Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Steunt u de acties van het vakbondsfront volgende vrijdag?
Ik steun de vakbondsacties en ben geen ondernemer. 18 31,58%
Ik steun de vakbondsacties niet en ben geen ondernemer. 34 59,65%
Ik steun de vakbondsacties niet en ben ondernemer. 2 3,51%
andere ... + uitleg 3 5,26%
Aantal stemmers: 57. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 23 oktober 2005, 22:05   #41
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door voicelesscharlie
Wat verkeerd is aan ons pensioensysteem is dat het een REPARTIESYSTEEM is.
Allé, zeh! Hij heeft eens een moeilijk woord gehood op de radio (in 'het Salon' op Radio1)...

Wat is er dan wel zo fout aan dat repartitiesysteem? Moet dat dan persé uw eigen geld zijn, waar u op uw pensioen van leeft? U bent toch stiekem geen voorstander van pensioensparen, hoop ik?
Misschien kan u uw spaarcentjes in een kous onder uw matras steken. Want we zouden toch niet willen dat de bank gaat foefelen met UW geld.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2005, 22:07   #42
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Zo ziet U het... Een mondig volk heeft geen zakbonden nodig om zijn ongenoegen bekend te maken...
En het Vlaams volk is een mondig volk??
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2005, 08:39   #43
Groot-Links
Provinciaal Statenlid

Groot-Links's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Nu staak maar door hoor, er zal niet veel meer veranderen, de regering zal aan zo'n grillen niet toegeven!
Dan kunnen jullie later nog es staken omdat meer en meer bedrijven België verlaten... maar ja, eigen schuld hé...
Eerst mocht er niet gestaakt worden want men moest nog onderhandelen, na de onderhandelingen mag er niet gestaakt worden want het besluit van de regering staat vast.
Niet echt logisch hé. Het is Verhofstad die deze stakingen politiek heeft gemaakt, misschien wel om SP.a in de problemen te brengen ?
Groot-Links is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2005, 08:46   #44
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Ik ben volledig tegen de staking.

Men staakt gewoon om de verkeerde redenen. Als men nu niet ingrijpt zullen we later moeten werken tot we er dood bij neervallen want de huidige generatie wil al het geld opsouperen zodat er niets overblijft voor de volgende generatie.

Dus de staking dekt allerminst de lading sociaal en solidariteit. Ze staat eigenlijk meer voor a-sociaal en egoïstisch. Maar het voetvolk 'de militanten' handelen gewoon puur uit eigenbelang.

Laatst gewijzigd door Geertje : 24 oktober 2005 om 08:47.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2005, 09:31   #45
bie6601
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Enkele duizenden, amai dat is veel, val bijna van mijne stoel ; en de boel plat liggen, daar zeg je zoiets, verhinderen om anderen te laten werken die jullie dan uiteraard ook bij stakers rekenen, zo is dat gemakkelijk.

Nu staak maar door hoor, er zal niet veel meer veranderen, de regering zal aan zo'n grillen niet toegeven!
Dan kunnen jullie later nog es staken omdat meer en meer bedrijven België verlaten... maar ja, eigen schuld hé...
Ja stook het maar op de stakers dat de bedrijven vertrekken zal zeker niet door de regering zijn want nee nu de mensen langer moeten blijven werken gaan de bedrijven zeker niet verhuizen .
Nee deze regeling is de oplossing om de bedrijven hier te houden .laat me niet lachen he .
Wie zijn hier in feite de dromers .
Wij zien teminste in dat deze regeling niets zal veranderen aan het probleem van de bedrijven die verhuizen en op de klippen lopen .
Vertel jij me eens wat deze regeling goed doet voor onze economie behalve dan dat het gat tijdelijk tot volgend jaar mischien gevuld is .
En we dan nog altijd met hetzelfde probleem zitten .
bie6601 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2005, 09:37   #46
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bie6601
Ja stook het maar op de stakers dat de bedrijven vertrekken zal zeker niet door de regering zijn want nee nu de mensen langer moeten blijven werken gaan de bedrijven zeker niet verhuizen .
Nee deze regeling is de oplossing om de bedrijven hier te houden .laat me niet lachen he .
Wie zijn hier in feite de dromers .
Wij zien teminste in dat deze regeling niets zal veranderen aan het probleem van de bedrijven die verhuizen en op de klippen lopen .
Vertel jij me eens wat deze regeling goed doet voor onze economie behalve dan dat het gat tijdelijk tot volgend jaar mischien gevuld is .
En we dan nog altijd met hetzelfde probleem zitten .
Vertelt U mij eens wat die staking(en) gaan oplossen?
Als U LSP-er bent, hoeft U niet te antwoorden... Wat die wensen, dat weet iedereen...
Denkt U dat U het als arrebeider slechter heeft dan in onze naburige landen (= onze voornaamste concurrenten)? Denkt U dat U meer moet inleveren dan de arrebeiders daar hebben moeten doen? Dat U meer verworven rechten hebt moeten inleveren?

