Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 februari 2006, 15:19   #41
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
Dat kan u inderdaad vergeten. Religie is net zo goed een gespreksonderwerp als een ander en niemand verplicht u ernaar te luisteren. Ik vraag u ook niet te stoppen met uw eindeloos irrelevant geleuter.
Ik zou aan alle godsdienstfanaten wel willen vragen te stoppen om te protesteren tegen een blote tiet en een onnozele cartoon. Stop met elkaar te bevechten in Noord-Ierland, stop met elkaar op te blazen in het midden-oosten, stop met dokters in abortusklinieken te vermoorden,....Maar dat zal jullie Allah, God, Jezus, Jaweh,..... jullie wel verbieden zeker.

Laatst gewijzigd door Jampie : 6 februari 2006 om 15:19.
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2006, 16:27   #42
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Waardevolle zaken in Religies oa. Rooms Katholicisme ? Als atheïst zal ik U een url geven :

www.actie-hop.be
en eveneens :
www.santegidio.be

ik geloof dat ook moslims toegelaten zijn

Laatst gewijzigd door 1handclapping : 6 februari 2006 om 16:28.
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2006, 16:32   #43
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Waardevolle zaken in Religies oa. Rooms Katholicisme ? Als atheïst zal ik U een url geven :

www.actie-hop.be
en eveneens :
www.santegidio.be

ik geloof dat ook moslims toegelaten zijn
Spiritualiteit? 0!

Moraal? 0!
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2006, 16:34   #44
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat kan u inderdaad vergeten. Religie is net zo goed een gespreksonderwerp als een ander en niemand verplicht u ernaar te luisteren. Ik vraag u ook niet te stoppen met uw eindeloos irrelevant geleuter.
Jampie is gewoon de zoveelste overbodige, platte gemeenplaatsen verkondigende linkse zeikstraal op dit forum.
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2006, 16:35   #45
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Beste volksstormer U mag van mij gerust een Heiden zijn en Wodan aanbidden hoor ! Ik ben het ook niet eens met alles wat bv. in de Katholieke Canons staat - maar we hebben allemaal wel wat positiefs in onze overtuigingen en daarop kan men gerust voortbouwen.

Je mag oorlog gaan voeren : daarna moet je het toch over de vrede hebben, dus kunnen we het hoofdstuk oorlog met zijn wreedheden en onnutige doden gerust overslaan.
Oud 6 februari 2006, 17:07   #46
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Dave Brocatus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaXiMuS Bekijk bericht
Naar mijn bescheiden mening communiceert de RKK klaar ende duidelijk, maar is jan met de pet vrij hardhorend.
Wat ik soms ervaar als een 'probleem' bij de communicatie van de RKK is dat er te vaak één bepaald aspect van het katholicisme wordt benadrukt. Ofwel is men te theoretisch/theologisch bezig waardoor bepaalde mensen de indruk krijgen dat de kerk volkomen wereldvreemd is. Ofwel legt men zodanig de nadruk op de concrete pastorale werking dat het lijkt alsof de kerk enkel maar een liefdadigheidsinstelling is.

Daarnaast is het zo dat sommige standpunten van de kerk (vooral die betreffende de seksuele moraal) door heel wat mensen verkeerd geïnterpreteerd worden omdat ze die niet kunnen kaderen binnen een groter geheel. Dat probleem ligt niet zozeer bij Jan met de pet, maar wel bij de media die over bepaalde uitspraken berichten zonder daarbij verdere uitleg te geven.
Dave Brocatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2006, 17:22   #47
redwasp
Staatssecretaris

redwasp's schermafbeelding

Standaard

assalaam alaikum,

graag zou ik op het volgende reageren:

>> Naar mijn bescheiden mening communiceert de RKK klaar ende
>> duidelijk, maar is jan met de pet vrij hardhorend.

lieve maximus, wijk je hierbij niet een beetje te ver af van het pad van de heilige profeet jezus (vzmh), zoon van maria. denk je dat jezus ooit zo neerbuigend over 'jan met de pet' gesproken zou hebben? volgens mij is die schitterende profeet in de eerste plaats voor jan met de pet gekomen. misschien is één van de belangrijkste werkpuntjes voor de katholieke kerk dat ze opnieuw een kerk van de mensen moet worden, niet een kerk van dogma's en intellectueel gepraat.

>> Maar dat zal jullie Allah, God, Jezus, Jaweh,..... jullie wel verbieden zeker.

lieve jampie, waarop zo verbitterd? god heeft doorheen al zijn profeten opgeroepen tot vrede, eenheid, liefde, vreugde. ik begrijp heel goed dat het moeilijk is om die boodschap nog te zien in een wereld die geregeerd lijkt te worden door godsdienstoorlogen, aanslagen, ontvoeringen, invasies, interventies, bombardementen... toch blijft god tot op de dag van vandaag doorheen al zijn profeten en al zijn volgelingen (en dat zijn er miljarden) oproepen tot vrede, eenheid, liefde en vreugde.

assalaam alaikum

redwasp
redwasp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2006, 18:34   #48
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Wat ik soms ervaar als een 'probleem' bij de communicatie van de RKK is dat er te vaak één bepaald aspect van het katholicisme wordt benadrukt. Ofwel is men te theoretisch/theologisch bezig waardoor bepaalde mensen de indruk krijgen dat de kerk volkomen wereldvreemd is. Ofwel legt men zodanig de nadruk op de concrete pastorale werking dat het lijkt alsof de kerk enkel maar een liefdadigheidsinstelling is.

