Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 oktober 2005, 06:24   #41
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken
Ge denkt toch niet dat ik u eerst ga vragen wanneer ik langs mag komen. Zo een beleefde jongen ben ik nu ook weer niet, u ziet blijkbaar over het hoofd dat ik als lid van Voorpost uitschot ben in belgische ogen.
Zelfkennis is de bron van alle wijsheid.

Vraagje: hoeveel soldaten en divisies telt Voorpost tegenwoordig? En hoe moet ik mijn hun bewapening voorstellen? [size=1]En begin niet over 5000 lege bierglazen, een kapotte katapult, de kat van de buurvrouw enz. dat telt niet.[/size] [edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by thePiano on 06-10-2005 at 07:25
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Ge denkt toch niet dat ik u eerst ga vragen wanneer ik langs mag komen. Zo een beleefde jongen ben ik nu ook weer niet, u ziet blijkbaar over het hoofd dat ik als lid van Voorpost uitschot ben in belgische ogen.

Vraagje: hoeveel soldaten en divisies telt Voorpost tegenwoordig? En hoe moet ik mijn hun bewapening voorstellen? [size=1]En begin niet over 5000 lege bierglazen, een kapotte katapult, de kat van de buurvrouw enz. dat telt niet.[/size] [/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Vraagje: hoeveel soldaten en divisies telt Voorpost tegenwoordig? En hoe moet ik mijn hun bewapening voorstellen? [size=1]En begin niet over 5000 lege pinten, een kapotte katapult, de kat van de buurvrouw enz. dat telt niet.[/size] [/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door thePiano : 6 oktober 2005 om 06:25.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2005, 07:36   #42
Egidius

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
De spiraal van geweld die deze periode kenmerkt en eindigt in een bloedige apocalyps bij de bevrijding van 8 mei 2017, daar is geen ontkomen aan.
Dus je hebt je overwinning gewoon 12 jaar uitgesteld, zodat er weinig kans is dat je hier nog op aangesproken wordt?
Als er zo nodig moet bevrijd worden, waarom dan niet nu of binnen een redelijke termijn, laten we zeggen 2007?

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2005, 17:51   #43
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Mensen die nu al geweld aankondigen tegen het volk, moeten met alle macht bestreden worden. Ik hoop dat u zich distantieert van dergelijke incivieken. Dat had ik van u toch wel verwacht...
Deze hele discussie vindt plaats in K&K ik zou dat allemaal met een korreltje zout nemen.
Oud 6 oktober 2005, 18:05   #44
Smurfje
Gouverneur

Smurfje's schermafbeelding

Standaard

Nou ja, ik heb in ieder geval iets over Riksken geleerd.
Smurfje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2005, 18:43   #45
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Dus je hebt je overwinning gewoon 12 jaar uitgesteld, zodat er weinig kans is dat je hier nog op aangesproken wordt?
Als er zo nodig moet bevrijd worden, waarom dan niet nu of binnen een redelijke termijn, laten we zeggen 2007?

Egidius
Je kan maar moeilijk iemand in de boeien slaan die nog nog geen misdaden tegen de menselijkheid heeft begaan. Ik zou het nu al (preventief) doen, maar er bestaat (nog) geen meerderheid voor. De intentie en/of het plan om wat dan ook te doen staat nog altijd niet gelijk met de misdaad zelve. Alleen als er echt wat gebeurd kan er ingegrepen worden.

Verleden jaar hebben we gezien toen, na de terechte veroordeling van het VeeBee, de kans werd geboden om de overheidsdotatie van deze voor racisme veroordeelde partij in te trekken, er jammer genoeg enkel de Walen en Groen! voor te vinden waren. Een gemiste kans met verstrekkende nare gevolgen voor de toekomst.

Maar om in de geest van de topic te blijven: na een gewapend conflict zijn er nooit overwinnaars, alleen maar verliezers. [edit]
[size=1]After edit by thePiano on 06-10-2005 at 19:48
Reason:

Citaat:

Egidius
Je kan maar moeilijk iemand in de boeien slaan die nog nog geen misdaden tegen de menselijkheid heeft begaan. Ik zou het nu al (preventief) doen, maar er bestaat (nog) geen meerderheid voor. De intentie en/of het plan om wat dan ook te doen staat nog altijd niet gelijk met de misdaad zelve. Alleen als er echt wat gebeurd kan er ingegrepen worden.

