![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie verschillende malen geverbaliseerd wordt voor gelijkaardige feiten leert mss een lesje?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind parkeren op een voetpad, zelfs 's nachts en maar met één wiel, zeer terecht een verkeersovertreding.
Spijtig dat die boete daarop slechts 50 € bedraagt. Niet in het minst omdat ge dat niet 'per ongeluk' doet, zoals vb. ge hier en daar wel per ongeluk niet opgemerkt hebt dat ge een zone met snelheidsbeperking binnengereden zijt ... Het is inderdaad spijtig dat de flikken niet aan je huis bellen, om je auto sito presto te verplaatsen, èn tegelijk je die boete onder je neus schuiven. Het is beneden alle peil dat jouw auto gans de nacht zo is mogen blijven staan. In een fatsoenlijke gemeente moet je, als je wil dat ze niet voor je deur parkeren bij het leveren van meubels of werken ..., een aanvraag doen. Ze komen dan borden met tijdelijk parkeerverbod plaatsen. Daar moet je natuurlijk wel voor betalen. Dat is maar normaal ook, want elke automobilist betaalt verkeerstax, onder andere om op plaatsen te kunnen parkeren, waar dit toegelaten is. Ik zie met de beste wil van de wereld niet in waarom grote drukte bij de Gentse Fieste een vrijgeleide zou zijn om illegaal te mogen parkeren. Eén minuut hinderlijk parkeren 'om sigaretten te gaan halen' zou dubbel strafbaar moeten zijn. Mijn besluit: er is toch nog iets goed bij de polies van Gent, maar toch is er nog werk aan de winkel.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() minimaal €50 boete voor het oprakelen van 4 jaar oude draden...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het probleem met boetes is dat ze doodnormale minnelijke schikkingen (doorgaans 50 E) heel gemakkelijk en louter om uw geld af te troggelen doorsturen naar het parket en de rechtbank.
Zo is 50 E al snel een veelvoud + bij iedere overtreding 145 € extra voor het slachtofferfonds. En wat staat er deze week in de krant? Dat het slachtofferfonds zijn geld niet op krijgt, zoveel zit er al in kas! En de overtreders van banale zaken mogen ook nog eens behalve dikwijls een tienvoud of nog meer van het oorspronkelijke bedrag betalen (makkelijk een maandloon soms) + nog eens de kosten van een advocaat! De rekening blijft stijgen hoe banaal het ook was. Het gerecht in zijn geheel werkt als een goed geoliede machine op zijn italiaans, aftroggelen waar mogelijk met de wet in de hand, geen verweer mogelijk!
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 1 juli 2010 om 23:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() kordate politie-optreden. dat is toch wat die verkrampte racisten willen. Wat is nu het probleem dan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ge pech hebt dan hebt ge de flik die er de sport van maakt om iedereen op den bon te zwaaien. Wat wel best lollig is. SMS'en naar MNM en dan ergens anders gaan flitsen ![]() Als ge gelukt hebt dan is het goed voor ene keer.
![]() |
![]() |
#49 |
Minister-President
|
![]() ik heb geen ervaring met allochtone agenten, maar wel met vrouwelijke agenten. En mijn ervaring is dat ze altijd strenger zijn en totaal geen weerwoord dulden. Ze zwaaien al meteen met boetes.
ik denk dan bij mijn eigen, die hebben wss slechte seks gehad afgelopen nacht. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Lol idd ... al wil ik die achterlijke flikken niet in mijn buurt ... maar de rechtse kiezer heeft erom gevraagd .. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De vrouwelijke cipiers hebben daar geen last van .. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
|
![]() mooi, dit compenseert voor de vele pestboetes die mensen van buitenlanse origine krijgen van de autochtone politie...
Om nog te zwijgen door de all-out onderdrukking door autochtone politie in molenbeek en borgerhout, 2 plaatsen waar deze flikken niets meer te zoeken hebben.
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je zal die boete's wel terecht hebben gekregen.
Misschien hebt U deze agenten in het harnas gejaagd door een "Eigen Volk Eerst" sticker achteraan op uw auto ? Wat er ook van is, als je niet akkoord bent kan je altijd weigeren de boete te betalen. Ik zie dus het probleem niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |