Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 oktober 2005, 11:36   #41
Shizie
Banneling

Shizie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal
Shizie,
Als ik juist ben waren jouw ouders ook immigranten (russische)...
Hoe verklaar je dat jij blijkbaar wel grotendeels geintegreerd lijkt?

Zo is je nederlands bijna perfect en lijk je goed mee te draaien in het belgisch systeem
Ik merk enkel nog een paar (typisch russische ) raciale vooroordelen die je hebt geerfd maar soit

Werden russen dan wél zoveel beter aanvaard door de belgen?
Komt het toch niet doordat turken ergens een cultureel superioriteitsgevoel hebben?
1° ik ben in Rusland geboren en woon hier minder dan de helft van mijn leven, mijn middelbaar heb ik in Rusland afgemaakt. (woon sinds mijn 16de-17de hier)
2° ik ben spijtig genoeg NIET zo goed geintegreerd.
3° mijn NL kan beter . Mijn broer was 6 jaar oud toen wij naar hier kwamen en zijn NL is perfect (geen fouten en geen accent. Waarom ? omdat hij geen RUSSISCHE vrienden heeft of gehad heeft, enkel Belgen. Al onze vrienden zijn Belgen, Russen die hier wonen proberen wij te vermijden en maken geen contact)
4° ik ben soms gefrustreerd (bv als de zaken niet zo goed gaan) en vandaar mijn racisme.
5° IMHO heb ik bijna geen last van racisme (ik ben blank en zie er heel 'Belgisch' uit)[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Shizie on 07-10-2005 at 12:41
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Shizie,

Zo is je nederlands bijna perfect en lijk je goed mee te draaien in het belgisch systeem
Ik merk enkel nog een paar (typisch russische ) raciale vooroordelen die je hebt geerfd maar soit

Komt het toch niet doordat turken ergens een cultureel superioriteitsgevoel hebben?
1° ik ben in Rusland geboren en woon hier minder dan de helft van mijn leven, mijn middelbaar heb ik in Rusland afgemaakt. (woon sinds mijn 16de-17de hier)
3° mijn NL kan beter . Mijn broer was 6 jaar oud toen wij naar hier kwamen en zijn NL is perfect (geen fouten en geen accent. Waarom ? omdat hij geen RUSSISCHE vrienden heeft of gehad heeft, enkel Belgen. Al onze vrienden zijn Belgen, Russen die hier wonen proberen wij te vermijden en maken geen contact)
4° ik ben soms gefrustreerd (bv als de zaken niet zo goed gaan) en vandaar mijn racisme.
5° IMHO heb ik bijna geen last van racisme (ik ben blank en zie er heel 'Belgisch' uit)[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Shizie,

1° ik ben in Rusland geboren en woon hier minder dan de helft van mijn leven, mijn middelbaar heb ik in Rusland afgemaakt.
3° mijn NL kan beter
5° IMHO heb ik bijna geen last van racisme (ik ben blank en zie er heel 'Belgisch' uit)[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Shizie : 7 oktober 2005 om 11:41.
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2005, 12:09   #42
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EL TURCO
Alsof ik jullie wel (altijd) begrijp ...

Volgende keer kan je misschien citeren zodat ik je wat kan helpen, het hoeft niet hoor ...
Ik zal het u diplomatiek proberen uit te leggen: het heeft geen zin u te citeren, omdat bij bijna elke post uw betoog volledig onsamenhangend is. Ge rijgt zinnen aan elkaar, in de trant van Amerikaans of Israëlisch imperialisme, klutst daar nog uw negatieve mening over de Turkse toetreding tot de Europese Unie bij en vermeldt nog iets over racisme. Hoe kunt ge nu verwachten dat iemand uw hele betoog begrijpt, laat staan serieus neemt?
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2005, 13:46   #43
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus
Ik zal het u diplomatiek proberen uit te leggen: het heeft geen zin u te citeren, omdat bij bijna elke post uw betoog volledig onsamenhangend is. Ge rijgt zinnen aan elkaar, in de trant van Amerikaans of Israëlisch imperialisme, klutst daar nog uw negatieve mening over de Turkse toetreding tot de Europese Unie bij en vermeldt nog iets over racisme. Hoe kunt ge nu verwachten dat iemand uw hele betoog begrijpt, laat staan serieus neemt?
Moeilijk om de ingrediënten uit elkaar te halen wanneer de soep gemixt is.
Oud 7 oktober 2005, 13:58   #44
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus
Ik verwacht niet dat jij mij begrijpt.

Normale mensen citeren als ze iets niet begripen, zodat ik het kan verduidelijken. Maar jij wilt geen verduidelijking ..

