Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 januari 2006, 14:05   #41
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Voor Nederland heeft men uitgerekend hoeveel migranten er nodig zouden zijn om de vergrijzing tegen te gaan.

Het was ongeveer als volgt.

Tegen 2020 zouden er dan 46 Miljoen 'Nederlanders' moeten zijn en tegen 2050 meer dan 100 Miljoen.

Dat is compleet irrealistisch. Immigratie als remedie tegen de vergrijzing is dan ook een enorme leugen.
Bron? Want dit soort berekeningen hebben meestal een stukken realistischer uitkomst. Volgens u zouden er in 14 jaar dus 30 miljoen Nederlanders bij moeten komen, u snapt zelf natuurlijk wel dat niemand hier gaat geloven dat een goed onderzoekt dit heeft aangetoond.
Oud 31 januari 2006, 14:59   #42
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
"Hoeveel nieuwe Belgen" zoveel er nodig zijn om de verschillende overheden (Europa inbegrepen) na de vergrijzing toe verder te kunnen betalen.
Zonder loon en allerlei voordelen betwijfel ik ten zeerste dat zij het algemeen belang... verder zullen blijven dienen.
Probleem is wel dat het overgrote deel van deze nieuwe belgen op den dag van vandaag gewoonweg niet werkt, en zelfs niet de ambitie heeft om te werken (zeker de Afrikaners niet). Dus van algemeen belang dienen is nu ook geen sprake.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2006, 15:13   #43
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

250.000 nieuwe grondleggers van de Islamitische Republiek België + hun Islamitische nakomelingen.
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2006, 15:16   #44
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Bron? Want dit soort berekeningen hebben meestal een stukken realistischer uitkomst. Volgens u zouden er in 14 jaar dus 30 miljoen Nederlanders bij moeten komen, u snapt zelf natuurlijk wel dat niemand hier gaat geloven dat een goed onderzoekt dit heeft aangetoond.

Een infectie kakkerlakken vult uw heel huis (en das groot in m³ zenn) op slechts een paar maanden tijd. Dat krijg je nu eenmaal met exponentiele groei-curves.

Vergeet niet dat die 250.000 mensen familie kunnen laten overbrengen, en zelf veelvuldig kinderen krijgen (en das niet zoals bij de impotente autochtonen, geen of maximaal 2).

Die berekeningen lijken me dus heus wel realistisch. Dit gaan ontkennen is bijna schreinend bewijs van gebrekkige aanleg voor wiskunde.
Oud 31 januari 2006, 15:22   #45
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
250.000 belgen bijmaken op 5 jaar en dan maar zeiken over huisvestingstekort, tekorten in de sociale zekerheid, ... Dit is gewoon krimineel !
En dan zijn er nog zoveel komedianten die zich afvragen waarom één vierde van de stemgerechtigde bevolking voor het VB kiest???
Ik ben geen VBer, ik voel me geen VBer maar ik blijf erop stemmen tot heel die komedie en dat boerenbedrog een flinke dreun krijgt. Ik denk dat ik niet de enige ben...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2006, 15:28   #46
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
250.000 belgen bijmaken op 5 jaar en dan maar zeiken over huisvestingstekort, tekorten in de sociale zekerheid, ... Dit is gewoon krimineel !
Misschien eens een doctoraat of studie , dat kan er nog bij, hoe het met die 250000 gesteld is ?
Wat doen zij, wat kosten zij, wat brengen zij op , huisvesting, ....
Een beetje grappig maar vandaag staan er een aantal Georgiërs, geloof ik), die ook genaturaliseerd werden, terecht.
Naar het schijnt geboefte .
Je moet niet vragen hoe goed onze parlementariërs dit allemaal weer onderzocht hebben !
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2006, 15:37   #47
Brandaan
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Een infectie kakkerlakken vult uw heel huis (en das groot in m³ zenn) op slechts een paar maanden tijd. Dat krijg je nu eenmaal met exponentiele groei-curves.

Vergeet niet dat die 250.000 mensen familie kunnen laten overbrengen, en zelf veelvuldig kinderen krijgen (en das niet zoals bij de impotente autochtonen, geen of maximaal 2).

