![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Steunt u de acties van het vakbondsfront volgende vrijdag? | |||
Ik steun de vakbondsacties en ben geen ondernemer. |
![]() ![]() ![]() |
18 | 31,58% |
Ik steun de vakbondsacties niet en ben geen ondernemer. |
![]() ![]() ![]() |
34 | 59,65% |
Ik steun de vakbondsacties niet en ben ondernemer. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,51% |
andere ... + uitleg |
![]() ![]() ![]() |
3 | 5,26% |
Aantal stemmers: 57. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is er dan wel zo fout aan dat repartitiesysteem? Moet dat dan persé uw eigen geld zijn, waar u op uw pensioen van leeft? U bent toch stiekem geen voorstander van pensioensparen, hoop ik? Misschien kan u uw spaarcentjes in een kous onder uw matras steken. Want we zouden toch niet willen dat de bank gaat foefelen met UW geld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Niet echt logisch hé. Het is Verhofstad die deze stakingen politiek heeft gemaakt, misschien wel om SP.a in de problemen te brengen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Ik ben volledig tegen de staking.
Men staakt gewoon om de verkeerde redenen. Als men nu niet ingrijpt zullen we later moeten werken tot we er dood bij neervallen want de huidige generatie wil al het geld opsouperen zodat er niets overblijft voor de volgende generatie. Dus de staking dekt allerminst de lading sociaal en solidariteit. Ze staat eigenlijk meer voor a-sociaal en egoïstisch. Maar het voetvolk 'de militanten' handelen gewoon puur uit eigenbelang. Laatst gewijzigd door Geertje : 24 oktober 2005 om 08:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Nee deze regeling is de oplossing om de bedrijven hier te houden .laat me niet lachen he . Wie zijn hier in feite de dromers . Wij zien teminste in dat deze regeling niets zal veranderen aan het probleem van de bedrijven die verhuizen en op de klippen lopen . Vertel jij me eens wat deze regeling goed doet voor onze economie behalve dan dat het gat tijdelijk tot volgend jaar mischien gevuld is . En we dan nog altijd met hetzelfde probleem zitten . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als U LSP-er bent, hoeft U niet te antwoorden... Wat die wensen, dat weet iedereen... Denkt U dat U het als arrebeider slechter heeft dan in onze naburige landen (= onze voornaamste concurrenten)? Denkt U dat U meer moet inleveren dan de arrebeiders daar hebben moeten doen? Dat U meer verworven rechten hebt moeten inleveren? Of denkt U dat U in een sprookjesland leeft en dat U de droomprins bent? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Waarschijnlijk wel tijdelijk voor de pensioen maar niet voor de werkloosheid en daar moeten ze oplossingen voor zoeken maar degene die werken die moeten weer boeten he weeral een motivatie minder voor degene die niet willen werken in plaats van een verplichting aan hun op te leggen . Begrijp me niet verkeerd want ik zeg niet dat alle werklozen niet willen werken he maar er zijn er wel en dat kan niemand niet ontkennen . En daar moeten ze een oplossing voor zoeken anders geraakt die put nooit volledig gevuld . Ook de bedrijven meer kansen te geven voor hier te kunnen blijven zonder dat ze ten onder gaan daar moeten ze ook een oplossing voor zoeken . Dit is een oplossing zoals de meeste mensen doen die hun rekeningen niet kunnen betalen vandaag doen we dat en volgende maand zullen we wel zien . Kommen vodden van bij de volgende begroting en denk al eens na wat er dan gaat moeten aan geloven . Laatst gewijzigd door bie6601 : 24 oktober 2005 om 09:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Goe bezig ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Waaroml ze de regering steunen weet ik ook niet hoor . En door de steun van de bedrijven voelt de regering zich nu nog sterk . En ik zeg het nog eens sommige bedrijven leiden daar niet zoveel onder hoor want die hebben hun al goed voorzien door dat de stakingen een hele tijs op voorhand zijn aangekondigt . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Waarschijnlijk weet U ook niet wie de sociale zekerheid moet betalen (de arrebeiders, zal de sovjetter zeggen, want de loonkosten en dus de sociale bijdragen zijn eigendom van de arrebeider)... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Stevaert heeft jaren lucht verkocht , tijd dat hij weg is, de afrekening komt wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Rokers de regering rekent erop dat jullie goed doorpaffen e en niet veel mensen niet meer stoppen of ze komen er niet met hun begroting . En dan maar spotjes op TV zetten van stop nu met roken is slecht voor de gezondheid maar in feite bedoelen ze paffen en nog eens paffen want je draagt bij tot de sociale zekerheid door te paffen en je bent sneller dood dus meer pensioen voor een ander . Dat is de regering ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Lokaal Raadslid
|
![]() De betogers in brussel zullen zoals altijd werknemers van de vakbonden zelf zijn en dan nog wat opgetrommelde beroepsstakers en oproerkraaiers.Als er 100000 betogers zijn ,hoeveel % is dat van de bevolking?En ze worden niet tegengehouden door de "hawoeroepers " zoals de werkwilligen.
TEGEN....
![]() |
#54 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Waarom mag ik niet stemmen in de peilingen op het forum?
![]() |
#55 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
De staking van 7/10 was dan alleen al het werk van de ABVV-werknemers of wat ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() Hopelijk laten de werknemers zich niet voor de kar van de communisten spannen... want die willen enkel dat de boel ontploft...
En iedereen weet, hopelijk, hoe goed de arrebeiders het onder de communistische systemen hebben/hadden... Onvoorstelbaar... |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#58 |
Parlementslid
|
![]() Ik steun de acties alvast niet.
Behoor ik als niet-ondernemend student eigenlijk ook automatisch tot de arbeidersklasse? Indien het antwoord bevestigend is, vrees ik dat de Rode Kaders me nog heel wat klassebewustzijn zullen moeten bijbrengen. Misschien kunnen ze me eens gijzelen. Ik zeg maar iets. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Werkzekerheid wordt totaal ondermijnd door het toverwoord van deze tijd: flexibiliteit. Werkgevers zouden niet liever hebben dat werkenden thuis zitten wachten op een telefoontje om even te mogen werken, liefst direct, als't kan in't zwart en zo goedkoop mogelijk. De tijd dat die sukkels thuis zitten wachten (dagen, weken, maanden) moeten ze dan uiteraard niet betaald krijgen. OCMW- en dopgeld moet dan maar vervangen worden door bonensoepbedeling op de Vogelenmarkt. Meer en meer wordt de macht van de bonden afgebouwd en ligt onder vuur, uiteraard van extreemrechts ("Werken baat, staken schaadt" dixit VB) en wie is het slachtoffer? --> Jan Klaag en Mieke Zaag die denken dat als ze op het VB stemmen, de werkloosheid zal opgelost worden, de pensioenen omhoog gaan en iedereen weer happy en blij. Het VB heeft helemaal geen socio-economisch programma. Het interesseert hen niet eens. Wat hen betreft moeten de bonden rechstgeldigheid krijgen zodat ze vervolgd kunnen worden en uitgeschakeld natuurlijk. Dan kunnen we allemaal weer in de verplichte arbeidsdienst gaan werken tegen hongerlonen die vergelijkbaar zijn met wantoestanden aan het begin van de vorige eeuw.
![]() |
![]() |
#60 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Omdat een repartitiesysteem een gigantisch probleem vormt bij een omgekeerde bevolkingspiramide waar wij op af gaan. I.e. steeds minder mensen die het pensioen van steeds meer mensen moeten betalen. Komt nog bij dat die mensen steeds langer leven en vroeger op pensioen gaan. Begint u al iets te dagen? Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 24 oktober 2005 om 21:25. |
|
![]() |
![]() |