Verleden jaar hebben we gezien toen, na de terechte veroordeling van het VeeBee, de kans werd geboden om de overheidsdotatie van deze voor racisme veroordeelde partij in te trekken, er jammer genoeg enkel de Walen en Groen! voor te vinden waren. Een gemiste kans met verstrekkende nare gevolgen voor de toekomst.

Maar om in de geest van de topic te blijven: na een gewapend conflict zijn er nooit overwinnaars, alleen maar verliezers. [/size]

[size=1]After edit by thePiano on 06-10-2005 at 19:47
Reason:

Citaat:

Egidius
Je kan maar moeilijk iemand in de boeien slaan die nog nog geen misdaden tegen de menselijkheid heeft begaan. Ik zou het nu (preventief) al doen, maar er bestaat (nog) geen meerderheid voor. De intentie en/of het plan om wat dan ook te doen staat nog altijd niet gelijk met de misdaad zelve. Alleen als er echt wat gebeurd kan er ingegrepen worden.

Maar om in de geest van de topic te blijven: na een gewapend conflict zijn er nooit overwinnaars, alleen maar verliezers. [/size]

[size=1]After edit by thePiano on 06-10-2005 at 19:46
Reason:

Citaat:

Egidius
Je kan maar moeilijk iemand in de boeien slaan die nog nog geen misdaden tegen de menselijkheid heeft begaan. Ik zou het nu (preventief) al doen, maar er bestaat (nog) geen meerderheid voor. De intentie en/of het plan om wat dan ook te doen staat nog altijd niet gelijk met de misdaad zelve. Alleen als er echt wat gebeurd kan er ingegrepen worden.

Verleden jaar hebben we gezien toen, na de terechte veroordeling van het VeeBee, de kans werd geboden om de overheidsdotatie van deze voor racisme veroordeelde partij in te trekken, en er jammer genoeg enkel de Walen en Groen! voor te vinden waren. Een gemiste kans met verstrekkende nare gevolgen voor de toekomst.

[size=1]After edit by thePiano on 06-10-2005 at 19:46
Reason:

Citaat:

Egidius

Vverleden jaar hebben we gezien toen, na de terechte veroordeling van het VeeBee, de kans werd geboden om de overheidsdotatie van deze voor racisme veroordeelde partij in te trekken, en er jammer genoeg enkel de Walen en Groen! voor te vinden waren. Een gemiste kans met verstrekkende nare gevolgen voor de toekomst.

[size=1]After edit by thePiano on 06-10-2005 at 19:45
Reason:

Citaat:

Egidius

Dat hebben we verleden jaar wel gezien toen, na de terechte veroordeling van het VeeBee, de kans werd geboden om de overheidsdotatie van deze voor racisme veroordeelde partij in te trekken, en er jammer genoeg enkel de Walen en Groen! voor te vinden waren. Een gemiste kans met verstrekkende nare gevolgen voor de toekomst.

Citaat:

Egidius
Je kan maar moeilijk iemand in de boeien slaan die nog nog geen misdaden tegen de menselijkheid heeft begaan. Ik zou het nu al doen, maar er bestaat(nog) geen meerderheid voor.

Dat hebben we verleden jaar wel gezien toen, na de terechte veroordeling van het VeeBee, de kans werd geboden om de overheidsdotatie van deze voor racisme veroordeelde partij in te trekken, en er jammer genoeg enkel de Walen en Groen! voor te vinden waren. Een gemiste kans met verstrekkende nare gevolgen voor de toekomst.