Die berekeningen lijken me dus heus wel realistisch. Dit gaan ontkennen is bijna schreinend bewijs van gebrekkige aanleg voor wiskunde.
U bent grappig. Dit kunt u toch niet serieus menen?
Oud 31 januari 2006, 15:39   #48
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Maar bittere realiteit, en komt er nog bij dat die nu kunnen gaan gezinsherenigen, kweken als koneinen, (vergeef mij de uitdrukking)

Nie werken, dus dop opstrijken, later pensioen zullen opstrijken ondanks nauwelijks of nieks bijgedragen, pa en ma laten overkomen en pensioen laten opstrijken + dure medicijnen en operaties laten ondergaan enz... enz...

En wij , onozelaars, wij betalen dat allemaal, en gaan binnen dit en 20 a 30 jaar geen frank pensioen overhouden, als de sociale zekerheid maar niet totaal implodeert.

Er moet nu iets gebeuren, gezinsherening moet ageschaft worden, snel belg moet afgeschaft worden, uitgeprocedeerden moeten gedeporteerd worden enz... enz...
Waar ik nu vooral moeite mee heb is dat sommigen hier nu doen alsof ze o zo verwonderd zijn! Hoeveel honderden blz, postings, noem maar op werd dit in stukjes en beetjes aangekaart, beweerd, bewezen... Maar neen, het waren stuiptrekkingen van nazi's enz... Onze multicul-idioten wisten het allemaal veel beter. Ondertussen laat "onze" regering ons weten dat we allemaal wat langer gaan moeten blijven werken, want zo kan het niet blijven duren nietwaar?
Langer gaan werken voor wat hier allemaal beschreven staat?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2006, 15:49   #49
reinaut
Vreemdeling

Standaard

Het valt mij op hoeveel mensen op dit forum rechts tot extreem rechts zijn. Afschrikwekkend voor mensen die het niet zijn, in elk geval.

Ik vind de uitspraak van Pieter De Crem nogal ongelukkig. Waar schuilt immers het probleem? 250.000 op 5 jaar tijd is al bij al nog niet zo veel. Na een kleine bereking 50.000 per jaar. Een cijfer dat verbleekt bij het aantal vluchtelingen die over de hele wereld rondzwerven en waarvoor geen plaats is in de wereld. De mensen die hierheen komen zijn op zoek naar zo een plaats en wij kunnen en moeten hen die bieden. En wel om twee redenen: 1. voor hun, zodat ze een menswaardig bestaan kunnen opbouwen en 2. voor ons, zodat wij samen met hen aan de toekomst kunnen bouwen. We hebben hen immers nodig willen wij in de toekomst ons welvaarstpeil even hoog houden als nu.
reinaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2006, 16:39   #50
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reinaut Bekijk bericht
Het valt mij op hoeveel mensen op dit forum rechts tot extreem rechts zijn. Afschrikwekkend voor mensen die het niet zijn, in elk geval.

