![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Vreemdeling
|
![]() Stakingsrecht valt onder het constitunionele recht op vergaderen. Als u hiermee een probleem heeft, dan heeft u gewoon een 2/3 meerderheid nodig om dit grondwetsartikel bij te schaven.
Nu, hoever er u mee gaat komen is een andere vraag , natuurlijk. Of denkt u dat de vakbonden dit zomaar zullen laten gebeuren? als u echt van olan bent het enige middel van verzet dat de werkende klasse in dit land nog gegund is, besef dan dat dat als een boomerang in uw gezicht terugkeert. Ik ga gaan werken voor mijzelf, niet voor mijn werkgever zijn belang te dienen. er bestaan in dit land wetten en die dienen gerespecteerd te worden langs alle kanten. gebeurt dit niet, dan wens ik gebruik te maken van mijn grondwettelijk recht om deze wantoestanden aan te klagen in plaats van het over mij te laten gaan. Zelfrespect heet zoiets. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
|
![]() Citaat:
Nog minder kan het om met zijn staking iemand anders te treffen dan zijn werkgever. Om dat principe te vrijwaren moet de wetgeving zo veranderd worden dat organisatoren van stakingen aansprakelijk kunnen gesteld worden voor de schade die ze aanrichten aan anderen dan de betrokken werkgever. Zo staan de zaken voor de nabije toekomst. Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Recht op staken... ja Recht op werken ook JA !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U bent dus voor de afschaffing van het kapitalisme?
![]() |
![]() |
#50 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dan zullen we beiden al heel heel lang dood zijn ... ondertussen heeft geen enkel ander economisch systeem een beter aanbod ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Een zo groot mogelijke vrijheid op economisch vlak houdt ook in dat werknemers het recht hebben zich te groeperen in vakbonden om zo sterker te staan bij de onderhandelingen met de werkgever(s). Meer nog, in een echte kapitalistische maatschappij (waar jij toch voorstander van bent, dacht ik) zijn vakbonden volgens mij noodzakelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Parlementslid
|
![]() De manier waarop de vakbonden druk zetten op diegenen die zij menen te verdedigen, vind ik trouwens walgelijk.
Iemand uit m'n familie werkt bij Colruyt. Indien men morgen het werk durft opnemen in de stapelplaats te Ghislinghien, wordt de boel er kort en klein geslagen. Door stakers uit andere bedrijven nog wel. Aldus de vakbond. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
1. so called "collega's" die liever gaan werken dan solidair te zijn met hun collega's, planten de stakers een mes in hun rug; Je staat daar te staken met een reden, hé, niet omdat je te lui bent om te werken. 2. geweld gebruiken is niet nodug; je kunt altijd heel simpel een brommerslot rond de poort hangen. Gaat dit niet, dan blokkeer je gewoon de ingang, as easy as that. Wat gaat de werkgever doen? de politie bellen? en die gaan een staking uit mekaar slagen zeker? keep on dreaming. geweld is niet nodig, het is doorgaans veel simpeler dan dat |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
|
![]() Citaat:
Alsof je zoiets zou kunnen afschaffen. Telkens het geprobeerd werd, verscheen het kapitalisme dezelfde hoek nog op de straathoeken en in portieken. Als de repressie harder werd trok het zich desnoods terug in kelders en achterkamers, maar bestaan bleef het. Het kapitalisme willen afschaffen is zoiets als de blauwogigen willen afschaffen. Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |