerikaanse minister van volksgezondheid (ook een republikein dus)

http://www.hln.be/hln/cch/det/art_120446.html

maar blijf gerust in hokjes denken Geertje...
Djiezes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2005, 09:30   #43
Djiezes
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
En wie heeft er aan lijkenpikkerij gedaan ?
ja, wie? Leg eens uit?
Oud 23 september 2005, 09:32   #44
Geertje

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
en van de Amerikaanse minister van volksgezondheid (ook een republikein dus)

http://www.hln.be/hln/cch/det/art_120446.html

maar blijf gerust in hokjes denken Geertje...
Tja, ik geloof niet in de bijbel of de linkse dogma's dat het einde van de wereld nabij is. Sorry hoor, ik ben nu eenmaal een optimist.
Oud 23 september 2005, 09:36   #45
Geertje

Standaard

Citaat:
ja, wie? Leg eens uit?
De linkse media is er op gesprongen als een echte gier. Ze moeten achteraf verschrikkelijk ontgoocheld geweest zijn dat er nauwelijks duidend doden waren. Als je de commentatoren hoorde : VS is een derdewereldland geworden , juist of je een natuurramp eventjes met een vingerknip oplost.

Als je dan achteraf ziet hoe snel iedereen een creditkaart kreeg om de eerste kosten te dekken, dan kan bvb. België hieraan een puntje zuigen. Hier kan je na tientallen formulieren in te vullen en op een weerbarstige administratie te stuiten enkele jaren wachten vooraleer je een vergoeding ziet.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Geertje on 23-09-2005 at 10:37
Reason:
--------------------------------

Citaat:
ja, wie? Leg eens uit?
De linkse media is er op gesprongen als een echte gier. Ze moeten achteraf verschrikkelijk ontgoocheld geweest zijn dat er nauwelijks duidend doden waren. Als je de commentatoren hoorde : VS is een derdewereldland geworden , juist of je een natuurramp eventjes met een vingerknip oplost.

Als je dan achteraf ziet hoe snel iedereen een creditkaart kreeg om de eerste kosten te dekken, dan kan bvb. België hieraan een puntje zuigen. Hier kan je na tientallen formulieren in te vullen en op een weerbarstige administratie te stuiten enkele jaren wachten vooraleer je een vergoeding ziet.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
ja, wie? Leg eens uit?

Als je dan achteraf ziet hoe snel iedereen een creditkaart kreeg om de eerste kosten te dekken, dan kan bvb. België hieraan een puntje zuigen. Hier kan je na tientallen formulieren in te vullen en op een weerbarstige administratie enkele jaren wachten vooraleer je een vergoeding ziet.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Geertje : 23 september 2005 om 09:37.
Oud 23 september 2005, 09:38   #46
Djiezes
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Tja, ik geloof niet in de bijbel of de linkse dogma's dat het einde van de wereld nabij is. Sorry hoor, ik ben nu eenmaal een optimist.
Heeft rechts dan het monopolie op optimisme?

Dat van dat links dogma over het einde van de wereld moet je ook eens uitleggen...

Ik ben trouwens ook een optimist! Verbaasd?
Oud 23 september 2005, 09:41   #47
Geertje

Standaard

Citaat:
Heeft rechts dan het monopolie op optimisme?

Dat van dat links dogma over het einde van de wereld moet je ook eens uitleggen...

Ik ben trouwens ook een optimist! Verbaasd?
De 'klimaatwijzigingen' luiden het einde van de mensheid in, ... als sommige hoort toch.

Deze mensen die de gescheidenis enkel zien als hun eigen levensloop en niet verder terugkijken in de geschiedenis hebben hierover de meest fantastische ideeën. En ze geloven rotsvast dat ze 100 % het bij het rechte eind hebben.
Oud 23 september 2005, 09:44   #48
Djiezes
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ze moeten achteraf verschrikkelijk ontgoocheld geweest zijn dat er nauwelijks duidend doden waren. Als je de commentatoren hoorde : VS is een derdewereldland geworden , juist of je een natuurramp eventjes met een vingerknip oplost.
Straffe quote! Heb je toevallig een paar links die die ontgoocheling bewijzen? Ik heb het blijkbaar gemist.

