![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En als de oprechtheid van Turkije om zich te hervormen maar zo diep zit als het lidmaatschap, dan hoeven we zelfs niet eens meer verder te praten. Want 80 mio "muilentrekkers" kan Europa missen als de pest.
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#43 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
(En JusticeLover is Turks) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Maw u weet dus ook hoegenaamd niet of de Europese burger zo fel gekant is tegen toetreding van Turkije als u hier doet uitschijnen.
![]() |
#45 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Minister
|
![]() Kroatië is ook pas begonnen met het aanpakken van hun oorlogsmisdadigers sinds het een eis van de EU is geworden, hoeven we nu met hen ook niet meer verder te praten?
![]() |
![]() |
#47 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Er zal een dag komen waarop de vraag formeel voorligt en het pleidooi moet gevoerd worden. En dan wordt er beslist en meer dan waarschijnlijk ook door een deel van de EU-burgers. We zullen dan wel zien wat de uitkomst is. De NATO is een andere organisatie, net zoals de VN. Geen argument dus.
![]() |
![]() |
#48 |
Minister-President
|
![]() Uiteraard niet, maar mij kan dat niks schelen! De EU-burger zal krijgen wat hij verdient, mits hij zich tenminste kan uitspreken in deze zaak. Simpel toch?
The pen is mightier than the sword, and considerably easier to write with. Laatst gewijzigd door Desiderius : 30 januari 2006 om 14:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Minister-President
|
![]() Er is een verschil tussen "praten" en "beloven", Brandaan. Dat onderscheid kan je toch maken? En er is Turkije al veel te veel beloofd. Niet netjes is dat.
![]() |
#50 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Soit, mijn aanvoelen is in ieder geval dat de toetreding al lang goedgekeurd werd. We gaan daar evenveel over te zeggen krijgen als in het verleden met de Oost-Europese staten. Het behoort nu eenmaal tot de Europese politiek om eerst te doen en dan te denken.
![]() |
![]() |
#51 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik zou trouwens graag nog en reactie willen zien: hoe is het gedrag van Turkije zo anders dan het gedrag van Kroatië en waarom zijn de Turken dan meteen muilentrekkers?
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Door altijd maar te discussiëren over het "waarom niet", ontaardt menige discussie in een rondje beledigingen aan het adres van het Turkse volk. Dat irriteert me, ook al omdat dan meteen de politiek correcte scherpslijpers klaarstaan om je prompt op de vingers te slaan omdat ze dit of dat (al dan niet verkeerd) begrepen hebben uit je betoog. Ik hoef dus niet te zeggen waarom ik pro of contra ben. Het is aan Turkije om me te overtuigen; in case of reasonable doubt, is het antwoord zowiezo "neen". @Turkje Een aantal landen (o.a. Nederland en Frankrijk) kondigden reeds aan om de vraag uiteindelijk voor te zullen leggen aan de burger. Als zelfs maar één lidstaat zoiets doet, dan zal (een deel van) de Europese burgers een uitspraak doen. En dan zien we wel wat ervan komt. Het maakt alleszins dat de EU vandaag niet in staat is om welke belofte dan ook te maken. Dringend tijd om eens klare wijn te schenken, me dunkt.
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() Indien de Turken in eigen land zo goed bezig zijn zou ik wel meer dan 2x nadenken om toe te treden.De kans is meer dan groot van terug maar 000000000000 te gaan.Vraag dat maar eens aan Jan met de Pet,wat die van dat EU denkt.
Is meer een politiek bejaardenhuis dan wat anders Laatst gewijzigd door Gargamel : 30 januari 2006 om 14:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Er is helemaal niet BELOOFD dat Turkije kan toetreden. Er zijn momenteel wel toetredings-onderhandelingen bezig maar die hebben een open einde. Waarom zou je anders onderhandelingen houden? http://www.nos.nl/nieuws/artikelen/2...euturkije.html Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Bon, misschien zie ik het iets te pessimistisch, maar ik kan me toch niet van de indruk ontdoen dat politici zelf volop pro toetreding zijn, en dat ze zich enkel nog inhouden omdat "de publieke opinie" -for the time being- nog tegen is.
![]() |
![]() |
#57 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#58 |
Minister-President
|
![]() @ Turkje
Er duiken regelmatig toch dissidente stemmen op tussen de politici als het gaat over de mogelijke toetreding. Dé vrees van elke EU-politicus is om één-tegen-vierentwintig te moeten spelen, want dan ga je af als een gieter. Een referendum is dan een gedroomde techniek om e.e.a. van je af te schuiven: het volk heeft beslist, it's out of my hands... Einde van de discussie. Turkije zal wel op één of andere manier "verankerd" worden, maar ik zie ze geen Europese Commissarissen of Parlementsleden leveren. Nu niet en binnen 10-15 jaar niet. Tenzij Turkije inderdaad een miraculeuze transformatie zou ondergaan én de publieke opinie een scherpe bocht zou maken, maar dat is alweer pure hypothese. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
wedden dat indien er morgen een Europees referendum komt over de toetreding van Turkije dan mogen jullie het ZEKER vergeten ? You know it |
|
![]() |
![]() |