Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juli 2010, 17:01   #41
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wie verschillende malen geverbaliseerd wordt voor gelijkaardige feiten leert mss een lesje?
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2010, 17:05   #42
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik vind parkeren op een voetpad, zelfs 's nachts en maar met één wiel, zeer terecht een verkeersovertreding.
Spijtig dat die boete daarop slechts 50 € bedraagt.
Niet in het minst omdat ge dat niet 'per ongeluk' doet, zoals vb. ge hier en daar wel per ongeluk niet opgemerkt hebt dat ge een zone met snelheidsbeperking binnengereden zijt ...

Het is inderdaad spijtig dat de flikken niet aan je huis bellen, om je auto sito presto te verplaatsen, èn tegelijk je die boete onder je neus schuiven.
Het is beneden alle peil dat jouw auto gans de nacht zo is mogen blijven staan.

In een fatsoenlijke gemeente moet je, als je wil dat ze niet voor je deur parkeren bij het leveren van meubels of werken ..., een aanvraag doen. Ze komen dan borden met tijdelijk parkeerverbod plaatsen.
Daar moet je natuurlijk wel voor betalen.
Dat is maar normaal ook, want elke automobilist betaalt verkeerstax, onder andere om op plaatsen te kunnen parkeren, waar dit toegelaten is.

Ik zie met de beste wil van de wereld niet in waarom grote drukte bij de Gentse Fieste een vrijgeleide zou zijn om illegaal te mogen parkeren.

Eén minuut hinderlijk parkeren 'om sigaretten te gaan halen' zou dubbel strafbaar moeten zijn.

Mijn besluit: er is toch nog iets goed bij de polies van Gent, maar toch is er nog werk aan de winkel.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2010, 17:08   #43
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

minimaal €50 boete voor het oprakelen van 4 jaar oude draden...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2010, 23:11   #44
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het probleem met boetes is dat ze doodnormale minnelijke schikkingen (doorgaans 50 E) heel gemakkelijk en louter om uw geld af te troggelen doorsturen naar het parket en de rechtbank.
Zo is 50 E al snel een veelvoud + bij iedere overtreding 145 € extra voor het slachtofferfonds.
En wat staat er deze week in de krant? Dat het slachtofferfonds zijn geld niet op krijgt, zoveel zit er al in kas!

En de overtreders van banale zaken mogen ook nog eens behalve dikwijls een tienvoud of nog meer van het oorspronkelijke bedrag betalen (makkelijk een maandloon soms) + nog eens de kosten van een advocaat! De rekening blijft stijgen hoe banaal het ook was.

Het gerecht in zijn geheel werkt als een goed geoliede machine op zijn italiaans, aftroggelen waar mogelijk met de wet in de hand, geen verweer mogelijk!

Laatst gewijzigd door Mambo : 1 juli 2010 om 23:11.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2010, 23:14   #45
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Katun Bekijk bericht
Een flik is ook maar een mens dus zou je eigenlijk ook eens de puntjes op de i mogen zetten. Er lopen in Gent heel wat toffe flikken rond en dat weet iedereen. Maar pas op als er een allochtoon bijzit want die is gebrand om het "volgens het boekje te doen".

Mijn ervaring is mijn ervaring.
Die allochtonen toch. Die zijn al die jaren zot gemaakt met "zero-tolerantie". En nu ze zich dat idee eindelijk hebben eigen gemaakt is het wéér niet goed.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2010, 23:21   #46
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is een echte plaag aan het worden :: pestboetes door politie van allochtone afkomst!

Ik krijg deze morgen de derde op nog geen jaar tijd in de bus :

1) 50 euro boete voor het nachtelijk parkeren voor mijn huis en het belemmeren van de doorgang voor voetgangers( om 3:00 's nachts stond ik met één band op de rand van het trottoir). In mijn straat loopt geen kat 'om 3uur s nachts en er konden zelfs twee rolstoelen tegelijk over het voetpad. Naam vd inspecteur : Oulad Khlie AbdelKamal. Ik zag de politiecombi in de straat wel bijna 10 minuten stilstaan, ze zagen duidelijk dat ik thuis was en er nog licht brandde, ze kunnen aan de hand van mijn bewonerskaart achter de voorruit direct zien dat ik dus onmiddellijk mijn wagen kan verplaatsen indien nodig. Nee hoor, Oulad schrijft liever direct een boete uit. Ik dacht dat ze hier voor een andere bewoner stonden.

