Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 15 oktober 2005, 20:51   #41
Drag0n
Vreemdeling

Drag0n's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Krijger
Jij bent stoer zeg! Mag ik aub u vriendje zijn? plzzzzzzzzzzzzz
Drag0n is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2005, 01:17   #42
Vlaamse Krijger
Schepen

Vlaamse Krijger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Hangt er maar vanaf voor welke doeleinden keltische symbolen ge(mis)bruikt worden.
Die vuile nazi's gebruiken keltische symbolen, hoe durven ze!
Vlaamse Krijger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2005, 01:18   #43
Vlaamse Krijger
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drag0n
Jij bent stoer zeg! Mag ik aub u vriendje zijn? plzzzzzzzzzzzzz
Uw smoel staat mij niet aan.
Oud 16 oktober 2005, 03:36   #44
ali94
Vreemdeling

Standaard welles-nietes publiek

Eigenlijk was het idee om mijn onderwerp op de site te zetten een vergissing. Ik was aanvankelijk overtuigd dat ik constructieve meningen zou kunnen opwekken. Meningen die men goed kon beargumenteren, funderen en onderbouwen waarvan ik iets kon leren. Helaas heb ik een welles-nietes publiek aangetrokken.
ali94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2005, 10:28   #45
Manuel*
Staatssecretaris

Manuel*'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ali94
Eigenlijk was het idee om mijn onderwerp op de site te zetten een vergissing. Ik was aanvankelijk overtuigd dat ik constructieve meningen zou kunnen opwekken. Meningen die men goed kon beargumenteren, funderen en onderbouwen waarvan ik iets kon leren. Helaas heb ik een welles-nietes publiek aangetrokken.
Tja, op een forum dat overheerst wordt door racisten, neo-nazi's en fascisten is het inderdaad een vergissing om een constructief debat over vreemdelingen te verwachten... Die mensen zijn ondertussen zo vastgeroest in hun angsten en vooroordelen, dat er zelfs van enige hersenactiviteit al lang geen sprake meer is.

Manuel* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2005, 10:36   #46
Vlaamse Krijger
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ali94
Over achterlijke en achterhaalde onderwerpen moet men niet discussiëren. Integratie is voorbijgestreeft, daar moet de discussie niet meer over gaan. Vreemdelingen moeten uit onze samenleving verwijderd worden, na veertig jaar is het genoeg geweest.
Oud 16 oktober 2005, 10:37   #47
Vlaamse Krijger
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel*
Tja, op een forum dat overheerst wordt door racisten, neo-nazi's en fascisten is het inderdaad een vergissing om een constructief debat over vreemdelingen te verwachten... Die mensen zijn ondertussen zo vastgeroest in hun angsten en vooroordelen, dat er zelfs van enige hersenactiviteit al lang geen sprake meer is.
Droom rustig verder.
Oud 16 oktober 2005, 10:47   #48
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Over achterlijke en achterhaalde onderwerpen moet men niet discussiëren. Integratie is voorbijgestreeft, daar moet de discussie niet meer over gaan. Vreemdelingen moeten uit onze samenleving verwijderd worden, na veertig jaar is het genoeg geweest.
Vreemdelingen maken nu eenmaal deel uit van onze samenleving en dat zal nooit meer veranderen. Integendeel: binnen afzienbare tijd zullen WIJ de vreemdelingen zijn in deze samenleving. Dat is nu eenmaal de evolutie. Die is niet tegen te houden...

Oud 16 oktober 2005, 11:04   #49
Vlaamse Krijger
Schepen

Standaard

Citaat:
Vreemdelingen maken nu eenmaal deel uit van onze samenleving en dat zal nooit meer veranderen. Integendeel: binnen afzienbare tijd zullen WIJ de vreemdelingen zijn in deze samenleving. Dat is nu eenmaal de evolutie. Die is niet tegen te houden...
Een evolutie die op een onnatuurlijke manier tot stand is gekomen. Alles wat onze voorouders met bloed en zweet hebben opgebouwd wordt verkwanseld door een handvol idioten en utopisten.
Ik ben me er volledig van bewust dat er democratisch geen oplossing meer is voor het probleem, we zullen de harde middelen moeten inzetten willen we deze samenleving terug op de rails krijgen en in ere herstellen.
Oud 16 oktober 2005, 11:30   #50
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Een evolutie die op een onnatuurlijke manier tot stand is gekomen.
Onnatuurlijk??? Wat is er in vredesnaam "onnatuurlijk" aan migratie? Dat is zo natuurlijk als de mens zelf.

