Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 februari 2006, 17:42   #41
Casca
Minister

Standaard

Dat laatste dus. Boehoe over de klantonvriendelijkheid: auto's hebben zowiezo benzine nodig. Dus de tankstations hebben de keus: alles laten zoals het is en regelmatig afgeript worden of zelf iets proberen veranderen aan hun 'lijden', wat hun misschien beetje klantonvriendelijker maakt. Kostenbate-analyse maken en klaar.
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2006, 17:46   #42
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Ja. Ik haat de goegemeente met die onnozele saaie werkmieren als gij.
En die vinde da er wette moete zijn etc... Kortom: oogkleppen waarvan da ge ze vind da ze er moete zijn voor socio-cohesieve doeleinden. Echt z'on burgertrutje da jaloers wordt als mensen ni gepakt worden op hun misdrijven en uit wraak lekker gaat klikken...
Eigenlijk zouden we terug moeten beginnen met kruisigingen en zo. Dat gaat ge zo seutig nie vinden

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2006, 18:05   #43
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Ik ben meer voor preventie dan voor repressie...

Wanneer de tankstations meer moeite doen om te beperken, dan doet ook Justitie meer moeite om te vervolgen. Goeie deal, iedereen wint, behalve de dieven, nee?
Mogelijk denk je ook dat oude vrouwtjes niet meer met een tas moeten rondlopen.
Wat Laurette wel zou kunnen doen: benzinestations de raad geven om zich beter te beveiligen.
Maar dat de minister van justitie zelf zegt dat die diefstallen niet meer zullen vervolgd worden is complete waanzin.
Waarom zou men bankovervallen nog vervolgen? de banken moeten maar betere veiligheidsmaatregelen nemen enz.
casca, geef nu eens ruiterlijk toe dat je een kemel geschoten hebt. Het overkomt ons allemaal wel eens, maar niet iedereen wil het zomaar niet toegeven;
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2006, 18:11   #44
Casca
Minister

Standaard

What the hell? Ik heb helemaal geen kemel geschoten... ik blijf bij alles wat ik gezegd heb. Diefstal is fout, maar als er zo veel gestolen wordt dat de staat het niet meer aankan om te sanctioneren (= repressie) dan moet er gekeken worden naar andere oplossingen (= preventie).

Benzinestations vergelijken met oude vrouwtjes is trouwens nogal stom... wat denkt, u dat ik er voorstander van ben dat oude vrouwtjes overvallen worden?

Ik stel de vraag aan u: wat is uw oplossing voor dit probleem? De daders aanpakken kost de staat handenvol geld...
Oud 5 februari 2006, 18:20   #45
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
What the hell? Ik heb helemaal geen kemel geschoten... ik blijf bij alles wat ik gezegd heb. Diefstal is fout, maar als er zo veel gestolen wordt dat de staat het niet meer aankan om te sanctioneren (= repressie) dan moet er gekeken worden naar andere oplossingen (= preventie).

Benzinestations vergelijken met oude vrouwtjes is trouwens nogal stom... wat denkt, u dat ik er voorstander van ben dat oude vrouwtjes overvallen worden?

Ik stel de vraag aan u: wat is uw oplossing voor dit probleem? De daders aanpakken kost de staat handenvol geld...
Maar geeft het signaal dat stelen niet kan.
Preventie kost ook handel vol geld en geeft het signaal dat stelen een kunst is.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2006, 18:24   #46
Casca
Minister

Standaard

Iedereen kan problemen aankaarten.

Citaat:
Ik stel de vraag aan u: wat is uw oplossing voor dit probleem? .

Laatst gewijzigd door Casca : 5 februari 2006 om 18:24.
Oud 5 februari 2006, 18:29   #47
luc broes

Standaard

Citaat:
Goed, Benzinestations vergelijken met oude vrouwtjes was een vergissing van me, maar mag ik banken vergelijken met benzinestations?
Dus geen repressie tegen bankovervallers, dat kost teveel geld, maar een andere oplossing: preventie!
Mijn oplossing? Wel betere bescherming vanwege de stations en hogere geldstraffen voor de benzinedieven.
Maar zeker geen minister van justitie die zegt: steel maar op we straffen jullie niet meer want dat kost ons teveel geld. Waar eindigt die waanzin?

Laatst gewijzigd door luc broes : 5 februari 2006 om 18:29.
Oud 5 februari 2006, 18:37   #48
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Onkelinks zou moeten onmiddellijk gedwongen worden af te treden voor zulke uitspraken !!
Natuurlijk weet ik ook wel dat de gemakkelijkste preventie de volgende is: iedereen die niet met bankontakt betaalt gaat eerst naar de kassa, betaalt of geeft zijn visakaart af, en gaat dan tanken. Ofwel plaatst men een (zeer) dure barreel ...

