![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
geloof en sociale zekerheid ? ![]()
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
jeweetwel, grijze massa opstarten, lezen, nadenken, tienstiens, er staat meer dan ik dacht ... ![]()
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
beetje discrimineren op basis van je dwaze angstgevoelens ? ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#45 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik stel voor dat gelovige ouders hun kinderen pas vannaf 18 jaar zouden mogen dopen, zo kan het kind teminste zelf bslissen of hij/zij nu gedoopt wil worden ja of nee.
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Om op uw vraagt te antwoorden. De staat sponsort zoveel dingen waarvan gevonden wordt dat ze maatschappelijk voldoende relevant zijn. Daar zitten er ook een hoop tussen waar ik grote twijfels bij heb. Voor mij moet religie niet noodzakelijkerwijs gesubsidieerd worden maar dan mag de stroom belastinggeld naar een groot aantal andere zaken eveneens geschrapt worden. Voor de RKK is een groot deel van de subsidie een voortvloeisel uit het akkoord tussen de staat en de kerk betreffende de vergoeding van de geroofde kerkelijke goederen tijdens het frans bewind. Als de subsidie afgeschaft wordt dient deze kwestie uiteraard terug op tafel te komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |||||||||||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
[size=1]PS. Aaangaande subsidies tegenover religieuze bewegingen maak ik geen verschil tussen om het even welke religie.[/size][edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 2 oktober 2005 om 15:40. |
|||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#50 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#51 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Geniet van uw gesubsidieerde vakantie[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door cashflow : 2 oktober 2005 om 15:59. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Overigens gaat het hier wel over het opzeggen van een akkoord tussen kerk en staat. Toch wel een verschil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
veel beter kunnen VB'ers en hun sympatisanten echt niet he ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Religie is iets uit de persoonlijke levenssfeer. Iedereen moet voor zichzelf oordelen of hij zich aangesproken voelt of niet. Indien mijn buurman elke week een paar keer naar een waarzegger wil of zoiets moet hij zelf opdraaien voor de kosten. Ik zie niet in waarom ik, of de straat of de natie daar moeten in bij betalen? De kerkgebouwen/monumenten, dat is iets anders. Laat de gelovigen zelf hun duit in het zakje doen, en het zullen er meteen evenveel zijn als diegenen die de nu bijna lege kerken vullen. Laat staan dat we nog zouden moeten betalen voor een religie van mensen uit andere landen. Een religie waar we helemaal geen uitstaans mee hebben, integendeel!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
proportioneel zal alles zowat overeenkomen met het aandeel van de bevolking die een bepaalde relegie aanhangt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister
|
![]() Citaat:
U kan het in uw tweede opmerking best als totaal verschillend beschouwen maar het gaat mij nog steeds over maatschappelijke relevantie als criterium. Als religie en tegenwoordig ook de georganiseerde vrijzinnigheid al niet relevant genoeg geacht wordt om gesponsord te worden wat dan wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#60 | |||
Banneling
|
![]() Mededeling Vlaams Belang via PB :
![]() ![]() Frederik Misplon op Zondag, 02 oktober, 2005 - 11:59 Het Vlaams Belang schrijft: Op initiatief van Vlaams minister Marino Keulen zet de Vlaamse regering het licht op groen voor overheidssteun aan zowat 200 moskeeën in Vlaanderen. Keulen weigert hardnekkig om een concrete kostprijs te noemen en zaait bewust verwarring door te beweren dat het budget voor religieuze gebouwen (3,7 miljoen €) gespreid over de vijf erkende godsdiensten in ons land ongewijzigd blijft. [size=4]Alleen al via de provincies zal zowat 6 miljoen € per jaar naar de islamzuil vloeien.[/size] Daarbovenop komen de subsidies die via het budget religieuze gebouwen van de Vlaamse regering zullen uitgedeeld worden. Door de islam te erkennen en nu ook te subsidiëren kiest de Vlaamse regering voor de uitbouw van een aparte islamzuil in Vlaanderen. De verzuiling van de islam zal de islamitische allochtonen verder isoleren en inburgering quasi onmogelijk maken. Meer islam betekent immers minder inburgering. De zogenaamde 'voorwaarden voor subsidiëring' die Keulen oplegt, zijn een lachtertje. In de moskeeën moet Nederlands gesproken worden, de imam moet een inburgeringscursus gevolgd hebben en iedere moskee moet een jaarlijks rapport opstellen. [size=5]Een inburgeringscursus zonder proef, biedt echter geen enkele zekerheid.[/size] De jaarlijkse rapporten worden niet gekoppeld aan controles en de Nederlandstaligheid in de moskeeën zal het fundamentalisme niet of nauwelijks terugdringen. Het alternatief voor Vlaamse subsidies is geen subsidiëring vanuit het buitenland, zoals Minister Keulen het laat uitschijnen, maar subsidiëring door de islamistische gelovigen in Vlaanderen en strenge beperkingen en controles op buitenlandse giften en inmenging. Overigens de - meestal radicale en fundamentalistische - moskeeën die niet aan de criteria van Keulen voldoen en niet gesubsidieerd worden, zullen blijven bestaan en zich ontwikkelen buiten de invloed van de overheid. Het Vlaams Belang is ervan overtuigd dat het een historische politieke fout is om de islam in Vlaanderen te erkennen en te subsidiëren. De islam is geen godsdienst zoals een andere. Het is naïef om te veronderstellen dat er zoiets als een 'Vlaamse islam' kan bestaan. Door de islam te subsidiëren halen we het paard van Troje niet alleen binnen in Vlaanderen maar geven we het nog te eten ook! ![]() Filip Dewinter, fractievoorzitter voor het Vlaams Belang in het Vlaams Parlement dien Filip toch ! 8) ![]() [edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Sofietje : 2 oktober 2005 om 16:29. |
|||
![]() |
![]() |