Daag.
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2005, 14:10   #45
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik versta niet hoe mensen hier decennia kunnen wonen en soms al 3de generatie turken zijn (nakomelingen van de originele immigranten) en toch dat absurd en ziekelijk turks nationalisme blijven aanhangen....
Ik zeg niet integratie perfect is gelukt. Je hebt 'mislukkelingen', maar die heb jij bij iedereen.

Citaat:
Als ik voor lange tijd zou emigreren naar een ander land met een andere cultuur zou ik binnende 3 jaar aangepast zijn en zou ik dat ander land omarmen als mijn nieuw vaderland.
Ik zou belgië nog wel koesteren maar IK zou niet gaan rondrijden met
een belgische vlag moesten de rode duivels nog eens (per ongeluk) winnen...
Het is nooit niet goed. Als je Belgische vlag wappert, dan ben je een belgicist, anders een flamingant. Beste is natuurlijk Turkse vlag!

Citaat:
Bovendien mogen ze voor mij België uitmaken voor al wat lelijk is.
Geen probleem voor mij. Zeg hetzelfde tegen een (ex-)turk (over turkije welliswaar )en je hebt serieuze boel.
Oké, het gaat hier om 'speciale gevallen' zie ik. Mij interesseert het niet of je Turkije lelijk vindt .. Als je Turken collectief zwart maakt, dan interesseert het mij jammer genoeg wel.

Citaat:
Turken hebben blijkbaar aan 30 jaar nog niet genoeg om hun mentaliteit te wijzigen.
De onderhandelingen zouden 10 �* 20 jaar duren ..

Citaat:
Nog een grappige annecdote :
Onlangs stond ik na het sporten in de douches toen er een turks amateur voetbalploegje binnenstapte in de douches.
Allemaal met een zwembroek aan... En pas op : allemaal gasten tussen 20 en 30 jaar oud.
Wij, de belgische sporters stonden in ons adamskostuum te gapen en
dachten : zijn turken cultureel nog zo ouderwets dat ze elkaar niet
eens mogen zien zonder zwembroek?
Schaamtegevoel is het. Als ik met Turken of andere moslims sport, pak ik ook douche met een zwembroek .. Dat is respect hebben.

Als je zonder zwembroek doucht, dan is het comfortabelder. Natte zwembroek stinkt achteraf, je sporttas stinkt dan ook,... allemaal dikke zever natuurlijk.

Citaat:
Misschien kan El Turco dat hier verduidelijken?
Misscien.
Oud 7 oktober 2005, 14:42   #46
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
Waarom vind je dat erg? Toch niet omdat de Belgen niet elke dag Wodka drinken?

Citaat:
Wij horen jouw russische accent niet, ik toch niet. Waarom wil je assimileren? Waarom leer je je vrienden niet Russisch? Je kunt toch Russisch gaan eten .. Of gewoon Russische madamkes samen met hen bezoeken, als het zo erg is ...

Citaat:
5° IMHO heb ik bijna geen last van racisme (ik ben blank en zie er heel 'Belgisch' uit)
Het gaat dus altijd slecht met jou, we zullen daar vanaf nu rekening mee houden.

Nu snap ik jou beter. Je kunt mij niet verdragen omdat ik hier altijd Turkse cultuur verdedig, iets wat jij niet doet of niet durft te doen. Ook al zijn er veel Turken die van uitkering genieten,niets leveren aan de maatschappij, .. toch ben ik zo trots dat ik een Turk ben.

Shizie, ik kan niet zoals jou worden. Ik heb ook veel Belgische vrienden, maar Turken zijn anders. Turkse humor is ook de beste van de wereld.

Ik eet bijna nooit Belgisch, ik kijk nooit naar Belgische zenders, ik luister niet naar Belgische muziek, .. Ik kan zeggen dat ik perfect geïntegreerd ben. Meer moet het niet. Taal spreken,cultuur kennen, .. That's it!
Oud 7 oktober 2005, 15:06   #47
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Let me try to explain that.

De turken worden in Belgie duidelijk niet aanvaard en voelen zich als vreemdelingen, al wonen ze hier al 30 jaar. Wat voor een gedeelte jullie schuld is. Vandaar krijgen ze natuurlijk allerlei minderwaardigheidscomplexen, om hun zelfwaarde in hun eigen ogen te doen stijgen gebruiken ze verschillende zaken zoals : nationalisme, (je hebt turken die en copie van hun flag op overal mee op zak hebben), ze wonen samen, gaan uit samen, en spelen vaak show off.
Zegt onze Shizie.

Het is natuurlijk een feit dat de Turkse vlag bloedmooi is. Ik heb het wel op mijn kamer hangen.

