Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Deense cartoons
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Deense cartoons Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen omtrent de onstane commotie rond de Deense cartoons van de profeet Mohammed terecht.

Discussietools
Oud 4 februari 2006, 03:23   #41
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheid Bekijk bericht
De moslimexecutieve wordt steeds ongeloofwaardiger en irrelevanter.

Na een "racisme" klacht te hebben ingediend tegen Gaia-voorman Michel Vandenbossche, bla bla bla
Het is allemaal praat. We praten en praten. Die moslimexecutieve had bij die klacht tegen Gaia al moeten worden afgeschaft. Wie zijn eigenlijk de peetvaders ervan ? De PS. Wie is momenteel via Verhofstadt voor honderduizenden naturalisaties aan het zorgen ? De PS.

En verhofstadt ? Die slaapt lekker in bedjes van lekkere jong-VLD voorzitsters.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 4 februari 2006, 03:25   #42
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carina Bekijk bericht
Dat de moslimwereld zo heftig reageert op de karikaturen van Mohammed die in de kranten verschenen, heeft onder meer te maken met het feit dat de islam elke afbeelding van de profeet verbiedt. De profeet Mohammed, die de islam stichtte, verzette zich tegen "idolen" die in Arabië het voorwerp uitmaakten van een grote verering.

In de soennitische traditie is dit verbod nagenoeg algemeen. In de sjiitische minderheidsgemeenschap, die nochtans groot is in Iran (90 procent van de bevolking), in Irak en in Libanon, wordt Ali, de eerste imam, schoonzoon en opvolger van de profeet in zijn ogen, zeer vaak afgebeeld. Zijn afbeeldingen zijn net als die van zijn kinderen Hassan en Hoessein cultusvoorwerpen.

Terwijl de islam en het joodse geloof de afbeelding van God of zijn profeten verbieden, laten de christelijke godsdiensten dit toe, hoewel er nochtans verschillen bestaan tussen katholieken en orthodoxen.
Islam verbiedt afbeeldingen van alle levende wezens. Zullen we alvast onze musea en kerken gaan leeghalen om de moslims niet voor hun getulband hoofd te stoten?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 4 februari 2006, 04:05   #43
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Islam verbiedt afbeeldingen van alle levende wezens. Zullen we alvast onze musea en kerken gaan leeghalen om de moslims niet voor hun getulband hoofd te stoten?
Ja... genoeg groentjes hier die niet willen dat den kwaden moslim zich over hun hoofden stort. Laten we maar gewoon toegeven aan hen. Of zoals Shizie het zegt :

"De belgen smeren hun achterste in met vaseline en keren het naar Mekka" (uit het hoofd dus Shizie mag altijd verfijningen aanbrengen).

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 4 februari 2006, 09:30   #44
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht

En verhofstadt ? Die slaapt lekker in bedjes van lekkere jong-VLD voorzitsters.
Ja, ja, er zijn zo van die obsessies, hé.
djimi is offline  
Oud 4 februari 2006, 13:07   #45
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
vrije meningsuiting eindigt daar waar het respect voor de ander begint
Dit is natuurlijk complete onzin.
Niet iedereen verdient respect.
Ik heb b.v. geen respect voor Hitler.
Mag ik dat gebrek aan respect dan niet uiten?
Moet mijn onrespectueuze mening ten aanzien van Hitler zonodig gestopt worden?

Niemand heeft het recht om a priori respect te vragen voor personen of meningen. Niemand bezit trouwens een absolute standaard om verdiend respect aan af te wegen.

Het enige wat ik respecteer is het vrij laten uiten van meningen. Zelfs van onzinmeningen zoals wat ik hierboven kwootte. Ook van (m.i. baarlijke bullocks zoals) Islamitische of katholieke religieuze meningen. En uiteraard de spotternijen ermee.

Waarom zou ik wél mogen lachen met een halfnaakte, bloederig gekruiste, katholieke SM-profeet, en niet met een warrige woestijnprofeet die liever honger heeft dan een sandwich met hesp binnen te spelen?
Oud 4 februari 2006, 17:01   #46
jef
Gouverneur

Standaard

Blote Maria mag, spotprent profeet niet.

