Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Aanval op Syrië
Natuurlijk 4 11,76%
Ze moeten wel eerst afhandelen met Irak 4 11,76%
Ze zouden eerder Iran moeten aanvallen 6 17,65%
We moeten vrijen en geen oorlog voeren 20 58,82%
Aantal stemmers: 34. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 8 oktober 2005, 14:13   #41
Zwarte Orde
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EL TURCO
Ik snap sommige forumgangers niet. Een verstandig mens zou niet zomaar racistische opmerkingen maken. Ook al is hij een racist. Er zijn genoeg voorbeelden op het forum ...

Eigenlijk is hij een eerlijke gast, hij zegt wat hij denkt; zonder te zwanzen. Ook al is hij verkeerd bezig ...
De meeste hebben schrik om bepaalde waarheden (het belang van ras en raszuiverheid, het joodse vraagstuk/joodse dominantie) aan te kaarten, laat staan dat ze het probleem erkennen. Schrik om voor racist of neonazi verweten te worden terwijl dit helemaal geen schande is.
Zwarte Orde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2005, 14:15   #42
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Smurfje
And let him take care of their enemies. Foto: WTC.
Dat gebed betuigt steun aan terroristen, die onschuldige burgers aanvallen.

Dat vond ik erg.
Ik vind het echt raar, zeker omdat ik het van JOU hoor

Vraag je is af; waarom 'steunt' hij de terroristen?? Zou jij terroristen steunen als je land niet onder bezetting was. Zou jij jezelf willen opblazen ..

Onschuldige burgers worden nog steeds aangevallen ...
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2005, 14:20   #43
Smurfje
Gouverneur

Smurfje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind het echt raar, zeker omdat ik het van JOU hoor

Vraag je is af; waarom 'steunt' hij de terroristen?? Zou jij terroristen steunen als je land niet onder bezetting was. Zou jij jezelf willen opblazen ..

Onschuldige burgers worden nog steeds aangevallen ...
Ik wil de reden weten waarom jij het in je onderschrift hebt geplaatst.

Als protest tegen sommige regimes in het Midden-Oosten zou ik het niet erg vinden.

Maar als steun aan terroristen die hier allemaal dingen opblazen vind ik het toch raar.
Smurfje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2005, 14:24   #44
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:

Als protest tegen sommige regimes in het Midden-Oosten zou ik het niet erg vinden.

Maar als steun aan terroristen die hier allemaal dingen opblazen vind ik het toch raar.
Omdat ik het een emotionele oproep vond. Hij geeft zich over aan de God, en vraagt alles van God (=> teken van machteloosheid)

Niet alleen tegen de regimes in het Midden-Oosten ...

In Amerika hebben miljoenen mensen op Bush gestemd, moet er nog zand bij?

Het zijn de onschuldige moslims die worden aangevallen, en niet de Amerikanen of Europeanen, smurfje.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by EL TURCO on 08-10-2005 at 15:25
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Omdat ik het een emotionele oproep vond. Hij geeft zich over aan de God, en vraagt alles van God (=> teken van machteloosheid)

Het zijn de onschuldige moslims die worden aangevallen, en niet de Amerikanen of Europeanen, smurfje.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Omdat ik het een emotionele oproep vond. Hij geeft zich over aan de God, en vraagt van alles van God (=> teken van machteloosheid)

Het zijn de onschuldige moslims die worden aangevallen, en niet de Amerikanen of Europeanen, smurfje.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door JusticeLover : 8 oktober 2005 om 14:25.
Oud 8 oktober 2005, 14:29   #45
Smurfje
Gouverneur

Smurfje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ok.

Citaat:
Ja en tegen de VS die landen binnenvalt, maar dat begreep ik al.

Citaat:
Wat bedoel je hiermee?