Ik vind de uitspraak van Pieter De Crem nogal ongelukkig. Waar schuilt immers het probleem? 250.000 op 5 jaar tijd is al bij al nog niet zo veel. Na een kleine bereking 50.000 per jaar. Een cijfer dat verbleekt bij het aantal vluchtelingen die over de hele wereld rondzwerven en waarvoor geen plaats is in de wereld. De mensen die hierheen komen zijn op zoek naar zo een plaats en wij kunnen en moeten hen die bieden. En wel om twee redenen: 1. voor hun, zodat ze een menswaardig bestaan kunnen opbouwen en 2. voor ons, zodat wij samen met hen aan de toekomst kunnen bouwen. We hebben hen immers nodig willen wij in de toekomst ons welvaarstpeil even hoog houden als nu.
Wel, beschouw het gewoon als een uitlaatklep voor de linkse prietpraat van de gesubsidieerde media.
Maar nogmaals. De mensen die hier geraken zijn niet de echte sukkelaars. Het zijn degenen die het geld hadden om mensensmokkelaars te betalen, ambtenaren om te kopen..., in het beste geval hadden zij familie hier.
Komt daarbij het het praktisch allemaal laaggeschoolden zijn, waar hier gewoonweg geen werk voor is, en in de toekomst ook niet zal zijn (hoeveel van de Afrikaners werken er trouwens ?). Degenen die wel zouden kunnen bijdragen tot onze welvaart (Indiers...) vertikken het gewoonweg om te komen, en als ze dan al voor Belgische bedrijven werken is het in hun thuisland via internet.
Daarom, als ge toch iets wil doen. Help de echte sukkelaars in hun thuisland.
Oud 31 januari 2006, 16:51   #51
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Heeft niets met rechts te maken !
Veel van ons voelen aan dat het de verkeerde richting opgaat.
v.b. zou er bijvoorbeeld tussen die 250000 niet een aantal terrorsisten kunnen zitten om maar eens een vraagje te stellen.
Als er wat misloopt in Europa op dat gebied valt steevast de naam Molenbeek.
Als u denkt dat deze 250000 het land zijn welvaartspeil zal doen houden dan bent u wel naief.
Als wij écht vers bloed nodig hebben dan is daar nog alle tijd voor en er staan horden tsjechen, slovenen, ....klaar om hier graag te mogen komen werken.
Niets belet evenwel dat u een aantal van deze 250000 bij u in huis neemt .
U verslikt zich in het klassieke antwoord:rechts...racist...nazi..Hitler..
Maar eens even nuchter de zaken op een rij zetten dat zit er niet in.
Weet u nog het rapport van Marjan van Sant (allochtonen zijn krimineler dan autochtonen) ook onder de mat geveegd.
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2006, 17:22   #52
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:

Ach die afgezaagde, voorspelbare flauwekul weer.

1.
50.000 par jaar is voor ons land wel veel. Dat is één stad Roeselare erbij om de 12 maand. Er zijn in België maar een 20-tal steden met meer dan 50.000 inwoners. Die 50.000 nieuwkomers zijn hier los van elk econmisch of sociaal beleid aangekomen. Ze zijn er, en dus worden ze Belg. Noch hun komst, noch hun verblijf werden op enige manier voorbereid.

2.
De redenen die u aanhaalt om de aanwezigheid van die mensen goed te praten, nl. "een menswaardig bestaan laten opbouwen" en "samen met hen aan de toekomst bouwen" werden a posteriori uitgevonden. Je hoort die praat maar sinds een jaar of vijf, toen men begon in te zien dat er hier een heleboel vreemdelingen vertoefden die niet vanzelf gingen vertrekken. Je mag dat een mooi ideaal voinden, maar dat is niet de reden waarom die mensen hier zijn. In de jaren 70-80-90 werd geen woord gerept over de noodzaak een menswaardig bestaan te geven aan al wie een vliegtuigticket naar België kan betalen. Er werd toen zelf een migratiestop gestemd remùember?

De enige vreemdelingen die bewust naar hier gehaald werden zijn de gastarbeiders van de jaren 70.

3.
Jouw stelling als zouden de vreemdelingen nodig zijn om om in de toekomst ons welvaarstpeil even hoog houden als nu is ronduit absurd. Wij hebben honderdduizenden blanke werklozen. Iedereen weet dat allochtonen veel minder kans maken op de arbeidsmarkt dan blanke werklozen. Hoe kun je dan beweren dat wij honderdduizenden ongeschoolden nodig hebben? Wedden dat de meerderheid van die 250.000 nieuwe Belgen van een uitkering leeft?

Dit is weer een drogargument dat heel recent (hoogstens 5 jaar) uit het niets verscheen om de niet aflatende instroom van nieuwe vreemdelingen goed te praten. Het is uitleg achteraf om niet te willen toegeven dat die mensen spontaan binnenstromen omdat wij ze niet tegen (willen) houden.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2006, 17:42   #53
BartP
Burgemeester

Standaard

250.000 nieuwe belgen = + 250.000 nieuwe werklozen = 450.000 extra jobs die Verhofstad dient te creeren.

Toi toi toi. Ik wens hem alle succes.
BartP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2006, 20:40   #54
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Kan me de bron niet meer herinneren :/ Maar om de bevolkingspiramide intact te houden zijn dat idd de aantallen die nodig zijn.

Van nature uit groeit het aantal ouderen zeer sterk, deels door de hogere geboortecijfers vlak na WO II, deels door de steeds hogere levensverwachting. Daarnaast neemt het aantal geboorten af.

M.a.w. als je nu 3 actieven hebt voor elke bejaarde, en het aantal bejaarden gaat vervijfvoudigen dan heb je dus 15 actieven extra nodig om de piramide intact te houden.

de precieze bron vind ik niet onmiddelijk terug, maar hier alvast wat links naar studies van het Nederlands Centraal Plan Bureau omtrent immigratie en vergrijzing:

http://www.cpb.nl/nl/news/2003_24.html

Ik citeer:

"
Van arbeidsmigratie op grote schaal zijn geen belangrijke gunstige effecten te verwachten voor het inkomen van de reeds aanwezige bevolking of voor de collectieve financiën. Als de sociaal-economische kenmerken van immigranten gemiddeld overeenkomen met de thans in Nederland aanwezige niet-westerse immigranten, is er zelfs sprake van een negatief effect op de collectieve financiën. Tot die sociaal-economische kenmerken worden met name gerekend: arbeidsdeelname, inkomen en gebruik van collectieve voorzieningen zoals gezondheidszorg, onderwijs en sociale zekerheid. In deze situatie neemt weliswaar het bruto binnenlands product toe, maar op lange termijn vallen de opbrengsten van deze toename nagenoeg geheel toe aan de immigranten en buitenlandse kapitaalverschaffers. Over de levensloop bezien zijn de kosten voor onder meer zorg, onderwijs, pensioenen en sociale zekerheid groter dan de extra belasting- en premie-inkomsten. Als de immigrant bij binnenkomst 25 jaar oud is, gaat het gemeten over de gehele levensloop per saldo gemiddeld om een kapitaalsbedrag van 43 000 euro, wat per verblijfsjaar neerkomt op ruwweg 3 000 euro. Onder deze omstandigheden levert arbeidsmigratie dus geen bijdrage aan het verlichten van de financiële gevolgen van de vergrijzing. Dit beeld is overigens gunstiger voor hoger opgeleide migranten met goede arbeidsmarktperspectieven.

De praktijk leert dat niet-Westerse arbeidsmigranten het thans gemiddeld aanzienlijk slechter doen op de arbeidsmarkt dan Nederlanders: ze hebben gemiddeld minder vaak een baan en juist vaker een sociale uitkering, en gemiddeld een lager inkomen. Migranten in Nederland doen het gemiddeld minder goed dan migranten in andere Europese landen. Het is niet duidelijk wat de oorzaken hiervan zijn; dit vergt nader onderzoek."

http://www.nidi.knaw.nl/web/html/pub...s/dm03101.html
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2006, 22:47   #55
Brandaan
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Kan me de bron niet meer herinneren :/ Maar om de bevolkingspiramide intact te houden zijn dat idd de aantallen die nodig zijn.

Van nature uit groeit het aantal ouderen zeer sterk, deels door de hogere geboortecijfers vlak na WO II, deels door de steeds hogere levensverwachting. Daarnaast neemt het aantal geboorten af.

M.a.w. als je nu 3 actieven hebt voor elke bejaarde, en het aantal bejaarden gaat vervijfvoudigen dan heb je dus 15 actieven extra nodig om de piramide intact te houden.

de precieze bron vind ik niet onmiddelijk terug, maar hier alvast wat links naar studies van het Nederlands Centraal Plan Bureau omtrent immigratie en vergrijzing:

http://www.cpb.nl/nl/news/2003_24.html

Ik citeer:

