Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 september 2005, 12:37   #41
/\|cazar
Banneling

/\|cazar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal
Neen dat is niet zo en ik heb dat ook nergens gelezen.
http://forum.politics.be/showpost.ph...8&postcount=24

Kijk naar de grote autobouwers, weeral een teken van overproductie ...
/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2005, 12:55   #42
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /\|cazar
Wie een beetje ernstige economie boekskes leest, weet dat de imbalance in de US trade balance enorm nasty is, weet dat de schuldratio van overheid en particulieren tesamen ongeveer 400 % van het bbp bedraagt, terwijl dit voor de grote crash in de '30 amper 350 was, dat Argentinie ten onder is gegaan bij een veel lager percentage, weet dat de VS aan de lopende band arbeidsplaatsen verliest aan spleetogenlanden, etc ...

Lees eens de economist, geertje, ipv hier nietszeggende postings te doen zonder inhoud, alleen gestoeld op wat zou moeten gelezen worden in economische boekskes, maar wat er eigenlijk niet in staat, meer nog: officials uit de States ( fed voorzitter greespan ) waarschuwen zelf voor een serieuze 'correctie', economie guru's doorheen heel het land zien de bui hangen, alleen gelooft het prutsvolk het niet en nemen ze nog maar een vierde mortgage verhoging op hun opblazend vastgoed, om nog maar iets anders op credit te kopen.

Tot de bom barst.

En heel de wereld in een Grote Depressie vliegt waar tegen de vorige uit de jaren '30 slechts een voorgerechtje zal lijken, een koude kaaskroket zeg maar ./
Ik behoor dan tot het prutsvolk.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2005, 12:57   #43
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Is dit fantastische bericht ook door NWO de wereld ingestuurd ?
Citaat:
is nochtans zo.

als de VS crasht, wordt het een politiestaat.

vaarwel vrijheid, vaarwel grooste vrije land ter wereld, vaarwel lichtpunt voor het overgrote deel van de Arabische bevolking, leve de Myanmar achtige despoot regimes.
Sommigen kunnen toch goed in de toekomst kijken.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2005, 12:58   #44
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oud 29 september 2005, 13:43   #45
HerrUU
Gouverneur

HerrUU's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onbenul.

35.000 jr. geleden waren er ietsiepietsie minder mensen op de wereld, waren de mensen zelf tewerkgesteld in voedselproductie terwijl dit nu grotendeels olie driven is, etc ...

maar ging eigenlijk niet om olie ... goed lezen ... focus ...
Onbenul uzelf jongen, maar het valt me wel steeds op dat je agressie gaat gebruiken als je er verbaal niet meer aan uitkan.

Wat mijn punt in m'n vorige posting was, en nog steeds is na jouw diepgaande repliek, is dat de wereld niet zal eindigen omdat olie onbetaalbaar wordt. We zullen het enkel over een ander boeg moeten gooien.

Ik heb ook niet gezegd dat het artikel om olie gaat alcazar, maar haalde dit product aan omdat het de motor is achter onze moderne economie. Elk persoon met wat economische kennis weet dit, dus zou dit voor een genie als jou zonneklaar moeten zijn. Als je gelooft dat de zon schijnt tenminste en ze niet wordt geprojecteerd op de wolken door de illuminati. Maar dat is meer jouw veld van expertise.
Oud 29 september 2005, 13:48   #46
HerrUU
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ah je weet het. Die personen hebben dan ook een baan in Hollywood als scenaristen.
Oud 29 september 2005, 15:54   #47
Friedman
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd
... Under this scenario, the overseas investors who have been funding the American trade deficit by buying US assets decide they have had enough. ...
Daar zit de fout al, "on ne prête que aux riches" zegt men in Frankrijk. En de VS is nog steeds rijk en zal dit zeker nog een heel tijdje zijn.
Friedman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2005, 16:36   #48
/\|cazar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HerrUU
Onbenul uzelf jongen, maar het valt me wel steeds op dat je agressie gaat gebruiken als je er verbaal niet meer aan uitkan.