Citaat:
Het zijn de onschuldige moslims die worden aangevallen, en niet de Amerikanen of Europeanen, smurfje.
Er worden onschuldige mensen aangevallen door Amerikaanse soldaten, daar ben ik tegen.
Ik ben ook tegen terroristische aanslagen, en ik dacht dat jij daar ook tegen was.
Smurfje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2005, 14:35   #46
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat bedoel je hiermee?
Dat de mensen in Amerika grootste klootzakken op de aarde zijn.

Citaat:
Er worden onschuldige mensen aangevallen door Amerikaanse soldaten, daar ben ik tegen.
Ik ben ook tegen terroristische aanslagen, en ik dacht dat jij daar ook tegen was.
Hoeveel doden zijn er in Irak,Afghanistan,.. gevallen? Waarm zijn ze vermoord??? Wat hebben die de Amerikanen misdaan?

Waarom zouden er terroristische aanslagen plaatsvinden, als de moslims het goed zouden hebben?

De taart is oneerlijk verdeeld. In plaats van die landen te steunen, bombardeert Amerika. In plaats van hen te democratiseren, ruïneren ze de moslimlanden door hun rijkdommen af te pakken.

Regime in SA wordt gesteund door Amerika, hij is gevaarlijker dan Saddam. Who cares ..

Ik vind terreur een laffe daad. Maar, sommige mensen hebben geen ander keuze.
Oud 8 oktober 2005, 15:12   #47
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Er zijn meer Amerikanen die NIET op Bush stemden...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2005, 16:29   #48
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

de amerikanen willen gewoon heel het midden-oosten onder kontrole hebben, ik dacht dat dit wel langzaam voor iedereen duidelijk was?Evenals de reden daarvoor: Petroleum.zonder dat goedje kon alles daar in de lucht vliegen, arabieren, joden en heel het santekraam, zonder dat iemand er mee zou inzitten volgens mij...wat zoud ge daar anders gaan aanvangen, in die zandbak.Wat syrië betreft, ik denk dat ze die makkelijker de baas kunnen als Iran bvb., en tegelijkertijd (als ze dat land bezetten) beveiligen ze hun achterhoede en kunnen ze dat land gebruiken om er troepen te stationeren.Van daaruit kunnen ze dan goed Iran, Irak en saoudi-arabie in het oog houden.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2005, 19:56   #49
carlgustaaf
Banneling

Standaard vergeet de amerikanen 5 minuten

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Er zijn meer Amerikanen die NIET op Bush stemden...
inderdaad, en ik heb liever met amerikanen te doen als met turken, zelfs als turkije tegenwoordig hard meewerkt met amerika.Maar in elk geval, MINSTENS de helft der amerikaanse kiezers stemden tegen Bush
Oud 10 oktober 2005, 13:22   #50
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Ik vind dat Europa wapens moet leveren aan Syrië.

Leopard 2A6 tanks, SA-20 en SA-18 SAM's, trigat-ATM's, Tiger-heli's,...
En Rusland moet kernwapens leveren aan Iran en Syrië, dan is het in een keer gedaan met zulke idiote en oorlogszuchtige fantasieën van de extreem-rechtse leiders in het Witte Huis en hun volgelingen. Rusland is al goed bezig met Iran te helpen bij de nucleaire uitbouw.

Syrië is een der minst islamistische regimes in de Arabische wereld,het heeft een seculier bewind en christenen genieten er dezelfde rechten als moslims, dat in tegenstelling tot Amerikaanse vasalstaten als Saoudi ArabiË. Maar de VS en Israel willen ook Syrië in een vasalstaat omtoveren, het interesseert hen blijkbaar niet dat ze daarmee net de islamisten een flinke steun in de rug geven, net als in Irak. we weten al langer dan vandaag dat de Bush-rethoriek gebaseerd is op lucht en leugens en dat de werkelijke doelstellingen steeds economisch zijn en geen reet te zien hebben met islamisme en nog minder met democratie en vrijheid.

