Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 januari 2006, 19:14   #41
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
idd tony en ik ben er samen met jouw beschaamd voor maar jampie die vindt dat maar normaal, zoniet had hij gewoon ja op mijn eerste vraag geantwoord.
Laat mij eens een post van mij zien waar dat beweer. Alweer een leugen. Gelieve te stoppen met leugens over mij te verspreiden.
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2006, 19:16   #42
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
Om bruggen te bouwen moet er iemand zijn mouwen oprollen en daarvoor is die thread tof.Met die opgerolde mouwen zijn er ook ipv bruggen bouwen die gaan vechten!De keuze is dan een positieve of een negatieve aanpak.Zijn mijn mouwen opgerold om te bouwen of om te verchten?
Je bedoelt toch niet werken zeker. Dat gaat iemand hier niet tof vinden.
Oud 25 januari 2006, 19:26   #43
guerin
Minister

Standaard

jampie,

ah,wat is werken en wat is arbeiden?De eerste doe je om je intellectueel bij te schaven en het tweede is meer de nodige dagtakken uitvoeren.
Zoals werken heden door veel mensen begrepen is kan ik ook niet inkomen want het is,1.arbeiden2slavernij want dit gaat niet meer over dagtakken om in je onderhoud te voorzien wel om een baas rijker te maken en jezelf wijs te maken dat je toch goed bezig bent.
Oud 25 januari 2006, 19:30   #44
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
jampie,

ah,wat is werken en wat is arbeiden?De eerste doe je om je intellectueel bij te schaven en het tweede is meer de nodige dagtakken uitvoeren.
Zoals werken heden door veel mensen begrepen is kan ik ook niet inkomen want het is,1.arbeiden2slavernij want dit gaat niet meer over dagtakken om in je onderhoud te voorzien wel om een baas rijker te maken en jezelf wijs te maken dat je toch goed bezig bent.
Ik ga werken om mijn rekeningen te betalen, niet meer, maar ook niet minder. Ik ben nogal lui van aard, maar geen profiteur. Ik vind het dus erg dat ik ook ga werken voor de werkweigeraars.
Oud 25 januari 2006, 19:32   #45
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
jampie,

Ik denk dat er weinigen werken om hun baas rijker te maken... Maar ik kan me uiteraard vergissen...

Laatst gewijzigd door Chipie : 25 januari 2006 om 19:32.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2006, 19:36   #46
guerin
Minister

Standaard

je werkt voor je baas,niet?de regering is ook je baas.
Als je als arbeider niet opbrengt ga je ontslagen worden,toch?

Laatst gewijzigd door guerin : 25 januari 2006 om 19:36.
guerin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2006, 21:05   #47
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
je werkt voor je baas,niet?de regering is ook je baas.
Als je als arbeider niet opbrengt ga je ontslagen worden,toch?
En U werkt voor niemand?

[SIZE=1]Een hand constant openhouden, kan men moeilijk als werken beschouwen... Alhoewel... [/SIZE]
Oud 25 januari 2006, 22:55   #48
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
wat denk je van overbevolking en concentratie van armoede en werkloosheid als oorzaak van interculturele problemen tony ?

vergelijk het met ratten - zet teveel ratten in één kooi en ze beginnen met mekaar te vechten - op leven en dood - tot er niet langer meer teveel in de kooi zitten. Het is een natuurlijke reactie waar we allemaal aan onderhevig zijn doch zonder het zelf goed en wel te beseffen. culturele verschillen zijn daarbij een goed excuus om elkaar te haten hoewel de oorzaken volgens mij gewoon in de omstandigheden liggen.

bedenk ook eens dat het net bedrijfsleiders van grote bedrijven zijn en pandjesmelkers die er belang hebben dat er zowel veel werkloosheid is ( want dan dalen de lonen) en overdbevolking want dan is de vraag naar hun pandjes groter. mensen gaan op de duur letterlijk vechten om voor hun te mogen werken en door hun te mogen worden uitgemolken.

De brug is er volgens mij dan ook in gelegen dat zowel allochtone als autochtone armen en gewone werkmensen moeten gaan stoppen met zich te laten wijsmaken dat de andere partij de oorzaak is van hun problemen ( precies wat de uitbuiters willen ( verdeel en heers ! )). Als we dat inzien dan zullen beide groepen zich keren tegen de echte profiteurs en precies dat is de brug die we moeten slaan. We hebben gezamelijke belangen en dat is dan ook de beste pijler die men maar zixh maar kan inbeelden om een echte interculturele brug op te funderen.