"
Van arbeidsmigratie op grote schaal zijn geen belangrijke gunstige effecten te verwachten voor het inkomen van de reeds aanwezige bevolking of voor de collectieve financiën. Als de sociaal-economische kenmerken van immigranten gemiddeld overeenkomen met de thans in Nederland aanwezige niet-westerse immigranten, is er zelfs sprake van een negatief effect op de collectieve financiën. Tot die sociaal-economische kenmerken worden met name gerekend: arbeidsdeelname, inkomen en gebruik van collectieve voorzieningen zoals gezondheidszorg, onderwijs en sociale zekerheid. In deze situatie neemt weliswaar het bruto binnenlands product toe, maar op lange termijn vallen de opbrengsten van deze toename nagenoeg geheel toe aan de immigranten en buitenlandse kapitaalverschaffers. Over de levensloop bezien zijn de kosten voor onder meer zorg, onderwijs, pensioenen en sociale zekerheid groter dan de extra belasting- en premie-inkomsten. Als de immigrant bij binnenkomst 25 jaar oud is, gaat het gemeten over de gehele levensloop per saldo gemiddeld om een kapitaalsbedrag van 43 000 euro, wat per verblijfsjaar neerkomt op ruwweg 3 000 euro. Onder deze omstandigheden levert arbeidsmigratie dus geen bijdrage aan het verlichten van de financiële gevolgen van de vergrijzing. Dit beeld is overigens gunstiger voor hoger opgeleide migranten met goede arbeidsmarktperspectieven.

De praktijk leert dat niet-Westerse arbeidsmigranten het thans gemiddeld aanzienlijk slechter doen op de arbeidsmarkt dan Nederlanders: ze hebben gemiddeld minder vaak een baan en juist vaker een sociale uitkering, en gemiddeld een lager inkomen. Migranten in Nederland doen het gemiddeld minder goed dan migranten in andere Europese landen. Het is niet duidelijk wat de oorzaken hiervan zijn; dit vergt nader onderzoek."

http://www.nidi.knaw.nl/web/html/pub...s/dm03101.html
Ik ben het volledig met u eens dat arbeidsmigratie geen oplossing is, maar het getal van 46 miljoen is gewoon te ongeloofwaardig. In uw redenatie vergeet u sowieso enkele dingen; bv het feit dat de meeste mensen hun wekzame leven ook langer is geworden sinds de tweede wereldoorlog.
Oud 31 januari 2006, 22:51   #56
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U bent grappig. Dit kunt u toch niet serieus menen?

2 mensen immigreren die elk 4 kinderen krijgen => 6 mensen
Deze 4 kinderen krijgen elk weer 4 kinderen. ouders sterven helaas => 16 mensen
Deze 16 mensen krijgen elk 4 kinderen. ouders sterven => 48 mensen
Deze 48 mensen krijgen elk 4 kinderen. ouders terven => 176 mensen

Dit is amper de 4de generatie.

6 -> 16 -> 48 -> 176... dat is exponentiele groei.

Echter, we beginnen natuurlijk niet met 2 mensen, maar met 250.000 als ik DeCrem mag geloven. T'is misschien wel overschatting om aan te nemen dat deze allemaal 4 kinderen gaan nemen.. Bij velen zullen dit er 8 tot 10 zijn, bij anderen dan weer maar 2 of 3 (maar het eerste lijkt me waarschijnlijker). Maar kom, wetend dat het aantal wel hoger zal liggen dan 250.000 zal 4 vruchten per persoon wel een niet-verkeerde stelling zijn. (bij 5 liggen die waardes nog eens veel hoger natuurlijk!!)

Hiernaast, De immigratie gaat natuurlijk niet stoppen, noch de familie-reünies, noch de stroom aan "bruiden uit het buitenland".

Die gastjes beginnen nogal vroeg aan kinderen, dus ik denk wel dat 25 jaar een zeer conservatieve schatting is voor een nieuwe generatie.

Dit alles maakt cijfers van 20 miljoen moslims over 50 jaar ofzo, tegenover een vrij constante populatie van 10 miljoen "autochtone belgen" heel realistisch.
Oud 31 januari 2006, 23:17   #57
Brandaan
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
2 mensen immigreren die elk 4 kinderen krijgen => 6 mensen
Deze 4 kinderen krijgen elk weer 4 kinderen. ouders sterven helaas => 16 mensen
Deze 16 mensen krijgen elk 4 kinderen. ouders sterven => 48 mensen
Deze 48 mensen krijgen elk 4 kinderen. ouders terven => 176 mensen

Dit is amper de 4de generatie.

