Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 oktober 2005, 14:01   #41
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Homohaters zijn en blijven nu eenmaal homohaters en die praten gewoonweg alles goed als het over haat tov homo's en zelfs hun familie gaat!
Heb je de tekst niet gelezen, of ben je nu weer bewust leugens aan het verkondigen ? Nogmaals :

[SIZE=4]WBC does not support the murder of Matthew Shepard: "thou shalt not kill." Unless his killers repent, they will receive the same sentence that Matthew Shepard received - eternal fire.[/SIZE]

Citaat:
Nu pech voor hen, ze zullen er mee moeten leven dat ze er zijn en altijd zullen blijven en meer en meer er voor uitkomen en zich minder en minder in een hokje laten duwen en maar goed ook!
Moeten wij dan ook leren leven met de excessen die bestaan in uw gemeenschap ?

Of zal u die ooit nog eens veroordelen ?

Citaat:
GELUK is het allerbelangrijkste!
Indien u geluk gelijk stelt met het recht om seksualiteit te mogen beleven, noem ik u een pervert.

En ik doel daarmede niet enkel op de homoseksuelen maar evengoed op de heteroseksuelen !...
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2005, 14:04   #42
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Homohaters zijn en blijven nu eenmaal homohaters en die praten gewoonweg alles goed als het over haat tov homo's en zelfs hun familie gaat!
Als je de categorie die zich verzet tegen homo-adoptie automatisch bestempelt als homo-haters, dan klopt bovenstaande veralgemening niet.

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2005, 14:05   #43
bartje
Minister-President

Standaard

Geluk is in mijn ogen met iemand samen zijn waarmee je kan praten, waarmee je samen dingen onderneemt, sommigen zien daar alweer direct seksualiteit in!

En nogmaals ik herhaal zoals ik zei homohaters zijn er en blijven er en ze zullen er helaas moeten meeleven dat er homo's zijn en dat er meer en meer zich zullen outen.
Pecht voor de homohaters maar het zij nu eenmaal zo!

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2005, 14:05   #44
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Als je de categorie die zich verzet tegen homo-adoptie automatisch bestempelt als homo-haters, dan klopt bovenstaande veralgemening niet.

Egidius
Nee Egidus dit noem ik niet homohaters.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2005, 14:06   #45
cashflow
Banneling

Standaard

Citaat:
Geluk is in mijn ogen met iemand samen zijn waarmee je kan praten, waarmee je samen dingen onderneemt, sommigen zien daar alweer direct seksualiteit in!

En nogmaals ik herhaal zoals ik zei homohaters zijn er en blijven er en ze zullen er helaas moeten meeleven dat er homo's zijn en dat er meer en meer zich zullen outen.

U wordt duidelijk niet gehinderd door historisch inzicht. De homohype van 2005 is te vergelijken met de Nasdaq in 2000

Laatst gewijzigd door cashflow : 22 oktober 2005 om 14:08.
cashflow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2005, 14:07   #46
Egidius

Standaard

Citaat:
Nee Egidus dit noem ik niet homohaters.
Fijn. Je bent bij mijn weten wel de eerste op dit forum die verzet tegen homo-adoptie niet meteen gelijkschakelt met homohaat.

Egidius
Oud 22 oktober 2005, 14:10   #47
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Er is dus geen verband tussen geluk en seksualiteit ! Twee banken vooruit Bartje !!

Citaat:
Naar mijn inzien zullen jullie zichzelf na verloop van tijd wel diskrediteren. On verra ...
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2005, 14:16   #48
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
GayBelgium dan wel.... de meest objektieve nieuwssite van 't land !

homoseksualiteit ook !

Het zijn ook allebei Amerikanen. Dus wat ?? Dus niets !!

Maar ik erken : mijn woorden waren slecht gekozen. U bent geen leugenaar. U bent een christofoob.