Wat mijn punt in m'n vorige posting was, en nog steeds is na jouw diepgaande repliek, is dat de wereld niet zal eindigen omdat olie onbetaalbaar wordt. We zullen het enkel over een ander boeg moeten gooien.

Ik heb ook niet gezegd dat het artikel om olie gaat alcazar, maar haalde dit product aan omdat het de motor is achter onze moderne economie. Elk persoon met wat economische kennis weet dit, dus zou dit voor een genie als jou zonneklaar moeten zijn. Als je gelooft dat de zon schijnt tenminste en ze niet wordt geprojecteerd op de wolken door de illuminati. Maar dat is meer jouw veld van expertise.
maar lees toch eens waar deze thread over gaat.

dit forum barst van threads opgestart door oliepiek over peakoil.

daar is de plek tot leuteren erover, niet hier, hier gaat het over de imbalance in het mondiale economisch systeem.

overigens is er geen mogelijkheid om het over een andere boei te gooien, mensen met verstand weten dat.

wind,water,zon kosten enorm veel energie om het renderend te maken, de rendementen zijn vrij laag ( akkoord, verbranden van fossiele brandstoffen ook ) en biodiesel is een klucht omdat het ... bla bla bla ...

lees eens iets he.

en schelden is een kunst.
Oud 29 september 2005, 16:43   #49
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk gelooft ieder zijn eigen waarheid. Voor sommigen zulle de klimaatwijzigingen ons naar de absolute apocalyps leiden, sommigen denken dat de vergrijzing een probleem zal zijn, anderen denken dat we naar een moslimdictatuur gaan en nog anderen zien de VS snel ineenstorten.

Wie kan de toekomst exact voorspellen ? Ikzelf geloof niet in het ineenstorten van de VS. Als je me dan een kleuter noemt met een dekentje zegt dat eigenlijk meer over jou dan over mij.
T'is weer mijn schuld....
Oud 30 september 2005, 11:23   #50
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...8&postcount=24

Kijk naar de grote autobouwers, weeral een teken van overproductie ...
Je beweerde dat de toestand VEEL ERGER was dan in 1929. Die bewering wordt niet gestaafd door een paar berichten over overproductie in de auto-industrie sorry.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2005, 11:35   #51
/\|cazar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal
Je beweerde dat de toestand VEEL ERGER was dan in 1929. Die bewering wordt niet gestaafd door een paar berichten over overproductie in de auto-industrie sorry.
Bewering wordt wel gestaafd door wat ik in die posting zette: de globale schuld ( overheid + particulier ) is momenteel veel groter dan toen het geval was, de imbalance op de handelsbalans voor de VS is astronomisch met totaal geen kentering in het vooruitzicht ( hoe kan het ook, alle productiebedrijven proberen zoveel mogelijk te outsourcen ), bovendien groeit die staatsschuld nog steeds tegen een waanzinnig tempo aan, houden consumenten de economie ( verbruikerseconomie vooral, de Amerikaanse economie is vooral gestoeld op consumptie ) draaiende door hun woonleningen steeds maar verder te herfinancieren.

En ondertussen stijgt de rente ...

De inflatie in de States en Europa begint momenteel het einde van de lag fase te bereiken mbt tot de doorrekening van de hogere energieprijzen, en je hebt meteen de naald die heel de zeepbel kan doen uiteenspatten.

