Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 februari 2006, 16:32   #41
Lestat080
Partijlid

Lestat080's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De koning is politiek onbekwaam en onverantwoordelijk; bijgevolg is het niet aan hem een politieke mening te ventileren. Indien u meent dat dit wel normaal is, dan moet u de ministeriële verantwoordelijkheid afschaffen en de volle verantwoordelijkheid bij de koning leggen. Dit houdt dan ook in dat de koning verantwoording hoort af te leggen voor het parlement.

Wat kiest u? Of vindt u dat, in weerwil van de democratische principes, de koning wel politieke stellingen mag innemen maar geen enkele verantwoording hoort af te leggen?
Soms mag de koning zich eens uitspreken. Hij heeft het recht zijn stem te laten horen
Lestat080 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2006, 16:33   #42
Lestat080
Partijlid

Standaard

Citaat:
't Is inderdaad mogelijk dat de koning zijn persoonlijke mening verkondigt, maar dan is er ook geen ministeriële verantwoordelijkheid meer. Dan hoort de koning zich voor het parlement te verantwoorden. Nu is dat niet het geval en hoort hij zich bijgevolg te onthouden van iedere persoonlijke stellingname over politieke problemen.

En de rest van deze alinea is grotesk gelul. Mensen die voor verdere federalisering of separatisme kiezen, worden niet gestuwd door "haat", maar door de zorg voor een beter werkende staat en dus een betere toestand voor de burgers.
NIet afronterend bedoelt meneer, maar u weet goed genoeg dat vele stemmen op de NVA en VB protest of haatstemmen zijn.
Oud 5 februari 2006, 16:34   #43
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

De geaardheid eigelijk niet. Wel DiRupo's acties.
En die vertellen net hetzelfde.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2006, 16:35   #44
Lestat080
Partijlid

Standaard

Citaat:
Merkwaardig: eerder in uw tekst haalde u uit naar de pers. Nu is die pers plotseling toch belgicistisch. Logisch denken is u blijkbaar echt vreemd.

Of de meerderheid van de Vlamingen het behoud van België zoals dat nu het geval is, is nog maar de vraag. Uit de laatste vraag van de Stemmenkampioen bleek dat evenwel niet het geval (nu hecht ik persoonlijk geen enkele waarde aan opiniepeilingen, ongeacht het resultaat). De mening van de burger kunnen we alleen weten door de organisatie van een referendum.

De geschiedenis heeft geleerd dat de unitaire staat geen goede samenlevings- en bestuursvorm was voor België. Zodra de Vlamingen emancipeerden, begon het failliet van de unitaire staat. Unitair België heeft alleen gewerkt wanneer één groep domineerde en zijn wil (politiek, taalkundig, cultureel...) oplegde. Dat waren indertijd de Franstaligen. Unitair België bleek niet te werken zodra de democratisering voortschreed.
Lees goed meneer, ik noem de pers niet Belgisistisch. Een meerderheid van het volk EXclusief de pers...
Oud 5 februari 2006, 16:40   #45
Lestat080
Partijlid

Standaard

[quote=lombas;1534805] Dag Berrie!
Dat klopt niet echt. Hij is een poppetje met als buikspreker de grote boze wolf, Elio di Rupo, full-time hedendaags Anti-Christ.[quote]

De media schildert hem af als de boze wolf, maar de vraag is, is hij dat ook wel?

quote=lombas;1534805]1 De meerderheid van de Vlamingen en Walen wilt dat helemaal niet.
2 Indien een meerderheid van de Belgen royalist zou zijn, dan moet daar hard tegen opgetreden worden. Bende populisten.
[quote]

Een recente enquete in opdracht van B-plus bewijst dat 75% van de bevolking België en niet gesplitst wil zien. En dus de koning ook aan de macht moet blijven. Dus denkt u maar niet dat de meerderheid van Vlamingen zo denkt als u meneer.
Oud 5 februari 2006, 16:45   #46
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lestat080 Bekijk bericht
Is de geaardheid van meneer Di Rupo relevant? Of is dat het enige argument dat jullie hebben?
Jouw argumenten komen toch ook niet verder dan "De Koning zegt.." of "Flaminganten waren allemaal collaborateurs".
Als je in een andere draad niet wil antwoorden op argumenten maar liever wenend wegloopt en me woorden in de mond legt over fierheid moet je hier niet komen zagen over argumenten.

