![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() Aansluitend bij mijn laatste posting deze beknopte samenvatting die een momentopname weergeeft van de demografische situatie met betrekking tot de verhouding moslims/niet-moslims van de provincie in het jaar 2003.
Voor mensen buiten de provincie Antwerpen of voor mensen buiten de stad is immers vaak niet duidelijk wat ze er nu van moeten denken. Voor wie occasioneel Antwerpen bezoekt is het immers niet evident zich een objectief beeld van de toestand daar te vormen. Maar ook voor rasechte sinjoren zijn de dingen dikwijls anders dan de voorstelling die ze ervan gemaakt hebben. Na maandenlang ge-internet en ge-forum lijken nu eindelijk de cijfers gevonden waar heel veel mensen nieuwsgierig naar waren. Bronnen die aangereikt werden zoals door thePiano (Kind en Gezin) en Skye (LOP Antwerpen) waren hierbij mee van doorslaggevend belang. Hiernaast zetten we eveneens de gegevens zoals verzameld door het NIS en de analyse van de VDAB. Op de vraag "Hoeveel moslims wonen er nu eigenlijk in ons land?" kunnen we nu al een redelijk betrouwbaar antwoord geven, als we het hebben over de provincie Antwerpen en de stad Antwerpen. We kunnen aan de hand van deze cijfers ook uitmaken of hetgeen we erover dachten met onze veronderstellingen klopte of dat anders we een overdreven beeld hadden dan wel dat de situatie ernstiger was dan we ze hadden ingeschat. We kunnen een antwoord krijgen op de vragen "Zijn er nu inderdaad zoveel moslims in Antwerpen?" en "Hebben die moslims nu zoveel meer kinderen als het doorsnee Vlaams gezin?". Hier gaan we : A. De moslims in de provincie Antwerpen : 85.000 (schatting gebaseerd op cijfers voor Antwerpen + 15.000 voor Rupelstreek, Willebroek, Mechelen en overige gemeenten) op een totaal van 1.650.000 inwoners. 5,15% van de bevolking. 13% van alle geboorten. B. De moslims in de stad Antwerpen : 70.000 op een totaal van 450.000 inwoners. Verspreiding : 1. binnen de Ring a) Antwerpen-Zuid : 5.000 b) Oud-Berchem : 10.000 c) Oud-Borgerhout : 15.000 d) Provinciestraat/Kerkstraat/Stuivenberg/Dam : 20.000 subtotaal : 50.000 op een totaal van 200.000 inwoners 25% van de bevolking. 2. buiten de Ring a) Merksem/Deurne/Groenenhoek : 5.000 b) Valaar/Kiel/Hoboken : 15.000 subtotaal : 20.000 op een totaal van 250.000 inwoners 8% van de bevolking. totaal : 70.000 15,5% van de bevolking. 25% van alle geboorten. C. De moslims in de Antwerpse binnenstad (binnen de Ring) : 50.000 op een totaal van 200.000 inwoners. 25% van de bevolking. 50% van alle geboorten. Conclusies : Afhankelijk van hoe je de zaken benadert kan je de toestand als "erg" of "niet erg" beschouwen. In heel de provincie Antwerpen tellen we 5% moslims, of 1 op 20. In de Antwerpse binnenstad (binnen de Ring) is 25% van de bevolking moslim of [size=6]1 op 4[/size]. In de Antwerpse binnenstad (binnen de Ring) is 50% van alle pasgeboren een moslim, of [size=6]1 op 2[/size]. In de stad Antwerpen (alle districten tesamen) is 25% van alle pasgeborenen een moslim, of [size=6]1 op 4[/size]. De bovenstaande cijfers geven, zoals in het begin vermeld, slechts een momentopname voor 2003 weer. De verhouding moslims/niet-moslims wordt immers met de loop der jaren steeds groter. Aan ieder van u om uit te maken of u dit nu goed of slecht, leuk of niet zo leuk vindt. Aan ieder van u om uit te maken of het interessant is om u in Antwerpen te komen vestigen dan wel zo je er al woont om er juist te vertrekken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||||||||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar nu begrijp ik je probleem veel beter. Het gaat je niet om al die bla bla van het Vlaams Blok, maar om die eerste generatie waarmee je te maken hebt gehad (of nog steeds). Zoals ik al eerder vermeld heb leeft de eerste generatie nog met hun kop in