![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Beste Manuel: wij hebben er één héél boos gemaakt, en hij vergelijkt ons met Monty Python figuren: Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door ericferemans : 20 januari 2006 om 16:11. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Over maatregelen als allochtonen en ouderen een voorkeursbehandeling geven neem ik geen standpunt in. Het zal zowel negatieve als positieve gevolgen hebben. De som van positief en negatief zal nog moeten blijken. Zal de weegschaal negatief op positief doorslaan? Maar een voorkeursbehandeling is het, en daar gaat het om. Je kan dat dan gaan verdedigen dat het in dit geval toch wel verantwoord is te discrimineren want het heiligt in dit geval een hoger doel. Maar wie bepaald dit, zij die toevallig aan de macht zijn? Als dit zo is dan kun je bezwaarlijk nog van echte democratie spreken want dan bepaald één of andere macht wat juist en fout is. Maw wie de macht heeft mag een ander veroordelen voor wat ze zelf doet nml. "discrimineren". Ik pleit wel degelijk voor vrijheid van spreken, voor mijn part mag men zelfs pleiten voor een dictatoriaal regime en de afschaffing van de democratie. Als hier op een democratische manier voor gekozen wordt zal het mij ook enorm spijten, maar ik denk dat we maar moeten vertrouwen dat onze medemens verstandig genoeg zal zijn om niet in die val te trappen. Maar als het anders is, so be it. Indien je dit niet doet zit je in feite reeds in een soort dictatuur, de dictatuur van het politieke correct denken dat niet door de massa wordt gestemd, maar door een selecte club, die zich verheven voelt boven de massa en als nonkel pater destijds voorhoud wat kan en niet kan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dit is een voorbeeld van decadentie. Decadentie wil zeggen: de·ca·den·tie (de ~ (v.)) 1 geleidelijk verval 2 overdreven zucht naar genot, naar het schone ![]() Op dit ogenblik, waar we in een enorme vrijheid en materiele welvaart leven zijn er veel mensen die deze voor definitief verworven beschouwen, en de ervaring, het inzicht en het verantwoordelijkheidsgevoel hebben verloren dat vrijheid geen theoretisch spelletje is maar iets dat door strijd, door bewaking ervan en door wet en handhaven van deze wet wordt in leven gehouden. Vrijheid staat niet als een mooi begrip aan de hemel geschreven maar is een complex geheel van waarden ondersteund door een maatschappelijk systeem dat deze waarden bewaakt. Wie dit inzicht verliest en flirt met "we zouden eens een dictatuurtje moeten proberen, als de mensen dat nu een plezant vinden, why not?" heeft enig inzicht in de realiteit verloren. Een historisch voorbeeld van decadentie was Marie Antoinette, vrouw van de Franse koning die haar lichtzinnigheid heeft moeten bekopen door te zijn geguillotineerd: Het volk stond voor het pas afgewerkte Versailles, luxe-bordeel van de Franse adel te protesteren omdat Madame een colier had gekocht die een staatsvermogen kostte en omdat het volk honger had. Zij riepen naar het kasteel "Wij willen brood!" Marie Antoinette antwoordde hierop: " Als hun brood op is, waarom komens ze hier lawaai maken? Dat ze dan cake eten!" Dit soort lichtzinnigheden is nu ook in voor wat betreft argeloosheid tegenover degenen die onze democratie "voorbijgestreefd" vinden: zij willen terug naar een verouderd autoritair systeem en men beantwoordt dit schouderophalend, en met "so be it". Maar in dit geval is het de kop van het volk die rolt, niet van de adel .... Want tegen het begrip "macht van het volk"(democratie) staat alleen "macht van enkelingen". Laatst gewijzigd door ericferemans : 20 januari 2006 om 16:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als je me goed gelezen hebt zal je weten dat ik het spijtig zou vinden mocht het ooit zover komen. Alleen moet je oppassen om in je strijd om een dictatuur te vermijden niet zelf een dictatuur gaat installeren. Als je mensen laat veroordelen voor zaken die je later zelf doet ben je volgens mij een aardig stuk op weg hiernaar. Ik hoop eigenlijk dat het VB nu een pleidooi houdt om mensen van allochtone afkomst een wachttijd te laten doormaken vooraleer ze mogen solliciteren. Het zou me niet verbazen mochten ze hierom veroordeeld worden. Maar omgekeerd moet het kunnen, want als het voor een hoger doel is mag het, maar wie bepaald wat een hoger doel is. Blijkbaar wordt de massa te dom geacht om hierover te kunnen oordelen. Wat een hoger doel is wordt bepaald door een selecte club, die blijkbaar alle wijsheid in pacht heeft. Laatst gewijzigd door satiper : 20 januari 2006 om 16:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Europees Commissaris
|
![]() Een dictatuur komt nooit tot stand na vrije eerlijke verkiezingen, altijd na een staatsgreep.