Als we het over de hulp hebben: iedereen een creditcard met 2000 dollar geven is een gemakkelijkheidsoplossing. Geef de mensen wat geld en laat ze hun plan trekken... Structurele oplossingen heb ik nog niet gezien. Wel veel geblaat en weinig wol, een beetje zoals jouw commentaren.[edit]
[size=1]After edit by Djiezes on 23-09-2005 at 10:49
Reason:

Citaat:
Ze moeten achteraf verschrikkelijk ontgoocheld geweest zijn dat er nauwelijks duidend doden waren. Als je de commentatoren hoorde : VS is een derdewereldland geworden , juist of je een natuurramp eventjes met een vingerknip oplost.
Straffe quote! Heb je toevallig een paar links die die ontgoocheling bewijzen? Ik heb het blijkbaar gemist.

Als we het over de hulp hebben: iedereen een creditcard met 2000 dollar geven is een gemakkelijkheidsoplossing. Geef de mensen wat geld en laat ze hun plan trekken... Structurele oplossingen heb ik nog niet gezien. Wel veel geblaat en weinig wol, een beetje zoals jouw commentaren.[/size]

Citaat:

Als we het over de hulp hebben: iedereen een creditcard met 2000 dollar geven is een gemakkelijkheidsoplossing. Geef de mensen wat geld en laat ze hun plan trekken... Structurele oplossingen heb ik nog niet gezien. Veel geblaat en weinig wol, een beetje zoals jouw commentaren.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Djiezes : 23 september 2005 om 09:49.
Oud 23 september 2005, 09:45   #49
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik geloof ook niet in doemscenario's.

Maar die vind je toch evengoed bij rechts?

Neem nu alle doemscenario's rond de "multicul".
Of de NWO-onzin in de VS, die vooral in extreem-rechtse hoek te vinden is.

Uiteraard is dit ook een discussie rond woordgebruik. Als je alles wat je niet aanstaat "links" noemt, dan heb je gelijk.
Maar het is wel handig wanneer termen een algemeen aanvaarde betekenis hebben.
Oud 23 september 2005, 09:46   #50
Djiezes
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De 'klimaatwijzigingen' luiden het einde van de mensheid in, ... als sommige hoort toch.

Deze mensen die de gescheidenis enkel zien als hun eigen levensloop en niet verder terugkijken in de geschiedenis hebben hierover de meest fantastische ideeën. En ze geloven rotsvast dat ze 100 % het bij het rechte eind hebben.
Ga je nu ontkennen dat er in het verleden klimaatwijzigingen geweest zijn die de Aarde helemaal veranderd hebben?
Oud 23 september 2005, 09:53   #51
Geertje

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
Ik geloof ook niet in doemscenario's.

Maar die vind je toch evengoed bij rechts?

Neem nu alle doemscenario's rond de "multicul".
Of de NWO-onzin in de VS, die vooral in extreem-rechtse hoek te vinden is.

Uiteraard is dit ook een discussie rond woordgebruik. Als je alles wat je niet aanstaat "links" noemt, dan heb je gelijk.
Maar het is wel handig wanneer termen een algemeen aanvaarde betekenis hebben.
Bij mij is dit links, bij anderen is dit het VB. Je moet de vijand met zijn eigen wapens verslaan.
Oud 23 september 2005, 09:54   #52
/\|cazar
Banneling

/\|cazar's schermafbeelding

Standaard

Wel, mensen die een beetje gevormd zijn in natuurwetenschappen en wat multidisciplinair zijn ingesteld, weten dat op een bepaald punt systemen 'out of control' kunnen raken, voorbij het 'point of no return'.

Dat punt zijn we ondertussen gepasseerd.

Waarom ?

Omdat door de opwarming der aarde, de noordelijke gebieden ( Siberië, Canada ) aan het ontdooien zijn ( zien ze daar momenteel perfect ), met als gevolg dat de gigantische hoeveelheden methaan die daar in de grond zit, alsook het organisch materiaal dat lekker verorberd zal worden door kleine beestjes, nu het daar terug wat warmer wordt ( kleine beestjes produceren methaan, co2 ), allemaal de lucht gaan ingeblazen zal worden.

Qua omvang van emissie doet dat de industriele revolutie in het niets verdwijnen.

Rapporten van klimatologen geven aan dat de aarde 6 graden kan opwarmen de komende 100 jaar, de laatste keer dat de aarde 6 graden werd opgewarmd, luidde dat het afsterven van 95 % van alle leven op aarde in.