hun geboorteland (zonder scholing, geen kennis), en een huwelijk is in de meeste gevallen dan ook een fiasco. Uiteraard gaat de familie van de autochtone echtgenote anders kijken naar de moeilijke eerste generatie. Zij zijn moeilijk in de zin dat ze net als de autochtone oudere mensen zich vastklampen aan "de goeie ouwe tijd". Alles wat verandert zien ze niet echt zitten. Het meeste wat ik hoor van autochtone vrouwen die met een eerste generatie Marokkaan getrouwd zijn (ik ken er maar een paar) is dat deze "gewoon de vrouwen willen onderdrukken". Dit klopt ook in de meeste gevallen (vooral bij de Marokkaanse bergbevolking), omdat algemeen bekend is dat men graag de baas wil spelen binnen het huwelijk (vaak ook een stiekeme fantasie bij autochtone mannen ![]() Ik blijf echter niet bij één generatie steken en zoek de verschillen tussen al de generaties. 1. Men verlangt niet meer naar dat overdreven grote aantal kinderen. 2. Men staat méér en méér open voor de moderne Westerse samenleving. 3. ... Citaat:
Wat je wel tegen komt is kwaadheid t.o.v. de VS en Israël. Dit heeft niets te maken met hetgeen je hierboven aanhaalt, maar om dezelfde redenen als die van de vele betogers over de hele wereld: voor een onafhankelijke Palestina, het stoppen van de aanvallen op een hele land omwille van één persoon,... Voor hen is dat onrechtvaardigheid, en voor anderen gewoon politiek. Citaat:
´bul·le·bak de bullebak (mannelijk); de bullebakken 1. iemand die door zijn nors, ruw optreden angst aanjaagt Ik stoor mij ook enorm aan die autochtone voetbalsupporters die alles bevuilen, op de vuist gaan,... "...speciaal om de andere mensen uit te dagen en te demonstreren wie er werkelijk de baas in de wijk is...dan zitten ze met een goedkeurende smile achter hun stuur het hele tafereel goedkeurend gade te slagen." Bij een psycholoog krijg je wel eens tekeningen en dan moet je zeggen wat je erin ziet. Sommige mensen zullen misschien zeggen dat ze twee Marokkanen zien die met een goedkeurende smile achter hun stuur het hele tafereel goedkeurend gade slaan. Anderen zullen gewoon twee wachtende Marokkanen zien. Het eerste komt vooral voor bij mensen die door een VB-bril kijken. Ik zie soms ook autochtone chauffeurs die eens snel op het voetpad parkeren. Ik stoor mij daar enorm aan, maar het zou erg zijn als men alle autochtonen "arrogante smeerlappen" gaat noemen. Citaat:
![]() Het gaat dan om een echtgenote van een Refki (priester) die vooral uit Afghanistan en andere moeilijke landen (minder als je denkt) komt. Dit zijn dus geen Marokkanen of Turken, want In Marokko en turkije bestaat zoiets niet meer. Probeer maar eens een burka te vinden in de winkels. Je vindt er eerder een Vlaams blokker... ![]() Je bent trouwens zelfs niet verplicht om een hoofddoek te dragen. In de steden mag je zelfs een short dragen of andere "gewaagde" kledij, terwijl in kleine dorpjes men nog ouderwets reageert zoals "schaam je je niet om zo rond te lopen?". Voor wie nog niet naar één van die landen geweest is moet maar gewoon kijken naar de moderne Marokkaanse of Turkse meisjes hier, die zich daar ook op dezelfde manier kleden. Hetgeen echter niet mag is naakt rondlopen. ![]() Citaat:
Zoals de politie en gemeentebesturen hebben vastgesteld is er een bepaalde groep actief die graag rel schopt, net als bij hooligans na voetbalwedstrijden. Als men die groepje uit het straatbeeld laat verdwijnen zal niemand een gevecht starten, die de anderen ongewild meesleuren. Vele jaren terug (ik geloof tijdens 1995) liep ik bv mee in een betoging tegen racisme, dit tussen autochtonen en allochtonen van alle kleuren (+- 10.000 man). Het ging er prettig en vreedzaam aan toe, geen incidenten hoewel er Vlaams Blokkers vóór de cafés allerlei scheldnamen naar ons riepen. Ik vond het sportief dat men dat lachend opnam. De volgende dag