Citaat:
Vandaar dat turken die bijvoorbeeld een mooie auto hebben het aan iedereen laten zien (je weet heel goed hoe ze het doen)
El turco verdiept zich in het geschiedennis van zijn land, daar haalt hij zijn mannelijkheid en zelfimago van.. Vrij zielig als je me vraagt
Dat ook, maar ik ben voornamelijk fier op mijn lengte van 1m84 en mijn sexy lippen.
Oud 7 oktober 2005, 15:34   #48
Shizie
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom vind je dat erg? Toch niet omdat de Belgen niet elke dag Wodka drinken?
ik drink bijna geen vodka. En in het algemeen drinkt men MEER in Belgie dan in Rusland.

Citaat:
Wij horen jouw russische accent niet, ik toch niet. Waarom wil je assimileren? Waarom leer je je vrienden niet Russisch? Je kunt toch Russisch gaan eten .. Of gewoon Russische madamkes samen met hen bezoeken, als het zo erg is ...
Russische cultuur zegt me niks. Muziek vind ik erger dan lawaai, films vind ik belachelijk slecht. Met de meeste Russen wil ik niks mee te maken hebben. Hun door de jaren van communisme aangeleerde collectivistiche mentaliteit lijkt me ook helemaal vreemd. Een voorbeeld : in Rusland is het normaal dat als je vrienden bezoekt dan ga je naar de keuken en haalt wat ge maar wilt uit de frigo, zonder iets te vragen etc. Begrippen zoals prive eigendom bestaan daar niet. "Alles is van het gemeenschap", 70 jaar lang werd het door de commies in de Russische hoofden ingepamld = met sukses.

Citaat:
Het gaat dus altijd slecht met jou, we zullen daar vanaf nu rekening mee houden.
Nah

Citaat:
Shizie, ik kan niet zoals jou worden. Ik heb ook veel Belgische vrienden, maar Turken zijn anders. Turkse humor is ook de beste van de wereld.
Tja..

Citaat:
Ik eet bijna nooit Belgisch, ik kijk nooit naar Belgische zenders, ik luister niet naar Belgische muziek, .. Ik kan zeggen dat ik perfect geïntegreerd ben. Meer moet het niet. Taal spreken,cultuur kennen, .. That's it!

DURE Belgische restaurants zijn PRACHTIG. Zeer verfijne keuken imho..
Oud 7 oktober 2005, 15:35   #49
Shizie
Banneling

Standaard

Citaat:
Zegt onze Shizie.

Het is natuurlijk een feit dat de Turkse vlag bloedmooi is. Ik heb het wel op mijn kamer hangen.

Dat ook, maar ik ben voornamelijk fier op mijn lengte van 1m84 en mijn sexy lippen.
Ik vind jullie flag niet mooi.. sorry :S nothing special..

ik ben 190 cm, so what ? I dont care
Oud 7 oktober 2005, 15:43   #50
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:

Volk op politics.be is toch soms 'vreemd' ...

Ik zeg mijn mening over mijn vlag, je kan bv. je mening zeggen over de Russische vlag ...

Je moet niet altijd concurreren met mij, heb ik gevraagd hoe groot je bent? Wees creatief ...

Ik wil men eigen hier amuseren, vertel een mop ofzo[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by EL TURCO on 07-10-2005 at 16:51
Reason:

Citaat:

Ik zeg mijn mening over mijn vlag, je kan bv. je mening zeggen over de Russische vlag ...

Je moet niet altijd concurreren met mij, heb ik gevraagd hoe groot je bent? Wees creatief ...

Ik wil men eigen hier amuseren, vertel een mop ofzo[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Je moet niet altijd concurreren met mij, heb ik gevraagd hoe je groot je bent? Wees creatief ...

Ik wil men eigen hier amuseren, vertel een mop ofzo[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door JusticeLover : 7 oktober 2005 om 15:51.
Oud 7 oktober 2005, 15:50   #51
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik drink bijna geen vodka. En in het algemeen drinkt men MEER in Belgie dan in Rusland...
Ik heb sinds een tijdje een oekraiense vriendin (leeft in Kiev jammer genoeg
en die zegt dat ook. (het is een sociologe).
Waarschijnlijk rekenen jullie het volume bier evenveel door als het volume vodka.
Belgen drinken meer bier dan Russen vodka. Het zou maar jammer zijn, nietwaar? Ik kan op een avond gemakkelijk 2 liter bier verzetten, maar geen halve liter vodka.
In de ex-ussr, zie je wel vanaf 's middags dronken mensen rondlopen en comateus liggen. Dat zie je hier alle decennia niet meer.