6 -> 16 -> 48 -> 176... dat is exponentiele groei.

Echter, we beginnen natuurlijk niet met 2 mensen, maar met 250.000 als ik DeCrem mag geloven. T'is misschien wel overschatting om aan te nemen dat deze allemaal 4 kinderen gaan nemen.. Bij velen zullen dit er 8 tot 10 zijn, bij anderen dan weer maar 2 of 3 (maar het eerste lijkt me waarschijnlijker). Maar kom, wetend dat het aantal wel hoger zal liggen dan 250.000 zal 4 vruchten per persoon wel een niet-verkeerde stelling zijn. (bij 5 liggen die waardes nog eens veel hoger natuurlijk!!)

Hiernaast, De immigratie gaat natuurlijk niet stoppen, noch de familie-reünies, noch de stroom aan "bruiden uit het buitenland".

Die gastjes beginnen nogal vroeg aan kinderen, dus ik denk wel dat 25 jaar een zeer conservatieve schatting is voor een nieuwe generatie.

Dit alles maakt cijfers van 20 miljoen moslims over 50 jaar ofzo, tegenover een vrij constante populatie van 10 miljoen "autochtone belgen" heel realistisch.
U bent dus wel serieus. Dan zal ik mezelf de moeite besparen om verder op deze onzin te reageren, u bent klaarblijkelijk niet helemaal lekker in uw hoofd. Ik hoop dat het in de toekomst beter met u zal gaan.
Oud 31 januari 2006, 23:39   #58
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
U bent dus wel serieus. Dan zal ik mezelf de moeite besparen om verder op deze onzin te reageren, u bent klaarblijkelijk niet helemaal lekker in uw hoofd. Ik hoop dat het in de toekomst beter met u zal gaan.
Nu mag u mij eens vertellen wat er niet aan klopt en met betere argumenten dan 'onzin' en 'niet lekker in uw hoofd'.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2006, 00:25   #59
Brandaan
Minister

Standaard

Citaat:
Nu mag u mij eens vertellen wat er niet aan klopt en met betere argumenten dan 'onzin' en 'niet lekker in uw hoofd'.
ten eerste een exponentieële bevolkingsgroei zal nooit en te nimmer langer dan 1 generatie voorkomen. Iedereen met een beetje kennis van demografie zal dus meteen al beginnen te lachen als je dit voor vier of meer generaties gaat doen. Verder als elk echtpaar vier kinderen krijgt, dan wordt de daaropvolgende generatie 2 keer zo groot en niet 4 keer. Nu zal deze groei in werkelijkheid stukken kleiner zijn doordat er altijd een aanzienlijk percentage is dat geen kinderen zal krijgen.

Verder is er nog veel meer mis met zijn/haar redenatie, maar ik heb geen zin om nog meer tijd aan die onzin te verspillen
Oud 1 februari 2006, 00:40   #60
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ten eerste een exponentieële bevolkingsgroei zal nooit en te nimmer langer dan 1 generatie voorkomen. Iedereen met een beetje kennis van demografie zal dus meteen al beginnen te lachen als je dit voor vier of meer generaties gaat doen. Verder als elk echtpaar vier kinderen krijgt, dan wordt de daaropvolgende generatie 2 keer zo groot en niet 4 keer. Nu zal deze groei in werkelijkheid stukken kleiner zijn doordat er altijd een aanzienlijk percentage is dat geen kinderen zal krijgen.

Verder is er nog veel meer mis met zijn/haar redenatie, maar ik heb geen zin om nog meer tijd aan die onzin te verspillen
Ja, zou het toch maar eens ernstig narekenen. Als deze vier kinderen elk met een buitenlander huwen, is het wel viermaal. En als de bruiden dan nog eens aan gezinshereniging gaan doen...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be