[/edit]

Laatst gewijzigd door thePiano : 6 oktober 2005 om 18:48.
Oud 7 oktober 2005, 06:01   #46
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sofietje
bestel maar op pillekes , want ik zou bidden dat we u niet moeten komen ophalen en in de camion bonken
Hmmm..., even uit nieuwsgierigheid, is het een soort schaamte dat je ervan heeft weerhouden om de naam 'Zyklon-B' te gebruiken?
Oud 7 oktober 2005, 10:10   #47
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Ik heb er geen idee van maar vrees het ergste.
Gij die gewapend zijt met een karrenvracht geschiedenis in uw hoofd, kunt ge ons uitleggen hoe verstandige mensen veertig jaar geleden dezelfde fout maakten?
Kort na de lessen van zeventig jaar geleden begaan ze weer dezelfde fout en halen mensen binnen met een totaal andere levensvisie.
Als ge weet dat Christenen en Protestanten in Belfast niet eens in vrede kunnen samenleven, of Moslims en Joden in Palestina, hoe kunt ge dan zo naïef zijn te denken dat Christenen en Moslims het wel kunnen ?
History of the World - part N

Spijtig genoeg.
Oud 7 oktober 2005, 11:07   #48
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mensen die nu al geweld aankondigen tegen het volk, moeten met alle macht bestreden worden. Ik hoop dat u zich distantieert van dergelijke incivieken. Dat had ik van u toch wel verwacht...
Juist ja.

Oorspronkelijk bericht door Patriot!
Wraak nemen.

Het aframmelen van separatisten is geen misdaad, maar een heldendaad. (...) Diegene die zich kenbaar maakt door met Vlaamse leeuwen of Waalse hanen te lopen, vraagt als het ware om afgeslagen te worden. Diegenen die de heldendaad verrichten, zullen eeuwig herdacht worden
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2005, 11:14   #49
thePiano

Standaard

Citaat:
Gij die gewapend zijt met een karrenvracht geschiedenis in uw hoofd, kunt ge ons uitleggen hoe verstandige mensen veertig jaar geleden dezelfde fout maakten?
Kort na de lessen van zeventig jaar geleden begaan ze weer dezelfde fout en halen mensen binnen met een totaal andere levensvisie.
Ik ben ervan overtuigd dat onze levensvisie ook op essentiële punten verschilt. Voorlopig hakken we mekaars kop nog niet af.

Citaat:
Als ge weet dat Christenen en Protestanten in Belfast niet eens in vrede kunnen samenleven, of Moslims en Joden in Palestina, hoe kunt ge dan zo naïef zijn te denken dat Christenen en Moslims het wel kunnen ?
Je vergeet er nog een paar: Christenen en Joden, Christenen en Orthodoxen, Christenen en homo's, Christenen en Bolsjewisten/communisten, Christenen en heidenen/vrijzinnigen, Christenen en.... misschien is er wel wat mis met Christenen?[edit]
[size=1]After edit by thePiano on 07-10-2005 at 12:16
Reason:

Citaat:
Ik ben ervan overtuigd dat onze levensvisie ook op essentiële punten verschilt. Voorlopig hakken we mekaars kop nog niet af.

Citaat:
Je vergeet er nog een paar: Christenen en Joden, Christenen en Orthodoxen, Christenen en homo's, Christenen en Bolsjewisten/communisten, Christenen en heidenen/vrijzinnigen, Christenen en.... misschien is er wel wat mis met Christenen?[/size]

[size=1]After edit by thePiano on 07-10-2005 at 12:15
Reason:

Citaat:
Ik ben ervan overtuigd dat onze levensvisie ook op eesentiële punten verschilt. Voorlopig ,hakken we mekaars kop nog niet af.

Citaat:
Je vergeet er nog een paar: Christenen en Joden, Christenen en Orthodoxen, Christenen en homo's, Christenen en Bolsjwisten, Christenen en heidenen/vrijzinnigen, Christenen en.... misschien is er wel wat mis met Christenen?[/size]

Citaat:
Ik ben ervan overtuigd dat onze levensvisie ook op eesentiële punten verschilt. Voorlopig ,hakken we mekaars kop nog niet af.

Citaat:
Je vergeet er nog een paar: Christenen en Joden, Christenen en Orthodoxen, Christenen en homo's, Christenen en.... misschien is er wel wat mis met Christenen?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door thePiano : 7 oktober 2005 om 11:16.
Oud 7 oktober 2005, 14:15   #50
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Smurfje
Nou ja, ik heb in ieder geval iets over Riksken geleerd.
Zeg het eens?
Oud 7 oktober 2005, 14:18   #51
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano

Vraagje: hoeveel soldaten en divisies telt Voorpost tegenwoordig? En hoe moet ik mijn hun bewapening voorstellen? [size=1]En begin niet over 5000 lege bierglazen, een kapotte katapult, de kat van de buurvrouw enz. dat telt niet.[/size]
U onderschat duidelijk de kracht van de overtuiging. (ed)
Oud 7 oktober 2005, 15:28   #52
Smurfje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Zeg het eens?
Je laat je (blijkbaar) niet stoppen door waakhonden.
En je bent Voorpost lid, maar dat staat al in je onderschrift.

