Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 oktober 2005, 19:06   #41
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stef Leeuwenhart
Tot mijn grote verbazing is er hier nog geen onderwerp over:
Waalse mug laat te lang op zich wachten.
Bij een verkeersongeval in het Vlaams-Brabantse Pepingen waar een vrouw op haar fiets ten val kwam en een bus van de lijn haar niet meer kon ontwijken is nogmaals gebleken dat Vlamingen in het pajottenland tweederangsburgers zijn. De bejaarde vrouw moest meer dan een halfuur op hulp wachten van het Medisch urgentieteam uit het Waalse Tubeke. De buschauffeur belde onmiddelijk de 100 en kreeg iemand aan de lijn die eentalig frans sprak. Toen hij uitlegde waar het ongeval gebeurd was werd de telefoon ingehaakt. Enkele minuten nadien belde de chauffeur opnieuw en kreeg wederom iemand aan de lijn die geen Nederlands sprak, de man heeft dan het adres letter voor letter moeten spellen. Waarom was er in die telefooncentrale niemand aanwezig die Nederlands spreekt? De vrouw is overleden maar had misschien nog geleefd als de urgentie groep vlugger in actie was geschoten, m.a.w. als er een Vlaamse MUG in de buurt was. Het gebrek aan kennis van Nederlands in het zuiden van Brussel is de oorzaak van al veel incidenten. De vraag naar een MUG dienst in Halle is dan ook al verschillende malen gesteld maar onwil van Demotte heeft er tot nu toe voor gezorgd dat er niks gebeurd. Hoeveel doden moeten er nog vallen voor die man reageert en zijn onbegrijpelijke houding tegenover een MUG dienst in halle opgeeft? Zijn uitspraken zijn wraakroepend zoals: "Bij een ongeval waar een MUG team vereist is spreekt het slachtoffer toch meestal maar wartaal en het maakt dus niet uit of dat Nederlands of Frans is." Indien het Franstaligen waren die door het communotaire gebikkel gebrekige en onvodoende medische hulp zouden krijgen was het land te klein nu is het maar een miniscuul nieuwsitemtje. Hier dient onmiddelijk een oplossing voor gevonden te worden evenees de gebrekigge kennis van het Nederlands in Brusselse ziekenhuizen, want ook daat kan de onwil van de franstaligen voor dodelijke slachtoffers leidden.
Volgens mij moeten alle telefoon-nooddiensten in Belgie bemand worden door mensen die de drie landstalen machtig zijn. Ik kan als Vlaming net zo goed in Wallonie een ongeluk meemaken als een Waal hier in Vlaanderen de hulpdiensten nodig kan hebben. Het gaat hier over mensenlevens, communautair gekibbel daarrond is ronduit misdadig!!
Oud 3 oktober 2005, 22:57   #42
teaumaz
Vreemdeling

teaumaz's schermafbeelding

Standaard

Spijtig dat Hans1 nog niet op 't forum geweest sinds ik mijn post rond 15.00 deze middag plaatste. Ik had nl. dolgraag een antwoord van hem gelezen....
teaumaz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2005, 05:44   #43
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF
Volgens mij moeten alle telefoon-nooddiensten in Belgie bemand worden door mensen die de drie landstalen machtig zijn. Ik kan als Vlaming net zo goed in Wallonie een ongeluk meemaken als een Waal hier in Vlaanderen de hulpdiensten nodig kan hebben. Het gaat hier over mensenlevens, communautair gekibbel daarrond is ronduit misdadig!!
Stel dat eens voor aan de Nederlanders, Fransen, Duitsers....
Waar het hier over gaat is een NLtalige mugdienst op Vlaams grondgebied...
Ondanks 12 miljard euro jaarlijkse afdracht aan de Wallonie, hebben we die niet overal.
Dat is ronduit misdadig.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by stab on 04-10-2005 at 06:44
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Ondanks 12 miljard euro jaarlijkse afdracht aan de Wallonie, hebben we die niet overal.
Dat is ronduit misdadig.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Dat is ronduit misdadig.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door stab : 4 oktober 2005 om 05:44.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2005, 10:29   #44
Dimitri

Standaard

Citaat:
Helemaal mee eens!
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2005, 10:37   #45
Dimitri

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Ik mag toch hopen dat je in elk van die landen op z'n minst in het Engels geholpen kan worden. Ik kan me niet voorstellen dat je bij de 112-alarmcentrale in Nederland alleen in het Nederlands geholpen wordt.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be