Ik stel met plezier vst dat Rusland en china de vS een koekje van eigen deeg geven door de VS zoveel mogelijk te pesten zonder een rechtstreeks conflict uit te lokken dat de economische relaties zou kunnen verstoren. Ze steunen Chavez in Venezuela en Castro in Cuba en kijken toe hoe de vS er in Irak een zootje van gemaakt hebben terwijl ze hun relaties met alle landen in de regio verbeteren, inclusief Syrië en Iran, niets beter om heel dat schorriemorrie in washington pisnijdig te maken. Ondertussen stel ik met genoegen vast dat de publieke opinie in de VS de oorlog verwerpt, nu is het wachten op een Vietnam-scenario en een smadelijke vernedering voor bush en de "interventionisten" (zeg maar oorlogsstokers).[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by tomm on 10-10-2005 at 14:29
Reason:

Citaat:

En Rusland moet kernwapens leveren aan Iran en Syrië, dan is het in een keer gedaan met zulke idiote en oorlogszuchtige fantasieën van de extreem-rechtse leiders in het Witte Huis en hun volgelingen. Rusland is al goed bezig met Iran te helpen bij de nucleaire uitbouw.

Syrië is een der minst islamistische regimes in de Arabische wereld,het heeft een seculier bewind en christenen genieten er dezelfde rechten als moslims, dat in tegenstelling tot Amerikaanse vasalstaten als Saoudi ArabiË. Maar de VS en Israel willen ook Syrië in een vasalstaat omtoveren, het interesseert hen blijkbaar niet dat ze daarmee net de islamisten een flinke steun in de rug geven, net als in Irak. we weten al langer dan vandaag dat de Bush-rethoriek gebaseerd is op lucht en leugens en dat de werkelijke doelstellingen steeds economisch zijn en geen reet te zien hebben met islamisme en nog minder met democratie en vrijheid.

Ik stel met plezier vst dat Rusland en china de vS een koekje van eigen deeg geven door de VS zoveel mogelijk te pesten zonder een rechtstreeks conflict uit te lokken dat de economische relaties zou kunnen verstoren. Ze steunen Chavez in Venezuela en Castro in Cuba en kijken toe hoe de vS er in Irak een zootje van gemaakt hebben terwijl ze hun relaties met alle landen in de regio verbeteren, inclusief Syrië en Iran, niets beter om heel dat schorriemorrie in washington pisnijdig te maken. Ondertussen stel ik met genoegen vast dat de publieke opinie in de VS de oorlog verwerpt, nu is het wachten op een Vietnam-scenario en een smadelijke vernedering voor bush en de "interventionisten" (zeg maar oorlogsstokers).[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Syrië is een der minst islamistische regimes in de Arabische wereld,het heeft een seculier bewind en christenen genieten er dezelfde rechten als moslims, dat in tegenstelling tot Amerikaanse vasalstaten als Saoudi ArabiË. Maar de VS en Israel willen ook Syrië in een vasalstaat omtoveren, het interesseert hen blijkbaar niet dat ze daarmee net de islamisten een flinke steun in de rug geven, net als in Irak. we weten al langer dan vandaag dat de Bush-rethoriek gebaseerd is op lucht en leugens en dat de werkelijke doelstellingen steeds economisch zijn en geen reet te zien hebben met islamisme en nog minder met democratie en vrijheid.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door tomm : 10 oktober 2005 om 13:29.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2005, 13:32   #51
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Is het dan echt niemand opgevallen dat
-de beste US-Islamvriendjes naar de fundamentalistische kant neigen:Saudi Arabië, Pakistan
-de US de Taliban steunden en financierden
-de US en de fundamentalistische landen op één lijn stemden op de bevolkingsconferentie in Kaïro en tegen het Kinderrechtenverdrag ??
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2005, 16:30   #52
carlgustaaf
Banneling