Daarnaast is het zo dat sommige standpunten van de kerk (vooral die betreffende de seksuele moraal) door heel wat mensen verkeerd geïnterpreteerd worden omdat ze die niet kunnen kaderen binnen een groter geheel. Dat probleem ligt niet zozeer bij Jan met de pet, maar wel bij de media die over bepaalde uitspraken berichten zonder daarbij verdere uitleg te geven.
Ik denk niet dat de Kerk eenzijdig is of slechts op bepaalde aspecten alleen maar de nadruk legt. Wel dat de Kerk door de media eenzijdig wordt benaderd en dat bepaalde linkse geesten die het in de Vlaamse Kerk voor het zeggen hebben, bewust slechts één snaar bespelen.

De Latijnse kerkelijke traditie is echter heel rijk en verscheiden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2006, 19:02   #49
guerin
Minister

Standaard

Ik ben van mening dat religie in de prive sfeer thuis hoort,maar dan moeten er kartonisten die prive sfeer verpesten,WHY?
guerin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2006, 19:35   #50
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
Ik ben van mening dat religie in de prive sfeer thuis hoort,maar dan moeten er kartonisten die prive sfeer verpesten,WHY?
Mmmm. Misschien moeten sommige moslims dan geen bommen gooien in naam van Allah en Mohammed. Dat alles lijkt me nu eenmaal ook niet echt behorend tot de private sfeer.

Voor het overige mag een cartoonist alles hekelen. Ik zie niet in waarom men aan censuur zou moeten doen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2006, 20:03   #51
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Naar mijn bescheiden mening communiceert de RKK klaar ende duidelijk, maar is jan met de pet vrij hardhorend.
Het centrale gezag der RKK communiceert wel duidelijk maar de plaatselijke kerkautoriteiten verliezen zich in vaag- en wolligheden. Naar Danneels c.s. kan Jan met de pet zo hard luisteren als hij wil, veel zinnig zal hij niet horen.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2006, 20:17   #52
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

assalaam alaikum,

danneels houdt de kerk in elk geval in het midden.

slm
Oud 6 februari 2006, 21:21   #53
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
assalaam alaikum,

danneels houdt de kerk in elk geval in het midden.

slm
En leeg. Bespaart wel in verwarmingskosten.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2006, 21:23   #54
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

assalaam alaikum,

hoe zit het dan met menselijke warmte?

slm
Oud 6 februari 2006, 21:30   #55
De Nachtuil
Gouverneur

De Nachtuil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het centrale gezag der RKK communiceert wel duidelijk maar de plaatselijke kerkautoriteiten verliezen zich in vaag- en wolligheden. Naar Danneels c.s. kan Jan met de pet zo hard luisteren als hij wil, veel zinnig zal hij niet horen.
Waarom kunnen mensen zoals u gewoon niet aanvaarden dat de meeste Jannen-met-de-pet, gewoon geen boodschap meer heeft aan de kerk.
Zelfs in Westerse landen met ultraconservatieve geestelijke leiders staan de kerken leeg.
Oud 6 februari 2006, 21:33   #56
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:
Beste vrienden,
kameraden.

Reeds te lang wordt het Ware Geloof onderdrukt door horden heidenen die menen de waarheid in pacht te hebben. Als koeien in wolvenvacht vertrappelen zij de onder oorverdovend geloei de sappige weides van Kennis en Waarheid. Op deze belachelijke wijze doen zij niet enkel zichzelf onrecht aan, doch ook hun buren, die zo de Waarheid niet kunnen horen en in zich opnemen.

Laten wij brainstormen opdat het geloei moge verstillen en het gras moge groeien als in een heerlijke lentezon, en laten wij hier de ideeën neertypen, als schrijven wij een waarlijk 12-puntenplan.

Salvete!

Organiseer 12 maandelijkse betogingen + 1 grote betoging

Dan wel met 12 verschillende groeperingen van de 3 hoofd religies der wereld .

http://book-of-thoth.com/article-topic-28.html

Betoog dan niet enkel voor verdraagzaamheid & geeft mij den microfoon lol

Is moh een ideetje zenne Salutem loco sigilli, de lezer heil (groet aan de lezer)

Laatst gewijzigd door duncan : 6 februari 2006 om 21:35.
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2006, 21:38   #57
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Dave Brocatus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Nachtuil Bekijk bericht
Waarom kunnen mensen zoals u gewoon niet aanvaarden dat de meeste Jannen-met-de-pet, gewoon geen boodschap meer heeft aan de kerk.
Zelfs in Westerse landen met ultraconservatieve geestelijke leiders staan de kerken leeg.
Volgens mij heeft het feit dat er steeds minder mensen (wekelijks) naar de kerk gaan meer te maken met de liturgie dan met de uitspraken van de paus of de (aarts)bisschoppen.
Dave Brocatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2006, 21:42   #58
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Volgens mij heeft het feit dat er steeds minder mensen (wekelijks) naar de kerk gaan meer te maken met de liturgie dan met de uitspraken van de paus of de (aarts)bisschoppen.
Dat is toch de keuze van de mensen zelf zeker...
Oud 6 februari 2006, 21:42   #59
duncan
Banneling

Standaard

Misschien de interpretaties achter de lithurgiën,theûrgiën en andere dogma's .

Een interpretatie open baren kan immers veel vrienden maken ...ook veel vijanden.

Een OPEN interpretatie verleent meer toegang tot reflectie en samen spraak.

Ach ja das mijn gedacht dan hé
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2006, 16:51   #60
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Jampie is gewoon de zoveelste overbodige, platte gemeenplaatsen verkondigende linkse zeikstraal op dit forum.
Maar u kan de stelling van die zeikstraal wel niet weerleggen. Makkelijker is het om te schelden ipv te argumenteren.
Je bevestigt hiermee dat binnen alle godsdiensten extremisten zitten en onze wereld naar de kl.... helpt.
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be