Wel ik vind het huidig systeem heel erg beschaafd. Je kapt rustig je bakje vol en je gaat betalen.
Dikke zever wie 'vergeet' te betalen.
Die hoort volgens mij enkele weekeinds in den bak door te brengen.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2006, 18:42   #49
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Mijn oplossing? Wel betere bescherming vanwege de stations en hogere geldstraffen voor de benzinedieven.
Blij dat we het eens zijn 8)
Oud 5 februari 2006, 19:45   #50
luc broes

Standaard

Citaat:
Blij dat we het eens zijn 8)
Eens,
Het ging over de idiote uitspraak van laurettje
Oud 5 februari 2006, 19:53   #51
Casca
Minister

Standaard

Die we allebei verschillend percipiëren... Ik zie er in dat ze tankstations aanmaant tot zelf maatregelingen te treffen, u meent blijkbaar dat door haar uitspraak de tankstationbrandstofdiestal gaat stijgen.

Waar is trouwens de volledige persverklaring? Ik had graag geweten of ze gelijkaardige punten vooruit had gebracht.
Oud 5 februari 2006, 22:21   #52
luc broes

Standaard

Citaat:
Die we allebei verschillend percipiëren... Ik zie er in dat ze tankstations aanmaant tot zelf maatregelingen te treffen, u meent blijkbaar dat door haar uitspraak de tankstationbrandstofdiestal gaat stijgen.
Waar is trouwens de volledige persverklaring? Ik had graag geweten of ze gelijkaardige punten vooruit had gebracht.
Casca, ik denk dat het volstaat. Ze zegt publiek: dit wordt niet meer vervolgt. Idioot, komende van de minister van justitie: misdadig.
Oud 5 februari 2006, 22:35   #53
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Casca, ik denk dat het volstaat. Ze zegt publiek: dit wordt niet meer vervolgt. Idioot, komende van de minister van justitie: misdadig.
Ik zeg gewoon dat, als haar doel erin bestaat om de tankstations maatregelen te laten treffen en daarmee dus de criminaliteit te minderen om op die manier de druk op het systeem te verminderen, haar uitspraak een middel is om dit doel te bereiken. Een beetje pragmatisme kan geen kwaad...

Waar komt dat persbericht vandaan... ik ben eigenlijk benieuwd wat ze precies gezegd heeft.

Laatst gewijzigd door Casca : 5 februari 2006 om 22:38.
Oud 5 februari 2006, 22:47   #54
luc broes

Standaard

Citaat:
Ik zeg gewoon dat, als haar doel erin bestaat om de tankstations maatregelen te laten treffen en daarmee dus de criminaliteit te minderen om op die manier de druk op het systeem te verminderen, haar uitspraak een middel is om dit doel te bereiken. Een beetje pragmatisme kan geen kwaad...

Waar komt dat persbericht vandaan... ik ben eigenlijk benieuwd wat ze precies gezegd heeft.
Grapje: Als we weten wat ze gezegd heeft kunnen we opnieuw beginnen
Oud 5 februari 2006, 23:14   #55
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Ze had bijvoorbeeld kunnen zeggen dat de sector ook een inspanning moest doen om diefstal te voorkomen. Zeggen dat diefstal niet meer gestraft wordt wilt zeggen dat ge moogt stelen als ge de beveiliging kunt omzeilen.
Oud 6 februari 2006, 00:25   #56
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Bobke
Je moet de beveiliging niet eens omzeilen volgens Onkeldinges.

Ga naar benzine station X waar je nog gewoon kan tanken zonder eerst een borg te geven. Gooi de bak vol, en rijd gewoon weg.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2006, 01:17   #57
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ze had bijvoorbeeld kunnen zeggen dat de sector ook een inspanning moest doen om diefstal te voorkomen. Zeggen dat diefstal niet meer gestraft wordt wilt zeggen dat ge moogt stelen als ge de beveiliging kunt omzeilen.
Nee hoor. Onckelinckx besluit dat het beter is te gaan voor het gratis verhaal van de SP.a in Waalse versie : steel van degene die iets heeft.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Oud 6 februari 2006, 01:20   #58
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Om nu serieus te zijn : ze had gewoon moeten gaan samenzitten met de tankstationhouders en zeggen "het spijt me, maar we hebben de mankracht niet om dieven in tankstations achterna te zitten. Jullie hebben groen licht om enkel nog via kredietkaarten te werken zodat je jezelf kan beschermen tegen diefstal". Maar nee hoor... La Laurette vond het nodig om over des lands pers te roepen dat de politie er zich niks meer van gaat aantrekken.

Trouwens... waarom betaal ik walgelijk veel belastingen voor een staat die niet eens meer het basiswerk van politie en dergelijke kan garanderen ? Is het weer allemaal uitgegeven in Waalse bastions en aan de Brusselse multiculturele droom ?
Oud 6 februari 2006, 11:49   #59
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Om nu serieus te zijn : ze had gewoon moeten gaan samenzitten met de tankstationhouders en zeggen "het spijt me, maar we hebben de mankracht niet om dieven in tankstations achterna te zitten. Jullie hebben groen licht om enkel nog via kredietkaarten te werken zodat je jezelf kan beschermen tegen diefstal". Maar nee hoor... La Laurette vond het nodig om over des lands pers te roepen dat de politie er zich niks meer van gaat aantrekken.

