![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net omdat ik die "goedkope brol" zoals Temptation Island, Big Brother, de Paffs en dergelijke verafschuw, moeten we streven naar een Openbare omroep waar dit zelfs verboden is. Welke meerwaarde brengen deze uitzendingen aan de ontspanningzoekende Vlamingen met een iets hoger niveau?
![]() |
![]() |
#44 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() zucht, ik begin me hier een leraar te voelen, wat is er toch mis met jullie dat jullie begrippen gebruiken die jullie alleerst nog niet begrijpen ... [quiote=wikipedia] Indoctrinatie Hersenspoeling en indoctrinatie worden vaak als synoniemen gebruikt. Dit is volgens velen niet helemaal juist, aangezien bij indoctrinatie de nadruk ligt op het aanleren van ideeën. Hiermee hoeft indoctrinatie niet negatief te zijn: op Nederlandse scholen wordt kinderen immers geleerd zelf na te denken. Negatief wordt het pas als een gedachtenpatroon kritiekloos aanvaard moet worden. Hersenspoeling is een term die meer de nadruk legt op het afbreken van het oude denkpatroon, en is daarom vrijwel altijd negatief geladen. Temeer daar de nadruk op onvrijwilligheid ligt, en er dus altijd strabare feiten aan te pas komen. [/quote]
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
vooral als ze het hebben over tv en radio on demand. En dat zijn mensen die nu eenmaal aan de bron zitten ...
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De opdracht is om ALLE lagen van de bevolking te bereiken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Die bandbreedte kan ook wel stukken van mensen kosten in België (de prijs is hier niet normaal hoog) en digitale tv verbruikt een stuk meer dan gewoon wat surfen. Dus dat zijn zaken die los staan van de digitalisering van hun programma's. Het is dan ook logisch dat ze om meer geld vragen want ik vrees dat die extra kost van digitale tv moeilijk te dragen valt met hun huidig budget. De vraag is natuurlijk of de belastingbetaler daar moet voor opdraaien en of zoiets een privatisering van de VRT wel rechtvaardigt. Persoonlijk denk ik van niet, dat ze dan abonnementskosten aanrekenen voor diegene die gebruik maken van digitale tv ipv de ganse bevolking er mee lastig te vallen. Hetzelfde geldt voor de voetbalcontracten, is gewoon te grof voor woorden dat de overheid daar geld aan besteedt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De tv (ik noem het brol) die we nu aangeboden krijgen om de bevolking dom te houden, amai mijn sloefen. Ik heb er niets op tegen dat één van de twee zenders iets lichtere tv uitzendt. Maar de tijd van brood en spelen dient voorgoed voorbij te zijn.
![]() |
![]() |
#49 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
TV1 voor het "lichtere" publiek en Canvas voor de meer educatieve programmatie en zaken die moeilijker in de markt liggen. Brood en spelen is een essentiëel onderdeel van een cultuur, zolang het maar niet de hoofdzaak wordt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als er van overheidswege boodschappen de wereld in gestuurd worden, bereik je zo ook vlotter iedereen. Of heb je op de ontkleur je dag zender al "boodschappen van algemeen nut" of zo gezien ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier ga ik onmiddellijk mee akkoord, maar toch de bedenking, de lichtere programma's mogen niet uitmonden in een weerspiegeling van VTM of VT4, net daarom maak ik me zorgen. Zeg nu eens, wat is de ammusementswaarde van de Paffs, wat is de meerwaarde van de Paffs?
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel verplicht gewoon de commerciele zenders om deze boodschappen ook uit te zenden. BTW dit gebeurd nu al, spontaan, inclusief de speciale nieuwsuitzendingen hieraan verbonden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
maar een groot deel van de markt gaat niet met ons akkoord en zappen naar de concurentie als dit aanbod er niet is. En wie ben jij (of ik) om te oordelen of een bepaald soort entertainment wel of niet kan. Als het een troost kan zijn: het kan nog altijd erger dan tv1, zie de laatavondfilms op ka2 en vt4.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
praktisch dagelijke kost.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Burger
|
![]() Citaat:
maar ja een rood reclame bastjon afbreken zou wel eens heel moeilijk kunnen worden http://www.gerardweytjens.be |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enkel door het verbieden van privé-initiatief kan gegarandeerd worden dat de openbare omroep alle lagen van de bevolking bereikt. Het enige dat de openbare omroepen momenteel doen is de privé-zenders,op radio- en TV, op onze kosten,beconcurreren met het type programmas dat ze voor 25 jaar,toen het privé-aanbod niet bestond,nooit zouden gemaakt hebben! Op radio-gebied doen ze dat op verpletterend goede wijze vind ik,en op TV-gebied zijn ze dan wel mee verantwoordelijk voor de vervlakking,enkel canvas kan er mee door..... Ik zou zeggen,(en zeker tegen de radiomakers dan),chapeau voor uw werk,maar ik vraag me nog steeds af of dat echt staatsbezigheden moeten blijven..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de commerciele omroepen zullen dit trouwens gratis geven, als er interesse voor is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Minister-President
|
![]() Er zijn niet zo gek veel financieringsformules: ofwel is er de publieke financiering, ofwel probeer je reclameblokken te verkopen, ofwel laat je de kijker zelf beslissen waarvoor hij wil betalen. Dat laatste is m.i. het gezondste systeem, want op die manier ben je verplicht om rechtstreeks op de markt in de spelen. (reclamefinanciering kent wel enkele "perverse effecten") Welaan dan, laat de VRT een aantal diensten "on demand" betalend maken: wordt het een succes, dan kan dit zich verder ontwikkelen, wordt het een flop, dan eindigt dat verhaal even snel. En het hoeft de belastingbetaler niks méér te kosten. Uit betrouwbare bron heb ik overigens vernomen dat de interesse voor betalende diensten zoals "net gemist" bijzonder groot is. Wedden dat de commerciëlen binnenkort met een vergelijkbare abonnementsformule zullen uitpakken?
Het voorstel is overigens ook heel toekomstgericht, want ons kijkgedrag zal over niet al te lange termijn grondig veranderen. Het siert de VRT als bedrijf dat het zich hiervoor nu al schrap zet.