Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juli 2003, 00:12   #41
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
Doch, toch vind ik dat bv. op de Ninoofsesteenweg te Dilbeek er een paar van die dingen staan (misschien 1 per kilometer of zo) die hun doel missen. Je ziet ze van ver (staan niet aan kruispunten) en kan aldus vrij gemakkelijk erop anticiperen
Waarom zouden die hun doel missen? Wanneer ik als automobilist zo'n paal al zie staan en ik vermijd dat ik daar nog net over het kruispunt vlam juist op het ogenblik dat het rood wordt (want ja, ik betaal niet graag een boete), dan heeft die paal prima werk verricht. Dat is nu eenmaal de preventie bij verkeerspunten. Zo wordt gevaarlijke rijstijl op vroegere gevaarlijke kruispunten drastisch ingeperkt. Ideaal.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2003, 01:59   #42
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
cijfers plz.
Oostkamp: maart, april, mei en juni, welgeteld twee ongelukken. Voor maart, dus voor de opstelling van de camera, gebeurden er ongeveer drie ongelukken per maand.

Over de ander vermelde weg kan ik u jammer genoeg geen cijfers geven, daar de zaak me door iemand anders werd verteld.
Wel, daar kan ik tevreden mee zijn.
Ik geef dat dan ook graag toe!
Doch, toch vind ik dat bv. op de Ninoofsesteenweg te Dilbeek er een paar van die dingen staan (misschien 1 per kilometer of zo) die hun doel missen. Je ziet ze van ver (staan niet aan kruispunten) en kan aldus vrij gemakkelijk erop anticiperen
Boskabouter ik denk dat ge met uwe PC ne keer naar plopsaland zult moeten voor onderhoud want er scheelt iets aan uw kleuren zenne.....
der lopen zo drie lelijke dikke fletse strepen door dat landkaartje van europa dat ge onder al uw postings zet...... uw kleurenkaart zal naar de zak zijn of zijde gij "kleurenblind"(dan is het u vergeven!)
Oud 9 juli 2003, 02:36   #43
Lesane
Provinciaal Statenlid

Lesane's schermafbeelding

Standaard

Eens te meer, de belgicisten hebben geen redelijke argumenten, dus wat doen ze? Effe de flauwe plezante uithangen. Dat gebeurt nu keer op keer, en dat in serieuze thema's. Denkt er nu echt iemand dat wij zo dom zouden zijn te willen dat ge in vlaanderen plots links zou moeten gaan rijden of zoiets????
Nee, het gaat hier om een doodserieuze materie die jaarlijks vele slachtoffers maakt. Maar dan komen ze hier weer de flauwe plezanten uithangen. Ik heb er maar één woord voor: zielig!

Groeten, Lesane.
Lesane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2003, 02:56   #44
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lesane
Eens te meer, de belgicisten hebben geen redelijke argumenten, dus wat doen ze? Effe de flauwe plezante uithangen. Dat gebeurt nu keer op keer, en dat in serieuze thema's. Denkt er nu echt iemand dat wij zo dom zouden zijn te willen dat ge in vlaanderen plots links zou moeten gaan rijden of zoiets????
Nee, het gaat hier om een doodserieuze materie die jaarlijks vele slachtoffers maakt. Maar dan komen ze hier weer de flauwe plezanten uithangen. Ik heb er maar één woord voor: zielig!

Groeten, Lesane.
Het zal daarmee zijn dat er nooit antwoorden komen op mijn vragen over de splitsing.
Oud 9 juli 2003, 03:15   #45
Lesane
Provinciaal Statenlid

Lesane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:

Groeten, Lesane.
Het zal daarmee zijn dat er nooit antwoorden komen op mijn vragen over de splitsing.

Welke vragen?
Lesane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2003, 03:42   #46
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:

Groeten, Lesane.
Welke vragen?
Wie beslist over de onafhankelijkheid? Iedereen die erdoor geaffecteerd is?
Wie beslist over Brussel?
Hoe gaan we splitsen?
Wat gebeurt er met de rechtsgevolgen van de sociale zekerheid?
Wie betaalt de herorganizatie van de staatsorganen? De vragende partij?
Welk landsdeel krijgt de buitenlandse bezittingen van Belgie, wie koopt nieuw? De vragende partij?
Staatsschuldverdeling? Welke maten en gewichten gaan worden gebruikt? We verdelen op basis van BNP verdeling? Of zien we iets anders?
Welke specifieke problemen plant u op te lossen door een finale splitsing?

Ik vergeet hier waarschijnlijk nog een paar vragen, maar kom....begin al eens met deze.

1-duidige antwoorden heb ik nog van geen enkele partij gekregen. Altijd wel domme grapjes en idiote voorstellen waarbij 1 landsdeel en 1 bevolkingsgroep zwaar geneukt wordt.

Het verbaast me danig dat een splitsing van Belgie, die als 1e progammapunt staat bij twee Vlaamse partijen, helemaal niet is uitgewerkt. Over het hoe heeft men blijkbaar nog nooit nagedacht, over de kost heeft men blijkbaar nog nooit nagedacht.

Dat doet me vermoeden dat het eigenlijk een streefdoel is waarvan de partijtoppen weten dat het enkel maar populistische propaganda is, maar dat het er eigenlijk nooit van zal of mag komen. Het doet me vermoeden dat de Vlaamse strijd eigenlijk al lang gestreden is en dat Vlamingen overal in belgie dezelfde rechten hebben als de Walen. Maar die partijen...ja...die moeten toch een bestaansreden hebben nietwaar?

Dan vraag ik me af of de kiezer eigenlijk niet bij de neus genomen wordt. Nu ja, het is en blijft uw stem en u doet ermee wat u wenst. Ik stem liever op mensen die voorstellen hebben die haalbaar zijn en concreet uitgewerkt zijn.
Oud 9 juli 2003, 07:40   #47
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe gaan we splitsen?
Welk landsdeel krijgt de buitenlandse bezittingen van Belgie, wie koopt nieuw? De vragende partij?
Staatsschuldverdeling? Welke maten en gewichten gaan worden gebruikt? We verdelen op basis van BNP verdeling? Of zien we iets anders?
Een aantal van die vragen zijn van technische aard en bijgevolg zullen die bij een splitsing eerst het voorwerp van studie worden door een reeks deskundigen om vervolgens door een aantal onderlegde diplomaten en/of ambtenaren te worden onderhandeld.

Het zal niet de eerste keer zijn dat een staatsschuldverdeling gebeurt: dat gebeurde voor de voormalige Joegoeslavische Republiek, Tsjechoslovakije, de Baltische Republieken, enzovoort. Buitenlandse bezittingen (als ambassadegebouwen e.d.) vormen ook steeds het voorwerp worden van onderhandelingen.

Iedere reorganisatie wordt steeds door het uitvoerende land betaald, zoveel is toch duidelijk. En over de sociale zekerheid bestaat er ook een rechtsregel die voorschrijft dat een nieuwe staat eerder genomen engagementen van de vroegere staat ten opzichte van toen in aanmerking komende burgers verder zet.

In allerlei berichten heb ik vroeger al ingegaan op de onderwerpen die u in uw lijstje als eerste aan bod laat komen. Hebt u dat dan nooit gelezen? Blijkbaar niet, daar u stelt dat er nooit antwoorden op komen. Wat er ook van zij, het antwoord is vrij simpel: volksraadpleging. Zoals ik al meermalen stelde, is Québec wat dit betreft voor mij een lichtend voorbeeld. Vlaamse en Waalse onafhankelijkheid moeten het resultaat zijn van een bindende volksraadpleging. In een recent verleden gebeurde dat bijvoorbeeld in Macedonië. Nadat het Parlement (toen nog een parlement van een deelrepubliek van Joegoeslavië) het eens was over de noodzaak de onafhankelijkheid uit te roepen, schreef het een referendum uit en ontbond zich. Vervolgens ging de Macedonische burger naar het stemlokaal en koos... voor onafhankelijkheid. Ook over Brussel heb ik al eerder ingegaan: zelfde oplossing.

Maar wat bedoelt u eigenlijk met "hoe gaan we splitsen"? Hoe?