Ik zeide het al, mensen die een beetje kennis terzake hebben, negeren het fenomeen niet.

Is natuurlijk wel iets anders dan de Zonneland lezen.

ps. Dat links rechts gedoe, laat dat kinderlijk opdelen toch eens zo, het is zo infantiel.
/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2005, 09:54   #53
Djiezes
Europees Commissaris

Standaard

Nog een vraag voor Geertje: Als over 30 jaar blijkt dat de doemscenario's toch juist zijn, wie ga je dan verwijten dat er niks aan gedaan is?

Ik zeg niet dat de doemscenario's kloppen, maar het lijkt me wel verstandig om er rekening mee te houden...
Oud 23 september 2005, 09:54   #54
Geertje

Standaard

Citaat:
Ga je nu ontkennen dat er in het verleden klimaatwijzigingen geweest zijn die de Aarde helemaal veranderd hebben?
De vraag alleen al stellen getuigt van enorme domheid hieromtrent.
Oud 23 september 2005, 09:56   #55
/\|cazar
Banneling

/\|cazar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog een vraag voor Geertje: Als over 30 jaar blijkt dat de doemscenario's toch juist zijn, wie ga je dan verwijten dat er niks aan gedaan is?

Ik zeg niet dat de doemscenario's kloppen, maar het lijkt me wel verstandig om er rekening mee te houden...
het is eigenlijk heel eenvoudig.

hoe meer zonnewarmte er op aarde wordt vastgehouden door de broeikasgassen, hoe meer energie er in het aards milieu zal zijn, hoe meer het weer zal rommelen.
/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2005, 09:58   #56
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Om het allemaal in perspectief te plaatsen:

Citaat:
Is the frequency of hurricanes increasing?

Although the average number of hurricanes between 1995 and 2005 is probably unprecedented, we have not seen a long-term increase in hurricane frequency during the 20th century overall. Instead, we have seen periods of high hurricane activity that last for several decades, followed by decades of low activity. The 1920s-30s and 1950s-60s were active periods. In 1995 we entered and are currently in the latest natural phase of high hurricane frequency, which is expected to persist for another decade or two.

The number of storms that occurred in 2004 was the third-highest number in the 1950-2004 window. The 2005 season is expected to surpass 2004 and may become the most active season on record. Nevertheless, this recent window of unusually high activity is too short to determine whether it represents a long-term increase in hurricane frequency.

Bron
Oud 23 september 2005, 09:59   #57
Djiezes
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De vraag alleen al stellen getuigt van enorme domheid hieromtrent.
Dus je wordt nog arrogant ook?
Oud 23 september 2005, 09:59   #58
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
Raven is nu ook al "links"?

Hij stemt VB, en heeft zich naar eigen zeggen onlangs tot de Islam bekeerd.

Niet echt links, hé.
Achja, labiele personen die een extreme ideologie nodig hebben om zin aan hun leven te kunnen geven heb je altijd al gehad. Vroeger bekeerden ze zich tot een extreme stroming van het Christendom, tegenwoordig bekeren ze zich tot een extreme richting van de Islam... Niet voor niets zijn bekeerlingen dan ook vaak het fanatiekst.
Oud 23 september 2005, 10:01   #59
Geertje

Standaard

Citaat:

Ik laat mij niets meer wijsmaken door wetenschappers die eerder politiek denken dan wetenschappelijk.

Wat ga je er trouwens aan doen ? In het westen minder olie verbruiken ? Je zal de andere landen snel deze vermindering zien teniet doen gaan.

In de beginperiode van de klimaatwijzigingen sprak men van een verhoging van de temperatuur in West-Europa. Helaas lag niemand hier van wakker, zodus heeft men maar iets nieuw uitgevonden, een rampscenario zoals Jules Verne het zou voorspeld hebben om toch maar de aandacht te krijgen.
Oud 23 september 2005, 10:01   #60
eno2
Banneling

Standaard Natuur gaat de Verenigde Staten van de kaart vegen

De VS gaat eerder de natuur van de kaart vegen.[edit]
[size=1]After edit by eno2 on 23-09-2005 at 11:03
Reason:

De VS gaat eerder de natuur van de kaart vegen.[/size]

De VS gaat eerder de natuur van de kaart vegen.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door eno2 : 23 september 2005 om 10:03.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be