Of denkt U dat U in een sprookjesland leeft en dat U de droomprins bent?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2005, 09:54   #47
bie6601
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Vertelt U mij eens wat die staking(en) gaan oplossen?
Als U LSP-er bent, hoeft U niet te antwoorden... Wat die wensen, dat weet iedereen...
Denkt U dat U het als arrebeider slechter heeft dan in onze naburige landen (= onze voornaamste concurrenten)? Denkt U dat U meer moet inleveren dan de arrebeiders daar hebben moeten doen? Dat U meer verworven rechten hebt moeten inleveren?

Of denkt U dat U in een sprookjesland leeft en dat U de droomprins bent?
Mischien dat ze hun cover-up niet kunnen laten doorgaan want ik bezie dit niet als een oplossing voor de pensioen en de hoge werkloosheid cijfers .
Waarschijnlijk wel tijdelijk voor de pensioen maar niet voor de werkloosheid en daar moeten ze oplossingen voor zoeken maar degene die werken die moeten weer boeten he weeral een motivatie minder voor degene die niet willen werken in plaats van een verplichting aan hun op te leggen .
Begrijp me niet verkeerd want ik zeg niet dat alle werklozen niet willen werken he maar er zijn er wel en dat kan niemand niet ontkennen .
En daar moeten ze een oplossing voor zoeken anders geraakt die put nooit volledig gevuld .
Ook de bedrijven meer kansen te geven voor hier te kunnen blijven zonder dat ze ten onder gaan daar moeten ze ook een oplossing voor zoeken .
Dit is een oplossing zoals de meeste mensen doen die hun rekeningen niet kunnen betalen vandaag doen we dat en volgende maand zullen we wel zien .
Kommen vodden van bij de volgende begroting en denk al eens na wat er dan gaat moeten aan geloven .

Laatst gewijzigd door bie6601 : 24 oktober 2005 om 09:56.
Oud 24 oktober 2005, 10:45   #48
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Mischien dat ze hun cover-up niet kunnen laten doorgaan want ik bezie dit niet als een oplossing voor de pensioen en de hoge werkloosheid cijfers .
Waarschijnlijk wel tijdelijk voor de pensioen maar niet voor de werkloosheid en daar moeten ze oplossingen voor zoeken maar degene die werken die moeten weer boeten he weeral een motivatie minder voor degene die niet willen werken in plaats van een verplichting aan hun op te leggen .
Begrijp me niet verkeerd want ik zeg niet dat alle werklozen niet willen werken he maar er zijn er wel en dat kan niemand niet ontkennen .
En daar moeten ze een oplossing voor zoeken anders geraakt die put nooit volledig gevuld .
[SIZE=4] Ook de bedrijven meer kansen te geven voor hier te kunnen blijven zonder dat ze ten onder gaan daar moeten ze ook een oplossing voor zoeken .[/SIZE]
Dit is een oplossing zoals de meeste mensen doen die hun rekeningen niet kunnen betalen vandaag doen we dat en volgende maand zullen we wel zien .
Kommen vodden van bij de volgende begroting en denk al eens na wat er dan gaat moeten aan geloven .
Tja, laat ons de bedrijven meeer kansen geven door de boel plat te leggen en de bedrijfswereld miljarden aan haar broek te lappen...

Goe bezig
Oud 24 oktober 2005, 10:55   #49
bie6601
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Tja, laat ons de bedrijven meeer kansen geven door de boel plat te leggen en de bedrijfswereld miljarden aan haar broek te lappen...

Goe bezig
Ja langs de ene kant hebben ze dat toch wel aan hun eigen te danken door de regering hierin te steunen want de organisatie van de ondernemingen heeft op het nieuws verklaard dat ze niet willen dat de regering buigt voor de stakingen .Niet moeilijk he dat ze hun dan aanvallen .
Waaroml ze de regering steunen weet ik ook niet hoor .

