Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Deense cartoons
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Deense cartoons Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen omtrent de onstane commotie rond de Deense cartoons van de profeet Mohammed terecht.

Discussietools
Oud 6 februari 2006, 10:10   #41
Patje48
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Ik had het niet over beledigen van Joden, maar over beledigen van 6.000.000 doden. En ik herhaal dat met religieuze symbolen (ongeacht van welke godsdienst) moet kunnen gespot worden. Of dit van goede smaak getuigt is iets anders maar heeft niks te maken met het al dan niet toelaten ervan.
Hier ben ik het nu eens mee eens !
Patje48 is offline  
Oud 6 februari 2006, 10:28   #42
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Een bloemlezing van slogans bij een betoging in Londen van 'gelovige' moslims:
"
Be prepared for the real holocaust.
Freedom go to hell.
Europe , you will pay. Your 9/11 is on its way.
Behead those who insult Islam.
Massacre those who insult Islam.
Annihilate those who insult Islam.
Slay those who insult Islam.
Exterminate those who slander Islam.
Butcher those who mock Islam.
As muslims we unite. We are prepared to fight.
Europe will pay. Extermination is on its way.
Europe, you will pay. Demolition is on its way.
Europe is the cancer. Islam is the answer.
Europe, take some lessons from 9/11.
"
Deze betoging dan als reactie op de publicering van enkele cartoons.

Geen betoging echter werd/wordt georganiseerd door onze lieve moslimbroedertjes en zustertjes op :
Zelfmoordaanslagen op bussen, disco's, hotels in Israël, Bali, Egypte, etc.
Honderdduizende doden bij geweld in Soedan, Algerije.
Islamitische extremisten slaan toe op WTC.
Madrid, Londen: bomaanslagen op treinen en metro's met honderden doden.
Autobommen in Irak.
Duizenden auto's in de fik in Frankrijk.

Conclusie: Islam past niet in Europa.
Inderdaad, het lijstje mag gerust nog honderdmaal herhaald worden...
Wanneer ik zaken zie over bvb het boedhisme bekijk of beluister ik dat met interesse en een gevoel van eerbied. Wanneer het over de "geweldloze islam" gaat hou ik er enkel nog walging
andev is offline  
Oud 6 februari 2006, 10:28   #43
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Een bloemlezing van slogans bij een betoging in Londen van 'gelovige' moslims:
"
Be prepared for the real holocaust.
Freedom go to hell.
Europe , you will pay. Your 9/11 is on its way.
Behead those who insult Islam.
Massacre those who insult Islam.
Annihilate those who insult Islam.
Slay those who insult Islam.
Exterminate those who slander Islam.
Butcher those who mock Islam.
As muslims we unite. We are prepared to fight.
Europe will pay. Extermination is on its way.
Europe, you will pay. Demolition is on its way.
Europe is the cancer. Islam is the answer.
Europe, take some lessons from 9/11.
"
Deze betoging dan als reactie op de publicering van enkele cartoons.

Geen betoging echter werd/wordt georganiseerd door onze lieve moslimbroedertjes en zustertjes op :
Zelfmoordaanslagen op bussen, disco's, hotels in Israël, Bali, Egypte, etc.
Honderdduizende doden bij geweld in Soedan, Algerije.
Islamitische extremisten slaan toe op WTC.
Madrid, Londen: bomaanslagen op treinen en metro's met honderden doden.
Autobommen in Irak.
Duizenden auto's in de fik in Frankrijk.

Conclusie: Islam past niet in Europa.
Inderdaad, het lijstje mag gerust nog honderdmaal herhaald worden...
Wanneer ik zaken over bvb het boedhisme bekijk of beluister doe ik dat met interesse en een gevoel van eerbied. Wanneer het over de "geweldloze islam" gaat hou ik er enkel nog walging aan over.
Toen die moslimnazi's de boedhabeelden aan het vernielen waren in hun godsdienstige waanzin stond de wereld ook niet in rep en roer, werden er geen ambassades in brand gestoken en liepen er geen bendes domme roepende en tierende idioten rond...
Hopelijk valt Europa nog te redden... maar ze moeten geen jaren meer wachten.

