![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anderzijds moet ik u tegen spreken aangezien er niet direct sprake is van langer werken. Het brugpensioen voor zware beroepen blijft op 58 jaar, echt geen ramp hoor. Waarom de regering echter dat plan dringend door de strot wilt duwen is mij echter niet duidelijk. Over enkele jaren heeft geen enkele arbeider nog genoeg anciënniteit om vroeger in brugpensioen te gaan. Laatst gewijzigd door Bobke : 24 oktober 2005 om 09:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
De enkele die dat dan nog wel hebben die hebben er dan geen recht meer op en die hebben dan hun taak al gedaan . Heel deze regeling is een cover up voor het probleem . Het is meer zo iets van zie we willen er iets aan doen maar het volk wil niet . En in feite verandert het niets aan het probleem zo is het . En laat de regering doen dan hebben ze hun cover up wat waarschijnlijk volgend jaar terug op de proppen komt dat er niets verandert is . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Burgemeester
|
![]() Zelf oefen ik al jaren een zogenaamd zwaar beroep uit.
Nachtwerk, weekends etc. Dikwijls zorgt dit voor problemen binnen het gezin. Want je bent er nooit. Maar verschillende CAO's na mekaar heeft men mij beloofd dat ik na 10 jaar in dit beroep recht had op pensioen op 55. Dus zoals zo velen dacht ik, ok even doorbijten. Maar nu wil men dat alles veranderen. En worden die CAO's herzien. Belofte maakt schuld dacht ik zo.
![]() |
#44 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ze zetten ons gewoon in't zak zo simpel is het . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan was er geen breuk in het vakbondsfront geweest en was er nu minder wrevel bij de bevolking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die CAO's moestem om de twee jaar opnieuw goedgekeurd worden. Hebt ge dan trouwens 38 jaar dienst ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Dan heb ik inderdaad 38 jaar dienst. En dat is mij en vele anderen CAO na CAO beloofd. En plots moet dat afgeschaft worden? Dan vraagt men zich waarom men vrijdag het land wil plat leggen. Velen doen aan pensioensparen, zou leuk zijn als men opeens beslist dat je maar de helft uitbetaald wordt dan je werd beloofd ![]() Raar landje toch.
![]() |
![]() |
#48 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Het lesje dat de militanten heel goed geleerd hebben is dat als ge de boel niet platlegt ge toch niet serieus genomen wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aanvankelijk was het op 55 jaar om medische redenen, maar dat is natuurlijk een rekbaar begrip. Wanneer de CAO te laat goedgekeurd werd moesten de rechthebbenden zelfs wachten tot hij goedgekeurd was. Wat pensioensparen daar mee te maken heeft is mij een raadsel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Veel beloven en weinig geven doet de zotten in vrede leven...
![]() |
![]() |
#51 |
Lokaal Raadslid
|
![]() En jullie gaan dat oplossen met een dag te staken..?Ze zullen nogal lachen peizekik.De enige slachtoffers zijn diegene wiens baas het hier beu is en stopt of naar het buitenland trekt.En hoe gaan die rode hogepriesters die stoppen denken ze?Daar heb ik nog nooit iets van gehoord.Probeer eens iets konkreets te brallen of zitten jullie continu aan de drugs??
![]() |
#52 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() We zullen eens zien... Eerst zien hoeveel man er vrijdag meedoet en als er meer dan 100.000 man door Brussel betoogt, wat hoogst waarschijnlijk het geval is, die allen zullen roepen van: "Dit is maar het begin, wij gaan door met de strijd" en van "wij zijn niet boos maar woest"... En dan zullen de vakbondsbureaucraten braafjes moeten verklaren dat er verdere acties komen, of wat dacht je? Dat de basis het hier bij zou laten - als het trouwens zo door gaat zie ik het zeker nog gebeuren dat men gewoon doorgaat tot verhofstadt zijn ontslag geeft!
![]() |
![]() |
#53 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#54 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() We mogen er gerust in zijn, jongens, ze zijn nog steeds niet verder dan dit soort infantiele slogans. Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zouden die daar op eigen kracht geraken? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Poll op vrtnieuws.net:
Mogen stakersposten bedrijventerreinen afzetten? aantal stemmen: 3667 Ja : 503 (14%) Ja, maar ze moeten werkwilligen doorlaten : 1449 (40%) Nee : 1715 (47%) http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...en/index.shtml Egidius |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Wij doen teminste iets wat doen jullie die allemaal gaan werken de werkwillige wat doen die ertegen dat de regering liegt en bedriegt en deze regeling gebruikt als cover-up niets die spelen nog in de regering hun kaarten en kruipen in de bazen hun *** . Of denken jullie nu echt dat door de mensen langer te laten werken er wel nog een pensioen zal over blijven voor ons en onze kinderen . Nee integendeel meer werklozen zie dat jullie kinderen nog maar een job vinden . Zolang ze niets aan het echte probleem doen en valse hoop aan de mensen blijven geven roepen en tieren wij zo is het toch beter dan niks te doen en ze maar verder te laten begaan met de put nog dieper te maken . Want volgende keer is er toch weer te kort en wat gaan ze dan doen denk je terug de loonlasten omhoog denk dat dat wel het geval zal zijn . Laatst gewijzigd door bie6601 : 24 oktober 2005 om 22:44. |
|
![]() |
![]() |