Ik heb twee weken terug nog de politie gebeld omdat een firma bij mij meubels moest leveren en er twee wagens op dezelfde plaats maar dan wel volledig op het voetpad stonden en de camion dus niet kon leveren (m.b.v. een lift). Toen hebben mijn Vlaamse politievrienden géén boetes willen uitschrijven en moesten we onze meubels manouvreren tussen de wagens door! Hoewel de wagens dus pertinent hinderlijk geparkeerd stonden en er om 11uur 's morgens wél voetgangers waren. De flik heeft gebeld en onderhandeld met de bestuurder van de wagens en die moesten gewoon in de loop van de dag de auto's komen verzetten....(zinloos want de camion was dan al terug vertrokken natuurlijk)

Als een wagen voor mijn deur dus voor mij - de bewoner - hinderlijk geparkeerd staat is verbaliseren niet nodig voor een Gentse (Vlaamse) Flik. Maar de allochtone flik zal de bewoner in het midden van de nacht dus wel komen verbaliseren in een zeer rustige wijk als er geen kat op straat loopt ?!

2) Een andere op de nationale feestdag (21 juli 2005) om 7:50 's morgens 150 euro boete voor parkeren op dezelfde identieke plaats. Heel Gent stond die nacht vol auto's door de recorddag aan bezoekers van de Gentse feesten. Nee hoor, nationale feestdag, 7:50 uur 's morgens : alle bewoners uit Gent met Gentse bewonerskaarten krijgen van Abdul EL Azacharwi een nationale boete als ze voor hun deur geparkeerd staan!

3) Vorig jaar kreeg ik van een agressieve Achmed Abdul Alibaba 150 euro boete terwijl ik in één minuut sigaretten ging halen ; omdat mijn vriendin in een auto zat met draaiende motor en de auto iets te dicht tegen het zebrapad stond! Het was m'n vriendin d'r verjaardag en ze was helemaal opgemaakt. Misschien daarom dat ik 150 euro boete krijg. Minder dan een minuut in een stilstaande wagen met draaiende motor en passagier aanwezig moesten we nog wachten tot de "inspecteur" Achmed Ali Baba mij en mijn vriendin voldoende uitgekafferd had en onze verjaardagsavond kompleet verknalde. We waren danig uit ons lood geslagen.

Gentse flikken staan bij de jeugd hier gekend als begripvol en zeker niet te snel in het hanteren van boetes. Maar pas nu maar op als je een nieuw aangeworven allochtoon als inspecteur hebt want dan moet je leven volgens de letters en komma van de wet!

Als het zo begint te gaan met de Gentse politie zullen ze me veel gaan zien in de politierechtbanken want de goede naam die de flikken hier in Gent hebben wordt zo SNEL gekelderd.
als ik uw verhaal zo lees, denk ik dat die allochtone flikken tenminste hun werk strikt doen terwijl die vlaamse "venten" gewoon geen ballen aan hun lijf hebben...

kordate politie-optreden. dat is toch wat die verkrampte racisten willen. Wat is nu het probleem dan.
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2010, 23:27   #47
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een flik is ook maar een mens dus zou je eigenlijk ook eens de puntjes op de i mogen zetten. Er lopen in Gent heel wat toffe flikken rond en dat weet iedereen. Maar pas op als er een allochtoon bijzit want die is gebrand om het "volgens het boekje te doen".

Mijn ervaring is mijn ervaring.
Allé gij, nooit last van gehad
Oud 2 juli 2010, 23:30   #48
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is een echte plaag aan het worden :: pestboetes door politie van allochtone afkomst!

Ik krijg deze morgen de derde op nog geen jaar tijd in de bus :

1) 50 euro boete voor het nachtelijk parkeren voor mijn huis en het belemmeren van de doorgang voor voetgangers( om 3:00 's nachts stond ik met één band op de rand van het trottoir). In mijn straat loopt geen kat 'om 3uur s nachts en er konden zelfs twee rolstoelen tegelijk over het voetpad. Naam vd inspecteur : Oulad Khlie AbdelKamal. Ik zag de politiecombi in de straat wel bijna 10 minuten stilstaan, ze zagen duidelijk dat ik thuis was en er nog licht brandde, ze kunnen aan de hand van mijn bewonerskaart achter de voorruit direct zien dat ik dus onmiddellijk mijn wagen kan verplaatsen indien nodig. Nee hoor, Oulad schrijft liever direct een boete uit. Ik dacht dat ze hier voor een andere bewoner stonden.

Ik heb twee weken terug nog de politie gebeld omdat een firma bij mij meubels moest leveren en er twee wagens op dezelfde plaats maar dan wel volledig op het voetpad stonden en de camion dus niet kon leveren (m.b.v. een lift). Toen hebben mijn Vlaamse politievrienden géén boetes willen uitschrijven en moesten we onze meubels manouvreren tussen de wagens door! Hoewel de wagens dus pertinent hinderlijk geparkeerd stonden en er om 11uur 's morgens wél voetgangers waren. De flik heeft gebeld en onderhandeld met de bestuurder van de wagens en die moesten gewoon in de loop van de dag de auto's komen verzetten....(zinloos want de camion was dan al terug vertrokken natuurlijk)

Als een wagen voor mijn deur dus voor mij - de bewoner - hinderlijk geparkeerd staat is verbaliseren niet nodig voor een Gentse (Vlaamse) Flik. Maar de allochtone flik zal de bewoner in het midden van de nacht dus wel komen verbaliseren in een zeer rustige wijk als er geen kat op straat loopt ?!

