Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 oktober 2005, 18:47   #41
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

tiens tiens tiens Mr Landuyt kondigt nu een initiatief aan om die 30km/h enkel afdwingbaar te maken tussen 07h00 en 19h00.Daarbuiten gelden de algemene snelheidsregels van betreffende weg al dan niet in bebouwde kom enz....

Daar kan mee geleefd worden vind ik...
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2005, 10:41   #42
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt
tiens tiens tiens Mr Landuyt kondigt nu een initiatief aan om die 30km/h enkel afdwingbaar te maken tussen 07h00 en 19h00.Daarbuiten gelden de algemene snelheidsregels van betreffende weg al dan niet in bebouwde kom enz....

Wat met schoolvakanties en weekends ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2005, 14:23   #43

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Daar ben ikzelf eigenlijk nog bijlange niet tevreden mee. Waarom moeten, afhankelijk van waar je woont, twee maten en twee gewichten worden gehanteerd. Gent is gewoon voor de helft zone 30 geworden. Er is bijlange geen sprake van zone 30 in te richten ENKEL IN DE NABIJHEID VAN SCHOLEN. Gent vaart hier blijkbaar zijn eigen koers. Ik vind eigenlijk dat het verplicht zou moeten zijn om de opflakkerende borden te gebruiken, en enkel maar die. Deze kunnen ingesteld worden een uur voordat de school begint tot ongeveer een uur daarna. Eventueel 's middags terug hetzelfde scenario en 's avonds idem dito. Waar ik werk (kleinere gemeente) doen ze dat zo. Waarom geen algemene richtlijnen voor alle steden en gemeenten?
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2005, 18:16   #44
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Momentje karma..

Die kwestie van de scholen is OPGELEGD door de Vlaamse regering aan alle gemeenten voor alle plaatsen waar scholen zijn.De gemeenten moeten luisteren naar de hogere overheid dus.....

Uw "Gentse kwestie" is dus,....een Gentse kwestie.....waar de minister zich niet te moeien heeft.

Als er nog eens gemeenteraadsverkiezingen zijn.....Kill Them...
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2005, 19:16   #45
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Momentje karma..

Die kwestie van de scholen is OPGELEGD door de Vlaamse regering aan alle gemeenten voor alle plaatsen waar scholen zijn.De gemeenten moeten luisteren naar de hogere overheid dus.....

Uw "Gentse kwestie" is dus,....een Gentse kwestie.....waar de minister zich niet te moeien heeft.

Die onnozelaars hebben ingesteld dat het 5 km "rondom" een school moet zijn. Dus ook langs de achterkant waar geen poort is?

Truc van groene geitenkousen die alles wat beweegt ambetant vinden. Hopelijk vallen ze rap dood van teveel feta te vreten...of wortels!

Daarbij er zijn veel te veel scholen, ge ziet wat er van komt.
Oud 26 oktober 2005, 20:19   #46
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
t'is eigenlijk vrij simpel éh, uw auto is niet gewenst in de stad. Uw boodschappen kunde ook doen met de fiets,
Wat wil zeggen dat iedereen elke dag of om de twee dagen naar de winkel mag, want voor meerdere dagen inkopen doen hoort er dan niet meer bij. Een bak bier, water, fruitsap of eender wat meenemen hoort er dan ook niet meer bij. Ga jij ervoor zorgen dat alle winkels tot minstens 21h open zijn?

Citaat:
en als je eens wat verder moet zijn is er de bus of de tram.
Die rijden niet om het veen wanneer en niet om het even waar. Met wat pech mag je tevreden zijn met 1 bus om het uur. Ook daar mag je het vergeten om grote inkopen te doen, tenzij jij een opvouwbare muilezel hebt.

Citaat:
En indien je naar een andere stad moet, pak je maar de trein. Hiernaar evolueren is pure noodzaak, wat ook het doel is van dit beleid.
Die rijden ook niet om het even wanneer, zijn niet overal beschikbaar, rijden absoluut niet op tijd en zijn duur. Bovendien zijn ze zo omslachtig als ze groot zijn (zie verder naar beneden).

Citaat:
En voor degene die dagelijks moeten traffikken, wat voor de meeste naar Brussel en omstreken is, waarom ga je er niet wonen? Multicultuur is verrijking toch? Onveiligheid in Brussel slechts een gevoel? Benzine zal toch te duur worden om het gependel in stand te houden.
Ik verander quasi om de 4�*5 maanden van werklokatie. Vlak bij mijn werk gaan wonen lukt dus niet. Bovendien doe ik er nu naar mijn huidige werklokatie met de wagen 40 minuten op. Met de trein doe ik daar 2uur op en kost het me nog meer ook...

Leuke voorstellen hoor, maar realistisch zijn ze niet echt...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2005, 20:28   #47

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Momentje karma..

Moest ik weten hoe, ik begon zelf een partij tegen de volgende gemeenteraadsverkiezingen. ENIGE DOELSTELLING ................... JUIST!!!!!
Oud 26 oktober 2005, 20:31   #48

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma
Moest ik weten hoe, ik begon zelf een partij tegen de volgende gemeenteraadsverkiezingen. ENIGE DOELSTELLING ................... JUIST!!!!!
He, ik let er ondertussen voor het eerst op dat ik geen vreemdeling meer ben maar promotie maakte tot "burger".
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be