Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Rij je door ? (zonder snel of agressief te rijden)
Nee, ik vind het prima om geblokkeerd te worden 13 27,08%
Ja, ik zet 'm in eerste en ga traagjes vooruit 15 31,25%
Ik werk niet in een industriepark. 20 41,67%
Aantal stemmers: 48. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 24 oktober 2005, 13:38   #41
Verhofstadthater
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet
Een naam dragen als Verhofstadthater en dan in zijn achterste kruipen zal ook niet veel helpen he,stakingshater
Ik heb een hekel gekregen aan Verhofstadt omdat hij net datgene heeft uitgevoerd wat hij in zijn Burgermanifesten vertelde. Maar op dit punt moet ik hem bijtreden: de bonden zagen de tak op waarop ze zitten. Sterker nog, ze zagen iedereens tak af.
Verhofstadthater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2005, 13:39   #42
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Verhofstadthater
Qua intimidatie kennen ze nochtans genoeg bij de vakbonden. Vriendje van D'Orazzio?
D'Orazzio verdedigde gewoon met verve zijn militanten en hun eisen. Zo'n syndicalisten hebben we meer nodig! En als men flikken inzet tegen stakers, mogen de stakers ook naar bulldozers grijpen om die overvalwagens van de flikken neer te kegelen.
Oud 24 oktober 2005, 13:40   #43
/\|cazar
Banneling

/\|cazar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het kwaadwillig belemmeren van het verkeer wordt strafbaar gesteld in artikel 406 van het Belgische Strafwetboek. Het artikel stelt niet alle belemmering van het verkeer strafbaar, maar enkel het kwaadwillig belemmeren. Uit de parlementaire voorbereiding van dit artikel uit het Strafwetboek blijkt duidelijk dat het begrip kwaadwillig niet te ruim mag worden geïnterpreteerd. De toenmalige wetgever was zich bewust van het gevaar van een excessieve beteugeling van een aantal grondrechten zoals het recht op vrije meningsuiting en het stakingsrecht. Het was niet de bedoeling om stakingspiketten, ook al staan ze op de openbare weg, strafbaar te stellen. Noch wilde men sit-ins, waarbij pacifistische betogers op de openbare gaan neerzitten, strafrechtelijk beteugelen. Ook het deelnemen aan niet-toegelaten betogingen of stakingsacties is niet van die aard dat het zou neerkomen op 'kwaadwillig' belemmeren van het verkeer.

Deze interpretatie werd onlangs nog bevestigd door het Antwerpse Hof van Beroep in een arrest van 28 oktober 2004. In deze zaak ging het om een vakbondsactie waarbij een filterblokkade op de autosnelweg werd georganiseerd. Het Hof oordeelde toen dat het om een legitieme vakbondsactie ging en er van kwaadwilligheid geen sprake kon zijn.
misschien kan iemand dat eens mailen naar flutpolletiekers daems ? de jr van leuven ?
/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2005, 13:40   #44
/\|cazar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
D'Orazzio verdedigde gewoon met verve zijn militanten en hun eisen. Zo'n syndicalisten hebben we meer nodig! En als men flikken inzet tegen stakers, mogen de stakers ook naar bulldozers grijpen om die overvalwagens van de flikken neer te kegelen.
dat was dus gewoon zalig he !
Oud 24 oktober 2005, 13:40   #45
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /\|cazar
hoe kun je nu een vooroordeel hebben als je er middenin leeft ?
Dan vindt je jezelf dus een lafaard. Gelukkig dat ik nog een deel zuiders bloed bevat zodat ik niet tot die lagere soort behoor waar jij toe behoort.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2005, 13:42   #46
/\|cazar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Dan vindt je jezelf dus een lafaard. Gelukkig dat ik nog een deel zuiders bloed bevat zodat ik niet tot die lagere soort behoor waar jij toe behoort.
euh ?

ik heb wel veel gestoord balkan bloed door mijn aderen lopen, partisanenbloed ...
Oud 24 oktober 2005, 13:42   #47
TheBlackadder
Schepen

Standaard

Citaat:
Dir zou best eens mogen verspreid worden naar alle vakbondsmilitanten... Ik vrees namelijk dat een hoop hun rechten niet kennen en zullen wijken als de patroons met deurwaarders en dwangsommen afkomen. Misschien een taak voor de flikken vrijdag.
Helaas is deze informatie fout als men de bezettingen van de vorige keer bekijkt. Het volledig afzetten van een industrieterrein is wel kwaadwillige belemmering. (Ze is immers niet te ontwijken).
Er is dan ook nog het tegenhouden van werkwilligen op deze manier, een 2e reden waarom het afzetten van een bedrijventerrein niet legaal is (die niets met het verkeersreglement te maken heeft)
TheBlackadder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2005, 13:48   #48
Teerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
ik stop, of ik het nu eens ben met de actievoerders of niet. vergelijk het met vrijheid van meningsuiting. ik hoef het niet eens te zijn met een mening, maar ze moet wel geuit kunnen worden, hoe fout of onnnozel ze ook is. het stakingsrecht is voor mij even fundamenteel als het recht op vrije meningsuiting.
Oud 24 oktober 2005, 13:50   #49
Verhofstadthater
Parlementslid

Standaard

Citaat:
En mensen in elkaar slaan?