Citaat:
Alles wat onze voorouders met bloed en zweet hebben opgebouwd wordt verkwanseld door een handvol idioten en utopisten.
Ik ben me er volledig van bewust dat er democratisch geen oplossing meer is voor het probleem, we zullen de harde middelen moeten inzetten willen we deze samenleving terug op de rails krijgen en in ere herstellen.
Maar jongen toch... Zoals iemand eerder vandaag tegen mij zei: "Droom rustig verder".

Oud 16 oktober 2005, 11:57   #51
Vlaamse Krijger
Schepen

Standaard

Citaat:
Onnatuurlijk??? Wat is er in vredesnaam "onnatuurlijk" aan migratie? Dat is zo natuurlijk als de mens zelf.
Deze migratie is niet op een natuurlijke manier tot stand gekomen. Vreemdelingen zijn hier als gastarbieders gekomen onder invloed van het grootkapitaal. En via allerlei versoepelingen en aanpassingen in de wetgeving hebben linkse partijen de rest van de meute naar hier gehaald om hun electoraat te dienen. Wat is daar nog natuurlijk aan?

Citaat:
Maar jongen toch... Zoals iemand eerder vandaag tegen mij zei: "Droom rustig verder".
Dromen??? Waar ik juist mee bezig ben ga ik uiteraard niet aan uw neus hangen, de gedapo leest mee. Toch nog dit. Wanneer de politiek geen oplossing biedt voor het probleem glijden we onherroepelijk af naar Balkan-toestanden. Het gros van de kiezers kan nu nog zijn ongenoegen ventileren door op het Blok te stemmen. Maar eens ze doorhebben dat ook zij geen oplossing hebben voor het vreemdelingenprobleem zal niets hun nog tegenhouden.
Oud 16 oktober 2005, 12:33   #52
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Deze migratie is niet op een natuurlijke manier tot stand gekomen. Vreemdelingen zijn hier als gastarbieders gekomen onder invloed van het grootkapitaal. En via allerlei versoepelingen en aanpassingen in de wetgeving hebben linkse partijen de rest van de meute naar hier gehaald om hun electoraat te dienen. Wat is daar nog natuurlijk aan?
Migratie is zo oud als de mensheid zelf. De reden waarom mensen besluiten om te migreren, doet helemaal niet terzake.

Citaat:
Dromen??? Waar ik juist mee bezig ben ga ik uiteraard niet aan uw neus hangen, de gedapo leest mee. Toch nog dit. Wanneer de politiek geen oplossing biedt voor het probleem glijden we onherroepelijk af naar Balkan-toestanden. Het gros van de kiezers kan nu nog zijn ongenoegen ventileren door op het Blok te stemmen. Maar eens ze doorhebben dat ook zij geen oplossing hebben voor het vreemdelingenprobleem zal niets hun nog tegenhouden.
Inderdaad. Niets zal hen nog tegenhouden om uit te sterven.

Oud 16 oktober 2005, 13:01   #53
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Niets zal hen nog tegenhouden om uit te sterven.
Hoezo uitsterven? Ook uw vergelijking met de reservaten Noord-Amerika trekt op niet veel...ik voorzie eerder een situatie zoals Midden - en Zuid-Amerika, gemengde afkomst, maar wel met de Europese talen en cultuur nog steeds dominant, omdat de verschillende groepen immigranten zeer divers zijn.

Uw wereldbeeld is net zo hard op confrontatie gebaseerd als dat van de VB'ers, hoewel ik eigenlijk wel vermoed dat je gewoon een klein beetje wilt provoceren.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2005, 13:08   #54
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Hoezo uitsterven? Ook uw vergelijking met de reservaten Noord-Amerika trekt op niet veel...ik voorzie eerder een situatie zoals Midden - en Zuid-Amerika, gemengde afkomst, maar wel met de Europese talen en cultuur nog steeds dominant, omdat de verschillende groepen immigranten zeer divers zijn.
Demografen weten het al lang: het blanke ras is gedoemd om te verdwijnen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Uw wereldbeeld is net zo hard op confrontatie gebaseerd als dat van de VB'ers, hoewel ik eigenlijk wel vermoed dat je gewoon een klein beetje wilt provoceren.
Mijn wereldbeeld is helemaal niet op confrontatie gebaseerd? Integendeel: het is gebaseerd op berusting.

Oud 16 oktober 2005, 14:01   #55
PetSel
Gouverneur

PetSel's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar PetSel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door napoleondegrote
Tja, je gebruikt zelf de term 'integratiewereldje'... Da's inderdaad een hele 'business' geworden. Als het nou nog wat zou opleveren voor de samenleving, dan voor mijn part; ik stel alleen maar vast dat veel Marokkaanse jongeren zich steeds meer en agressiever afzetten tegenover het Westers maatschappijmodel. Niet dat dit model zo perfekt is, integendeel, maar je moet dan wel iets beters in de plaats kunnen stellen.