Laatst gewijzigd door andev : 6 februari 2006 om 10:34.
andev is offline  
Oud 6 februari 2006, 12:21   #44
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever Bekijk bericht
Dit toont de hypocrisie van Europa.

Dit laat zien dat vrijheid van meningsuiting niet voor iedereen geldt.

Beledigen van moslims valt BINNEN de grenzen van de vrijheid van meningsuiting maar beledigen van Joden valt BUITEN de grenzen van vrijheid van meningsuiting. Briljante zet van de AEL!!!

Inderdaad, voor 1 keer kon ik nie kwaad zijn op abu jaja en zijn clubje europeese arabieren, ...

Ze hebben de juiste message verstuurd en de politiek correcten zijn er weer nekeer met open ogen ingelopen.

Ofwel mag iedereen cartoons zetten ofwel niemand, en met Anne Frank of de Joden, of Katholieken, chinezen of moslims, moet maar gelachen kunnen worden.

Oproepen tot geweld is iets anders, maar gewoon nekeer de draak steken , met iets, of iemand dat moet kunnen.
Herr Flick is offline  
Oud 6 februari 2006, 12:45   #45
CutTheCrap
Provinciaal Statenlid

Standaard

Als het AEL cartoons over joden wil tonen, dan mogen ze dat gerust doen, iedereen heeft het recht op zijn eigen gezever.
Zolang ze maar niet zeggen dat ze alle westerlingen de keel gaan oversnijden, ambasades in brand steken, alles en nog wat vernielen, dan doen ze maar, de joden moeten er ook maar tegen kunnen.
CutTheCrap is offline  
Oud 6 februari 2006, 13:26   #46
oeps
Schepen

Standaard

Citaat:

Beledigen van moslims valt BINNEN de grenzen van de vrijheid van meningsuiting maar beledigen van Joden valt BUITEN de grenzen van vrijheid van meningsuiting. Briljante zet van de AEL!!!
Vind je ? Jyllensposten is een niet-joodse krant, en de cartoonisten zijn niet-joodse Denen. Als Haaretz de bewuste cartoons nou had geplaatst, dan was de reactie van AEL meer op zijn plaats geweest.
De Joden hebben met de hele kwestie niets te maken, en zullen zich verbaasd afvragen waarom zij nu ineens moeten worden aangevallen.
oeps is offline  
Oud 6 februari 2006, 13:35   #47
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Die lange tenen moeten een treinticket krijgen naar Marroko, Turkije, Tunesië, waar dan ook ter wereld. Gratis... belangeloos en voor niets.
De rest mag gerust mee hoor...
Lof der Zotheid is offline  
Oud 6 februari 2006, 13:57   #48
tony46
Provinciaal Gedeputeerde

tony46's schermafbeelding

Standaard

http://www.atv.be/nieuws/default.asp?mid=&id=608
tony46 is offline  
Oud 6 februari 2006, 13:57   #49
Max
Gouverneur

Max's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wanneer een EU land in de toekomst 6000000 moslims doodt , dan krijgen moslims ook een eeuw waar niemand deze nieuwe holocaust in twijfel mag nemen. Wacht uw beurt af dedju! Kijk da was ook een grap , een van slechte smaak weliswaar , maar een grap.
Cartoons over de profeet zullen blijven kunnen , tenzij hij de holocaust in twijfel trekt natuurlijk. Snap je het verschil? Leren we bij?

