Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 29 september 2005, 16:08   #41
AVV
Gouverneur

AVV's schermafbeelding

Standaard

Beste mede Vlaams Nationalisten

Heb me voorgenomen niet meer verder aan de discussie NVA-Vlaams Belang deel te nemen en wel om de eenvoudige reden dat het totaal geen zoden aan de dijk brengt.

Wil wel met al deze mensen op dit forum afspreken : dat iedereen straks mans genoeg is om te zeggen dat hij al dan niet fout was in zijn uitspraken en keuzes.

Ik zal de eerste zijn om mijn ongelijk toe te geven..... ik hoop van de andere hetzelfde.

Maar met deze discussie is in feite niemand gedient.
Dit betekent echter niet dat ik ook maar één woord terug trek van wat ik in deze materie gezgd heb.

Tijd brengt raad ....... hopelijk is Vlaanderen straks niet opnieuw de grote verliezer, hopelijk!
Oud 29 september 2005, 21:51   #42
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman
Daar heeft BDW, de N-VA, of niemand in Vlaanderen iets over te zeggen. Als de Walen de PS verkiezen met 40%, dan is daar weinig aan te doen als Vlamingen. De Walen mogen toch nog hun eigen leiders kiezen, zeker?
Met wie ga je dan wel regeren? Met de Belgisch-nationalisten van MR en de hyper-Belgisch-nationalisten van het FDF?
Vlaams-Blokkers, ik moet u teleur stellen: het Front National is niet groot om uw droomcoalitie te vervolledigen.
PS, CDh en Ecolo zijn de enigen waar nog mee kan geregeerd worden. Die kan je nog omkopen. Met MR-FDF kan je niets aanvangen.

De walen hebben inderdaad het recht hun eigen leiders te kiezen. Maar waarom ook wij die leiders waar wij nooit voor hebben gekozen in onze maag gesplitst krijgen is een heel andere zaak.

Er hoeft helemaal geen regering gevormd te worden. Het doel van een vlaams-nationale partij is de vlaamse onafhankelijkheid. Een belgische regering vormen lijkt me eerder tegenovergesteld aan dat doel...
Rr00ttt is offline  
Oud 29 september 2005, 21:58   #43
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Knuppel
Neen. Zeg eens?

De Johana's en Clemensen van de N-VA zijn trouwens wat Bertje Anciaux voor de SP.a is. Ik zie hen dus, samen met wat overschiet van de N-VA, eerder opgaan in de CD&V dan aansluiten bij het VB.

Citaat:
Net wat ik bedoel Knuppel.....

Een aantal zal naar de CD&V gaan en een ander deel zal naar het VB gaan.

Wel, dan zijn de krachten gebundeld...... of niet soms?

Idd wnat er is voor de n-va volgens mij géén weg terug. Dewever heeft zich vastgeklonken aan de cdenv. Ik zie hem nog lid worden van die partij net als bourgois. Wat is het verschil tussen eyskens en dewever inzake taalgebruik over het VB .... ik zie het niet. ze hebben veel gemeen.
ilfalco is offline  
Oud 29 september 2005, 22:15   #44
Johanna
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
De walen hebben inderdaad het recht hun eigen leiders te kiezen. Maar waarom ook wij die leiders waar wij nooit voor hebben gekozen in onze maag gesplitst krijgen is een heel andere zaak.

Er hoeft helemaal geen regering gevormd te worden. Het doel van een vlaams-nationale partij is de vlaamse onafhankelijkheid. Een belgische regering vormen lijkt me eerder tegenovergesteld aan dat doel...
Er is zo'n gezegde: "Wie de sport niet beoefent , hoeft zich ook niet te moeien met de spelregels"

Hier héél toepasbaar!
Wie niet mee wil regeren en dit ook pertinent weigert, moet dus zeker géén kritiek hebben op het beleid![edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Johanna on 29-09-2005 at 23:16
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Er is zo'n gezegde: "Wie de sport niet beoefent , hoeft zich ook niet te moeien met de spelregels"