Citaat:
Russische cultuur zegt me niks. Muziek vind ik erger dan lawaai, films vind ik belachelijk slecht. Met de meeste Russen wil ik niks mee te maken hebben. Hun door de jaren van communisme aangeleerde collectivistiche mentaliteit lijkt me ook helemaal vreemd. Een voorbeeld : in Rusland is het normaal dat als je vrienden bezoekt dan ga je naar de keuken en haalt wat ge maar wilt uit de frigo, zonder iets te vragen etc. Begrippen zoals prive eigendom bestaan daar niet. "Alles is van het gemeenschap", 70 jaar lang werd het door de commies in de Russische hoofden ingepamld = met sukses.
Je mist toch wel wat. Europalia 2005 is net begonnen en focust dit
jaar op Rusland. Er zitten echt wel goede dingen in hun cultuur.
(bvb. de Russische Avant-Garde kunst tussen 1900 en 1935)
Je moet niet helemaal je afkomst verloochenen hé.
En over dat 'communisme' : in Kiev en Moskou en alle andere steden
waar ik al ben geweest is er geen communisme maar het omgekeerde :
Ultra kapitalisme. Geloof me maar dat privé eigendom daar sinds geruime
tijd bestaat en met harde hand verdedigd wordt.
Bij oudere mensen (+40 jaar) merk ik wel dat ze eerder berustend zijn,
erg wantrouwig en dat ze helemaal niet mee zijn met de nieuwe gang van zaken.

Citaat:
DURE Belgische restaurants zijn PRACHTIG. Zeer verfijne keuken imho.
Inderdaad. Op dat punt liggen Rusland en Ukraine helaas erg achterop.
(turkije ook natuurlijk. )
Je kan die mensen daar onmogelijk uitleggen wat er scheelt aan hun keuken (te vet, niet verfijnd, te weinig smaakvol, ..)
Dat is hetzelfde als aan een bosneger het begrip 'sneeuw' uitleggen.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2005, 19:57   #52
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Turken zijn grotendeels blank.
Je moet het verwachten van je rasgenoot.
Klopt als een bus. De meeste bewoners van Turkije zijn blank.
Nostalgie, de Grieken van nu; zijn genetisch zelfde als de Turken.
Guderian, er zijn heel veel Turken in Turkije met lichte oogkleur.
Ik ben ook geen rasechte Turk. Ik ben x-% lazisch,Georgisch,Tartaars en misschien Joods.
Ze hebben een andere taal, houden van muziek,dansen,.. Hebben meestal blauwe oogkleur en zijn struis (zeker vergeleken met modale Turk).
Opvallend hoe vaak u dat raciale erbij sleept. Hebt u iets te verdedigen?

Hieronder: rood omlijnd = Europese subrassige groepen. Niet omlijnd = niet Europees.

Citaat:
Turken zijn de max!
Als ze niet meer ademen.

Citaat:
De Armeniës zijn toch niet Europees.
Neen, maar wel een Europese bondgenoot bij uitstek, net als de christelijke Georgiërs en de Koerden. Europa houdt immers op aan het Kaukasus-gebergte.

Citaat:
Even off-topic: hoeveel miljoenen mensen hebben Christenen vermoord? Met mensen bedoel ik incas,zwarten,Aboriginals,joden,...
(...)
Godsdienst maakt het verschil voor jou. Godsdienstfanaat! Ga naar de kerk en bid voor mij.
(...)
Arabieren, lees wat een christenvarken (Guderianyan mag ik zo noemen, alleen ikke) over 'Ataturk de Vuile' allemaal schrijft.
De abrahamitische religies deugen niet, ik heb dat hier al meermaals gezegd beste Turk.

Citaat:
Guderianyan, je moet is naar Turkije gaan, en niet alleen naar de Turkse riviera.
Sorry, maar dat achterlijk landje van jou vol barbaren interesseert me niet.

Citaat:
Atatürk was geen Jood, dat kan ik je verzekeren (ik zou het ook niet erg vinden ..).
Kan best zijn, er staat dat hij werd geboren in een joodse wijk. Niks meer dan dat.

Citaat:
Wat jullie met de joden deden, hebben we dus met jullie gedaan? God bestaat toch.
Wij hebben niks met de joden gedaan.

Citaat:
Behandel je de Turken als niet-mensen?
Volgens de wet ben ik ertoe verplicht dat niet te doen. 8)

Citaat:
De Grieken mogen wel 'verdedigen' afslachten en de turken niet?
Grieken zijn Europeanen, Turken niet. Vlamingen zijn ook Europeanen. Dus is het logisch dat de Grieken van mij alle steun krijgen.

Citaat:
Jij bent jaloers op de Turken ... Dat is duidelijk.
AAAGHAHAHAhahahahahahahaha...
Tuurlijk datte!!!

Citaat:
Ofwel ga je men hand kussen (ik ben tenslotte een Turk), ofwel ga je zelfmoord plegen gelijk de loser Hitler ...
Dream on...
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2005, 21:05   #53
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Turkije MOET niks.
De EU ook niet
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2005, 23:24   #54
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt
Turkije MOET niks.
Behalve als ze lid wilt worden van de Europese Unie, dan moet ze vanalles.

Citaat:
De EU ook niet
Waarom lijkt het dan anders ?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be