![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Probleem is natuurlijk dat degenen die vroeger 50 �* 60 % van hun inkomen betaald hebben, met de belofte, eens op pensioen, dat hun spaargeld slechts onderhevig zou zijn aan een kleine belasting, de sigaar zijn. Gaan we hun, al hetgeen ze tijdens hun loopbaan boven de flattax betaald hebben, terugbetalen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
33 % is namelijk het gemiddelde dat normale lonen nu betalen aan belastingen. (Zonder SZ natuurlijk) Citaat:
De vraag is waarom doet men dat nu ook niet ? Daar hebben we toch geen vlak taks voor nodig ? Citaat:
Nu heeft men nog de ruimte om die gedorven inkomsten te recupereren bij de hogere inkomens. Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Daar staan een aantal interessante links en publicaties op van zulke economen, samen met het effect van gelijkaardige regels op de Ierse economie.
![]() |
![]() |
#44 | |||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
En nu moet iedereen een belastingsbrief invullen, en krijgt iedereen een aanslagbiljet... Of heb ik iets gemist in de inkomensfiscaliteit en is die verplichting er niet meer?
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben al tevreden als ik volgende cijfers krijg: Totaal inkomsten van de staat op dit ogenblik. Geschatte opbrengt uit de belastingen op onroerend goed. Aantal belastingbetalers uit inkomen. Totale opbrengst per belastingschijf. Vergelijken met andere landen is leuk maar moeilijk. Voor zover ik weet stelt Luxemburg iedereen te werk. Waarschijnlijk geven ze minder uit aan politiekers. De werknemers moeten zelf voor hun sociale zekerheid instaan. Ze hebben flinke winsten uit buitenlands kapitaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom zouden inkomsten op onroerende goederen niet kunnen belast worden aan 25% Voor mensen die geen andere inkomsten hebben kan ook een vrijstelling voorzien worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geloof mij, als ge iets vergeet in te vullen zullen ze het u weten te vertellen. Onze kafkaminister werkt er aan geloof ik maar het lukt blijkbaar niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel is er een vrijstelling voor arbeidsonkosten.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Bobke : 14 oktober 2005 om 21:52. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als dat het geval is kunnen we ons afvragen of het niet loont te dure of nepfacturen te maken en de winst te delen. Ik denk trouwens niet dat echt grote werken zo gemakkelijk in het zwart te doen zijn of het zou toch niet mogelijk mogen zijn.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Maar nu eerlijk veel is er niet uit de bus gekomen . Dan kan je je ook afvragen wat had er uit de bus gekomen als alle vakbonden hadden gestaakt want nu is het precies zo vakbond tegen vakbond en dat vindt ik spijtig . en ik denk dat Verhofstad zich sterker voelde nu hij wist dat de vakbonden niet van dezelfde mening waren . Ik weet ook dat een staking slecht is voor de economie maar hoe kunnen we anders op tegen de regering zeg nu zelf moeten we er ons bij neerleggen . En de volgende keer terug toegeven .Want het grootste probleem is en blijft nog altijd het hoge aantal werklozen en door zijn voorstel zal dit er niet op beter . Wist je zelfs dat de dag van vandaag het brugpensioen zelfs geen recht is maar een gunst van de baas als je op brugpensioen wil gaan maar je baas laat je niet gaan kun je blijven werken tot je 65 ste zo is het in de wet opgenomen . Dus nu zeggen de werkgevers voorstanders te zijn van de optrekkeing van de brugpensioenenleeftijd maar ze hebben wel altijd de gunst toegestaan . Als ze dan liever hebben dat de oudere langer bleven werken waren hebben ze die gunst dan altijd toegestaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Arbeidsonkosten zijn aftrekbaar indien ze worden bewezen, zoniet val je op een forfaitaire 'vrijstelling voor beroepskosten'. Maar de niet-belastbare schijf zou minstens 10.000 Euro, bij voorkeur 12.000 Euro moeten zijn mijn insziens. Zeg nu zelf, een maandinkomen van 1000 Euro hoeft toch niet belast te worden?
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben immers gepensioneerd en heb dus minder beroepskosten. Ik ben het in elk geval met u eens dat het bedrag te laag is. |
|
![]() |
![]() |