Het is echt wel slecht gesteld met het belgicisme als dit hun voetvolk moet voorstellen. Gelukkig hebben ze de Onfeilbare Albert en de Taaie Filip nog.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2006, 16:50   #47
instromaniac
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

Een recente enquete in opdracht van B-plus bewijst dat 75% van de bevolking België en niet gesplitst wil zien. En dus de koning ook aan de macht moet blijven. Dus denkt u maar niet dat de meerderheid van Vlamingen zo denkt als u meneer.
Sta me toe vragen te stellen bij enquetes en nog meer als ze georganiseerd worden door B-Plus.
Wat je zeker eens moet leren is dat het voortbestaan van België helemaal niet het voortbestaan van de monarchie impliceert. Of wil je beweren van wel?

Er is in dit land maar één waardevolle enquete en dat zijn de verkiezingen en die geven spijtig genoeg voor jullie toch een totaal ander beeld.

Laatst gewijzigd door instromaniac : 5 februari 2006 om 16:50.
Oud 5 februari 2006, 16:53   #48
Lestat080
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac Bekijk bericht
Jouw argumenten komen toch ook niet verder dan "De Koning zegt.." of "Flaminganten waren allemaal collaborateurs".
Als je in een andere draad niet wil antwoorden op argumenten maar liever wenend wegloopt en me woorden in de mond legt over fierheid moet je hier niet komen zagen over argumenten.

Het is echt wel slecht gesteld met het belgicisme als dit hun voetvolk moet voorstellen. Gelukkig hebben ze de Onfeilbare Albert en de Taaie Filip nog.
En wat is het voetvolk van jullie waarde heer? Een bende gefrustreerde mensen die alles steken op de walen i.p.v. constructief te zijn?
Oud 5 februari 2006, 16:54   #49
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je mag me meneer noemen als ik aan de universiteit afgestudeerd ben, nog twee jaartjes wachten dus. In tussentijd zullen we elkaar maar beter tutoyeren.

De recentste enquetes wijzen uit dat 51% van de Vlamingen liever een onafhankelijk Vlaanderen wenst. Deze enquetes werden gehouden met heel wat meer mensen dan B-plus kan dromen (destandaard, stemmenkampioen, ...). Cijfermateriaal is echter deels overbodig: 75% van de mensen kan het niet schelen wat er gebeurt, omdat zij politiek onverschillig zijn.

Concluderen dat al wie voor Belgie is, ook voor de monarchie is, is een zéér zwak argument voor het behoud ervan. De twee stellingen hebben niets met elkaar te maken.
Oud 5 februari 2006, 16:56   #50
instromaniac
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
En wat is het voetvolk van jullie waarde heer? Een bende gefrustreerde mensen die alles steken op de walen i.p.v. constructief te zijn?
Och maak jezelf maar verder belachelijk en zoek in het woordenboek eens de woorden "bewering" en "argument" op.
Oud 5 februari 2006, 16:56   #51
Lestat080
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac Bekijk bericht
Sta me toe vragen te stellen bij enquetes en nog meer als ze georganiseerd worden door B-Plus.
Wat je zeker eens moet leren is dat het voortbestaan van België helemaal niet het voortbestaan van de monarchie impliceert. Of wil je beweren van wel?