Waar is Voorpost eigenlijk voor?[edit]
[size=1]After edit by Smurfje on 07-10-2005 at 16:28
Reason:

Citaat:
Zeg het eens?
En je bent Voorpost lid, maar dat staat al in je onderschrift.

Waar is Voorpost eigenlijk voor?[/size]

Citaat:
Zeg het eens?
En je bent Voorpost lid, maar dat staat al in je onderschrift.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Smurfje : 7 oktober 2005 om 15:28.
Oud 7 oktober 2005, 17:27   #53
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar is Voorpost eigenlijk voor?
Opstaan vóór de postbode geweest is.
Oud 7 oktober 2005, 20:05   #54
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Juist ja.

Oorspronkelijk bericht door Patriot!
Wraak nemen.

Het aframmelen van separatisten is geen misdaad, maar een heldendaad. (...) Diegene die zich kenbaar maakt door met Vlaamse leeuwen of Waalse hanen te lopen, vraagt als het ware om afgeslagen te worden. Diegenen die de heldendaad verrichten, zullen eeuwig herdacht worden
Dit citaat is niet van mij, maar van CEDRIC VLOEMANS. U liegt dus, ik zeg nooit zulke dingen - laat staan dat ik ze uitvoer.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2005, 20:08   #55
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit citaat is niet van mij, maar van CEDRIC VLOEMANS. U liegt dus, ik zeg nooit zulke dingen - laat staan dat ik ze uitvoer.
Foeifoei!!!
Uw partijsecretarisch zo afvallen en op de tocht zetten!
Oud 7 oktober 2005, 21:00   #56
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Foeifoei!!!
Uw partijsecretarisch zo afvallen en op de tocht zetten!

Oud 7 oktober 2005, 21:02   #57
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Begin dan maar al bij Vloemans!!!!!
Oud 7 oktober 2005, 21:38   #58
Smurfje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Opstaan vóór de postbode geweest is.
Stoer!. Ik wil dan ook lid worden!
Oud 7 oktober 2005, 22:04   #59
Ambiorix

Standaard

Citaat:
En euh....... liefst niet alleen voor de leiders.
Ook voor alle meelopers, die ooit achter het bruine vaantje marcheerden in allerlei satteliet-organisaties en sympathiserende groepen zoals TAK, Voorpost, VMO, VVP,..........
de pot verwijt de ketel, hé piano'ke
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2005, 22:08   #60
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Waar is Voorpost eigenlijk voor?
een greep uit hun programma

Politiek

Statutair bestrijdt Voorpost elk totalitarisme en huldigt met die principiële opstelling het V.N.- handvest van de Rechten van de Mens inzake het zelfbeschikkingsrecht van de volkeren. Onder totalitarisme rangschikken we alle dictatuurvormen van communisme tot fascisme en van marxistisch egalitarisme tot uitbuitend kapitalisme. Voorpost is democratisch en verzet zich tegen diegenen, die een maatschappelijk systeem willen opdringen door middel van terreur, intimidatie en indoctrinatie.

Derde wereld

Importeren van vreemdelingen, om welke reden dan ook, betekent import van conflict en armoede. De gehele zogenaamde "Derde Wereld" naar de "Westerse Wereld" verhuizen, brengt geen oplossing. Integendeel: Het reddende schip wordt door de massa's drenkelingen zelf in de diepte gesleurd. Moeten wij de rest van de wereld dan aan hun ellendig lot overlaten? Uiteraard niet. De oorzaken van honger, ziekte en armoede, veelal te wijten aan oorlogen tengevolge van onnatuurlijke ex-koloniale grenzen, en/of primitief landbouwbeleid, moeten echter in het land van herkomst opgelost worden. Indien nodig met westerse hulp, onder westerse leiding en verantwoording. Niet door financiering van wapentuig of luxe-uitwassen met ons ontwikkelingsgeld, zoals nu gebeurt. Niet door humanitaire blitzakties op het randje van de hongerdood, die weliswaar het westerse geweten sussen, maar die voor de getroffenen slechts uitstel van executie betekenen. De hongerigen voeden is een tijdelijk lapmiddel. De hongerigen leren vissen is toekomstvisie!