Door vele topeconomen wordt de huidige situatie als veel erger aanzien als in '29.
Oud 30 september 2005, 11:36   #52
/\|cazar
Banneling

Standaard

Daarenboven, kijk eens naar de goudprijs ...

zegt genoeg denk ik.
Oud 30 september 2005, 11:53   #53
HerrUU
Gouverneur

Standaard

Citaat:
maar lees toch eens waar deze thread over gaat.

dit forum barst van threads opgestart door oliepiek over peakoil.

daar is de plek tot leuteren erover, niet hier, hier gaat het over de imbalance in het mondiale economisch systeem.

overigens is er geen mogelijkheid om het over een andere boei te gooien, mensen met verstand weten dat.

wind,water,zon kosten enorm veel energie om het renderend te maken, de rendementen zijn vrij laag ( akkoord, verbranden van fossiele brandstoffen ook ) en biodiesel is een klucht omdat het ... bla bla bla ...

lees eens iets he.

en schelden is een kunst.
Alternatieve brandstoffen zijn helemaal geen klucht, doe maar eens wat navraag. Je kan perfect je huis verwarmen zonder 1 druppel stookolie of aardgas. Electriciteit kan je ook op verschillende manieren opwekken, al kan je natuurlijk wel gaan nadenken of nucleaire energie een waardig alternatief is (en ook niet onuitputtelijk natuurlijk).

Op argumentaties als ...bla bla bla... kan ik natuurlijk weinig antwoorden. Ze bewijzen je stellingname volledig.

Schelden is trouwens geen kunst maar een teken van verbale onmacht. Ga maar eens wat neuzen in boeken over communicatie.
Oud 30 september 2005, 12:00   #54
/\|cazar
Banneling

Standaard

Citaat:
Alternatieve brandstoffen zijn helemaal geen klucht, doe maar eens wat navraag. Je kan perfect je huis verwarmen zonder 1 druppel stookolie of aardgas. Electriciteit kan je ook op verschillende manieren opwekken, al kan je natuurlijk wel gaan nadenken of nucleaire energie een waardig alternatief is (en ook niet onuitputtelijk natuurlijk).

Op argumentaties als ...bla bla bla... kan ik natuurlijk weinig antwoorden. Ze bewijzen je stellingname volledig.

Schelden is trouwens geen kunst maar een teken van verbale onmacht. Ga maar eens wat neuzen in boeken over communicatie.
Man toch.

Wordt eens volwassen.

Deze discussie gaat niet over fossiele brandstoffen, zoek op dit forum een van de zovele threads erover op en plaats daar je reactie. Over dat onderwerp ben ik al lang uitgeraasd.
En ja, er zijn alternatieven, maar de economie is wel wat anders dan je huiseke verwarmen ...

Contacteer eens de engineers van KWS Belgium en laat je eens informeren over biobrandstoffen en hun energiecyclus.

Enz ...

Bla bla bla zet ik alleen omdat ik er al zoveel over gezegd heb en geen zin heb om een nieuwkomer te voorzien van teveel vingerslagen op mijn klavier.

En schelden is een kunst.

Natuurlijk zien droogstoppels en data-analysten dat anders, er ontbreekt niet zelden een factor creativiteit, niettegenstaande er personen denken dat dit bijgebracht wordt in het onderwijs.

Ik stel dus voor dat u zich aan de discussie houdt van deze thread en over peakoil en alternatieve energiebronnen eens kijkt in de andere topcis.

Een kwestie van elementaire beleefdheid ( staat dat ook in de communicatieboekjes, dat je je best houdt aan het onderwerp tijdens een discussie ? ) tav de threadstarter.

Of ga wat aan piekolie zijn oren zagen, die kan u uren zoet houden met aardolie en aanverwanten.
Oud 30 september 2005, 12:13   #55
HerrUU
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Man toch.

Wordt eens volwassen.

Deze discussie gaat niet over fossiele brandstoffen, zoek op dit forum een van de zovele threads erover op en plaats daar je reactie. Over dat onderwerp ben ik al lang uitgeraasd.
En ja, er zijn alternatieven, maar de economie is wel wat anders dan je huiseke verwarmen ...

Contacteer eens de engineers van KWS Belgium en laat je eens informeren over biobrandstoffen en hun energiecyclus.

Enz ...