![]() |
#46 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik heb trouwens ook niet gezegd dat we in een dictatuur leven. Ik heb wel gezegd dat als je met twee maten en twee gewichten begint te meten je wel een eind in de richting van een dictatuur aan het opschuiven bent. Als je aan je politieke tegenstanders verbied om discriminerende taal te gebruiken en vervolgens zelf discriminerende daden gaat stellen, ben je volgens mij echt niet goed bezig. Laatst gewijzigd door satiper : 21 januari 2006 om 17:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat denk je van verkiezingen na de zoveelste kieswetwijziging die het stemmen nog louter formaliteit maakt, waar vooraf al coalities worden gesmeed en waar sommige partijen verboden worden ?
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 21 januari 2006 om 17:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Minister
|
![]() Op langere termijn is positieve discriminatie zelfs nadelig voor de bevolkingsgroepen ten behoeve van dewelke het systeem uitgedacht is omdat verondersteld zal worden dat zij een bepaalde job of promotie niet op grond van eigen bekwaamheid gekregen hebben maar enkel en alleen omdat zij tot een bepaalde te knuffelen doelgroep behoren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vrees dat vele werkgevers onderhands, via private kanalen en netwerken hun vacatures zullen proberen invullen. Zo vermijden ze zich te moeten verantwoorden en 'objectieve smoezen' te moeten verzinnen waarom ze iemand al dan niet aannemen..........
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Volgens Van Dale heeft discriminatie 2 definities:
1 ongeoorloofd onderscheid dat gemaakt wordt op grond van bepaalde kenmerken => achterstelling 2 onderscheiding Dat positieve dicriminatie een vorm van onderscheiding is, zal niemand waarschijnlijk ontkennen. En wat de eerste definitie betreft, voor de ene persoon is het ene onderdscheid al wat meer geoorloofd dan voor de andere. Dus zowel diegenen die in deze discussie 'ja' zeggen als diegenen die 'nee' zeggen, hebben in zekere zin gelijk. Persoonlijk vind ik echter dat positieve discriminatie wel degelijk discriminatie is. Want als iemand gaat solliciteren en die persoon wordt uitsluitend geweigerd omdat hij toevallig tot de verkeerde groep behoort, wordt er naar mijn mening een ongeoorloofd onderscheid gemaakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allemaal geroer in troebel water om de racistische vis te proberen camoufleren. Face it: in Duitsland jaren 30 werden Joden gediscrimineerd, in België 3e milennium worden stilaan bleke Belgen gediscrimineerd. Om discriminatie te vermijden, is er maar één oplossing: niemand discrimineren, iedereen gelijk behandelen. Maar dat is in de eerste plaats een taakvan de overheid, niet van het individu.
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er schuilt iets heel vals in het positieve discriminatie-concept. De discriminatie wordt goedgepraat zogezegd 'omdat die groep zelf ooit slachtoffer van discriminatie was' Doorgetrokken tot in zijn ergste konsekwenties leidt het tot een verrechtvaardiging van het bestelen van een dief, het mogen vermoorden van een moordenaar, het verkrachten van een aanrander.
'Positieve discriminatie' komt dus in essentie neer op 'oog om oog, tand om tand' Een ander pervers effect: je trekt individuën voor omdat ze behoren tot een gediscrimineerde groep, maar dat wil niet zeggen dat het individu dat profiteert van de discriminatie zelf weldegelijk ooit gediscrimineerd werd. Er is aan heel het discriminatie-gedoe geen goeie kant.
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 21 januari 2006 om 18:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Minister
|
![]() Men kan omdat er uitgegaan wordt van correctie van een discriminatie in het verleden van een bepaalde bevolkingsgroep door een andere bevolkingsgroep inderdaad spreken van toepassing van sippenhaft of collectieve verantwoordelijkheid waardoor individuen die geen schuld treft gestraft worden en individuen die niet noodzakelijk slachtoffer zijn vergoed worden. Kwestie van onbedoelde gevolgen van goede bedoelingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En onze ministers trekken intussen intussen naar het buitenland om daar te zeggen dat ze niet naar hier moeten komen want dat het hier niet het beloofde land is. Intussen nog even de boodschap dat je in belgique voorrang krijgt op het eigen volk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() Nee, "achteruitzetting" ( van échte Belgen) is nog véél gepaster.Het is net of ge staat aan te schuiven in de winkel, en dat al de buitenlanders mogen voorsteken.Oneerllijk gewoon.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee jong... Feremans heeft gelijk. Je hebt psychologische hulp nodig als je vindt dat marokkanen geen voorrang moeten krijgen op jou ! Jij bent verdomme maar een domme taks-ezel die moet werken om belastingen op te hoesten voor den Belgique... maar die marrokanen, dat zijn arme dutskes die niets hadden en die nu voorrang hebben op jou. Jouw stem telt niet, vriend.
|
![]() |
![]() |