Onze lijn in Europa inzake vrije meningsuiting ligt nu eenmaal anders. Brand roepen in een bevolkte zaal is een crimineel feit. Ontkennen van genocide is hier een crimineel feit. Religie is zeker geen taboe en zolang er hier vrijheid is , nooit taboe worden. Het is net deze vrijheid die ervoor gezorgd heeft dat jij en ik in Europa allemaal onze religie kunnen beoefenen in de privesfeer zonder dat iemand ons dat kan belemmeren.
Waarom val je dat aan? Andere liberale moslims snappen dat en zijn sterk genoeg om daar mee om te kunnen. Die horen hier thuis , maar wat doen jullie hier nog?
Max is offline  
Oud 6 februari 2006, 14:10   #50
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac Bekijk bericht
Inderdaad, jullie mogen ook uiten hoezeer jullie een bevolkingsgroep verafschuwen. Kleine nuance is echter dat die cartoons niet gingen over het haten van een bevolkingsgroep maar enkel en alleen om aan te tonen wat voor een taboe dit wel niet is. Toch tof van het AEL en andere Moslimfascisten dat ze opnieuw maar eens aantonen wat voor een onverdraagzame personen ze wel niet zijn en dat eigenlijk helemaal niet thuishoren in deze samenleving.

In Europa gaat men trouwens geen ambassades en kerken in brand steken als men spot met Jezus of de Joden en ook niet met leuzen zwaaien over uitroeing en onthoofding. Dat deden ze hier enkele eeuwen geleden maar zo te zien zijn die fanatieke Moslims en zielige nalopertjes zoals Jahjah nog niet zo beschaafd en horen ze voor mijn part thuis in de Antwerpse zoo bij de andere apen.
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet. Zelfs dit forum is doordrenkt met ongebreidelde islamhaat. Elke dag worden moslims geconfronteerd met anti islamisme. Elke dag worden we geconfronteerd met de megalomane angst die binnen de lage landen heerst. Elke dag worden we geconfronteerd met het meten met dubbele maatstaven.

De hypocrisie zit hem in het feit dat vrijheid van meningsuiting niet voor iedereen is weggelegd.

Overigens heeft het plaatsen van de spotprenten niet tot doel gehad gebruik te maken van persvrijheid. Ze hadden de bedoeling de moslims tot op hun bot te kwetsen. Alsof alle stront dat we over ons heen krijgen niet genoeg is.

Er wordt voortdurend door iedereen geroepen dat moslims oproepen tot geweld. Ik zal jullie wat vertellen. Westerlingen roepen duizend keer vaker op tot geweld tegen moslims dan andersom.
Turkse Nederlander is offline  
Oud 6 februari 2006, 14:13   #51
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max Bekijk bericht
Wanneer een EU land in de toekomst 6000000 moslims doodt , dan krijgen moslims ook een eeuw waar niemand deze nieuwe holocaust in twijfel mag nemen. Wacht uw beurt af dedju! Kijk da was ook een grap , een van slechte smaak weliswaar , maar een grap.
Cartoons over de profeet zullen blijven kunnen , tenzij hij de holocaust in twijfel trekt natuurlijk. Snap je het verschil? Leren we bij?

Onze lijn in Europa inzake vrije meningsuiting ligt nu eenmaal anders. Brand roepen in een bevolkte zaal is een crimineel feit. Ontkennen van genocide is hier een crimineel feit. Religie is zeker geen taboe en zolang er hier vrijheid is , nooit taboe worden. Het is net deze vrijheid die ervoor gezorgd heeft dat jij en ik in Europa allemaal onze religie kunnen beoefenen in de privesfeer zonder dat iemand ons dat kan belemmeren.
Waarom val je dat aan? Andere liberale moslims snappen dat en zijn sterk genoeg om daar mee om te kunnen. Die horen hier thuis , maar wat doen jullie hier nog?
Mag ik geen mening hebben dan? Mag ik omwille van mijn mening niet meer in dit land verblijven? Waar blijft de vrijheid van meningsuiting waar jij zo een hoge pet van op hebt? Heb ik geen rechten meer omdat ik van mening ben dat vrijheid van meningsuiting op een hypocritie manier gehanteerd wordt?
Turkse Nederlander is offline  
Oud 6 februari 2006, 14:16   #52
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Tiens... waarom zouden ze nu die persiflage van Mohammed met Aisha van hun site verwijderd hebben (maar ze nog wel in hun archief vergeten verwijderen: http://www.arabeuropean.org/newsimag...139183570L.jpg)

Briljante zet van de AEL!!!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 6 februari 2006, 14:30   #53
Menapius
Schepen