De zgn. 'integratie' wordt dus steeds problematischer, ondanks alle inspanningen vanwege de overheid (dus de belastingsbetaler).
Daarbij komt dan nog eens dat veel jongeren van Marokkaanse afkomst(vooral jongens) heel schamper en neerbuigend doen over al die goodwill om hen te helpen 'integreren'.

Ik zie het zo: iedereen(van welke afkomst ook, met welke religie ook) dient zich zoveel mogelijk te gedragen naar de normen en waarden van de samenleving waarin hij geboren is, of naarwaar hij gekomen is. Gewoon omdat je op die manier het minst tot last bent van je medemensen. Heb je een religie, mij goed, dan dien je die privé te beleven. Voor de rest hoeft al dat integreren voor mij nog niet zo eens, ik bedoel, als je als Marokkaanse allochtoon liever naar arabische muziek luistert en lak hebt aan de Westerse muziek, who cares? Dat stoort immers niemand.
Maar wanneer je de islam misbruikt door bijv. beledigingen of bedreigingen te uiten tgo. mensen die met hun hond voorbijwandelen, dan ben je gewoon een agressief type dat terechtgewezen dient te worden. Het is niet omdat je moslim bent dat je meer rechten zou hebben dan mensen die verkozen hebben om zonder godsdienst of een andere godsdienst te leven.

Enfin, ik heb hier zomaar wat losse gedachten neergepend...

Overigens wil ik jou wel feliciteren met je werk en je inspanningen. Zeer spijtig is het dat mensen als jij binnen de Marokkaanse gemeenschap toch nog maar een kleine minderheid zijn, en nog spijtiger is het dat jullie moeten opboksen tegen de slechte reputatie die je onverdiend krijgt door het wangedrag van veel mannelijke jongeren van Marokkaanse afkomst.

Dus: hou vol en blijf een lichtbaken zijn voor je gemeenschap.
Zeer mooi gezegd.

PetSel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2005, 14:07   #56
PetSel
Gouverneur

PetSel's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar PetSel
Standaard

Citaat:
Zelf verzonnen?

PetSel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2005, 20:30   #57
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, dat is ze niet. Als leeuwen gnoes doden, dan doen ze dat om te overleven. Dat heeft niets te maken met de criminaliteit waarmee Circe hier een krampachtige link probeerde te leggen. De vergelijking slaat als een tang op een varken.

...
Waar refereer ik naar criminaliteit? Ik refereer naar het onderwerp "vooroordelen".

Bovendien vind ik het grappig dat volgens jou die gnoes eerst even gaan nadenken om te weten waarom de leeuw drie van hun medebroeders heeft opgesoupeerd. Volgens mij zijn ze daar niet echt in geïnteresseerd.
Opsouperen is opsouperen.

En dan nu wèl naar de criminaliteit: overvallen is overvallen. Of het nu voor de aankoop van de nieuwste BMW is, of om je 8ste broertje een ijsje te kunnen kopen: voor het slachtoffer blijft het "overvallen".

En als dan blijkt dat het keer op keer marokkaantjes waren die je buren, kennissen en familieleden hebben "lastiggevallen", dan houd je je tasje extra in het oog als er weer een marokkaantje op de tram stapt ja.

Net zoals de gnoes de aankomende leeuw in de gaten houden, vermits ze op voorhand echt niet weten of hij zijn boterhammetjes net binnenheeft of niet.
Zoals het er nu aan toe gaat, lijkt het net alsof de gnoes in de fout gaan! Ofwel lopen ze op de verkeerde plaats op het verkeerde tijdstip (wie gaat er nu grazen waar een troep leeuwen rondloopt? - wie loopt nu stomweg met zijn kleinmannen rond als de leeuwen honger hebben?) ofwel worden de gnoes beschuldigd van psychologische mankementen (Gnoes hebben een leeuwenfobie! )

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2005, 20:57   #58
Levertraan
Provinciaal Gedeputeerde

Levertraan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dat zegt hij met de glimlach, deze idioot..
Oud 17 oktober 2005, 21:01   #59
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Bovendien vind ik het grappig dat volgens jou die gnoes eerst even gaan nadenken
Waar staat dat?

Oud 17 oktober 2005, 21:04   #60
Levertraan
Provinciaal Gedeputeerde

Levertraan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Mijn wereldbeeld is helemaal niet op confrontatie gebaseerd? Integendeel: het is gebaseerd op berusting.
Berusting..
Idd. Met de benen gespreid op je rug gaan liggen. En dan zitten zwammen dat het Blanke Ras bestaat uit mietjes die te zwak zijn en bijgevolg zullen uitsterven.. Er nooit opgekomen dat het misschien jouw zelfmoord-ideologie is die de oorzaak hiervan is ?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be