Er is in dit land maar één waardevolle enquete en dat zijn de verkiezingen en die geven spijtig genoeg voor jullie toch een totaal ander beeld.
Het is onterecht dat u zich vragen stelt bij een enquete in opdracht van B-plus. Het werd namelijk uitgevoerd door een onafhankelijke organisatie. Field Research. Gelieve u in het vervolg deftig in te lichten voor u met verwijten gaat gooien
Oud 5 februari 2006, 17:00   #52
instromaniac
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Het is onterecht dat u zich vragen stelt bij een enquete in opdracht van B-plus. Het werd namelijk uitgevoerd door een onafhankelijke organisatie. Field Research. Gelieve u in het vervolg deftig in te lichten voor u met verwijten gaat gooien
Ook dringend eens het woordje "verwijt" opzoeken, beste heer.

De VVB heeft ook zo'n enquete gedaan, via Hogeschool West-Vlaanderen, en dat geeft een ander beeld.

Hiermee wil ik enkel zeggen dat enquetes waardeloos zijn, of ze nu georganiseerd zijn door B+, VVB, whatever. Geef mij maar referenda. 8)
Oud 5 februari 2006, 17:01   #53
vercetti
Minister

vercetti's schermafbeelding

Standaard

Nieuwe versie belgisch volkslied:

O dierbaar belgië
De koning kan ni schijten
Want zijnen ol
Is toegeplakt me col

vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2006, 17:03   #54
Lestat080
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti Bekijk bericht

O dierbaar belgië
Want zijnen ol
Is toegeplakt me col

Soms vraag ik me echt af wat sommigen hier komen doen op dit forum. We zijn hier om deftige discussies te voeren en jullie kunnen je nog geen seconde serieus houden. Laat ons hopen dat het onafhankelijke 'Vlaanderen' van morgen niet door uw soort mensen opgeboud zal worden
Oud 5 februari 2006, 17:05   #55
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Soms vraag ik me echt af wat sommigen hier komen doen op dit forum.
"I concur." Maar het is niet gebruikelijk om iedereen van één bepaald gedachtegoed over één kam te scheren.
Oud 5 februari 2006, 17:07   #56
Lestat080
Partijlid

Standaard

Soms ben ik wel geneigd dat te doen Lombas. Hoewel ik moet toegeven dat serieuze gesprekspartners met argumenten moeilijk te vinden zijn. Echt waar, en als er dan een discussie op gang is moet het altijd wel door iemand gesaboteerd worden
Oud 5 februari 2006, 17:09   #57
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti Bekijk bericht

O dierbaar belgië
Want zijnen ol
Is toegeplakt me col

Dit mag dus maar O WEE als je een parodie op de Vlaamse Leeuw online zet...

Bijvoorbeeld:

We zullen hem wel temmen, de vuile vlaemsche leeuw
Al jankt hij gans het land door, ons België dat blijft één

8) Graag gedaan

Laatst gewijzigd door Kim : 5 februari 2006 om 17:10.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2006, 17:26   #58
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Soms ben ik wel geneigd dat te doen Lombas. Hoewel ik moet toegeven dat serieuze gesprekspartners met argumenten moeilijk te vinden zijn. Echt waar, en als er dan een discussie op gang is moet het altijd wel door iemand gesaboteerd worden
Probeer dan in elk geval zelf serieus te blijven, dat is een wijze raad.
Oud 5 februari 2006, 17:27   #59
Lestat080
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Probeer dan in elk geval zelf serieus te blijven, dat is een wijze raad.
Soms is dat moeilijk Lombas. Als drie personen u zitten zwart te maken zonder enig argument...
Oud 5 februari 2006, 17:27   #60
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
We zullen hem wel temmen, de vuile vlaemsche leeuw
Al jankt hij gans het land door, ons België dat blijft één
Dat is best wel grappig eigenlijk. Ik vind volksliederen niet leuk. En beide zijn even "simplistisch". Het officieel lied van de EU, dat is pas een stoer fragmentje 8). En eindelijk ook eens een vredelievend.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be