En door de steun van de bedrijven voelt de regering zich nu nog sterk .

En ik zeg het nog eens sommige bedrijven leiden daar niet zoveel onder hoor want die hebben hun al goed voorzien door dat de stakingen een hele tijs op voorhand zijn aangekondigt .
Oud 24 oktober 2005, 11:54   #50
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja langs de ene kant hebben ze dat toch wel aan hun eigen te danken door de regering hierin te steunen want de organisatie van de ondernemingen heeft op het nieuws verklaard dat ze niet willen dat de regering buigt voor de stakingen .Niet moeilijk he dat ze hun dan aanvallen .
Waaroml ze de regering steunen weet ik ook niet hoor .

En door de steun van de bedrijven voelt de regering zich nu nog sterk .

En ik zeg het nog eens sommige bedrijven leiden daar niet zoveel onder hoor want die hebben hun al goed voorzien door dat de stakingen een hele tijs op voorhand zijn aangekondigt .
Ik denk dat er nog veel is dat u niet weet, maar ik kan me uiteraard vergissen...
Waarschijnlijk weet U ook niet wie de sociale zekerheid moet betalen (de arrebeiders, zal de sovjetter zeggen, want de loonkosten en dus de sociale bijdragen zijn eigendom van de arrebeider)...
Oud 24 oktober 2005, 11:57   #51
Black Girlke
Banneling

Black Girlke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tiens, tiens, ik dacht dat het niet alleen de liberalen waren die erover dachten dat er langer moet gewerkt worden...
de partij SP.A zit vol van neo-liberalen, weliswaar verdoken, maar het druipt eraf.
Stevaert heeft jaren lucht verkocht , tijd dat hij weg is, de afrekening komt wel.
Black Girlke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2005, 12:04   #52
bie6601
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Ik denk dat er nog veel is dat u niet weet, maar ik kan me uiteraard vergissen...
Waarschijnlijk weet U ook niet wie de sociale zekerheid moet betalen (de arrebeiders, zal de sovjetter zeggen, want de loonkosten en dus de sociale bijdragen zijn eigendom van de arrebeider)...
Ja zeg ga je daar over beginnen dan moet je ook de rokers dankbaar zijn want 1/3 van de tax op tabak gaat ook naar de socialezekerheid .
Rokers de regering rekent erop dat jullie goed doorpaffen e en niet veel mensen niet meer stoppen of ze komen er niet met hun begroting .
En dan maar spotjes op TV zetten van stop nu met roken is slecht voor de gezondheid maar in feite bedoelen ze paffen en nog eens paffen want je draagt bij tot de sociale zekerheid door te paffen en je bent sneller dood dus meer pensioen voor een ander .
Dat is de regering !
Oud 24 oktober 2005, 17:12   #53
Chrilord
Lokaal Raadslid

Standaard

De betogers in brussel zullen zoals altijd werknemers van de vakbonden zelf zijn en dan nog wat opgetrommelde beroepsstakers en oproerkraaiers.Als er 100000 betogers zijn ,hoeveel % is dat van de bevolking?En ze worden niet tegengehouden door de "hawoeroepers " zoals de werkwilligen.
TEGEN....
Oud 24 oktober 2005, 18:26   #54
Chrisis
Provinciaal Statenlid

Chrisis's schermafbeelding

Standaard

Waarom mag ik niet stemmen in de peilingen op het forum?
Oud 24 oktober 2005, 19:13   #55
Groot-Links
Provinciaal Statenlid

Groot-Links's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chrilord
De betogers in brussel zullen zoals altijd werknemers van de vakbonden zelf zijn en dan nog wat opgetrommelde beroepsstakers en oproerkraaiers.Als er 100000 betogers zijn ,hoeveel % is dat van de bevolking?En ze worden niet tegengehouden door de "hawoeroepers " zoals de werkwilligen.
TEGEN....
En met hoeveel zijn die werknemers van de vakbonden dan wel ?
De staking van 7/10 was dan alleen al het werk van de ABVV-werknemers of wat ?
Groot-Links is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2005, 20:56   #56
Chipie
Banneling

Standaard

Hopelijk laten de werknemers zich niet voor de kar van de communisten spannen... want die willen enkel dat de boel ontploft...