Uw enige doelstelling met dit topic is het aanwakkeren van haat tegen de gelovigen.
1) Het is ook in de andere pers gekomen (toch zeker de moord op Matthew Sheppard) en ik wist niet dat u die site kende, want ik heb er niet naar verwezen...
2) Waarop basseert u zich om homoseksualiteit "verkeerd" te noemen? Het is al ruim 200 jaar uit het strafrecht gehaald (na de Franse revolutie), en als je de bijbel (of een ander godsdienstig boek) met haar 2000 jaar oude regels gebruikt als referentiekader, dan hoop ik dat je geen kledij met 2 verschillende soorten vezels draagt want volgens de Bijbel is dat even zondig als homoseksualiteit.
3) Dus wel iets, het toont aan dat homohaat extreme vormen kan aan nemen tot terrorisme en moord toe...
4) Ik heb niets tegen christenen (zelfs niet tegen moslims), ik kom uit een katholieke familie. Ook zij hadden eerst een raar (negatief beeld) van holebi's, maar nadat ik en mijn lesbische nicht ons niet meer verbergen heeft mijn familie ingezien dat ze een verkeerd beeld over holebi's hadden en hebben ze er nu geen probleem meer heeft.
Ik heb wel iets tegen homohaters, ongeacht of ze nu die haat halen uit een fundamentalistische interpretatie van hun geloof of uit extreem rechtse politieke visie. En ik haat ook hypocrisie dat blijkbaar het elfde gebod is in de top van de Katholieke Kerk: enerzijds zeggen ze dat iedereen wat verdraagzamer moet zijn, maar anderzijds zijn ze zelf heel onverdraagzaam tegenover holebi's. Ik heb altijd geleerd dat God een God van Liefde is, in die optiek is haat tegenover holebi's verkeerd. Ik heb veel respect voor die katholieken aan de basis die de verdraagzaamheid ter harte nemen (ik gun ze zelf de tijd om te wennen aan het idee dat ik nooit met een vrouw ga huwen), maar niet voor die valse Christenen op hun paus- en kardinaaltronen die met veel bombarie zeggen dat ze verdraagzaam zijn en ondertussen er alles aan doen om holebi's te onderdrukken. Jezus zei "wat je aan de minsten van de minsten doet, dat doe je aan Mij" en Hij veroordeelde de schriftgeleerden die de tora fundamentalistisch toe pasten. Moest Hij vandaag leven, dan zou hij het voor de holebi's op nemen (zoals hij het toen op nam voor degenen die toen verstoten waren uit de samenleving) en zou Hij de schriftgeleerden in Rome veroordelen.

Ik snap gewoon niet wat sommige mensen tegen holebi's hebben, als ik met een andere man huw, dan heeft er toch niemand last van?
Of om een Amerikaans soldaat te citeren: "ik kreeg een medaille voor het doden van een man, en oneervol onslag omdat ik een man lief had".

Bemin je naaste als jezelf, remember?
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "

Laatst gewijzigd door Fozzie : 22 oktober 2005 om 14:16.
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2005, 14:20   #49
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Heb je de tekst niet gelezen, of ben je nu weer bewust leugens aan het verkondigen ? Nogmaals :

[SIZE=4]WBC does not support the murder of Matthew Shepard: "thou shalt not kill." Unless his killers repent, they will receive the same sentence that Matthew Shepard received - eternal fire.[/SIZE]
Ik heb nergens beweerd dat WBC achter de moord van Matthew Sheppard zat of ze goed keurde...
Maar hoe rijm je die "vredelievendheid" dan met hun dreigement om zijn moeder op te blazen met bommen?
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Oud 22 oktober 2005, 14:25   #50
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Fijn. Je bent bij mijn weten wel de eerste op dit forum die verzet tegen homo-adoptie niet meteen gelijkschakelt met homohaat.

Egidius
troost je, ik weet dat er heel wat tegenstanders van homo-adoptie zijn die geen problemen hebben met holebi's zelf, maar zo denken uit voorzichtigheid (in het belang van het kind, terwijl niet-tegenstanders ook denken in het belang van het kind). Maar dat is een andere discussie. Het grootste deel van de tegenstanders van adoptie door holebi's zijn geen homohaters, maar alle homohaters zijn wel tegen adoptie .

Ergens is het wel ironisch... Ik heb ooit een reportage gezien over een studie in Amerika, waarbij ze een groep mannen een enquête voor legden om hun ethische standpunten te peilen. Daarna lieten ze diezelfde mannen naar een paar beelden kijken terwijl de onderzoekers met sensoren na gingen of die mannen bij een bepaald beeld seksueel opgewonden werden. De personen die aan gaven hetero te zijn en niets tegen holebi's hadden bleken inderdaad enkel opgewonden te raken van foto's van naakte vrouwen. Bij de mannen die zegden hetero te zijn en wel iets tegen holebi's hadden werd ongeveer de helft (ook) seksueel opgewonden door foto's van naakte mannen.
De conclusie was dat heel wat homohaters eigenlijk zelf latente homo's zijn, maar die dat niet kunnen aanvaarden van zichzelf en dus hun zelfhaat projecteren op holebi's die wel zichzelf aanvaard hebben en zich niet meer weg stoppen...