Trouwens... waarom betaal ik walgelijk veel belastingen voor een staat die niet eens meer het basiswerk van politie en dergelijke kan garanderen ? Is het weer allemaal uitgegeven in Waalse bastions en aan de Brusselse multiculturele droom ?
Voor een tankstation in een of ander boerengat is het systeem via kredietkaarten gemakkelijk te doen . Maar wat met de tankstations aan de grenzen en langs de autowegen.
Met buitenlandse kredietkaarten werkt het systeem niet altijd. Mogelijks komt daar in de toekomst verandering in.
Oud 6 februari 2006, 12:22   #60
luc broes

Standaard

Citaat:
Grapje: Als we weten wat ze gezegd heeft kunnen we opnieuw beginnen
Met vriendelijke groeten aan Casca:
Pomphouders boos!

06.02.2006 11.44u - Iedereen voelt dat het met de veiligheid in België niet de goede kant op gaat. Nochtans probeert de overheid – cijfers in de hand – het tegendeel te bewijzen en aan te tonen dat de veiligheid toeneemt. Meestal komt de ‘truc’ erop neer, dat men het parket de vingerwijzing geeft om deze en gene misdrijven niet meer ‘actief te vervolgen’.

Een ‘prachtige’ illustratie van de prioriteiten van het parket in haar vervolgingspolitiek mocht het publiek onlangs ervaren in verband met de brandstofdiefstal: Elk jaar ‘vergeten’ duizenden chauffeurs te betalen voor hun gevulde brandstoftanks. Als antwoord op een parlementaire vraag hierover meldde minister van Justitie Laurette Onkelinx (PS) dat het vervolgen geen prioriteit voor het parket meer is: “De parketten willen terecht geen goedkoop incassobureau worden voor uitbaters van tankstations” (Het Laatste Nieuws, 4-5.02.2006).

Dit is werkelijk een slag in het gezicht van het publiek. Dit is het antwoord van de minister: Wilt u een vervolging, doe het dan zelf! “Niets belet dat de uitbater een burgerlijke procedure instelt tegen de wanbetaler” (opnieuw Het Laatste Nieuws). Terwijl een van de belangrijkste kerntaken van de overheid er juist in bestaat, de veiligheid van haar burgers te garanderen en inbreuken hierop te vervolgen!

De overheid wenst geen incassobureau te worden. Mogen wij mevrouw Onkelinx er toch even aan herinneren dat ze er blijkbaar geen bezwaar tegen heeft dat de overheid er op het vlak van verkeersboetes blijkbaar geen moeite mee heeft om wel als incassobureau op te treden en vooral in Vlaanderen de minste snelheidsovertreding te beboeten. Voor ons geen probleem, maar waar blijft de consequentie van het beleid? Het Nieuwsblad (4-5.02.2006) publiceerde een lijstje van misdrijven die men niet meer bestraft: “Verkeersongevallen met stoffelijke schade, diefstal onder de 75 euro, klein vandalisme, tanken zonder te betalen, op restaurant gaan zonder te betalen, drugsgebruik door minderjarigen.”

De pomphouders zijn terecht verontwaardigd: “Diefstal aan de pomp was nog geen plaag, maar dreigt het nu wel te worden”, roept een verontwaardigde pomphouder in Het Laatste Nieuws uit. Of dit bericht in De Morgen (04.02.2006): “Diefstal is diefstal. Kleine onafhankelijke pomphouders zijn het slachtoffer van klanten die wegrijden zonder te betalen. Door deze uitspraken bestaat het risico dat het aantal diefstallen nog stijgt” zegt Jacques Vandenberg van de Belgische Petroleum Federatie.

Gaat het om een groot probleem? Eigenlijk is dat naast de kwestie. Gewoon het aankondigen dat dit soort diefstallen niet meer wordt vervolgd, vinden de pomphouders totaal onbegrijpelijk. Maar toch enkele cijfers: In 2003 reden 4580 chauffeurs weg zonder te betalen, in 2004 reeds 4650. In De Tijd (04.02.2006) vreest de sector voor een stijging van het aantal misdrijven aan de pomp: Er is niet alleen de verhoogde brandstofprijs, maar dit signaal van de minister is op zijn minst misplaatst. Zelfs Brice De Ruyver, nochtans – wij blijven vriendelijk - niet onmiddellijk de scherpste criticus van het Verhofstadtbeleid, schrijft in Het Nieuwsblad: “Een beter signaal was geweest om te stellen dat daar meer preventie nodig is, zoals het installeren van slagbomen.”

Goede communicatie door Paars: Goed dat er nog zekerheden zijn in het leven!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be