Internationalisme

Democratieën vestigen, nadat autochtone stammen (zoals Indianen, Maori's en Aboriginals) zijn geminimaliseerd, is immoreel. Discriminatie ontstaat onvermijdelijk na gedwongen integratie en leidt in de meeste gevallen tot sluipende volkerenmoord. Diversiteit is een natuurlijk gegeven, dus ook voor de menselijke soort een verrijking, die gerespecteerd dient te worden. Gelijkheid is een utopie, gelijkheidspropaganda is bedrog. Bedrieger is degene, die het schaap bij de leeuw plaatst en achteraf de leeuw veroordeelt wegens discriminatie. Gelijkheid betekent de adelaar de vleugels afhakken omdat de schildpad niet kan vliegen. Met deze beeldspraak is het standpunt van Voorpost wel plastisch genoeg verwoord.

Nationalisme

Voorpost opteert voor het democratisch volksnationalisme. Niet als het zoveelste "isme", maar als de meest natuurlijke, meest harmonieuze ordening, zowel nu als in het verleden, waar ook ter wereld. Dit nationalisme stelt -in tegenstelling tot andere ideologieën- geen eeuwig, vreedzaam paradijs in het vooruitzicht. Natuurlijk zijn wij tegen oorlog, zoals wij ook bezwaar hebben tegen ziekte, verdriet en ongeluk, maar beseffen daarbij dat sommige driften en ongemakken even onverbrekelijk met het leven verbonden zijn als geboorte en dood. Overlevingsdrang en zelfverdediging zijn zulke gerechtvaardigde driften.

Het begrip "natie" duidt op "geboortegrond". Ieder heeft een geboorteplek op deze aarde, evenals een moeder en vader, en voelt zich daarmee sterker verbonden dan met wat of wie ook ter wereld. In steeds grotere kringen, vanaf eigen familie, dorpsgemeenschap, stad, regio, land, werelddeel, worden natuurlijke verschillen groter, wordt de liefde afstandelijker. Wanneer iedereen verplicht werd van iedereen evenveel te houden, zou er van liefde geen sprake meer zijn. De meest liefdevolle houding is rekening houden met aangeboren verschillen: Elkaar respecteren in eigenheid van zeden en cultuur. Alleen deze houding schept optimale kansen voor een vreedzaam naast elkaar leven. Het dwangmatig vermengen van stammen en volkeren daarentegen veroorzaakt wrijving, hetgeen leidt tot conflict en oorlog. Tragische voorbeelden zijn de aanslepende onlusten in het Midden-Oosten en Noord-Ierland.

Milieu

De liefde voor zijn geboortegrond, het besef van een harmonieuze samenleving in koppeling met de natuur, waarvan hij/zij onverbrekelijk deel uitmaakt, impliceert de garantie voor actief natuurbehoud. Niet enkel met ronkende theorieën vanuit de luie stoel, maar daadwerkelijk door middel van trektochten e.d. het beleven en leren kennen van de natuur. Leren herkennen ook van wat er mis is met onze natuur. Mis is het naast de collectieve vervuiling van aarde, water en lucht ook met de kapitalistische uitwassen in landbouw- en veeteeltbedrijven. Mis is onder andere ook het geëxperimenteer met genenmanipulatie op mens en dier. Voor alle duidelijkheid weze vermeld dat ons eigen nageslacht niet minder bescherming behoeft dan de voorlaatste uitstervende brulkikker in equatoriaal Afrika. Met andere woorden: Abortus is natuurmoord!
Alleen vanuit al deze gezichtspunten is de nodige motivatie te putten voor concrete milieudefensie. Dit is een opvoedkundige taak, zowel voor ouders als voor het onderwijs, jongerenwerk, jeugdbeweging, en niet in de laatste plaats voor Voorpost.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be