in het vierde wereld syndicaat zitten nu alvast wonderwel zowel vb-armen ( of toch met die neigingen ) als allochtonen - de strijd tegen armoede en uitsluiting is immers een gezamelijke strijd ! EN geef nu toe als het bij ons kan waarom zou het dan elders niet kunnen ?
U heeft grotendeels gelijk wat betreft uw aanschouwing van onze maatschappij.Enkel vergist u zich als u denkt allochtonen te kunnen betrekken bij de klassenstrijd.Deze mensen hebben geen enkel politiek bewustzijn.Het zijn opportunisten dewelke ik niet als baas, huisbaas of minister zou willen hebben, vermits resoluut kapitalist/uitbuiter van nature, of beter gezegd, van kultuur, uit, steeds klaar voor machtsmisbruik.Als ze wel politiek bewustzijn hebben, is het religieus getint: dan zijn het islamistische militanten.
Ze zijn inderdaad naar hier gehaald om de arbeidersklasse te verdelen, en onze onderlinge twisten (blank contra bruin/zwart) komen de heersende klasse ten goede.En de linkse partijen, die de vreemden verdedigen tegen alle logika in, worden alzo de medeplichtigen der kapitalisten, tewijl de ultra-rechtsen zich komen opwerpen als verdedigers van het volk!
Een echte ideologische chaos...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2006, 23:18   #49
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie Bekijk bericht
Ik ga werken om mijn rekeningen te betalen, niet meer, maar ook niet minder. Ik ben nogal lui van aard, maar geen profiteur. Ik vind het dus erg dat ik ook ga werken voor de werkweigeraars.
Ik vind het kut dat een mens zijn hele leven moet werken om gewoon te kunnen leven. Ik ben bijna ingenieur (geef me een paar maanden) maar ik zie er al tegen op om te werken, zelfs met dit diploma. De ganse dag maar tafellen vr een salaris. Voor wat centen.....waar ge toch 90 % van moogt afgeven voor uw huur, eten, elentrik, gas.....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2006, 23:22   #50
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik vind het kut dat een mens zijn hele leven moet werken om gewoon te kunnen leven. Ik ben bijna ingenieur (geef me een paar maanden) maar ik zie er al tegen op om te werken, zelfs met dit diploma. De ganse dag maar tafellen vr een salaris. Voor wat centen.....waar ge toch 90 % van moogt afgeven voor uw huur, eten, elentrik, gas.....
Zou men voor mensen zoals U het leefloon heben uitgevonden?...
Oud 25 januari 2006, 23:30   #51
Towelie030981
Gouverneur

Towelie030981's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tony46 Bekijk bericht
Zonder die bruggen zal het echt niet gaan of je nu links gezind bent of rechts gezind bent hé! Ergens in het midden moeten we elkaar tegen komen.
De bedoeling is te doen geloven dat we in het midden afspreken, terwijl je eigenlijk de andere bijna helemaal over de brug leidt.
Towelie030981 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2006, 23:41   #52
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie Bekijk bericht
Wel wel, wat krijgen we nu ? Tony beseft ineens dat we in een multiculturele samenleving leven.
Uw arrogantie stoort mij mateloos.

Ik ben eerder eens blij verrast dat deze VB'er eens zaken in een iets breder perspectief bekijkt.
Oud 25 januari 2006, 23:50   #53
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Zou men voor mensen zoals U het leefloon heben uitgevonden?...
Wat moet ge doen om daar in aanmerking voor te komen
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2006, 23:55   #54
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Je moet elke maand een paar solicitatie-brieven kunnen voorleggen met het afwijzend antwoord van een werkgever; waarbij dan zal nagegaan worden door de VDAB of je genoeg inspanning doet om een job te vinden.

Enfin, dat is toch het minimum...
Oud 26 januari 2006, 00:00   #55
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
De vakbonden zullen U hierbij zeer vakkundig begeleiden...
Het zijn per slot van rekening ook vakmensen...
Oud 26 januari 2006, 00:34   #56
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
En U werkt voor niemand?

[SIZE=1]Een hand constant openhouden, kan men moeilijk als werken beschouwen... Alhoewel... [/SIZE]
ik verricht arbeid voor een baas en werk voor mezelf en een humanere wereld
Oud 26 januari 2006, 00:40   #57
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
U heeft grotendeels gelijk wat betreft uw aanschouwing van onze maatschappij.Enkel vergist u zich als u denkt allochtonen te kunnen betrekken bij de klassenstrijd.Deze mensen hebben geen enkel politiek bewustzijn.Het zijn opportunisten dewelke ik niet als baas, huisbaas of minister zou willen hebben, vermits resoluut kapitalist/uitbuiter van nature, of beter gezegd, van kultuur, uit, steeds klaar voor machtsmisbruik.Als ze wel politiek bewustzijn hebben, is het religieus getint: dan zijn het islamistische militanten.
Ze zijn inderdaad naar hier gehaald om de arbeidersklasse te verdelen, en onze onderlinge twisten (blank contra bruin/zwart) komen de heersende klasse ten goede.En de linkse partijen, die de vreemden verdedigen tegen alle logika in, worden alzo de medeplichtigen der kapitalisten, tewijl de ultra-rechtsen zich komen opwerpen als verdedigers van het volk!
Een echte ideologische chaos...
Wat we nu meemaken met de moslims is gelijkaarde aan wat we meemaakte met de katholieken.Toen,om hun overheersende ideologie boven te komen hebben we de verlichting gekend,deze laaste is onze ervaring om te delen met de islam.Is niet gemakkelijk maar we moeten niet van niets beginnen.
Oud 26 januari 2006, 08:21   #58
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
U was toch al ingenieur? En had toch al werk? Zelfs langer dan 2 weken, wat me ten zeerste verbaasde...

Of vergis ik me van persoon...
Oud 26 januari 2006, 08:50   #59
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Bruggen bouwen, daar heb je ingenieurs voor nodig.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2006, 10:02   #60
tony46
Provinciaal Gedeputeerde

tony46's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Bruggen bouwen, daar heb je ingenieurs voor nodig.
Zeker weten (loembas)lombas Wat ik ermee wou zeggen is dat je aan de ene kant van de brug de outochtonen(Vlamingen) hebt, en aan de andere kant van de brug allochtonen waar onder vele moslims zitten,de ingenieurs(architecten) zijn de politieke partijen die de brug moeten voltooien. Even nog dit mijn zoon is ingenieur en hij mag één maal in zijn leven een huis tekenen en laten bouwen dus
tony46 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be