echter hoorden we dat er auto's beschadigd werden en hebben dan ook rondgevraagd aan mensen die erbij waren of dat ze wat gezien hadden. Het scheen een klein groepje (+- 10 man) te zijn die in de staart van de betoging vernielingen achterlieten. Dit om onbegrijpelijke redenen. hierdoor kwam dus 10.000 man in het verkeerde daglicht, en dit kan volgens mij niet! Ben ik dan ook een vandaal omdat ik hierin meeliep ![]() ![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het komt er voor jou op aan dat al diegenen die niet akkoord gaan met jouw bejubbeling van de massale stroom van allochtonen in Europa, niet goed wijs is. Zou je jezelf niet eens laten onderzoeken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als jij bijvoorbeeld op een mooie lentedag in april 2002 op de meir in Antwerpen had gelopen, zonder jouw neus in een PVDA-krantje, dan had je gezien wat er van de zogenoemde 'integratie' is. Gewoon niets. Gewelddadige jongerenbendes die keet schoppen in naam van Allah. Als er een verschuiving is tegenover vroeger, dan is die zeker niet positief : meer moslim-fundamentalisme, meer islam-extremisme, arrogantie, hooliganisme, noem maar op. Om jouw eigen woorden te gebruiken. Als je dat nog steeds niet doorhebt, dan moet je je laten verzorgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat was een goed huwelijk. Ik wil net het omgekeerde aantonen. Namelijk dat die eerste generaties die hier toekwamen veel meer integratiebereid waren dan het schorremorrie dat in hun kielzog hier naartoe kwam gestroomd. Het is pas van in de late jaren zeventig dat de serieuze problemen gekomen zijn. Niet ervoor. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je het zelf al niet meer weet, ja, dan verklaart dat veel natuurlijk. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Persoonlijk vind ik dat integratie op de eerste plaats de taal is, en dat heeft +- 70% (op basis van de mensen die ik ken) van de eerste generatie niet onder de knie. Het komt simpel (heb ik ook al reeds vermeld) door het feit dat er vroeger geen tijd was voor scholing. Werken (+overuren) had voorrang. Hierdoor zijn ze ook in elkaars buurt gaan wonen, om de taal te spreken die ze al kennen. Ze hadden natuurlijk gehoopt dat ze ooit de kans zouden krijgen om Vlaams (of Frans) te leren, maar nu na hun pensioen beginnen sommigen hun gebrekkig Nederlands wat bij te schaven, terwijl anderen het gewoon zijn en hun weg altijd hebben kunnen vinden. Door in elkaars buurt te wonen hebben ze niet alles kunnen leren wat men hoort te weten om goed te integreren. Oppervlakkige contacten met autochtonen is ook niet voldoende. Hun kinderen kwamen hier door gezinshereniging. Kinderen onder de +-15 jaar hebben nog goede scholing gehad, terwijl de ouderen veel moeilijker konden volgen. Nu dat de meeste van deze mensen zelf ouders zijn geworden, hebben hun kinderen betere kansen om volledig te integreren. De kinderen van hun kinderen zullen dan voor 100% geintegreerd zijn, enz... Hetgeen ik jammer vind is dat sommige autochtonen de laatste generatie altijd hebben laten weten dat ze niet welkom zijn. Ze zitten dan tussen twee vuren. Ten eerste hebben ze geen échte moederland, omdat het contact alleen bestaat uit een jaarlijkse of tweejaarlijkse vakantie, en ze worden daar dan ook als vreemdelingen beschouwd. Ten tweede zijn ze ook niet welkom in België, en hier zijn ze dus ook vreemdelingen. Probeer dus maar eens zo te leven. Wat ik onjuist vind. Dit heb ik met mijn eigen ogen gezien, maar dat weet elke persoon die naast allochtonen woont ook. Als een allochtoon een winkel binnenstapt, dan is hij al een dief, ook al is dat de eerste keer dat die daar binnenkomt. Dit heb je vooral bij kleinere winkels en niet bij grote, buiten een paar uitzonderingen. VB 1: Op de Turnhoutsebaan (dichtbij de apotheker nabij het