En iedereen weet, hopelijk, hoe goed de arrebeiders het onder de communistische systemen hebben/hadden... Onvoorstelbaar...
Oud 24 oktober 2005, 21:04   #57
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chrisis
Waarom mag ik niet stemmen in de peilingen op het forum?
Ik denk dat je eerst een aantal berichten moet hebben, maar vraag me niet hoeveel.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2005, 21:17   #58
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Zijne Heerlijkheid's schermafbeelding

Standaard

Ik steun de acties alvast niet.

Behoor ik als niet-ondernemend student eigenlijk ook automatisch tot de arbeidersklasse? Indien het antwoord bevestigend is, vrees ik dat de Rode Kaders me nog heel wat klassebewustzijn zullen moeten bijbrengen. Misschien kunnen ze me eens gijzelen. Ik zeg maar iets.
Zijne Heerlijkheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2005, 21:20   #59
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
Uit de verwerpingvan het zogenaamde generatiepact door alle drie de vakbonden blijkt dat de maat vol is voor de werknemers. De actiebereidheid is enorm groot en niemand is van plan het hierbij te laten. de huidige situatie toont dat Cortebeek ongelijk had toen hij de staking op vrijdag 7 oktober probeerde te breken.
De staking is een reactie op de serie van aanvallen die de regering en het patronaat gepland hebben tegen de arbeidersklasse. Het blijft heus niet bij het brugpensioen dat evenwel een symbooldossier geworden is. Maar de staking is gewoon een protest tegen het gehele beleid dat de laatste neo-liberale regeringen gevoerd hebben, met nu als voorlopig laatste stap de maatregelen van Freya, waar de arbeiders een hoop moeten inleveren terwijl er geen enkele garantie of inspanning van de patroons gevraagd wordt.

Nu is de vraag aan alle leden van dit forum; Steunt u de staking net als zo'n groot deel van de bevolking.
Ik steun de bond absoluut. De druk op alle werkenden mensen om zoveel mogelijk te presteren en op de kortste tijd, is onaanvaardbaar.

Werkzekerheid wordt totaal ondermijnd door het toverwoord van deze tijd: flexibiliteit. Werkgevers zouden niet liever hebben dat werkenden thuis zitten wachten op een telefoontje om even te mogen werken, liefst direct, als't kan in't zwart en zo goedkoop mogelijk. De tijd dat die sukkels thuis zitten wachten (dagen, weken, maanden) moeten ze dan uiteraard niet betaald krijgen. OCMW- en dopgeld moet dan maar vervangen worden door bonensoepbedeling op de Vogelenmarkt.

Meer en meer wordt de macht van de bonden afgebouwd en ligt onder vuur, uiteraard van extreemrechts ("Werken baat, staken schaadt" dixit VB) en wie is het slachtoffer? --> Jan Klaag en Mieke Zaag die denken dat als ze op het VB stemmen, de werkloosheid zal opgelost worden, de pensioenen omhoog gaan en iedereen weer happy en blij. Het VB heeft helemaal geen socio-economisch programma. Het interesseert hen niet eens. Wat hen betreft moeten de bonden rechstgeldigheid krijgen zodat ze vervolgd kunnen worden en uitgeschakeld natuurlijk. Dan kunnen we allemaal weer in de verplichte arbeidsdienst gaan werken tegen hongerlonen die vergelijkbaar zijn met wantoestanden aan het begin van de vorige eeuw.
Oud 24 oktober 2005, 21:25   #60
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman
Allé, zeh! Hij heeft eens een moeilijk woord gehood op de radio (in 'het Salon' op Radio1)...

Wat is er dan wel zo fout aan dat repartitiesysteem? Moet dat dan persé uw eigen geld zijn, waar u op uw pensioen van leeft? U bent toch stiekem geen voorstander van pensioensparen, hoop ik?
Misschien kan u uw spaarcentjes in een kous onder uw matras steken. Want we zouden toch niet willen dat de bank gaat foefelen met UW geld.

Omdat een repartitiesysteem een gigantisch probleem vormt bij een omgekeerde bevolkingspiramide waar wij op af gaan. I.e. steeds minder mensen die het pensioen van steeds meer mensen moeten betalen.

Komt nog bij dat die mensen steeds langer leven en vroeger op pensioen gaan. Begint u al iets te dagen?

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 24 oktober 2005 om 21:25.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be