Laatst gewijzigd door Fozzie : 22 oktober 2005 om 14:33.
Oud 22 oktober 2005, 14:41   #51
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cashflow
U wordt duidelijk niet gehinderd door historisch inzicht. De homohype van 2005 is te vergelijken met de Nasdaq in 2000
Bedoelt u de homohype die al duurt sinds 2005 voor Christus? Ik vrees dat uw historisch inzicht een beetje te kort schiet. Er zijn door de eeuwen heen heel wat gedichten, liefdesbrieven en andere (creatieve)uitingen van liefde naar iemand van hetzelfde geslacht gemaakt, bij de oude Grieken, in 10de eeuwse Arabische geschriften, enz...

Daarbij, als homoseksualiteit zo'n recent verschijnsel is, waarom staat het dan al vermeld in het Oude Testament en kwam het blijkbaar genoeg voor om het te verbieden in de 10de eeuw door een of andere geflipte paus en werd het in 1792 uit het strafrecht gehaald...

Holebi's bestaan al veel langer dan de Nasdaq en zullen ook veel langer mee gaan dan de Nasdaq
Oud 22 oktober 2005, 15:22   #52
Egidius

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie
De conclusie was dat heel wat homohaters eigenlijk zelf latente homo's zijn, maar die dat niet kunnen aanvaarden van zichzelf en dus hun zelfhaat projecteren op holebi's die wel zichzelf aanvaard hebben en zich niet meer weg stoppen...
Dat is één van de mogelijkheden, alleen denk ik dat de zaken niet zo scherp zijn als je het voorstelt. De eigenschappen van de mens -- ook zijn sexuele geaardheid -- zijn nooit zwart-wit, je moet ze m.i. eerder zien als een pijltje op een schuiflatje. Aan het ene eind heb je in casu de eigenschap 'homo', aan de andere de eigenschap 'hetero', en elke mens staat op elk moment van zijn leven ergens op die schaal. Maar dat kan verschuiven, naar gelang van leeftijd, situatie, gezin etc. Alles zit in potentie in iedereen, het zijn de omstandigheden die zullen bepalen wat je op een bepaald moment "bent".
Die mannen die niet "heimelijk" opgewonden raken door een naakte mannen, zitten dan vrij stabiel in hun hetero-evenwicht, maar niets verhindert dat dat op een dag niet kan veranderen. En vice-versa natuurlijk.

Egidius
Oud 22 oktober 2005, 15:27   #53
cashflow
Banneling

Standaard

Citaat:
Bedoelt u de homohype die al duurt sinds 2005 voor Christus? Ik vrees dat uw historisch inzicht een beetje te kort schiet. Er zijn door de eeuwen heen heel wat gedichten, liefdesbrieven en andere (creatieve)uitingen van liefde naar iemand van hetzelfde geslacht gemaakt, bij de oude Grieken, in 10de eeuwse Arabische geschriften, enz...

Daarbij, als homoseksualiteit zo'n recent verschijnsel is, waarom staat het dan al vermeld in het Oude Testament en kwam het blijkbaar genoeg voor om het te verbieden in de 10de eeuw door een of andere geflipte paus en werd het in 1792 uit het strafrecht gehaald...

Holebi's bestaan al veel langer dan de Nasdaq en zullen ook veel langer mee gaan dan de Nasdaq
he einstein, dat bedoel ik he...dat gaat en komt al ettelijke eeuwen in golven. Momenteel zitten we duidelijk op (over) een top.
cashflow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2005, 15:32   #54
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cashflow
he einstein, dat bedoel ik he...dat gaat en komt al ettelijke eeuwen in golven. Momenteel zitten we duidelijk op (over) een top.
De openheid zit in golven das een feit. En als er meer openheid is gaan er meer holebi's er voor durven uit komen, in minder openminded tijden gaan ze zich meer verstoppen, maar dat wil niet zeggen dat ze er niet zijn. Er zijn er nu ook niet meer dan vroeger, er zijn er gewoon meer die er voor uit komen (big difference)...
Oud 22 oktober 2005, 15:36   #55
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat is één van de mogelijkheden, alleen denk ik dat de zaken niet zo scherp zijn als je het voorstelt. De eigenschappen van de mens -- ook zijn sexuele geaardheid -- zijn nooit zwart-wit, je moet ze m.i. eerder zien als een pijltje op een schuiflatje. Aan het ene eind heb je in casu de eigenschap 'homo', aan de andere de eigenschap 'hetero', en elke mens staat op elk moment van zijn leven ergens op die schaal. Maar dat kan verschuiven, naar gelang van leeftijd, situatie, gezin etc. Alles zit in potentie in iedereen, het zijn de omstandigheden die zullen bepalen wat je op een bepaald moment "bent".
Die mannen die niet "heimelijk" opgewonden raken door een naakte mannen, zitten dan vrij stabiel in hun hetero-evenwicht, maar niets verhindert dat dat op een dag niet kan veranderen. En vice-versa natuurlijk.