Bla bla bla zet ik alleen omdat ik er al zoveel over gezegd heb en geen zin heb om een nieuwkomer te voorzien van teveel vingerslagen op mijn klavier.

En schelden is een kunst.

Natuurlijk zien droogstoppels en data-analysten dat anders, er ontbreekt niet zelden een factor creativiteit, niettegenstaande er personen denken dat dit bijgebracht wordt in het onderwijs.

Ik stel dus voor dat u zich aan de discussie houdt van deze thread en over peakoil en alternatieve energiebronnen eens kijkt in de andere topcis.

Een kwestie van elementaire beleefdheid ( staat dat ook in de communicatieboekjes, dat je je best houdt aan het onderwerp tijdens een discussie ? ) tav de threadstarter.

Of ga wat aan piekolie zijn oren zagen, die kan u uren zoet houden met aardolie en aanverwanten.
En toch blijven proberen. Hoort dat ook bij die elementaire beleefdheid van jou? Trouwens, nieuwkomer? Leer eens datums te lezen.

Trouwens, met verwijzingen naar mijn beroep en herkomst ga je je punten niet binnenhalen hoor.

Maar nogmaals, en wat trager zodat een simpelere geest als jij er ook bijkan :

Ik haalde olie aan als voorbeeld. Voor hetzelfde kunnen we elk ander verhandelbaar product kiezen met eenzelfde effect op de economie, kies zelf maar.

En als mijn postings u niet aanstaan, antwoord er dan niet op.
Oud 30 september 2005, 13:37   #56
/\|cazar
Banneling

Standaard

Citaat:
En toch blijven proberen. Hoort dat ook bij die elementaire beleefdheid van jou? Trouwens, nieuwkomer? Leer eens datums te lezen.

Trouwens, met verwijzingen naar mijn beroep en herkomst ga je je punten niet binnenhalen hoor.

Maar nogmaals, en wat trager zodat een simpelere geest als jij er ook bijkan :

Ik haalde olie aan als voorbeeld. Voor hetzelfde kunnen we elk ander verhandelbaar product kiezen met eenzelfde effect op de economie, kies zelf maar.

En als mijn postings u niet aanstaan, antwoord er dan niet op.
Ik raad u toch aan enige economische literatuur door te nemen, dan kan u misschien begrijpen wat ik in in deze posting bedoelde.

Citaat:
Bewering wordt wel gestaafd door wat ik in die posting zette: de globale schuld ( overheid + particulier ) is momenteel veel groter dan toen het geval was, de imbalance op de handelsbalans voor de VS is astronomisch met totaal geen kentering in het vooruitzicht ( hoe kan het ook, alle productiebedrijven proberen zoveel mogelijk te outsourcen ), bovendien groeit die staatsschuld nog steeds tegen een waanzinnig tempo aan, houden consumenten de economie ( verbruikerseconomie vooral, de Amerikaanse economie is vooral gestoeld op consumptie ) draaiende door hun woonleningen steeds maar verder te herfinancieren.

En ondertussen stijgt de rente ...

De inflatie in de States en Europa begint momenteel het einde van de lag fase te bereiken mbt tot de doorrekening van de hogere energieprijzen, en je hebt meteen de naald die heel de zeepbel kan doen uiteenspatten.

Door vele topeconomen wordt de huidige situatie als veel erger aanzien als in '29
Olie is geen gewone commodity, als je iet of wat van economie zou kennen, zou je moeten weten wat de invloed van de prijselasticiteit van dat goedje is op de vraag ernaar.

Enfin, van mijn part mag u eindeloos doorgaan met uw posts over aardolie.

Over het algemeen ben ik best aardig tegen andere posters, sommigen zoeken het echter om uitgescholden te worden.
Oud 30 september 2005, 13:39   #57
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

... en Elvis leeft nog

Jongens toch, als je iets droomt is het nog geen werkelijkheid.
Maar goed ook dat veel mensen zoals u denken.
Dan is er minder weerstand.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be