gemeentehuis) was er een schoenenwinkel, die in de plaats kwam van de zaak die goederen uit faillisementen verkocht (niet fallinghall). De verkoopster vond het de gewoonste zaak om elke allochtoon te volgen totdat hij/zij buiten was. Zij dacht waarschijnlijk dat ze het ongemerkt deed, maar had niet rekening gehouden met de spiegels. Men bleef daar gewoon weg en na een uitverkoop is ze dan verdwenen. VB 2: H&M (of ik dacht P&C) op de Meir. Een allochtoon op de tweede verdieping bekijkt kleding die zich in de buurt van de trap naar beneden bevindt. Er klikt een luide "Hela!" van een verkoper. De allochtoon had het echter niet in de gaten en loopt even later gewoon naar de kassa. De verkoper voelde zich wel belachelijk aan zijn kop te zien. Nog een andere irritante zaak was er eentje met een agent in de Langstraat. Er werd geroepen voor de deur van een allochtoonse gezin, met daarop een toeloop van nieuwsgierigen. De vader moest verschijnen en daarop ook de oudste zoon. Het zag er allemaal ernstig uit. Het verhaal...De tweede oudste zoon was zijn identiteitskaart kwijtgeraakt en had het aangegeven. Hij kreeg dan een bericht dat hij deze kon afhalen, maar omdat hij werkte is hij nog niet kunnen gaan. Daarop was de "toffe" agent met zijn rustiggebleven collega zo lief geweest om de hele straat bijeen te roepen, omdat de pas nog niet afgehaald werd. Zinnen als "Houd je kop!" en "Haal die lachje van je gezicht of..."... ![]() Ik hoor nog vele andere verhaaltjes, maar ik hou het bij hetgeen ik met mijn eigen ogen gezien heb. Dan krijg je natuurlijk zo'n betoging, waarbij enkele heethoofden misbruik van maken. Er zitten overal bullebakken, maar als men iedereen zo gaat bekijken dan zetten we een stap terug. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
In Antwerpen heb je plaatsen waar meer allochtonen samen zijn gaan wonen (zie ook mijn tekst hierboven). De autochtonen trekken weg, omdat ze niet van veranderingen houden. Daar waar de ouderen zich vestigen gaan ook hun kinderen meestal later wonen. Met de allochtonen is dat dus hetzelfde. Dit topic gaat over de toekomst en die wordt niet bepaald door de eerste generatie of hun kinderen door de gezinshereniging waarvan de bovenste cijfers vooral afkomstig zijn, want die zitten bijna aan hun eind. De toekomst ligt bij de kinderen die hier geboren zijn en hun gezin, die volledig anders denken i.v.m. het aantal kinderen (zie mijn andere postings hieromtrent). Laten we eens stoppen met de allochtonen lastig te vallen en de zaak eens omdraaien. Waarom hebben de autochtonen niet méér kinderen? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
-dat men allochtonen wantrouwt vanwege hun uiterlijk -of dat men allochtonen wantrouwt vanwege het feit dat ze vaker criminele feiten plegen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
De oorzaak... Wanneer een Marokkaan iets uithaalt, spreekt men dan onderling van Marokkanen (meervoud). Als een autochtoon iets uithaalt dan spreekt men van "Den Pierre..." of "Den Rechtuit..." ![]() Ik neem aan dat je het VB-krantje wel leest. Als je het krantje moet geloven zitten overal allochtonen op je te loeren, klaar om je te bestelen, te verkrachten en zelfs te vermoorden. Ik loop al mijn hele leven door Antwerpen en heb die gevaarlijke L.A.-straatbeeld nog niet tegengekomen. Ik ontken zeker niet dat er criminele allochtonen zijn. Maar dat men alle allochtonen als criminelen gaat beschouwen, is ook niet normaal. Behandel een ander zoals je behandelt wilt worden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Als er geen tegenreactie komt zal West-Europa over enkele decennia geconfronteerd zijn met een situatie waarbij miljoenen moslims de grote steden in handen hebben terwijl de niet-moslims op de vlucht zijn geslagen naar het platteland of het buitenland. |
|||
![]() |
![]() |