Egidius
Slecht nieuws voor de homohaters dus Die streven er nu naar om homoseksualiteit te verbieden (of zelfs op te hangen te zien aan de poll over de lesbische pinguins bij maatschappelijke kwesties) maar binnen hier en een paar maand zou het kunnen dat ze zelf omwille van hun homoseksualiteit worden opgehangen... Tja, reden te meer om geen homohater te zijn, dus

Thanks Egidius

Laatst gewijzigd door Fozzie : 22 oktober 2005 om 15:38.
Oud 22 oktober 2005, 16:19   #56
Egidius

Standaard

Citaat:
Slecht nieuws voor de homohaters dus Die streven er nu naar om homoseksualiteit te verbieden (of zelfs op te hangen te zien aan de poll over de lesbische pinguins bij maatschappelijke kwesties) maar binnen hier en een paar maand zou het kunnen dat ze zelf omwille van hun homoseksualiteit worden opgehangen... Tja, reden te meer om geen homohater te zijn, dus
Ben het hier maar deels mee eens. Degenen die jij homohaters noemt, streven er IMHO niet naar om homosexuelen maar wel homosexueel gedrag te bannen. Toch een belangrijke nuance.
Daarnaast heb je nog de mensen die helemaal niets willen bannen, maar wel de in hun ogen ontwrichtende gevolgen van sommige homo-eisen willen tegengaan. IMHO is dat zelfs een meerderheid van de bevolking.

Citaat:
Thanks Egidius
Graag gedaan.

Egidius
Oud 22 oktober 2005, 18:20   #57
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moeten wij dan ook leren leven met de excessen die bestaan in uw gemeenschap ?
Welke excessen ??
Citaat:
Indien u geluk gelijk stelt met het recht om seksualiteit te mogen beleven, noem ik u een pervert.
Wat is er nu pervers aan een lekker vrijpartijtje ??? (tenzij jij als een plant door het leven gaat) . Op tijd en stond goeie sex, "make you feel better" , en t'is nog gezond ook. Dus ja, mensen die regelmatig goeie sex beleven, voelen zich gelukkiger dan ("gedwongen") asceten. 8)
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2005, 19:58   #58
bie6601
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Helga
Een homo is geen mens meer in onze ogen !
En waarom niet omdat hij niet dezelfde gedachten heeft als jullie .

Een persoon die iemand anders iets aandoet of pest omdat deze andere persoon een andere sexualiteit heeft of een andere ras of gewoon omdat hij zin er in had dat is geen mens meer in mijn ogen
bie6601 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2005, 02:08   #59
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ben het hier maar deels mee eens. Degenen die jij homohaters noemt, streven er IMHO niet naar om homosexuelen maar wel homosexueel gedrag te bannen. Toch een belangrijke nuance.
Daarnaast heb je nog de mensen die helemaal niets willen bannen, maar wel de in hun ogen ontwrichtende gevolgen van sommige homo-eisen willen tegengaan. IMHO is dat zelfs een meerderheid van de bevolking.
Je hebt er natuurlijk gradaties in. Je hebt de echte homohaters die er niet voor terug deinzen om holebi's fysiek aan te vallen of zelfs te vermoorden.

Iets minder erg zijn degenen die inderdaad enkel homoseksueel gedrag veroordelen, al lijkt mij dat zeer moeilijk om homoseksueel gedrag te scheiden van het holebi zijn... Want waar trek je de grens van gedrag? Is verliefd worden op iemand van hetzelfde geslacht ook homoseksueel gedrag (want vb.: volgend de katholieke kerk is de intentie om te zondigen even erg als het zondigen zelf)? Of is er pas sprake van homoseksueel gedrag als er echt fysieke seks bij te pas komt. Ik vermoed dat wie tegen seksuele contacten tussen personen van hetzelfde geslacht is, ook de gevoelens veroordelen en gevoelens maken wel deel uit van de persoon.

Bij die laatste categorie heb je ook verschillende "soorten", hé. Je hebt er die bang zijn voor de vermeende "ontwrichtende" gevolgen van bepaalde eisen van de holebi's, maar wel open staan voor discussie en zelfs open staan voor nieuwe (wetenschappelijke) informatie waaruit blijkt dat de vrees ongegrond is (ik denk bijvoorbeeld aan mijn eigen ma, die was vroeger ook tegen het homohuwelijk en adoptie door holebi's, maar nadat ze informatie er over kreeg en er met anderen over praatte is ze voorstander geworden) en je hebt er anderen die halsstarrig weigeren in discussie te gaan en zelfs niet eens willen luisteren naar andere visies of nieuwe informatie.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be