![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dit om de verspilling tegen te gaan, beter voor het milieu, snappie? Ah ja, ik was het vergeten. Een rasechte blokker geeft niks om het milieu... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
mvg. Rogier ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Schitterend systeem: laat de rijken zoveel mogelijk betalen en de armen zo weinig mogelijk, zodat er geen verschil meer is tussen beiden! Zeer solidair!
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#46 | ||
|
![]() Citaat:
Zulke maatregelen treffen enkel de bevolkingsgroep die geen keuze heeft bij de aangifte. (de middenklasse die niet zelfstandig is)
![]() |
![]() |
#47 |
Europees Commissaris
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() Ja, electriciteit is een noodzakelijke basisvoorziening. Net als onderwijs en eigenlijk ook geneeskunde (en voor een deel openbaar vervoer) moet dat gratis zijn, of beter: op kosten van de maatschappij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() Inderdaad.
Hoewel het natuurlijk niet écht gratis is genieten ‘wij’ toch van: Gratis onderwijs Gratis museumbezoek Gratis bibliotheek Gratis ouderenzorg Gratis wonen (voor onbemiddelden) Gratis ‘werkonbekwaamheid’ Gratis medicijnen Gratis kinesitherapie Gratis kinderopvang (na de schooluren) Gratis orthopedische middelen Gratis openbaar vervoer Gratis verfraaiing van de woonomgeving (pleinen, parken…) Gratis aanleg van, én onderhoudt van wegen Gratis onderhoudt van openbare gebouwen Gratis …… Te betalen: Zagen en Zeveren op politiek fora; domiciliëring: Belgacom of Telenet. En als we met zen allen onze belastingen eerlijk zouden betalen, zou het bovenstaande ‘gratis’ lijstje waarschijnlijk nog méér ‘gratis’ worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Dus metserke, jij betaalt je belastingen niet eerlijk ??? Zo is het metseke hè!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Vreemd dat je hier over controles begint. Daar ging het helemaal niet over! Enne, een groot gezin verbruikt minder stroom per persoon dan iemand die alleen woont. Bovendien gaan de ouders meestal met twee gaan werken en krijgen ze kindergeld voor de kinderen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou me toch informeren als ik u was: u bazelt hier immers onzin uit. Er is immers geen progressieve prijsstijging. Voor mij liggen de prijzen van Electrabel en daaruit blijkt dat de prijs per kWh daalt wanneer men een grootverbruiker is. Wie 2.000 kWh of minder verbruikt betaalt 8,30, wie echter 20.000 kWh en meer er doorjaagt, kan van 7,20 genieten. Enkel de prijs van het abonnement stijgt. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wie is de "maatschappij"? Juist, de som van de individuele burger. Neen, dus aan dergelijk simplisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een groot gezin verbruikt natuurlijk meer elektriciteit, zoveel is duidelijk. Men heeft bijvoorbeeld vier kinderen en tegenwoordig betekent dat ook een bijkomende tv, misschien zelfs nog een computer erbij, een grotere koelkast, een grotere diepvriezer, meer bureaulampjes, groter warm waterverbruik (als het water door elektriciteit wordt opgewarmd natuurlijk...), enzovoort. Natuurlijk is het zo dat een alleenstaande niet in staat is de basisprijs (abonnement, of het verbruik van de koelkast, de tv bijvoorbeeld) te spreiden over meerdere leden. Dat is wel bij het grote gezin het geval, maar dat betekent evenwel niet dat die persoon plotseling meer stroom verbruikt dan het gezin. Het verbruik per persoon telt in deze hier niet, maar wel het totaalverbruik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Parlementslid
|
![]() Van het leidingswater heb je ook een deel gratis.
Maar dat is feitelijk ter compensatie van de afvalwateringsheffing. Vroeger was het een onrechtvaardig systeem. Men kreeg namelijk een heffing die afhankelijk was van uw stadswaterverbruik. x m³ stadswater = y € te betalen. Maar mensen die bvb regenwater of putwater gebruikten betaalden niks van afvalwaterheffing. Nu is het een vast bedrag per persoon per gezin. Diegene met stadswater krijgt ter compensatie een deel gratis water. (20 m³ denk ik ) De andere met zogezegd gratis putwater krijgen niets en betalen nu ook afvalwaterheffing. Ikzelf probeer mijn stadswater te beperken tot 20 m³. Met 2 citerns van 10000L regenwater en twee grondputten heb ik niet meer nodig. ![]() (Ik heb geen spaarknop nodig voor mijn WC's )
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog steeds zie ik niet in wat nu eigenlijk de waarde is van die maatregel, tenzij een gebaar van plat populisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |