![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#42 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() Wie was er ook alweer Schepen van Onderwijs in Gent ![]()
![]() |
![]() |
#43 |
Burgemeester
|
![]() Davinci,dat is wat men op de beeldbuis te zien krijgt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
In 2003 is het 'Liberaal Appel' een politieke ledenbeweging geworden! Het lidmaatschap bedraagt vanaf het kalenderjaar 2004 12,50 € per jaar. Betaling kan via overschrijving op het nummer 733-0084610-56 met als vermelding "lidmaatschap 2004" Op verzoek van velen kan u vanaf heden ook steunend lid worden voor 100 € jaarlijks. Contacteer ons, [email protected] ,en wij zullen u graag verder helpen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
aftrekbaar maken zal zo moeilijk nog niet zijn ![]() ps: kleine doordenker en mischien flauw maar jah ![]()
![]() |
![]() |
#45 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#46 |
Gouverneur
|
![]() Wat voor een regering...
De volledige lijst van ministers: Guy Verhofstadt (VLD): eerste minister; Laurette Onkelinx (PS): vice-premier en minister van Justitie; Johan Vande Lanotte (sp.a): vice-premier en minister van Begroting en Overheidsbedrijven; Louis Michel (MR): vice-premier en minister van Buitenlandse Zaken; Patrick Dewael (VLD): vice-premier en minister Binnelandse Zaken; Frank Vandenbroucke (sp.a): minister van Arbeid en Pensioenen; André Flahaut (PS): minister van Landsverdediging; Marc Verwilghen (VLD): minister van Ontwikkelingssamenwerking; Didier Reynders (MR): minister van Financiën; Rudi Demotte (PS): minister van Sociale Zaken en Volksgezondheid Fientje Moerman (VLD): minister van Economie, Energie, Buitenlandse Handel en Wetenschapsbeleid Bert Anciaux (Spirit): minister van Mobiliteit en Sociale Economie Marie Arena (PS): minister van Ambtenarenzaken, Maatschappelijke Integratie en Grootstedenbeleid. Sabine Laruelle (MR) : minister van Middenstand en Landbouw Freya Van Den Bossche (SP.A) minister van Leefmilieu, Consumentenzaken en Duurzame Ontwikkeling Lijst van staatssecretarissen: Peter Vanvelthoven (sp.a) : staatssecretaris voor Informatisering van de Staat, toegevoegd aan de minister van Leefmilieu, Consumentenzaken en Duurzame Ontwikkeling; Jacques Simonet (MR): staatssecretaris voor Europese zaken, toegevoegd aan de minister van Buitenlandse Zaken; Hervé Jamar (MR): staatssecretaris voor Modernisering van de Financiën en de Strijd tegen de fiscale fraude, toegevoegd aan de minister van Financiën; Anissa Temsamani (sp.a): staatssecretaris voor Arbeidsorganisatie en Welzijn op het werk, toegevoegd aan de minister van Werkgelegenheid en Pensioenen; I. Simonis (PS): staatssecretaris voor het Gezin en Personen met een handicap, toegevoegd aan de minister van Sociale Zaken en Volksgezondheid; Vincent Van Quickenborne (VLD): staatssecretaris voor Administratieve Vereenvoudiging toegevoegd aan de Eerste Minister. Toch wel enkele bedenkingen. Waarom in godsnaam Van Quickenborne? Mediageil. Freya? Mediageil. Bert Anciaux? Mediageil... Verder, wat doet Onkelinx op justitie? Flahaut mag defensie behouden? Michel blijft minister van Buitenlandse Zaken, niettegenstaande z'n gekluts in Verhofstadt I. Verwilghen, duidelijk gedegradeerd, goede zaak. Ik hou m'n hart vast...
![]() |
#47 |
Gouverneur
|
![]() En om wat verder in te gaan op de topic, nee Freya zit niet waar ze moet zitten. Ze is nog maar pas, voor de eerste keer verkozen als Kamerlid, en al meteen wordt ze gebombardeerd tot minister.
Ik denk dat ze zich wel eens zou kunnen verbranden, wat de groenen vorige legislatuur gedaan hebben.
![]() |
#48 |
Minister
|
![]() Ik stel mij ook de vraag:
Waarom ineens met zoveel? Overdrijft men niet wat? 14 ministers en 6 staatssecretarissen, nogal veel hé? Voorbeeld: ontwikkelingssamenwerking - waarschijnlijk om Verwilgen iets te kunnen geven - ineens een departement geleid door een minister. Dat was toch een staatssecretaris?!
![]() |
#49 |
Gouverneur
|
![]() Misschien maar best dat je Verwilghen niet veel geeft. Maar ja, je hebt gelijk, waarom zoveel?
Ieder z'n postje?
![]() |
#50 |
Minister-President
|
![]() Mieke:
![]() ![]() TomB: bedankt voor het adres, gij weet dat zo goed ![]() ![]() Ik vind ook dat ze maar 12 ministers hadden moet doen en misschien dan 6 staatsecreatrissen. Marc Verwilghen heeft niks en landsverdediging is dat zo zwaar? En Freya wa krijgt die nu weer 8) Aja over Louis, in alle eerlijkheid nu mag je nog liberaal zijn in hart en ziel. Als je logisch nadenkt dit is echt niet goed voor ons land. Hij heeft ons belachelijk gemaakt voor de buitenwereld. Over Rik Daems: Het is nochtans een eerlijke logica t.o.v. de bevolking.
![]() |
#51 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Freya: akkoord bertje: redelijk akkoord Flahaut: fout.. heeft zijn job goed gedaan denk ik Mischel: heeft zeker de goede zaak verdedigt. Het is vrij algemeen geweten dat sommige flamiganten zeggen " Vlaanderen wil Amerika wel volgen" tegen de principes in.. of ja dat hebben ze niet denk ik. Neen een signaal.. ik vind dat die zijn werk zeer goed gedaan heeft. De nepal kwestie was dan ook iets heel anders. Een andere situatie.. dat is een Belgisch bedrijf dat 'zaken' wil doen.. bij Irak was het net iets anders vind ik dan.. Niet dat ik VOOR zo een wapenfabriek ben maar ja.. de rest ja.. t blijven altijd dezelfde he..
![]() |
![]() |
#53 |
Minister-President
|
![]() Als er 1 minister is waar ik alles aan zou doen om die weg te krijgen ( of toch van zijne postje van buitenlandse zaken ) is het onze Louis.
Hij heeft ons land te belachelijk gemaakt, liever een nieuw gezicht. Maja, ik ben de koning niet hé.