Het uiteindelijk doel van onafhankelijkheid is de volledige beheersing van alle staatsmiddelen en het beëindigen van een heel moeizame relatie met de Walen (eens te meer gebleken tijdens de laatste regeringsonderhandelingen) die tot compromissen en halve oplossingen leidt.
Oud 9 juli 2003, 07:46   #48
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan vraag ik me af of de kiezer eigenlijk niet bij de neus genomen wordt. Nu ja, het is en blijft uw stem en u doet ermee wat u wenst. Ik stem liever op mensen die voorstellen hebben die haalbaar zijn en concreet uitgewerkt zijn.
Over welke "mensen" hebt u het dan wel? Welke partij mag dat dan wel zijn die onmiddellijk met concrete voorstellen naar de kiezer trekt (of bedoelt u misschien Stevaert met zijn gratis dit en gratis dat - dat is voorwaar wel heel concreet uitgewerkt...).
Oud 9 juli 2003, 09:00   #49
percloride
Provinciaal Gedeputeerde

percloride's schermafbeelding

Standaard

Ik ben met de stelling van Jan Van Den Berghe 100% akkoord. Er zijn al andere landen die ons zijn voorgegaan en als voorbeeld kunnen dienen.
Als het tussen twee volkeren niet meer gaat om op een degelijke manier samen te leven, dan is er maar één oplossing, boedelscheiding.
Onder beschaafde mensen is dat zeker mogelijk, moeten wij daarom Wallonie laten vallen, neen, als goede buren zouden wij mekaar kunnen steunen en helpen, maar dan wel met respect voor beide volksgemeenschappen en erkenning van hun woongebied. Men moet aan belgische zijde eens kunnen toegeven en erkennen dat tussen Vlaanderen en Wallonie zeer grote verschillen zijn, maar ja, voor wie aan de vleespot zit is het heel moeilijk om dit toe te geven.
percloride is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2003, 09:25   #50
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Waarom zouden die hun doel missen? Wanneer ik als automobilist zo'n paal al zie staan en ik vermijd dat ik daar nog net over het kruispunt vlam juist op het ogenblik dat het rood wordt (want ja, ik betaal niet graag een boete), dan heeft die paal prima werk verricht. Dat is nu eenmaal de preventie bij verkeerspunten. Zo wordt gevaarlijke rijstijl op vroegere gevaarlijke kruispunten drastisch ingeperkt. Ideaal.
Hier vind je waar je je moet inhouden, en vooral waar ook niet.

http://www.link.nu/inhoud.php?sub=onbemand

Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2003, 11:58   #51
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Hoe gaan we splitsen?

Een aantal van die vragen zijn van technische aard en bijgevolg zullen die bij een splitsing eerst het voorwerp van studie worden door een reeks deskundigen om vervolgens door een aantal onderlegde diplomaten en/of ambtenaren te worden onderhandeld.

Het zal niet de eerste keer zijn dat een staatsschuldverdeling gebeurt: dat gebeurde voor de voormalige Joegoeslavische Republiek, Tsjechoslovakije, de Baltische Republieken, enzovoort. Buitenlandse bezittingen (als ambassadegebouwen e.d.) vormen ook steeds het voorwerp worden van onderhandelingen.

Iedere reorganisatie wordt steeds door het uitvoerende land betaald, zoveel is toch duidelijk. En over de sociale zekerheid bestaat er ook een rechtsregel die voorschrijft dat een nieuwe staat eerder genomen engagementen van de vroegere staat ten opzichte van toen in aanmerking komende burgers verder zet.

In allerlei berichten heb ik vroeger al ingegaan op de onderwerpen die u in uw lijstje als eerste aan bod laat komen. Hebt u dat dan nooit gelezen? Blijkbaar niet, daar u stelt dat er nooit antwoorden op komen. Wat er ook van zij, het antwoord is vrij simpel: volksraadpleging. Zoals ik al meermalen stelde, is Québec wat dit betreft voor mij een lichtend voorbeeld. Vlaamse en Waalse onafhankelijkheid moeten het resultaat zijn van een bindende volksraadpleging. In een recent verleden gebeurde dat bijvoorbeeld in Macedonië. Nadat het Parlement (toen nog een parlement van een deelrepubliek van Joegoeslavië) het eens was over de noodzaak de onafhankelijkheid uit te roepen, schreef het een referendum uit en ontbond zich. Vervolgens ging de Macedonische burger naar het stemlokaal en koos... voor onafhankelijkheid. Ook over Brussel heb ik al eerder ingegaan: zelfde oplossing.