Theatermaker Chokri Ben Chika, een Blankenbergenaar van Tunesische afkomst, toonde in zijn productie Onze-Lieve-Vrouw van Vlaanderen Maria met blote borsten. Zijn theatergezelschap werd bestookt met scheldmails. " Ik ben een beetje bang geworden van de extremisten, zowel islamitische als christelijke", zegt Chokri. Toch vindr hij een beledigende cartoon over de profeet Mohamed een stap te ver.

Wie Mohammed afbeeldt op een kwetsende manier gaat heel ver in zijn spot met de islam, zegt Chokri.
Bron Het Nieuwblad 03/02

Uitgenomen hij die spot met christelijke figuren vindt dat spotten met islam-figuren niet kan. Wat een achterlijke mentaliteit hebben die islamkruipers toch.
jef is offline  
Oud 4 februari 2006, 17:10   #47
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Executieve van de Moslims van België en de Raad van Theologen van de moslimgemeenschap hebben hun verontwaardiging geuit over de "islamofobe auteurs van de racistische en xenofobe karikaturen van de profeet Mohammed". In een persbericht veroordelen ze deze daad die volgens hen enkel kan geïnspireerd zijn door racistische en xenofobe kringen. Ze roepen de media op om hun verantwoordelijkheid te nemen en niet uit het oog te verliezen dat de vrije meningsuiting eindigt daar waar het respect voor de ander begint.
"Vrije meningsuiting eindigt daar waar respect begint..." Dit betekent dan ook dat niemand eigenlijk nog met iets mag spotten, er grappen over mag vertellen of een bepaalde zaak kritisch benaderen (kritiek uiten behoort immers ook tot de vrije meningsuiting). Hier wordt duidelijk een loopje genomen met wat "respect" en wat "vrije meningsuiting" inhoudt.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 4 februari 2006, 17:16   #48
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Voor hen die hun mening willen geven aan de Executieve van de Moslims van België ( liefst respectvol ) :

Executieve van de Moslims van België (EMB)
Rouppeplein 16, bus 3
1000 Brussel
tel. 02 626 15 92
fax 02 626 15 99

[email protected]
Oud 4 februari 2006, 18:05   #49
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Executieve van de Moslims van België en de Raad van Theologen van de moslimgemeenschap hebben hun verontwaardiging geuit over de "islamofobe auteurs van de racistische en xenofobe karikaturen van de profeet Mohammed". In een persbericht veroordelen ze deze daad die volgens hen enkel kan geïnspireerd zijn door racistische en xenofobe kringen. Ze roepen de media op om hun verantwoordelijkheid te nemen en niet uit het oog te verliezen dat de vrije meningsuiting eindigt daar waar het respect voor de ander begint

Over een onschuldige cartoon schreeuwen ze moord en brand en vinden ze niet respectvol, maar een boek waarin word opgeroepen tot het vermoorden van homo's kan wel hun goedkeuring wegdragen.
Bende hypocrieten.!!!!

Laatst gewijzigd door daiwa : 4 februari 2006 om 18:06.
daiwa is offline  
Oud 4 februari 2006, 18:10   #50
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

De executieve had hier een verzoenende daad kunnen stellen door het publiceren en de inhoud van de cartoons af te keuren maar tegelijkertijd stellen dat 'we nu eenmaal in een land wonen waar dit grondwettelijk is gegarandeerd'.
longhorn is offline  
Oud 4 februari 2006, 18:11   #51
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
De executieve had hier een verzoenende daad kunnen stellen door het publiceren en de inhoud van de cartoons af te keuren maar tegelijkertijd stellen dat 'we nu eenmaal in een land wonen waar dit grondwettelijk is gegarandeerd'.
Zelfs dat woordje "eenmaal" vind ik er teveel aan: men had duidelijk moeten stellen dat men geweld een totaal verkeerde weg vindt.
Oud 4 februari 2006, 18:14   #52
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Zelfs dat woordje "eenmaal" vind ik er teveel aan: men had duidelijk moeten stellen dat men geweld een totaal verkeerde weg vindt.
Uiteraard hoop ik dat de executieve heeft opgeroepen tot kalmte en geweld heeft veroordeeld. Is dat gebeurd? Ik zit nogal ver weg en weet dus niet de details. Heeft de executieve een website?
longhorn is offline  
Oud 4 februari 2006, 18:16   #53
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Uiteraard hoop ik dat de executieve heeft opgeroepen tot kalmte en geweld heeft veroordeeld. Is dat gebeurd? Ik zit nogal ver weg en weet dus niet de details. Heeft de executieve een website?
De executieve heeft op geen enkele wijze de oproepen tot geweld en moord veroordeeld die in de rest van de moslimwereld werden getierd en geroepen.
Oud 4 februari 2006, 18:19   #54
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat de moslimwereld zo heftig reageert op de karikaturen van Mohammed die in de kranten verschenen, heeft onder meer te maken met het feit dat de islam elke afbeelding van de profeet verbiedt. .

