![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Deense cartoons Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen omtrent de onstane commotie rond de Deense cartoons van de profeet Mohammed terecht. |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 | |
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#42 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wanneer ik zaken zie over bvb het boedhisme bekijk of beluister ik dat met interesse en een gevoel van eerbied. Wanneer het over de "geweldloze islam" gaat hou ik er enkel nog walging |
|
|
|
|
|
#43 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wanneer ik zaken over bvb het boedhisme bekijk of beluister doe ik dat met interesse en een gevoel van eerbied. Wanneer het over de "geweldloze islam" gaat hou ik er enkel nog walging aan over. Toen die moslimnazi's de boedhabeelden aan het vernielen waren in hun godsdienstige waanzin stond de wereld ook niet in rep en roer, werden er geen ambassades in brand gestoken en liepen er geen bendes domme roepende en tierende idioten rond... Hopelijk valt Europa nog te redden... maar ze moeten geen jaren meer wachten. Laatst gewijzigd door andev : 6 februari 2006 om 10:34. |
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Inderdaad, voor 1 keer kon ik nie kwaad zijn op abu jaja en zijn clubje europeese arabieren, ... Ze hebben de juiste message verstuurd en de politiek correcten zijn er weer nekeer met open ogen ingelopen. Ofwel mag iedereen cartoons zetten ofwel niemand, en met Anne Frank of de Joden, of Katholieken, chinezen of moslims, moet maar gelachen kunnen worden. Oproepen tot geweld is iets anders, maar gewoon nekeer de draak steken , met iets, of iemand dat moet kunnen. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Als het AEL cartoons over joden wil tonen, dan mogen ze dat gerust doen, iedereen heeft het recht op zijn eigen gezever.
Zolang ze maar niet zeggen dat ze alle westerlingen de keel gaan oversnijden, ambasades in brand steken, alles en nog wat vernielen, dan doen ze maar, de joden moeten er ook maar tegen kunnen. |
|
|
|
|
#46 | |
|
Schepen
|
Citaat:
De Joden hebben met de hele kwestie niets te maken, en zullen zich verbaasd afvragen waarom zij nu ineens moeten worden aangevallen. |
|
|
|
|
|
#47 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
De rest mag gerust mee hoor...
|
|
|
|
#48 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
|
|
|
|
|
#49 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Cartoons over de profeet zullen blijven kunnen , tenzij hij de holocaust in twijfel trekt natuurlijk. Snap je het verschil? Leren we bij? Onze lijn in Europa inzake vrije meningsuiting ligt nu eenmaal anders. Brand roepen in een bevolkte zaal is een crimineel feit. Ontkennen van genocide is hier een crimineel feit. Religie is zeker geen taboe en zolang er hier vrijheid is , nooit taboe worden. Het is net deze vrijheid die ervoor gezorgd heeft dat jij en ik in Europa allemaal onze religie kunnen beoefenen in de privesfeer zonder dat iemand ons dat kan belemmeren. Waarom val je dat aan? Andere liberale moslims snappen dat en zijn sterk genoeg om daar mee om te kunnen. Die horen hier thuis , maar wat doen jullie hier nog? |
|
|
|
|
|
#50 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
De hypocrisie zit hem in het feit dat vrijheid van meningsuiting niet voor iedereen is weggelegd. Overigens heeft het plaatsen van de spotprenten niet tot doel gehad gebruik te maken van persvrijheid. Ze hadden de bedoeling de moslims tot op hun bot te kwetsen. Alsof alle stront dat we over ons heen krijgen niet genoeg is. Er wordt voortdurend door iedereen geroepen dat moslims oproepen tot geweld. Ik zal jullie wat vertellen. Westerlingen roepen duizend keer vaker op tot geweld tegen moslims dan andersom. |
|
|
|
|
|
#51 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#52 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
![]() Briljante zet van de AEL!!!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Schepen
|
Zeer flauw van CIDI. Mocht ik in de schoenen van het CIDI staan, ik zou het anders aangepakt hebben. Bijvoorbeeld:
"Wij betreuren ten stelligste dat AEL het nodig vond om dergelijke schokkende en diep kwetsende spotprenten te publiceren. Maar aangezien wij, in tegenstelling tot AEL en consoorten, wel de fundamentele peilers waarop deze maatschappij gebouwd is, met name de vrije meningsuiting, aanvaarden en respecteren, is dit de enige communicatie die wij over dit incident wensen te doen. Ik dank u voor uw aandacht."
|
|
#54 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
Europees Commissaris
|
Persoonlijk ben ik absoluut geen voorstander van het verbod op negationisme. Het toelaten in Amerika heeft ook geen massa's negationisten veroorzaakt. Waarom zou dat anders zijn in Europa? Met alle bewijzen over de holocaust moet je wel halfgaar zijn om het historisch bestaan ervan in twijfel te trekken.