Hier héél toepasbaar!
Wie niet mee wil regeren en dit ook pertinent weigert, moet dus zeker géén kritiek hebben op het beleid![/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Hier héél toepasbaar! Wie niet mee wil regeren, moet dus zeker géén kritiek hebben op het beleid![/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Johanna : 29 september 2005 om 22:16.
Johanna is offline  
Oud 30 september 2005, 08:32   #45
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johanna
Tiens, ik wist niet dat je voorstander was van een technocratie. Met die regel kan je zowat 90% van de forumgangers hier de mond snoeren!
jan hyoens is offline  
Oud 30 september 2005, 16:32   #46
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Tiens, ik wist niet dat je voorstander was van een technocratie. Met die regel kan je zowat 90% van de forumgangers hier de mond snoeren!
waar heeft ze het over forumgebruikers?
Ik dacht VB begrepen te hebben
giserke is offline  
Oud 30 september 2005, 17:15   #47
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hier héél toepasbaar!
Wie niet mee wil regeren en dit ook pertinent weigert, moet dus zeker géén kritiek hebben op het beleid!
Blijkbaar is het concept van "oppositie voeren" nog niet helemaal duidelijk.

Maar dit wilt dan natuurlijk ook zeggen dat de regeringspartijen hun kritiek - en daarmee dus ook het cordon - op de oppositie in de diepvriezer mogen steken.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 30 september 2005, 17:19   #48
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

haha die blokkertjes toch[edit]
[size=1]After edit by maarte on 30-09-2005 at 18:19
Reason:

haha die blokkertjes toch[/size]

hah[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door maarte : 30 september 2005 om 17:19.
maarte is offline  
Oud 30 september 2005, 17:24   #49
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Hier héél toepasbaar!
Wie niet mee wil regeren en dit ook pertinent weigert, moet dus zeker géén kritiek hebben op het beleid!

Mij interesseert het niet of een partij al dan niet vetbetaalde mandaten in de wacht kan slepen. Dat is leuk voor de partijtop en mandatarissen maar brengt mij als vlaams-nationalist niks verder.

En de 'spelregels' van de belgische politiek zijn dermate anti-vlaams en anti-democratisch dat het m.i. niet realistisch is op die manier de onafhankelijkheid te bewerkstelligen. Dat is zoals aan een boksmatch beginnen met beide handen op de rug gebonden...

Laat het boeltje maar in elkaar storten, dat is m.i. zeker de snelste en waarschijnlijk ook de enige piste om vlaamse onafhankelijkheid te realiseren.

Beginnen met de onmogelijkheid om nog een federale regering te vormen(*) en vervolgens roept het vlaams parlement de onafhankelijkheid uit.

(*) en daar is niet veel voor nodig: gewoon de vlaamse eisen als voorwaarde stellen vooraleer er nog maar over een regering kan onderhandeld worden. Dat is hoe je het ook bekijkt een win-win scenario. Ofwel komt er een einde aan de franstalige privileges, hun imperialisme en hun onevenredige macht, ofwel het einde van België.

Beide mogelijkheden leveren een bevredigend resultaat op.[edit]
[size=1]After edit by Rr00ttt on 30-09-2005 at 18:26
Reason:

Citaat:

Hier héél toepasbaar!

Mij interesseert het niet of een partij al dan niet vetbetaalde mandaten in de wacht kan slepen. Dat is leuk voor de partijtop en mandatarissen maar brengt mij als vlaams-nationalist niks verder.

En de 'spelregels' van de belgische politiek zijn dermate anti-vlaams en anti-democratisch dat het m.i. niet realistisch is op die manier de onafhankelijkheid te bewerkstelligen. Dat is zoals aan een boksmatch beginnen met beide handen op de rug gebonden...

Laat het boeltje maar in elkaar storten, dat is m.i. zeker de snelste en waarschijnlijk ook de enige piste om vlaamse onafhankelijkheid te realiseren.

Beginnen met de onmogelijkheid om nog een federale regering te vormen(*) en vervolgens roept het vlaams parlement de onafhankelijkheid uit.

(*) en daar is niet veel voor nodig: gewoon de vlaamse eisen als voorwaarde stellen vooraleer er nog maar over een regering kan onderhandeld worden. Dat is hoe je het ook bekijkt een win-win scenario. Ofwel komt er een einde aan de franstalige privileges, hun imperialisme en hun onevenredige macht, ofwel het einde van België.

Beide mogelijkheden leveren een bevredigend resultaat op.[/size]

Citaat:

Hier héél toepasbaar!

En de 'spelregels' van de belgische politiek zijn dermate anti-vlaams dat het m.i. niet realistisch is op die manier de onafhankelijkheid te bewerkstelligen. Dat is zoals aan een boksmatch beginnen met beide handen op de rug gebonden...

Beide mogelijkheden leveren een bevredigend resultaat op.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 30 september 2005 om 17:26.
Rr00ttt is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be