![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Lofems,
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
|
![]() Restons, het laatste (Steve als premier) was een grapje maar nog niet eens zo onwaarschijnlijk.
Verder denk ik dat een vlaming liever een eerlijk gekozen eerste minister heeft in een democratische verkiezing, ook al is het dan niet in de kleur van hun keuze, dan te merken dat hun stem toch geen effect heeft, zoals nu. Natuurlijk kunt u ervoor kiezen om in een discussie als deze iemands staatshoofd te beledigen maar dat zie ik maar als een gebrek aan argumenten. Ik neem aan dat niemand in Antwerpen met oranje vlaggetjes gaat staan zwaaien maar dat heeft u mij ook niet zien zeggen. De Nederlanden zijn één. Wij moeten met elkaar de staatsvorm zoeken die het beste bij ons past. De oranjes hebben een historische basis maar dat heeft de republiek ook. Mijn voorkeur gaat uit naar het eerste maar in een democratie beslist nu eenmaal de meerderheid waar ik me graag bij neerleg. Nu weet ik wel dat u dat niet zo gewend bent maar ik leg het u graag uit... |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ok ik neem het terug, ik vind Beatrix een heel toffe vrouw. Citaat:
De Nederlanden zijn ook niet een. Wat ben ik niet gewend? Democratie? Oi, niet "hautaine" doen, beste Hollander. Mijn gemeende is een democratie. Mijn gemeenschap is een democratie en mijn regio is een democratie en mijn land ook, hé.
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
![]() Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |||||
|
![]() Citaat:
Egidius[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Egidius : 6 oktober 2005 om 19:41. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Restons:
Citaat:
Een democratie is bestuur volgens de wil van de meerderheid van het volk, daarbij oog hebbend voor de belangen van de minderheid. Voldoet uw land aan deze definitie? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
EENDRACHT MAAKT MACHT * EINIGKEIT MACHT STARK * L'UNION FAIT LA FORCE - Sport, Opium van en voor het Volk - Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100. Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Gouverneur
|
![]() 'Sterk'...
'Inhoudelijk'... 'Veelzeggend'... 'Origineel'...
EENDRACHT MAAKT MACHT * EINIGKEIT MACHT STARK * L'UNION FAIT LA FORCE - Sport, Opium van en voor het Volk - Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100. Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100 |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
'Inhoudelijk'... 'Veelzeggend'... 'Origineel'... Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |