Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 januari 2006, 02:46   #41
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Ik geloof dat het probleem wel wat ingewikkelder is dan men doorgaans meent. Zo zag ik een tijdje geleden aan een dancing een opschrift :homogene groepen van mannen worden geweigerd. Dit is op zich geenracisme - als je naar een dancing gaat is het om met meisjes te dansen:gelieve er dus mee te brengen & op die manier vermijd je de amateur religieuze politie. Want dit is toch wel een probleem dat aanleiding geeft tot racisme. Moslimmeisjes mogen volgens de broers, neven enz... zich nietop vrijersvoeten wagen.Het fenomeen "Dancing" is trouwens voor de modale moslim een zeer vreemdezaak. In moslimlanden van het "vooruitstrevende" type bestaan dergelijke gelegenheden uitsluitend in de vorm van privé clubs. Het bestaan -in het westen- van zulke gelegenheden waar iedereen vrij vinnen mag is voor een nieuw aangekomen moslim een schokkend feit evenals fitnesszalen waar gemengd gefitnest wordt.Er zijn zeker mensen die goed aan hun verstand gebracht moet worden dat men zich in zulke zaken (inclusief zwembaden) niet te gedragen heeft als in een bordeel.Daar staat tegenover dat de overgrote meerderheid van moslims of vreemd uitziende mensen in ons land dit probleem niet hebben en zich voldoende aangepast kunnen gedragen. Het hoofdprobleem lijkt mle een graad van beschaving bereiken zowel christenen, atheïsten, joden als moslims etc..om elkaar respect te geven om er te krijgen.
ik begrijp de problematiek van zo'n dancinguitbater prima
zijn intentie is ook niet echt door-en-door racistisch al scheert hij dan met hetzelfde gemak de groepjes moslims die geen problemen zouden veroorzaken dan wel over één kam met die groepjes
op voorhand kan je dat echter niet weten

zijn opschrift ( vet gedrukt ) omzeilt handig dat men hem wat kan maken ivm racisme en lijkt zelfs efficiënter daar een groep mannelijke (samenhorende ) autochtonen ook niet vreemd zijn aan het veroorzaken van problemen in dancings
met de nadruk op lijkt
die dancinguitbater gaat nog beter op z'n tellen moeten letten als hij de ene homogene groep wel toelaat en de ander homogene groep niet
is hij echter consequent dan gaan er een hele boel meer gedupeerden zijn en krijgt hij sowiezo problemen daar z'n mogelijke uitleg voor dat weigeren van homogene groepen geen steek houdt als het een homogene groep homo's betreft
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2006, 03:03   #42
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
zijn intentie is ook niet echt door-en-door racistisch al scheert hij dan met hetzelfde gemak de groepjes moslims die geen problemen zouden veroorzaken dan wel over één kam met die groepjes
Het opschrift verbiedt homogene groepjes mannen.... met andere woorden ook een groepje blanke mannen komt er niet in.

Ik weet niet waar je vandaan komt met die moslims. Het is gewoon een dancing die dienst doet als parenclub... die laten ook geen groepje van 6 mannen binnen.... vrouwen meebrengen of je komt er niet in.

Straks gaan jullie racisme zoeken achter radijzen omdat die wit zijn vanbinnen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2006, 03:45   #43
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Het opschrift verbiedt homogene groepjes mannen.... met andere woorden ook een groepje blanke mannen komt er niet in.

Ik weet niet waar je vandaan komt met die moslims. Het is gewoon een dancing die dienst doet als parenclub... die laten ook geen groepje van 6 mannen binnen.... vrouwen meebrengen of je komt er niet in.

Straks gaan jullie racisme zoeken achter radijzen omdat die wit zijn vanbinnen.
eumz... geen idee .. ik baseerde me enkel op de tekst van 1handclapping daar was sprake van een dancing / opschrift aangevuld met eigen comment ivm moslims enz.
niets van een parenclub dacht ik al fungeert menige dancing wel een beetje als parenclub
een privéclub is nog wat anders daar kan je selectief zijn betreffende je opzet
en in een parenclub pakt men het lichtjes anders aan .. daar is het vaak de gewoonte dat een stel ( man-vrouw ) en een single vrouw gratis binnenkomt en een single man betaalt

ps. daarbij het is zo stom als 't groot is .. wat als zo'n groep één per één binnenkomt ga je dan man per man beoordelen als homogene groep van mannen aantal 1 ?

ps bis. ik kruip er eens in Jazeker nog een goede nacht verder

Laatst gewijzigd door praha : 13 januari 2006 om 03:58.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2006, 04:17   #44
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ik zie het probleem niet; omstreeks 1963 werd ik plotseling geweigerd in een kroegje dat tot kort voordien nog De Fles had geheten op de 's-Gravendijkwal in Rotterdam, met een kijk-luikje en opschrift: "Dutch Club / members only" en je kop was dan het paspoort.

Nu heette het opeens "Miramar" en ik mocht daar niet meer naar binnen, zei de nieuwe zeer zwarte oppasser. Oom Tom (bijnaam van de -vorige?- eigenaar) zei hij niet te kennen.

Ik bedankte hem beleefd voor de informatie, verder toch geen punt.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2006, 08:13   #45
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Mijnheer de witte zou eens beter een paar dagen op de tram en bussen meerijden en zal hij zien waarom er in Antwerpen een partij waar meer dan 35 % van de kiezers gaan voor stemmen ! Kom uit uw invoren toren !

Ga eens met de mensen praten die met de echte problemen worden geconfronteerd ! Neem eens contact met die moeder zij is vermoedelijk geen Vlaams Belang kiezer, maar kan het wel worden... redt ze !!
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2006, 08:14   #46
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Als ze alle of de meeste Marokkanen hierdoor gaan weigeren, dan is het dus wel racisme.

Maakt niet uit, hoe je het noemt als ge als zaakvoerder van bepaalde zaken zo niet handeld, zijde binnen de kortste keren failliet.

Als ge een of 2 fitnissende jongerenbendes binnenlaat, die nauwelijks consumeren en ge ziet daardoor 20 a 30 leden het afdruipen, (vrouwen die lastig gevallen worden of zich bedreigd voelen, mannen die zich bedreigd voelen en liever ambras voorkomen... ) die elke week flink wat geld in uw zaak laten liggen,

Dan weet ge wat ge moet doen. En dat is nu eenmaal de realiteit achter het weren van bepaalde groepen, in discotheken, club's, en fitnissclubs.

Pas op in vele gevallen houd een goed deurbeleid ook in, dat de zatte mannen ook buiten blijven en grote groepen autochtone mannen. Ik heb ooit in een discotheek gezien dat ze een groepke van 20 man gewoon weigerden van binnen te laten. Ze waren met teveel en er waren er 2 of 3 zatte bij. Normaal dat die buitengehouden worden, want daar komt gegarandeerd ambras van.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2006, 08:16   #47
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als het zo was als u voorstelt, dan was het probleem idd niet zo groot geweest. Maar het gaat in de werkelijkheid toch vaak anders, laat me een voorbeeld geven:
Na een belangrijke presentatie besloten we (ik en mijn zakenpartners) nog even wat te gaan eten en daarna in een kroeg/dancing het nog even te gaan vieren. Het eten was totaal geen probleem, maar toen we bij de kroeg aankwamen konden de eerste vier van ons gewoon naar binnen lopen, maar de Marokkaan in ons gezelschap werd resoluut de toegang geweigerd.
Ik kan begrijpen dat een portier af en toe mensen weigert, en dat daar vaak opgeschoten groepen allochtonen bijzitten, ok, maar dat een 30-jarige Marokkaan, net in het pak, niets gedronken, geen piercings of iets ander dat je als ongewenst zou kunnen opvatten wordt geweigerd, dat kan niets anders zijn dan "racial profiling" oftewel racisme.

En dit soort dingen gebeurt veel te vaak en ik durf er geld op in te zetten dat elke Marokkaan dit wel een aantal/ tientallen keren overkomen is.

In veel gevallen zal als die kerel alleen is, of vergezeld door een dame, of zoals ge zegt vergezeld door een aantal andere nette heren wel binnen geraken, het hangt natuurlijk af van zaak tot zaak.
Oud 13 januari 2006, 08:17   #48
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Ik herinner mij het begin van de jaren 90, toen men voor het eerst uitvoerig begon te praten en te schrijven over het Vlaams Blok.

Die mensen gaan grote kuis willen houden in de bilblioteken ! Zij gaan mensen aanmoedigen om te klikken (over illegalen) ! Zij zullen het democratisch spel spelen tot ze de meerderheid hebben, en dan begint de vervolging van andersdenkenden ! Zij gaan hun eigen mannen plaatsten in de media ! Zij zullen het opiniedelict weer invoeren ! Het zal verboden zijn om tegen de partijlijn in te gaan.

Die voorspellingen zijn gedeeltelijk uitgekomen : het opiniedelict - en de censuur - werden ingevoerd, sommige schrijfsels zijn verboden, er werden mensen ontslagen owille van een mening, partijen worden door de rechter vervolgd omwille van hun programma, en nu is men van plan een officiele klikdienst in te voeren die met overheidsgeld werknemers zal proberen in de val te lokken, maw een eerste aanzet tot het creëren van een speciale politiedienst.

Verschil is wel dat niet de Blokkers maar precies degenen die ons waarschuwden al die dingen hebben ingevoerd. De witte ridders zijn bedriegelijke leugenaars gebleken : geen haar beter dan de boeman FDW, alleen komt laatsgenoemde tenministe openlijk uit voor wat hij gelooft.
wij zijn "het gevaar van de derde rijk"... terwijl de "democraten" van de laatste tien jaar echte dictators zijn
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 13 januari 2006, 08:32   #49
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
op voorhand kan je dat echter niet weten

zijn opschrift ( vet gedrukt ) omzeilt handig dat men hem wat kan maken ivm racisme en lijkt zelfs efficiënter daar een groep mannelijke (samenhorende ) autochtonen ook niet vreemd zijn aan het veroorzaken van problemen in dancings
met de nadruk op lijkt
die dancinguitbater gaat nog beter op z'n tellen moeten letten als hij de ene homogene groep wel toelaat en de ander homogene groep niet
is hij echter consequent dan gaan er een hele boel meer gedupeerden zijn en krijgt hij sowiezo problemen daar z'n mogelijke uitleg voor dat weigeren van homogene groepen geen steek houdt als het een homogene groep homo's betreft

Ik heb het consequent toepassen van die regel al jaren geleden toegepast gezien.

Het houd ook een veiligheidsrisco in, want stel dat die mannen beginnen vechten, ge hebt nooit genoeg veiligheidspersoneel dan om de boel onder controle te krijgen. Een groepke van 5 of 6 heethoofden is gemakkelijker met 2 kleerkasten onder controle te houden dan ne groep van 20 man die ambras komt maken.

Dit was een van de discotheken die zelf al begin jaren 90 een heel goed veiligheidsbeleid had. Verboden om fooien te geven aan de portier nog voor die wet er is door gekomen, en geen discusie, vechten en 5 minuten later, stond ge op den trotoir voor de deur.
Oud 13 januari 2006, 08:34   #50
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Ik zie het probleem niet; omstreeks 1963 werd ik plotseling geweigerd in een kroegje dat tot kort voordien nog De Fles had geheten op de 's-Gravendijkwal in Rotterdam, met een kijk-luikje en opschrift: "Dutch Club / members only" en je kop was dan het paspoort.

Nu heette het opeens "Miramar" en ik mocht daar niet meer naar binnen, zei de nieuwe zeer zwarte oppasser. Oom Tom (bijnaam van de -vorige?- eigenaar) zei hij niet te kennen.

Ik bedankte hem beleefd voor de informatie, verder toch geen punt.

Inderdaad, en misschien maar beter voor uw eigen gezondheid en veiligheid dat ge nie binnen mocht, ... (zag er mij toch maar een obscuur etablisement uit niewaar ? ... )
Oud 13 januari 2006, 08:35   #51
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius Bekijk bericht
Het CGKR hangt rechtstreeks af van de eerste minster en wordt uit zijn middelen betaald.

Dat is ook logisch voor een politiek instrument.
daar scoor je voor open doel... hij ging toch zijn politiek afwegen aan het succes van...

nu moet hij het maar op die manier proberen... intussen doet hij of zijn neus bloedt en zijn tanden of bril niet scheef staan
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 13 januari 2006, 08:57   #52
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

"Op verzoek van de Nederlandse minister van Justitie, de christendemocraat Donner, heeft het Wetenschappelijk Onderzoeks- en Documentatie Centrum WODC vorig jaar het verband tussen etniciteit en criminaliteit onderzocht. Uit dat onderzoek blijkt dat in 37% van de strafzaken de verdachte van allochtone afkomst is… Vooral bij jongeren zijn de verschillen enorm. In de leeftijdsgroep van 12 tot 17 jaar blijkt dat Joegoslaven 4,1 keer meer strafbare feiten plegen dan autochtone Nederlanders, Marokkanen 3,5 keer meer en Antillianen 2,3 meer."

Benieuwd hoe dit zou overkomen indien een Belgische Minister van justitie een dergelijke studie zou vragen ! Die riskeert het zeker niet !!

Ze wordt verboden wegens racisme...

Laatst gewijzigd door ancapa : 13 januari 2006 om 08:57.
Oud 13 januari 2006, 14:18   #53
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
In veel gevallen zal als die kerel alleen is, of vergezeld door een dame, of zoals ge zegt vergezeld door een aantal andere nette heren wel binnen geraken, het hangt natuurlijk af van zaak tot zaak.
In veel gevallen wel ja, maar in veel gevallen ook niet en daar heb ik dus problemen mee. Dat een uitbater groepen jonge opgeschoten Marokkanen niet binnen wel hebben, ok, daar kan ik inkomen. Het gebeurd echter veel te vaak dat het echt alleen maaraan je huidskleur ligt of je wel of niet binnekomt.
Het zal echt niet zo vaak zijn dat de portier echt racistisch is en een schijthekkel heeft aan alles met meer pigment dan hijzelf, maar zo zullen de Marokkanen het begrijperlijkerwijs wel vaak opvatten als ze steeds geweigerd worden.
Oud 13 januari 2006, 16:04   #54
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Dat is zo en ook altijd geweest. De laatste keer dat ik naar een dancing wou gaan, zo'n 6-7 jaar geleden, in Brussel, werden ik en mijn vrienden geweigerd. De portier gaf geen reden, maar volgens mij waren er twee factoren : 1) wij waren een homogene group van 6 manner en 2) wij waren niet al te goed gekleed. Tussen haakjes : de tweede portier was een allochtoon.

Wat was onze reactie? We vonden het jammer, maar wel enigzins te verwachten. Geen haar op ons hoofd die eraan dacht om een klacht in te dienen.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2006, 16:16   #55
Brandaan
Minister

Standaard

Citaat:
Dat is zo en ook altijd geweest. De laatste keer dat ik naar een dancing wou gaan, zo'n 6-7 jaar geleden, in Brussel, werden ik en mijn vrienden geweigerd. De portier gaf geen reden, maar volgens mij waren er twee factoren : 1) wij waren een homogene group van 6 manner en 2) wij waren niet al te goed gekleed. Tussen haakjes : de tweede portier was een allochtoon.
Het is en blijft een verschil of het je één keer overkomt of dat je tientallen keren geweigerd wordt.
Citaat:
Wat was onze reactie? We vonden het jammer, maar wel enigzins te verwachten. Geen haar op ons hoofd die eraan dacht om een klacht in te dienen.
Geen haar op je hoofd zei je? dat heb je weleens als je kaal bent
Oud 13 januari 2006, 16:16   #56
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het zal echt niet zo vaak zijn dat de portier echt racistisch is en een schijthekkel heeft aan alles met meer pigment dan hijzelf, maar zo zullen de Marokkanen het begrijperlijkerwijs wel vaak opvatten als ze steeds geweigerd worden.
Neen, niet begrijpelijkerwijz. Ik ben zelf geweigerd omdat wij in groep waren. Nochtans allemaal nette, blanke dertigers zonder tatouages

Als je je altijd in groepen van 5-6 gaat aanbieden, zonder meisjes, en met de bekende agressieve manier van praten van de doorsnee marrokaanse jongeren in groepsverband, en je wordt steeds geweigerd, dan moet je je misschien afvragen of het ook niet anders kan? Bijvoorbeeld in kleine groepjes komen, met een paar vriendinnen erbij? Eens andere kleren aantrekken (vele dancings willen ook een bepaalde look)? Eens proberen rustig te praten met de portiers ipv je je onmiddelijk op te winden?

Wedden dat een goed gekleed allochtoons koppel haast nooit geweigerd wordt?

Veel portiers en wippers zijn trouwens allochtonen of dat is alleszins de indruk die ik heb !

Laatst gewijzigd door Kaal : 13 januari 2006 om 16:17.
Oud 13 januari 2006, 16:19   #57
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het is en blijft een verschil of het je één keer overkomt of dat je tientallen keren geweigerd wordt.

Geen haar op je hoofd zei je? dat heb je weleens als je kaal bent
Een verschil? Sorry maar ik begrijp niet wat je bedoelt.

PS
Ik ben niet kaal
Oud 13 januari 2006, 16:23   #58
Brandaan
Minister

Standaard

Citaat:
Als je je altijd in groepen van 5-6 gaat aanbieden, zonder meisjes, en met de bekende agressieve manier van praten van de doorsnee marrokaanse jongeren in groepsverband, en je wordt steeds geweigerd, dan moet je je misschien afvragen of het ook niet anders kan? Bijvoorbeeld in kleine groepjes komen, met een paar vriendinnen erbij? Eens andere kleren aantrekken (vele dancings willen ook een bepaalde look)? Eens proberen rustig te praten met de portiers ipv je je onmiddelijk op te winden?
Dat zal idd vaak helpen, maar het probleem is dat het dus vaak ook niet werkt.
En dat rustig praten alvorens je op te winden gedeelte snappen ze blijkbaar ook vaak niet. Er zijn trouwens genoeg Marokkanen, althans die ik ken, die zich er al lang bij neer hebben gelegd dat het niet uit maakt hoe ze zich kleden en gedragen, sommige kroegen komen ze gewoon niet binnen.
Oud 13 januari 2006, 16:29   #59
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
Niet altijd! In harde techno discotheken is bewezen dat wanneer er R&B in de tweede zaal gedraaid word er 'verkeerd' volk op afkomt en dat tot meer problemen leidt. Bovendien willen de klanten (merken als Lonsdaler, Pitbull Vlaanderen enz weet je wel) geen allochtonen. Dus ze weigeren zou in dat opzicht rechtvaardig zijn. De ondernemer moet dat zelf beslissen en niet de overheid. Zo zijn er ook cafe's in Brussel waar men enkel allochtonen toelaat. Of beter gezegd: je merkt dat je als Vlaming niet welkom bent.
Heb ik geen probleem mee.
Dat ze dat Lonsdale en Pitbull crpauul dan maar buiten houden.
Tiens tiens, hoe zou het nu komen dat er met een dergelijk publiek ambras komt als er een aantal allochtonen hun smoel laten zien? 8)
Misschien omdat het sociaal onaangepast extreem rechts racistisch crapuul is?
Oud 13 januari 2006, 16:35   #60
Brandaan
Minister

Standaard

Citaat:
Een verschil? Sorry maar ik begrijp niet wat je bedoelt.

PS
Ik ben niet kaal
Nou heel simpel, stel je voor: je gaat met een paar vrienden naar de dancing, je sluit aan in de rij bij de deur. Qua kleding en gedrag pas je gewoon tussen de rest van de rij, iedereen mag dan ook gewoon naar binnen, maar als je zelf bij de deur aankomt houdt de portier je tegen en mompelt iets van:"schoenen" of "sorry we zitten vol".
Nu is er nog niets aan de hand, kan iedereen gebeuren, maar hetzelfde gebeurt op die avond nog een paar keer.
Nu denk je de volgend week: laat ik mijn nette schoenen aan doen en eerder gaan zodat het nog niet vol is, maar precies hetzelfde gebeurt je deze avond weer steeds.
Hoe zou jij je dan voelen? Ik kan me voorstellen dat je er aardig gefrustreerd van wordt.

Nu moet ik eerlijk zeggen dat er meestal ook andere redenen zijn om mensen te weigeren, maar soms blijkt de huidskleur alleen al genoeg te zijn. Het gebeurt natuurlijk ook regelmatig dat je huidskleur de afweging van de portier een beetje beïnvloed en net een voor jou iets slechtere afweging maakt

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be