Zoals we weten zijn moslims nogal fanatiek in het volgen van hun godsdienst en nemen ze die letterlijk.
Dus is het logisch gevolg dat er geen afbeeldingen bestaan van Mohammed, hoe kunnen ze dan Mohammed herkennen in deze cartoon?
daiwa is offline  
Oud 4 februari 2006, 18:35   #55
Confucius
Gouverneur

Standaard

Ik word eerlijk gezegd bang als ik over de toekomst van Europa nadenk. We hebben indertijd een beperkt aantal gastarbeiders uit de Mahreb landen uitgenodigd om hier het tekort aan ongeschoolde arbeiders op te vangen. Dat beperkte aantal is uitgegroeid tot een vloedgolf die Europa overspoeld en waarin we dreigen te verzuipen. Geen sprake dat ze zich aanpassen of respect tonen voor onze wetten en gewoonten. Nee, ze gaan ons vertellen hoe we moeten denken en leven. Het gaat nu zover dat ze ons gaan afdreigen, getuige het in brand steken van ambassades, wijken waar de politie niet meer durft in te komen, massale rellen en brandstichtingen zoals in Frankrijk en dat allemaal straffeloos.
Harde maatregelen dringen zich op: immigratie stop, uitzetting van diegenen die onze wetten niet respecteren. Geen tolerantie wat betreft de basis regels van onze samenleving: gelijkheid tussen man en vrouw, vrijheid van godsdienst, vrije meningsuiting. Als het hun niet aanstaat, dat ze dan opkrassen naar hun eigen land, als het daar toch zoveel beter is. Blijkbaar is ons geld wel goed voor hen, maar is een kleine inspanning om zich aan te passen te veel gevraagd.
Anderzijds, vrees ik dat het al te laat is en dat we in naam van de tolerantie en de multicultuur ons eigen land verkocht hebben, tot verdriet van onze kinderen die de multiculturele rekening gaan moeten betalen met hun vrijheid.

Laatst gewijzigd door Confucius : 4 februari 2006 om 18:52.
Confucius is offline  
Oud 4 februari 2006, 19:06   #56
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Confucius Bekijk bericht
Ik word eerlijk gezegd bang als ik over de toekomst van Europa nadenk. We hebben indertijd een beperkt aantal gastarbeiders uit de Mahreb landen uitgenodigd om hier het tekort aan ongeschoolde arbeiders op te vangen. Dat beperkte aantal is uitgegroeid tot een vloedgolf die Europa overspoeld en waarin we dreigen te verzuipen. Geen sprake dat ze zich aanpassen of respect tonen voor onze wetten en gewoonten. Nee, ze gaan ons vertellen hoe we moeten denken en leven. Het gaat nu zover dat ze ons gaan afdreigen, getuige het in brand steken van ambassades, wijken waar de politie niet meer durft in te komen, massale rellen en brandstichtingen zoals in Frankrijk en dat allemaal straffeloos.
Harde maatregelen dringen zich op: immigratie stop, uitzetting van diegenen die onze wetten niet respecteren. Geen tolerantie wat betreft de basis regels van onze samenleving: gelijkheid tussen man en vrouw, vrijheid van godsdienst, vrije meningsuiting. Als het hun niet aanstaat, dat ze dan opkrassen naar hun eigen land, als het daar toch zoveel beter is. Blijkbaar is ons geld wel goed voor hen, maar is een kleine inspanning om zich aan te passen te veel gevraagd.
Anderzijds, vrees ik dat het al te laat is en dat we in naam van de tolerantie en de multicultuur ons eigen land verkocht hebben, tot verdriet van onze kinderen die de multiculturele rekening gaan moeten betalen met hun vrijheid.
Amen

