![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ten eerste slepen we die schulden al achter ons aan van in de tijd dat er wel werk was, en iedereen werkte. Welk excuus kan je daar voor geven? Ten tweede we zitten nu eenmaal in een situatie dat die schulden er zijn, en er werkloosheid is....het is samen gekomen dus! M.a.w. je zou best wel kunnen zeggen dat de werkloosheid is ontstaan door de schuldenberg van vroeger waardoor de bedrijven en de mensen simpelweg veel te veel lasten moeten torsen. Ten derde men zal maar een ommekeer beginnen merken als de lasten verlagen voor zowel bedrijven als particulieren, de koopkracht zal stijgen ...en er bijgevolg meer aanbod en vraag zal zijn van beide kanten. T'is maar de vraag wie het eerst het loodje legt, de overheid met een meer flexibele en kostenbesparende manier voor de burger, of de burger die naar gewoonte ondertussen zijn geld naar de zee blijft dragen en zijn kop laat hangen (zoals nu het geval is)
![]() |
![]() |
#43 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Maar zo'n verplichting vind ik absoluut niet een slecht idee , zelfs met een keuze lijst waaruit je een BEZIGHEID kan kiezen .... Dat konden wij niet toen we VERPLICHT (10,12,15 maanden)in het leger zaten zonder werkzekerheid, 80 BEF per dag en den bak als achterpoort! Ik heb er geen spijt van ,die 15 maanden hebben mij gevormd voor mijn ganse leven (POSITIEF) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Minister-President
|
![]() Ik vind de discussie gewoon zinloos, zolang de overheid er niet in slaagt om 'werkwilligen' aan het werk te krijgen. Waarom moet iemand verplicht worden om aan een minimumloon te werken, terwijl iemand anders voor dezelfde baan, wel rijkelijk betaald wordt? Je kan maw pas 'werkonwilligen' gaan aanpakken, als eerst de 'werkwilligen' aan de bak komen.
Een 'werkzoekende',
![]() |
#45 |
Schepen
|
![]() Deze discussie inderdaad zinloos.en dit doordat voor de zoveelste keer de factor mens wordt vergeten.
Ouders verzorgen wordt als een last gezien, alhoewel ze je zelf jaren hebben met liefde hebben onderhouden. Ze worden oud en zijn financieel niet meer aantrekkelijk. stop ze maar in een instelling waar ze niemand voor de voeten lopen. Kinderen worden in creches gestoken, daar zijn we ook vanaf. Zo kunnen we met twee gaan werken en boven onze stand gaan leven, om de buren te laten geloven dat we beter zijn dan zijzelf. Het gezin. Man en vrouw, het huwelijk heeft geen enkele waarde meer. Ik kan zelfs uit ervaring zeggen dat je werk de ideale datingbureau is. Men moet toch eens aan zichzelf denken ook. Wat er met de kinderen gebeurt na de scheiding.....tja tis spijtig maar ik heb toch ook een leven. Doppers zijn profiteurs, moeders die thuisblijven zijn profiteurs, langdurige zieken zijn profiteurs, grote gezinnen zijn profiteurs.Want zij verbruiken geld van mij, en van onze "samenleving". Een samenleving die zichzelf voortdurend nieuwe en strengere straffen oplegt, voortdurend nieuwe onmenselijke verplichtingen aan hun zwaksten toebedeeld. Een samenleving die voortdurend gigantische bedragen doneert aan nutteloze doeleinden. Een samenleving die dictatoren steunt,maar op de sukkelaars neerkijkt. Bah........ walgelijk, maar de realiteit. De meeste mensen hebben oogkleppen, en zijn daar nog trots op ook. Een mooi voorbeeld daarvan is die zogenaamde loonkost. Wat een joke een te hoge loonkost. Ik werk 25 jaar in bedrijven. Het is ongelooflijk wat daar verkwist wordt,aan nutteloze investeringen,overproduktie, verkeerde aankopen.....enz. zodanige dat onze armzalige hongerloontje in het niet verdwijnt. Een samenleving betekent samenleven, en dat met iedereen, en niet ten voordele van een kleine misdadige "elite",die je in een wijkburgemeester taaltje, wijsmaakt dat je ontwikkeld bent als je hen geloofd . |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ontkennen dat de loonkost te hoog is vind ik benedenmaats!
Ofwel ken je niet veel van lonen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Het is nu 3 jaar later en er heeft nog geen meter stof in geweven geweest, het wordt zelfs niet als opslagplaats gebruikt. Ik loop er dagelijks door, helemaal alleen,complete stilte........... Hoeveel lonen zou men met dit bedrag, en hoeveel jaren lang zou men met dit bedrag niet kunnen uitbetalen. Komt daar nog bij dat werknemers produceren, een ongebruikt gebouw niet. Dit is nog maar van één bedrijf. Dat is een feit, en niet iets dat ik op tv gehoord heb of dat één of andere mooiprater mij heeft wijsgemaakt. Te grote loonkost.............dit is een drukkingsmiddel, maar dit wil men niet zien, want dat is onintelligent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb ook een bedrijf, maar geen gebouw van 1 miljard natuurlijk.
Wat doe ik verkeerd? Ik heb wel een paar mensen in dienst en als ik zie hoeveel ze in totaal mij kosten en wat ze daar maar van krijgen..is dat niet realistisch meer. Trouwens het stopt niet met enkel de loonkosten, er zijn ook werkings kosten allerhande dat van bedrijf naar bedrijf verschillend is natuurlijk. Weeg dat dan eens af naar de prijs die je per uur zou moeten vragen...en slechts soms maar eens kunt krijgen en dan zitten we wel in nauw vaarwater bezig. Het probleem is dat alle lonen afgemeten worden aan multinationals...weinigen werken er echter! |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook zou het helpen als de belasting op de lonen omlaag zou kunnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb vorig jaar reeds een topic gelanceerd over werkplicht voor werkbekwame uitkeringstrekkers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men krijgt natuurlijk vlugger ervaring door in zijn zetel te blijven zitten. Laatst gewijzigd door Bobke : 11 januari 2006 om 23:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb hier belasting aanslagen van enkele jaren terug waar je bij het bekijken een complete zonsverduistering mee kunt bekomen. Goed gewerkt en alles netjes aangegeven en dan vaststellen dat na de wiskundige berekening allerhande je minder over hebt dan een dopper aan het leefloon. Dat is niet eerlijk en bovendien serieus ontmoedigend! Gevolg is dat je dan natuurlijk ook serieus minder begint te werken en al wat rapper "foert" zegt tegen nieuwe mogelijkheden en bovendien werkverschaffing die daar bij komen. Zo bolt alles een gans stuk achteruit. Ik weet het ...er zijn fiscalisten en handige eigenaars van holdings en dergelijke die daar niet veel last van hebben en via een kluwen van nv's en landen dat allemaal weten te omzeilen. Ik echter...ben maar een boerke in die zaken zoals de meesten echter en kan alleen maar betalen en zwijgen...of stoppen en doppen.
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 12 januari 2006 om 12:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik zit bij een andere nu ![]()
![]() |
![]() |
#57 | |
Schepen
|
![]() ![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou ik het woordje "frauderen" durven zeggen?
![]() Wie gewoon al zijn inkomsten aangeeft zal er niet zo veel aan overhouden, in verhouding gesproken natuurlijk.