2) Een andere op de nationale feestdag (21 juli 2005) om 7:50 's morgens 150 euro boete voor parkeren op dezelfde identieke plaats. Heel Gent stond die nacht vol auto's door de recorddag aan bezoekers van de Gentse feesten. Nee hoor, nationale feestdag, 7:50 uur 's morgens : alle bewoners uit Gent met Gentse bewonerskaarten krijgen van Abdul EL Azacharwi een nationale boete als ze voor hun deur geparkeerd staan!

3) Vorig jaar kreeg ik van een agressieve Achmed Abdul Alibaba 150 euro boete terwijl ik in één minuut sigaretten ging halen ; omdat mijn vriendin in een auto zat met draaiende motor en de auto iets te dicht tegen het zebrapad stond! Het was m'n vriendin d'r verjaardag en ze was helemaal opgemaakt. Misschien daarom dat ik 150 euro boete krijg. Minder dan een minuut in een stilstaande wagen met draaiende motor en passagier aanwezig moesten we nog wachten tot de "inspecteur" Achmed Ali Baba mij en mijn vriendin voldoende uitgekafferd had en onze verjaardagsavond kompleet verknalde. We waren danig uit ons lood geslagen.

Gentse flikken staan bij de jeugd hier gekend als begripvol en zeker niet te snel in het hanteren van boetes. Maar pas nu maar op als je een nieuw aangeworven allochtoon als inspecteur hebt want dan moet je leven volgens de letters en komma van de wet!

Als het zo begint te gaan met de Gentse politie zullen ze me veel gaan zien in de politierechtbanken want de goede naam die de flikken hier in Gent hebben wordt zo SNEL gekelderd.
Zever
Als ge pech hebt dan hebt ge de flik die er de sport van maakt om iedereen op den bon te zwaaien. Wat wel best lollig is. SMS'en naar MNM en dan ergens anders gaan flitsen .
Als ge gelukt hebt dan is het goed voor ene keer.
Oud 2 juli 2010, 23:30   #49
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

ik heb geen ervaring met allochtone agenten, maar wel met vrouwelijke agenten. En mijn ervaring is dat ze altijd strenger zijn en totaal geen weerwoord dulden. Ze zwaaien al meteen met boetes.

ik denk dan bij mijn eigen, die hebben wss slechte seks gehad afgelopen nacht.
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2010, 23:34   #50
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
ik heb geen ervaring met allochtone agenten, maar wel met vrouwelijke agenten. En mijn ervaring is dat ze altijd strenger zijn en totaal geen weerwoord dulden. Ze zwaaien al meteen met boetes.

Niet altijd, maar ik heb het ook al meegemaakt. Dan krijgt ge daar geen speld tussen en dan moet ge weer zeggen waar ge werkt voor ze u doorlaten enzo.
Oud 3 juli 2010, 00:00   #51
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
als ik uw verhaal zo lees, denk ik dat die allochtone flikken tenminste hun werk strikt doen terwijl die vlaamse "venten" gewoon geen ballen aan hun lijf hebben...

kordate politie-optreden. dat is toch wat die verkrampte racisten willen. Wat is nu het probleem dan.

Lol idd ... al wil ik die achterlijke flikken niet in mijn buurt ... maar de rechtse kiezer heeft erom gevraagd ..
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2010, 00:01   #52
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:

De vrouwelijke cipiers hebben daar geen last van ..
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2010, 00:20   #53
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:

Vrouwelijke agenten ? De volgende keer zeg je gewoon : " Als je die boete vergeet, wil ik u wel eens goed pakken, hoor schattekke...Wat denkt ge ervan ? ". Probeer maar eens, je zal zien dat dat altijd goed marcheert.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2010, 00:22   #54
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
De vrouwelijke cipiers hebben daar geen last van ..
Inderdaad, dat zijn de slimsten . Wedden dat die beter gezind zijn ?
Oud 4 juli 2010, 07:36   #55
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

mooi, dit compenseert voor de vele pestboetes die mensen van buitenlanse origine krijgen van de autochtone politie...

Om nog te zwijgen door de all-out onderdrukking door autochtone politie in molenbeek en borgerhout, 2 plaatsen waar deze flikken niets meer te zoeken hebben.
Oud 4 juli 2010, 08:44   #56
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Je zal die boete's wel terecht hebben gekregen.

Misschien hebt U deze agenten in het harnas gejaagd door een "Eigen Volk Eerst" sticker achteraan op uw auto ?

Wat er ook van is, als je niet akkoord bent kan je altijd weigeren de boete te betalen.
Ik zie dus het probleem niet.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2010, 10:51   #57
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
minimaal €50 boete voor het oprakelen van 4 jaar oude draden...
Waarom geen 50 zweepslagen ? Zoals in de allochtone herkomstlanden ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be