Menapius's schermafbeelding

Standaard

Zeer flauw van CIDI. Mocht ik in de schoenen van het CIDI staan, ik zou het anders aangepakt hebben. Bijvoorbeeld:
"Wij betreuren ten stelligste dat AEL het nodig vond om dergelijke schokkende en diep kwetsende spotprenten te publiceren.
Maar aangezien wij, in tegenstelling tot AEL en consoorten, wel de fundamentele peilers waarop deze maatschappij gebouwd is, met name de vrije meningsuiting, aanvaarden en respecteren, is dit de enige communicatie die wij over dit incident wensen te doen. Ik dank u voor uw aandacht."
Oud 6 februari 2006, 14:30   #54
Max
Gouverneur

Max's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mag ik geen mening hebben dan? Mag ik omwille van mijn mening niet meer in dit land verblijven? Waar blijft de vrijheid van meningsuiting waar jij zo een hoge pet van op hebt? Heb ik geen rechten meer omdat ik van mening ben dat vrijheid van meningsuiting op een hypocritie manier gehanteerd wordt?
Hey , waar zeg ik dat ge geen mening moogt hebben of dat je het moet afbollen? Moet niet zo gevoelig doen. Ik vraag u waarom ge het niet aftrapt (lees: VRIJWILLIG) als ge niet overweg kunt met fundamentele concepten die Europa maken wat het vandaag is . Grondbeginsels die multiculturaliteit net mogelijk maken. Als ge daar tegen zijt , dan zijt ge tegen multiculturaliteit en hoort ge volgens mij in Iran of Saudi Arabie. Da's toch logisch?
Max is offline  
Oud 6 februari 2006, 14:39   #55
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Persoonlijk ben ik absoluut geen voorstander van het verbod op negationisme. Het toelaten in Amerika heeft ook geen massa's negationisten veroorzaakt. Waarom zou dat anders zijn in Europa? Met alle bewijzen over de holocaust moet je wel halfgaar zijn om het historisch bestaan ervan in twijfel te trekken.
Weliswaar begrijp ik niet waarom de AEL wederom de joden moet uitkiezen om weerwraak te nemen. Heel slechte tegenreactie.
Bovendien begrijp ik de islamitische woede aan geen kanten. De cartoons kunnen gerust worden opgevat als een aanklacht tegen de islamitische hypocrisie en het geweld. Eigenlijk hadden ze de hand in eigen boezem moeten steken. In plaats daarvan tonen ze nog maar eens wat een onverdraagzame verzameling barbaren ze zijn.
Tegelijk vind ik de reactie van de Amerikaanse en Britse regering bijzonder lafhartig.
Straw heeft hopelijk de borden en spandoeken gezien die tijdens de Britse betogingen werden gehanteerd. Geen Britse krant drukte de cartoons af, de Britse regering nam duidelijk stelling tegen de cartoons, en dan nog komt een woeste, furieuze bende bebaarde neanderthalers op straat met slogans als "the real holocaust will start now", en "we will exterminate you".
Al die moeite om de barbaarse horden in eigen land over het onverdraagzame kopje te aaien tijdens één van de lafste statements ooit door een Brits politicus geuit, en dan toch nog de interculturele stront in je gezicht zien knallen. Je zou je als cultuurrelativist in Groot-Brittanië voor minder voor de kop knallen.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 6 februari 2006, 14:42   #56
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Menapius Bekijk bericht
Zeer flauw van CIDI. Mocht ik in de schoenen van het CIDI staan, ik zou het anders aangepakt hebben. Bijvoorbeeld:
"Wij betreuren ten stelligste dat AEL het nodig vond om dergelijke schokkende en diep kwetsende spotprenten te publiceren.
Maar aangezien wij, in tegenstelling tot AEL en consoorten, wel de fundamentele peilers waarop deze maatschappij gebouwd is, met name de vrije meningsuiting, aanvaarden en respecteren, is dit de enige communicatie die wij over dit incident wensen te doen. Ik dank u voor uw aandacht."
Het probleem is dat wat de AEL deed, helaas, strafbaar is.
Ze moeten bij de AEL niet gaan janken over vrije meningsuiting, ze weten donders goed dat negationisme strafbaar is. Dat het CIDI daar meteen op reageert is hun goed recht. Het wordt tijd dat Europa op dat vlak wat consequenter wordt, zodat de AEL ook op dat vlak geen uitweg meer heeft. Buigen of barsten, zou het in dat geval zijn.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 6 februari 2006, 17:13   #57
Acid
Schepen

Acid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Tiens... waarom zouden ze nu die persiflage van Mohammed met Aisha van hun site verwijderd hebben (maar ze nog wel in hun archief vergeten verwijderen: http://www.arabeuropean.org/newsimag...139183570L.jpg)

Briljante zet van de AEL!!!
Ik vind deze beter:
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  muhammedinbed6db.jpg‎
Bekeken: 407
Grootte:  39,8 KB
ID: 5177  

Oud 6 februari 2006, 19:35   #58
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Acid Bekijk bericht
Ik vind deze beter:
niet te geloven hoe snel het tegenwoordig gaat in cartoonland!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 6 februari 2006, 19:54   #59
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Aisha is een fascinerende figuur en speelde na de dood van Mohammed een uiterst belangrijke rol voor de islam. Zij was de rechtstreekse bron van een groot deel van de hadith die de kern uitmaken van Mohammeds biografie en van de Islamitische wet.

Een lichtend voorbeeld voor alle feministen ter wereld!
Flippend Rund is offline  
Oud 6 februari 2006, 20:09   #60
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet. Zelfs dit forum is doordrenkt met ongebreidelde islamhaat. Elke dag worden moslims geconfronteerd met anti islamisme. Elke dag worden we geconfronteerd met de megalomane angst die binnen de lage landen heerst. Elke dag worden we geconfronteerd met het meten met dubbele maatstaven..
Ik zou het niet definieren als anti-islamisme maar anti-barbarisme.
Dat dat barbarisme nu specifiek tot uiting komt in het Islamisme is jammer inderdaad, aangezien religieuze zaken nu eenmaal vaak gevoelig liggen,
maar het doet niets af aan het fundamentele probleem van de lage landen :
wij hebben hier niet veel op met barbaarse toestanden. (vrouwenbesnijdenis, sharia, schapenslacht-toestanden, theocratiën, samensmelting kerk/staat, rol van de vrouw, geen zelfkritiek kennen of kritiek kunnen verdragen, ontkennen van misdaden gebaseerd op Islam, religieuze onverdraagzaamheid, geen vrijheid van mening etc....)

Citaat:
De hypocrisie zit hem in het feit dat vrijheid van meningsuiting niet voor iedereen is weggelegd. .
Toch wel hoor. Ook met de holocaust of de joden kan worden gelachen.
Door mij, door jou, door iedereen.
Echter, ontkenning van historische feiten is geen mening of humor meer maar smaad en dat wordt in het verlichte Westen strafrechterlijk vervolgt.
Snapje? Smaad <> Humor <> Mening.

Citaat:
Overigens heeft het plaatsen van de spotprenten niet tot doel gehad gebruik te maken van persvrijheid. Ze hadden de bedoeling de moslims tot op hun bot te kwetsen. Alsof alle stront dat we over ons heen krijgen niet genoeg is.

Er wordt voortdurend door iedereen geroepen dat moslims oproepen tot geweld. Ik zal jullie wat vertellen. Westerlingen roepen duizend keer vaker op tot geweld tegen moslims dan andersom.
Dat is een flagrante leugen.
Ik kan hier honderden citaten posten van 'imams' die oproepen tot geweld tegen het Westen en de christenhonden.
Bovendien kan ik hier tientallen video's posten van christenen die door 'moslims' worden gedood. Beginnende bij 9/11 tot Irak, pakistan, Bali en Beslan.

Ik vind het trouwens een onvoorstelbaar teken van zwakte dat jullie zoveel belang hechten aan wat wij hier in het westen van jullie denken
of van jullie baardige profeet (moge hij snel vergeten worden).
parcifal is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be