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 4 februari 2006, 19:10   #57
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Confucius Bekijk bericht
Die vrees leeft bij vele mensen vermoed ik,men zal maar beseffen wat men Europa heeft aangedaan als het te laat is,en tegenover al die inwijking staat dan nog dat wij onze reglementen verstrakt en verhard zien worden door onze eigen Regeringen ten aanzien van de massale inwijking en ten nadele van onzelf.
Ik kan best leven met anderstaligen en andere culturen ,maar dan niet ten koste van onze cultuur en onze levenswijze.
Oud 4 februari 2006, 19:15   #58
Vrijheid
Schepen

Vrijheid's schermafbeelding

Standaard

Er is hoop, mensen.

Nu na de VS ook het Vaticaan verkondigt dat de vrije meningsuiting de spotprenten niet rechtvaardigt, is er een kans dat ook links Europa overstag zal gaan en zich zal ontpoppen tot vurige verdedigers van de vrije meningsuiting. De afkeer van links Europa voor de VS en het vaticaan moet deze bocht kunnen fuelen!

Reenforcements are on the way!
"Freedom comprises of more than the abscence of boundaries en burden, because one feels still imprisonned when one doesn't percieve options and possibilities. Therefore, freedom is often the opposite of being unattached."

"Matter doesn't matter, only interactions matter"

Me & my autism
Vrijheid is offline  
Oud 4 februari 2006, 19:24   #59
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheid Bekijk bericht
Er is hoop, mensen.

Nu na de VS ook het Vaticaan verkondigt dat de vrije meningsuiting de spotprenten niet rechtvaardigt, is er een kans dat ook links Europa overstag zal gaan en zich zal ontpoppen tot vurige verdedigers van de vrije meningsuiting. De afkeer van links Europa voor de VS en het vaticaan moet deze bocht kunnen fuelen!

Reenforcements are on the way!
Wat er allemaal niet moet gebeuren om de Europeanen tot actie te krijgen. De V.S. en het Vaticaan moeten de kant van de moslims kiezen.
Oud 4 februari 2006, 19:38   #60
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Het is met de islamfindamentalisten zoals met het VB, zoals Ayaan Hirschi terecht opmerkt : ze hebben steeds de mond vol van "Vrije meningsuiting" tot je deze vrije meningsuiting tegen hen gebruikt : dan zijn ze er plots tegenstander van. De overgrote "mainstream" van Mohamedanen zijn echter absoluut gewonnen voor meer "verwestersing" van hun samenleving. Kijk gerust naar andere grote cultuurgebieden zoals India, China en Japan = die behouden weliswaar de waardevolle zaken uit hun rijke verleden, maar integreren zich op hun eigen wijze in het "modernisme".

Ook in Iran en Saoedi-Arabië komen steeds meer "westerse" invloeden
de maatschappij binnen.. Het is niet relevant of de vrouwen daar bv; binnen 5 of 10 jaar alleen een auto zullen mogen besturen, de emancipatie van de vrouw komt er zonder de geringste twijfel.

Hier bij ons zijn er ongetwijfeld Vlaamse meisjes te vinden die zich tot de Islam bekeren en respectvol een paar meter achter hun geërde echtgenoot aan zullen lopen... in 75 % van de gevallen is dit van zéér korte duur
en volgt er steevast een echtscheiding. Mohamedaanse kinderen die hier opgroeiden kunnen onmogelijk terug in een streng islamietisch land aarden..

Mogelijk wordt de antwerpse kathedraal, bij gebrek aan voldoende katholieken wel eens een moskee, maar dat gaat hoogst waarschijnlijk terug over.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be