Standaard fanatiekelingen der ganse wereld, verenigt u!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Is het dan echt niemand opgevallen dat
-de beste US-Islamvriendjes naar de fundamentalistische kant neigen:Saudi Arabië, Pakistan
-de US de Taliban steunden en financierden
-de US en de fundamentalistische landen op één lijn stemden op de bevolkingsconferentie in Kaïro en tegen het Kinderrechtenverdrag ??
"Verdeel en heers" is het leit-motiv van de U.S. geworden.De States gaan trouwens zelf de fundamentalistische kant op sinds Bush aan het bewind is.Ik weet niet of die ouwe zatlap van een G.W. Bush nu in een delirium tremens écht Jezus gezien heeft of dat het allemaal lulkoek is , maar de evangelisten zijn wel degelijk te vergelijken met islam-fanaten.
Oud 10 oktober 2005, 16:38   #53
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Een potje groepsmasturbatie van onvoorwaardelijke Bush-bashers en V.S.-bashers onder elkaar.
Oud 10 oktober 2005, 17:07   #54
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman

En Irael overtreedt geen enkele VN-resolutie? En Israel heeft geen enkele Arabische staat aangevallen? En Israel respecteert het lot van de Palestijnen?
Dat Iran en Syrië geen Tuinen van Eden zijn, wil ik best aannemen. Maar Israel, het onschuldig lammetje?
Daarover kunnen we steeds praten. sommigen waaronder ik zeggen dat israël heeft voldaan aan res 242 van de VR deze eiste terugtrekking uit "Bezet gebied" door de oorlog 67. de Sinaï is ontruimd dus juridisch is voldaan aan res 242 en alle volgende die hetzelfde eisen.
Andere zien deze res als een eis aan alle partijen en dan is er nog wat werk.
Oud 10 oktober 2005, 17:15   #55
garfield
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

De man is bij mijzijn krediet kwijt .
Oud 10 oktober 2005, 17:21   #56
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield
De man is bij mijzijn krediet kwijt .
Hij is opgepakt door het regime, zit nu in de gevangenis. Ze zullen hem ook gefolterd hebben. Mensenrechten bestaan niet in Saoedi-Arabië!
Oud 10 oktober 2005, 17:56   #57
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarover kunnen we steeds praten. sommigen waaronder ik zeggen dat israël heeft voldaan aan res 242 van de VR deze eiste terugtrekking uit "Bezet gebied" door de oorlog 67. de Sinaï is ontruimd dus juridisch is voldaan aan res 242 en alle volgende die hetzelfde eisen.
En de Westelijke Jordaanoever en de Golanhoogte vergeten?
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2005, 18:34   #58
garfield
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman
En de Westelijke Jordaanoever en de Golanhoogte vergeten?
er staat gebied niet (alle ) gebieden
Oud 10 oktober 2005, 18:54   #59
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
lol van cynisme gesproken...
Territories occupied during the recent conflict (in 1967), duidelijk genoeg volgens mij... dus volgens U als de VN zei dat Saddam Kouweit moest verlaten hadden ze er moeten bijzetten "all of Kouweit" zoniet zou Saddam aan de resolutie voldaan hebben als hij een vierkante kilometer Kouweit ontruimde...
Er is inderdaad nog wat werk... probleem is dat noch Israel noch de palestijnen echt vrede willen, Israel wil de bezette gebieden behouden (wat wil zeggen dat vrede absoluut onmogelijk is) veel palestijnen zouden graag de vernietiging van Israel zien. (idem)
Oud 10 oktober 2005, 18:57   #60
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Een potje groepsmasturbatie van onvoorwaardelijke Bush-bashers en V.S.-bashers onder elkaar.
Nochtans als ik mij goed herinner is het blok (jaja Vlaams Belang) tegen de "veramerikanisering van onze cultuur", dat heb ik letterlijk uit een van hun folders. Het FN, goede maatjes van het VB, alsook Haider, hadden trouwens goede banden met Saddam's nationalistische regime.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be