![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik heb niets tegen de VSA maar ik vind dat Amerikaans Samoa daar niet bijhoord. En ook Wake hoort daar niet bij. Et alors???
EENDRACHT MAAKT MACHT * EINIGKEIT MACHT STARK * L'UNION FAIT LA FORCE - Sport, Opium van en voor het Volk - Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100. Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Minister
|
![]() Catalonië en Baskenland hebben een andere cultuur dan Spanje. zoals Vlaanderen en Wallonie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Gouverneur
|
![]() Ahja, dat zal het zijn. En dat kan u natuurlijk in de twee gevallen afdoende bewijzen.
![]() Weet u, Christus liep naar het schijnt over water wekte doden tot leven...
EENDRACHT MAAKT MACHT * EINIGKEIT MACHT STARK * L'UNION FAIT LA FORCE - Sport, Opium van en voor het Volk - Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100. Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100 |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
“België heeft geen nationaliteit en, gezien het karakter van zijn inwoners, kan het er ook nooit een hebben. In feite heeft België geen politieke reden van bestaan.” Leopold I van Saksen-Coburg, Koning der Belgen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De mening van de Andalousiërs, Valencianen, Galiciërs, Castilianen,... is evenmin van belabg als de mening van de Vlamingen. De Basken hebben zich uitgesproken voor een losse confederatie met Spanje, en de Catalanen hebben hun eigen natie uitgeroepen. Wat de centrale Spaanse overheid daarover zegt, hoort van geen enkel belang te zijn. Voor een huwelijk moeten beide partners akkoord zijn, voor een scheiding is één voldoende. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Internationaal rechterlijk gesproken dan. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De enigen die kunnen beslissen wat er met baskenland en catalonie gebeurt zijn de basken en de catalanen zelf. Madrid heeft zich daar niet mee te moeien. 2: u kent blijkbaar de situatie in baskenland niet?
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dus die Vlaamse meerderheid die volgens jullie onafhankelijkheid wil is een dictauur. Fijn om weten, ik zal mijn inspanningen om dat te voorkomen zeker opdrijven. In een democratie ligt de belsissingmacht bij de meerderheid. Als u dat al een dictatuur noemt dan bent u wellicht voor of Chaos of de DICTATUUR van de MINDERHEID. Draai het of keer het dan maar; of er nu 10 % VLamingen voor de onafhankelijkheid zijn of 90% het is een DICTATORIALE beslissing. En als ehcte democraten kunnen jullie dat toch niet aanvaarden?!8)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Gaan dan alle Vlamingen op straat komen met vreugdekreten; 'Joepie, we zijn vrij'?... Waarna het leven doorgaat... 600 000 werklozen, bedrijven die hier wegtrekken, links tegen rechtse ideologie, een politieke toplaag die onderling zitten te kissebissen... ver weg van het volk, Europa dat steeds meer en meer van onze autonomie wegbijt... Jullie hebben gelijk, Vlaams-nationalisten... wat een verschil!!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Dit terwijl politiek zou moeten gaan om materiële zaken... werk, voedsel, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geef eens een antwoord op mijn voorbeeld van waar uw unitarisme en ontkenning van zelfbeschikking naartoe kan leiden.
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Politiek moet gaan over immateriële zaken als: Vrijheid, democratie, rechtsorde, veiligheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verander dat maar snel in "supranationalisme nu!" of als u het groots ziet "globalisering nu!". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Fijne notie van democratie hebt u. Maar goed, als ik even u volg, dan mag morgen Gent zich afscheuren van België en mag Belgiê dara niets tegen doen. Want de democratische gemeenteraad is het enige orgaan dat kan spreken voor de Gentenaren (net zoals het catalaanse parlement voor de Catalanen). gaat u dat dan ook accepteren? En zo ja, dan zet dat de deur open om de claim op Brussel, een oude Flamigantische eis, optegeven want de Brusselse gewestregering heeft al vaak genoeg laten weten dat het niet met Vlaanderen wil zijn, i.c. zij spreken als democratisch verkozenen voor de Brusselaars en Vlaanderen heeft zich daar dus niet met te moeien. ...
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ik twijfel er alleen aan of het voor beide regio's beter is als ze onafhankelijk zouden zijn. Maar dat heeft wellicht te maken met mijn economische visie... |
|
![]() |
![]() |