Weliswaar begrijp ik niet waarom de AEL wederom de joden moet uitkiezen om weerwraak te nemen. Heel slechte tegenreactie. Bovendien begrijp ik de islamitische woede aan geen kanten. De cartoons kunnen gerust worden opgevat als een aanklacht tegen de islamitische hypocrisie en het geweld. Eigenlijk hadden ze de hand in eigen boezem moeten steken. In plaats daarvan tonen ze nog maar eens wat een onverdraagzame verzameling barbaren ze zijn. Tegelijk vind ik de reactie van de Amerikaanse en Britse regering bijzonder lafhartig. Straw heeft hopelijk de borden en spandoeken gezien die tijdens de Britse betogingen werden gehanteerd. Geen Britse krant drukte de cartoons af, de Britse regering nam duidelijk stelling tegen de cartoons, en dan nog komt een woeste, furieuze bende bebaarde neanderthalers op straat met slogans als "the real holocaust will start now", en "we will exterminate you". Al die moeite om de barbaarse horden in eigen land over het onverdraagzame kopje te aaien tijdens één van de lafste statements ooit door een Brits politicus geuit, en dan toch nog de interculturele stront in je gezicht zien knallen. Je zou je als cultuurrelativist in Groot-Brittanië voor minder voor de kop knallen.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
|
|
|
#56 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ze moeten bij de AEL niet gaan janken over vrije meningsuiting, ze weten donders goed dat negationisme strafbaar is. Dat het CIDI daar meteen op reageert is hun goed recht. Het wordt tijd dat Europa op dat vlak wat consequenter wordt, zodat de AEL ook op dat vlak geen uitweg meer heeft. Buigen of barsten, zou het in dat geval zijn.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
|
|
|
|
#57 | |
|
Schepen
|
Citaat:
|
|
|
#58 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
niet te geloven hoe snel het tegenwoordig gaat in cartoonland!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
#59 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Aisha is een fascinerende figuur en speelde na de dood van Mohammed een uiterst belangrijke rol voor de islam. Zij was de rechtstreekse bron van een groot deel van de hadith die de kern uitmaken van Mohammeds biografie en van de Islamitische wet.
Een lichtend voorbeeld voor alle feministen ter wereld! |
|
|
|
|
#60 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
Dat dat barbarisme nu specifiek tot uiting komt in het Islamisme is jammer inderdaad, aangezien religieuze zaken nu eenmaal vaak gevoelig liggen, maar het doet niets af aan het fundamentele probleem van de lage landen : wij hebben hier niet veel op met barbaarse toestanden. (vrouwenbesnijdenis, sharia, schapenslacht-toestanden, theocratiën, samensmelting kerk/staat, rol van de vrouw, geen zelfkritiek kennen of kritiek kunnen verdragen, ontkennen van misdaden gebaseerd op Islam, religieuze onverdraagzaamheid, geen vrijheid van mening etc....) Citaat:
Door mij, door jou, door iedereen. Echter, ontkenning van historische feiten is geen mening of humor meer maar smaad en dat wordt in het verlichte Westen strafrechterlijk vervolgt. Snapje? Smaad <> Humor <> Mening. Citaat:
Ik kan hier honderden citaten posten van 'imams' die oproepen tot geweld tegen het Westen en de christenhonden. Bovendien kan ik hier tientallen video's posten van christenen die door 'moslims' worden gedood. Beginnende bij 9/11 tot Irak, pakistan, Bali en Beslan. Ik vind het trouwens een onvoorstelbaar teken van zwakte dat jullie zoveel belang hechten aan wat wij hier in het westen van jullie denken of van jullie baardige profeet (moge hij snel vergeten worden). |
|||
|
|