Maar wat bedoelt u eigenlijk met "hoe gaan we splitsen"? Hoe?

Het uiteindelijk doel van onafhankelijkheid is de volledige beheersing van alle staatsmiddelen en het beëindigen van een heel moeizame relatie met de Walen (eens te meer gebleken tijdens de laatste regeringsonderhandelingen) die tot compromissen en halve oplossingen leidt.
Dus u heeft er uiteindelijk geen enkel idee van hoeveel dit gaat kosten, welke problemen dit gaat oplossen en wat er eigenlijk juist gaat gebeuren?

Waarom geen verwijzingen naar uw duidelijke antwoorden waar ik blijkbaar 'overgelezen' heb Jan?

Die vragen moeten 'bestudeerd' worden? Je moet daar toch tenminste een goed idee van hebben om te weten of uw oplossingen haalbaar zijn?

Zelfs Agalev berekend hoeveel energiealternatieven gaan kosten etc. Die onafhankelijkheid, dat is voor mij iets als: Teken eens een blanco check aub. en we weten eigenlijk niet of het gaat helpen.
Oud 10 januari 2013, 21:32   #52
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Verkeer splitsen, zoals de particratie dat nog altijd wil doen, is pure nonsens. Op de ring rond Brussel veranderen de bestuurders dan drie keer van verkeersreglement. Kan het nog onnozeler? We hebben hier echt de meest belachelijke politici van de wereld !

Laatst gewijzigd door De Brabander : 10 januari 2013 om 21:32.
De Brabander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2013, 21:36   #53
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pat Bekijk bericht
Op Waalse wegen zijn er nauwelijks hindernissen (vluchtheuvels ed), snelheidsbeperkingen en snelheidscontroles. In Vlaanderen daarentegen... maw die splitsing is nu reeds een feit.

(u schrijft Vlaenderen, bent u een bourgeoisie ventje die vindt dat Nederlandstaligen boers zijn?)
De splitsing is een feit betreft het beleid, het geld van de boetes gaat proportioneel wel nog meer naar Wallonië en Brussel. Nog steeds een transfer, de Walen gaan dat niet toelaten zonder compensaties, weeral.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2013, 21:37   #54
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard SP.A wil Vlaamse Spoorwegen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Verkeer splitsen, zoals de particratie dat nog altijd wil doen, is pure nonsens. Op de ring rond Brussel veranderen de bestuurders dan drie keer van verkeersreglement. Kan het nog onnozeler? We hebben hier echt de meest belachelijke politici van de wereld !
Ja, en nu wil de SP.A, bij monde van gouverneur Reynders ook nog de spoorwegen gaan splitsen.

Gouverneur Reynders wil Vlaamse spoorwegmaatschappij.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2013, 21:37   #55
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
je hebt gelijk, Brussel Vlaams!
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2013, 21:42   #56
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

This is some dark voodoo, topic van 8 jaar oud heroproepen uit de doden oO.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2013, 21:48   #57
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
This is some dark voodoo, topic van 8 jaar oud heroproepen uit de doden oO.
haha
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2013, 21:49   #58
BWarrior

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Ja, en nu wil de SP.A, bij monde van gouverneur Reynders ook nog de spoorwegen gaan splitsen.

Gouverneur Reynders wil Vlaamse spoorwegmaatschappij.
Als hij consequent zou zijn, dan zou hij voor een Limburgse mij. moeten pleiten.
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2013, 22:02   #59
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kunt u mij eens aangeven wat die "verandering van verkeersreglement" dan inhoudt als men daar op de ring rond Brussel rijdt? Moet men plotseling links gaan rijden of zo? Worden de strepen plotseling geel om dan weer wit te worden? Moet men op het ene deel met de licht aan rijden en in het andere niet?
Oud 10 januari 2013, 22:03   #60
BWarrior

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Kunt u mij eens aangeven wat die "verandering van verkeersreglement" dan inhoudt als men daar op de ring rond Brussel rijdt? Moet men plotseling links gaan rijden of zo? Worden de strepen plotseling geel om dan weer wit te worden? Moet men op het ene deel met de licht aan rijden en in het andere niet?
Als er dan toch niets verandert, dan is er ook geen reden om iets te splitsen.
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be