Nu, ik kan me voorstellen dat de emoties hoog oplopen tijdens dergelijke sociale drama's, maar er moet ook zoiets als 'zelfbeheersing' bestaan, hoe moeilijk dat ook is.
Oud 24 oktober 2005, 13:57   #50
Egidius

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gentenaar
je brengt me op een idee: laten we een referendum houden over het generatiepact. Is dat niet democratisch?

Remember Europese Grondwet...

Het is niet omdat 100% van de parlementairen achter dit pact staan dat het volk er ook achter staat!
Helemaal mee eens.

Maar niet op initiatief van de politici dan, en niet alleen n.a.v. het Generatiepact (wat een leugenachtig woord). Bindend en op volksinitiatief, en steeds wanneer de burger het wil.

En als jullie dan willen opzij gaan en mij laten werken?

Egidius

Laatst gewijzigd door Egidius : 24 oktober 2005 om 13:58.
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2005, 14:00   #51
Egidius

Standaard

Citaat:
Dir zou best eens mogen verspreid worden naar alle vakbondsmilitanten... Ik vrees namelijk dat een hoop hun rechten niet kennen en zullen wijken als de patroons met deurwaarders en dwangsommen afkomen. Misschien een taak voor de flikken vrijdag.
Bang aan 't worden dat jullie daar alleen gaan staan als mensen eindelijk weer zelf kunnen kiezen?

Egidius
Oud 24 oktober 2005, 14:01   #52
Egidius

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Verhofstadthater
Ik heb een hekel gekregen aan Verhofstadt omdat hij net datgene heeft uitgevoerd wat hij in zijn Burgermanifesten vertelde.
Tikfoutje? Dat moet 'niet' zijn, niet?

Egidius
Oud 24 oktober 2005, 14:03   #53
Egidius

Standaard

Citaat:
Als De Wael beslist het leger in te zetten om de wegen vrij te houden en alle illegale blokkades op te ruimen, kan hij op de steun van velen rekenen.

Egidius

Laatst gewijzigd door Egidius : 24 oktober 2005 om 14:03.
Oud 24 oktober 2005, 14:05   #54
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /\|cazar
dat was dus gewoon zalig he !
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2005, 14:07   #55
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Als De Wael beslist het leger in te zetten om de wegen vrij te houden en alle illegale blokkades op te ruimen, kan hij op de steun van velen rekenen.

Egidius
De Wael zal dat zeker niet doen. De media zou erop springen en alles direct uitvergroten.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2005, 14:11   #56
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Groot gelijk...

Zonder de d'Orazzio's gaan we nooit van de werkgevers vanaf geraken... Die man heeft idd het Walenland groot gemaakt...
Om een rijker land, met meer toekomstperspectieven, te vinden,moet men al ver naar het Oosten afzakken (Wit-Rusland mss?)... In de beschaafde wereld vindt men dat niet meer... Allez voorlopig toch niet... zolang de commiesossies het hier nog niet voor het zeggen hebben... De luiaards...

Laatst gewijzigd door Chipie : 24 oktober 2005 om 14:12.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2005, 14:14   #57
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Ik weet het niet wat ik zal doen mocht er piket staan bij ons op het bedrijf...........

Vind deze materie zo gevoelig,kan de mensen van 58 ook wel begrijpen dat ze ermee willen stoppen maar kan de werkgever ook begrijpen dat hij zijn produktie wil draaien.Kzou het eigenlijk niet weten wat ik zal doen.Iemand een suggestie wat ik moet doen?

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2005, 14:14   #58
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Egidius
Dat zou me niks verbazen.
Er zijn - zo blijkt op dit forum toch - genoeg mensen die liever enkel aan zichzelf denken, dan op te komen voor de rechten van de vorige, de eigen en de volgende generaties.

Wie ermee akkoord is dat legitiem protest met geweld bestreden wordt, mag van mij direct een tankske over zich krijgen.
Niets meer dan een stel verraders zijn het, die geen zier geven om andere mensen.
Oud 24 oktober 2005, 14:28   #59
Egidius

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
Dat zou me niks verbazen.
Er zijn - zo blijkt op dit forum toch - genoeg mensen die liever enkel aan zichzelf denken, dan op te komen voor de rechten van de vorige, de eigen en de volgende generaties.
Spreek voor u zelf en span geen mensen voor uw kar die zich niet kunnen verdedigen. Ge staakt voor u zelf, voor uw plat eigenbelang en voor niets anders. Volgende generaties, tssss...

Citaat:
Wie ermee akkoord is dat legitiem protest met geweld bestreden wordt, mag van mij direct een tankske over zich krijgen.
U laat zich kennen als een uitgesproken gewelddadig mens. OK, ook goed.

Wie ermee akkoord gaat dat mensen geïntimideerd worden door privé-milities, dat illegale blokkades opgeworpen worden, en het leven van miljoenen gesaboteerd wordt, hoeft van mij geen tankske over zich te krijgen. Het volstaat dat de staat de straatterreur verhindert en de privé-milities ontbindt.

Citaat:
Niets meer dan een stel verraders zijn het, die geen zier geven om andere mensen.
Ach, wie gelooft die versleten blabla nog in de 21ste eeuw?

Egidius

Laatst gewijzigd door Egidius : 24 oktober 2005 om 14:29.
Oud 24 oktober 2005, 15:35   #60
Verhofstadthater
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Tikfoutje? Dat moet 'niet' zijn, niet?

Egidius
Idd.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be